Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Uppgradera flash på en ms25! "Vendor mode" probs!

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0

    Uppgradera flash på en ms25! "Vendor mode" probs!

    Hejsan!

    Jag har läst i alla trådar jag kan hitta som har med flashning av Samsung ms25 att göra och även alla som rör de nya iXtreme men hittar ingen lösning på mitt problem!

    Jag har ett gamelt 360 med en Samsung ms25 i som jag själv flashade för ja drygt ett år sedan tror jag. Då använde jag guiden som finns här på forumet för att fixa de och de gick helt perfekt!

    Nu hittade jag JungleFlasher ute som verkade göra allt lättare och skulle igår flasha min box med stötte på ett problem!

    Jag kan inte få mitt 360 i "vendor mode" eller läge "0x70" som de också verkar heta. Detta ska vara nödvändigt för att kunna läsa av boxen?

    Så nu undrar jag hur man löser de problemet eller om de rent av är så att de krånglar och inte fungerar pga. att jag har flashat det innan?
    Finns de då isf nått annat sätt man ska göra på om man ska "uppgradera" sitt firmware?

    Tacksam för hjälp! Har letat som en tok efter en lösning!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gå tillbaka till DOS, det är mitt tips läs guiden för hur du flashar på nytt och gör som det står, med undantaget att du lägger in 1.61 istället för den som står i guiden, samma metoder, samma program, samma versioner! bara att du byter firmware filen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Ja det verkar som att det är sista utvägen eller?
    Läste på amerikanska forum med fler som verkade ha samma problem som mig men ingen som har en lösning riktigt! Några som har haft tur o fått de o fungera ungefär!

    Läste även nånstans att om man flashat sin ms25 så läses den av som en ms28 istället nu! Skulle de göra någon skillnad isf?

    Annars blir de olcschool sättet!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    att den visas som MS28 beror på att firmwaren bygger på MS28, det är samma hårdvara, allt som skiljer dom är firmwaren
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    dragonslayer Guest
    Knö i din Enable0800/Activate.iso/One Shot Boot för att låsa upp den

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Enable0800?? nejdu, 0800 = starta driven med trayen halvvägs ut

    Activate.iso/One Shot Boot = Activate.iso som är till för Samsung MS28 från början (omoddad har jag för mig det var, i samarbete med Jungleflasher)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    dragonslayer Guest
    Tanka hem Xtreme firmware 2.0 och jämför enable0800.iso med Activate.iso så skall du få se på något intressant !!

    Jag tycker att du är VÄLDIGT snabb med att svara utan att att vara 100% säker

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har inte hållt på med så pass gamla grejer och enable0800.iso är inget som används i dagsläget...

    *edit:*
    Det jag försöker säga är att jag svarar med det som är aktuellt för tillfället, det som används nu för tiden... visst fungerar gammla grejer som den där säkert också bra, men behövs oftast inte användas i huvudtaget!
    Last edited by Swizzy; 2009-11-04 at 13:10.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    dragonslayer Guest
    SUCK ... Enable0800.iso är EXAKT samma skiva som Activate.iso så visst är den aktuell.. Och den behövs för att komma förbi FirmGuard på Xtreme 3.3+ samsung drivar..

  10. #10
    dragonslayer Guest
    Här är förresten Jungleflashers egen guide http://www.jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf
    Börja på sidan 9

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    SUCK ... Enable0800.iso är EXAKT samma skiva som Activate.iso så visst är den aktuell.. Och den behövs för att komma förbi FirmGuard på Xtreme 3.3+ samsung drivar..
    men namnet Enable0800 används inte längre? den heter numera ACTIVATE.iso... >_> sorry att jag är left behind med historiska grejer om Xbox 360 och dess hacks
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    dragonslayer Guest
    @AntonViking
    Bränn din Activate.iso/One Shot Boot/Enable0800 skiva

    Stoppa i skivan och vänta 5 sekunder innan du går vidare i JungeFlasher eller DOS för att låsa upp FirmGuard...

    @Swizzy
    Du har kommit med flera felaktiga påstående i den här tråden... vore det inte bättre att du BARA svarade om du hade 100% koll .. eller åtminstånde kunde slänga dig med fraser som "Tror" "min personliga åsikt" "en tanke är" etc..
    1. han flashade för drygt ett år sedan (alltså 1.41 senast)
    2. halv öppen för vendor kom med 1.5
    3. Jungleflasher har inget med Activate.iso skivan att göra förutom att man använder den. (Xtreme 2.0)
    4. man måste ha en hackad firmware för att den skall göra någon nåtta på en ms28
    5. du hade helt glömt FirmGuard!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    2. jag har inte läst mig till att det skulle vara 1.5 eller senare...

    3. jasså... jaja, men jag har inte haft problem med det tidigare, och jag har inte varit i kontakt med gammalt skit som xtreme 2.0 enbart hittat länkar till activate.iso i jungleflasher...

    4. man lär sig alltid något nytt...

    5. eftersom jag inte visste något om "FirmGuard" så kan jag väl inte ha glömt den?!?!?!?!?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    @ dragonslayer

    Tack för hjälpen du!
    Ska testa allt detta imornkväll och se om de funkar bättre att låsa upp driven med active skivan! Hoppas på detta!

    Nu har man iofs Modern Warfare ändå men lite senare kommer de ju vara rätt användbart

Liknande diskussioner

  1. Uppgradera från 3.40 OE-A till 5.0?
    By Timilim in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2009-01-17, 11:30
  2. ez flash menyproblem
    By sorcgsdf in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-13, 14:12
  3. Större HD med överflashat original bios HUR??
    By Validus in forum XBOX Hårddiskbyte / Minnesuppgradering
    Inlägg: 28
    Senaste inlägg: 2006-04-02, 13:28
  4. IGR - Kommer till MS-dashboard
    By mansnet in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-06-21, 09:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •