Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista
Visar resultat 61 till 90 av 165

Diskussion: Live bannad :(

  1. #61
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av AshTray Visa Inlägg
    Tack.

    En annan fråga, kan MS polisanmäla eller något?
    nej dom kan inte polisanmäla dig, vad skulle dom lämna för typ av anmälan? inbrott? upphovsrättslagen? copyrightlagen?.........
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #62
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Inte en aning, blir bara lite nojjig när sånt här händer
    Tack.

  3. #63
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag ringde MS. Killen i supporten sa till mig att det är helt okej att använda min gamla gamertag och helt okej att använda hårddisken till den bannade boxen. Dock rekommenderade han att ta bort gamla savegames. Men så länge en box är omodifierad så ska den inte kunna bli bannad.

    Det jag har gjort nu är att jag har köpt en ny box som är omodifierad. Och även ett minneskort som jag kommer att använda för att flytta min profil mellan båda mina konsoler. På så sätt kan jag få acheivements när jag spelar på min bannade offlinekonsol också. Den nya kommer jag bara köpa spel till som jag vill spela online. Vilket ändå bara är typ 3 per år känns det som.

    Denna lösningen känns stabil tycker jag.

  4. #64
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Logga in mig precis på Live och vart bannad direkt.

    Jag kan inte skylla på någon annan än mig själv. Vill man absolut inte kunna bli bannad får man se till att INTE modda sin Xbox annars får man fan tåla att man blir bannad. Så nu har jag 2 st små vita bannade boxar här hemma. haha

    Jaja blir väl till att åka och köpa sig en ny så småningom.............så jag en vackar dag har 3 st bannade boxar... lol

  5. #65
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Jag ringde MS. Killen i supporten sa till mig att det är helt okej att använda min gamla gamertag och helt okej att använda hårddisken till den bannade boxen. Dock rekommenderade han att ta bort gamla savegames. Men så länge en box är omodifierad så ska den inte kunna bli bannad.

    Det jag har gjort nu är att jag har köpt en ny box som är omodifierad. Och även ett minneskort som jag kommer att använda för att flytta min profil mellan båda mina konsoler. På så sätt kan jag få acheivements när jag spelar på min bannade offlinekonsol också. Den nya kommer jag bara köpa spel till som jag vill spela online. Vilket ändå bara är typ 3 per år känns det som.

    Denna lösningen känns stabil tycker jag.

    Om du flyttar minneskortet mellan xboxarna: Behöver du spelat tex MW2 på din obannade för att få achivements eller kan du jaga acivements på din bannade som automatiskt uppdateras på din gamertag när du startar den obannde boxen med minneskortet i?

  6. #66
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Om du flyttar minneskortet mellan xboxarna: Behöver du spelat tex MW2 på din obannade för att få achivements eller kan du jaga acivements på din bannade som automatiskt uppdateras på din gamertag när du startar den obannde boxen med minneskortet i?
    det uppdateras automatiskt på den obannade... men det finns risk för att du blir bannad på den omoddad också, men då kan du begära att dom tar bort bannen på den då den inte är modifierad...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #67
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det uppdateras automatiskt på den obannade... men det finns risk för att du blir bannad på den omoddad också, men då kan du begära att dom tar bort bannen på den då den inte är modifierad...
    Det är det jag funderar på. Kan man verkligen bil bannad på en omodifierad box? Det enda som de kan banna en för isåfall är ju pga gamertagen. Boxen i sig har ju aldrig gjort fel så att säga. Därav borde de inte kunna banna den. Vad gamertagen har gjort bör inte beröra boxen den ligger på. Eller?

    Det var så jag förstod det när jag ringde Microsoft iallafall.

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det uppdateras automatiskt på den obannade... men det finns risk för att du blir bannad på den omoddad också, men då kan du begära att dom tar bort bannen på den då den inte är modifierad...
    Skulla knappast tro att nån skulle få en xbox unbannad genom att du skicka in den till dom,eller försöka påvisa nått genom telefon,då skulle ju varenda jävel återställa sina boxar och skicka in dom?? är boxen bannad så är den bannad ,dom skiter i sånt snickesnak på xboxsupporten,,jag vet...
    Last edited by 481609; 2009-11-07 at 15:31.

  9. #69
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Svantesson666,
    läste att du spelat Forza 3 innan release.
    Stämmer det som du sa i tråden "Ny banningsvåg" , då är det nog därför du vart bannad idag.

    /360RFUN


    Edit: jag har nog fel....du körde på PAL releasen antar jag.
    sorry
    Last edited by 360RFUN; 2009-11-07 at 15:47.

  10. #70
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Blev bannad idag.
    Har Elite med Liteon 1.6
    Har bara spelat Forza 3 efter realese

  11. #71
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Axan,
    har du bara spelat forza3?
    Inga andra spel alls?

    /360RFUN


    Edit: och klockan går fel i forumet .....
    Last edited by 360RFUN; 2009-11-07 at 16:02.

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Skulla knappast tro att nån skulle få en xbox unbannad genom att du skicka in den till dom,eller försöka påvisa nått genom telefon,då skulle ju varenda jävel återställa sina boxar och skicka in dom?? är boxen bannad så är den bannad ,dom skiter i sånt snickesnak på xboxsupporten,,jag vet...
    Möjligt. Men vet du om man kan bli bannad på en omoddad box? Bör ju vara gamertagen som bli bannad isåfall då boxen aldrig gjort något fel.

  13. #73
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Möjligt. Men vet du om man kan bli bannad på en omoddad box? Bör ju vara gamertagen som bli bannad isåfall då boxen aldrig gjort något fel.
    Ja det är nog så,den som orkar läsa igenom det milslånga användaravtalet för xbox borde kunna svara på vad som gäller där.
    Last edited by 481609; 2009-11-07 at 16:05.

  14. #74
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Axan,
    har du bara spelat forza3?
    Inga andra spel alls?

    /360RFUN


    Edit: och klockan går fel i forumet .....
    Köpte live ca 1v sedan, testade forza live lite sedan bannad :P

  15. #75
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Skulla knappast tro att nån skulle få en xbox unbannad genom att du skicka in den till dom,eller försöka påvisa nått genom telefon,då skulle ju varenda jävel återställa sina boxar och skicka in dom?? är boxen bannad så är den bannad ,dom skiter i sånt snickesnak på xboxsupporten,,jag vet...
    möjligheten finns, om du kan bevisa att den är orörd (inuti) kan du få den upplåst...
    *edit:*
    dom kan inte banna dig från live tjänsten om du inte gjort något fel
    Last edited by Swizzy; 2009-11-07 at 16:13.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #76
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Bannad idag

    Blev bannad idag (var inte det igår).

    Kört ixtreme 1.6. Ej hunnit med det nya waveformatet. Bland de nyare spelen jag kört är HALO, fifa10, nhl10 m.m.

    Samtliga är seriösa releaser kollade i abgx360, dock endast före bränning. Inget är spelat före officiell release.

    Jag tog risken och får nu bära konsekvenserna.

  17. #77
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Ja det är nog så,den som orkar läsa igenom det milslånga användaravtalet för xbox borde kunna svara på vad som gäller där.
    haha sant. jaja, jag kör på så som jag har tänkt. och jag kan ju faktiskt även bevisa att jag aldrig har rört min omoddade box inuti om det skulle behövas som Swizzy säger.

  18. #78
    Registrerade
    Oct 2006
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    möjligheten finns, om du kan bevisa att den är orörd (inuti) kan du få den upplåst... dom kan inte banna dig från live tjänsten om du inte gjort något fel
    Ok hur gör du det?Åker du till Tyskland och servicentret med den då ??Det blir liksom ingen rättegång när det gäller MS,är den bannad så är den BANNAD!!

    Ps: Vad tror du folk som blivit bannade säger till dom som jobbar på supporten?tror du folk erkänner vad dom gjort?eller förnekar allt med piratkopior och flashade drivar..

  19. #79
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 481609 Visa Inlägg
    Ok hur gör du det?Åker du till Tyskland och servicentret med den då ??Det blir liksom ingen rättegång när det gäller MS,är den bannad så är den BANNAD!!

    Ps: Vad tror du folk som blivit bannade säger till dom som jobbar på supporten?tror du folk erkänner vad dom gjort?eller förnekar allt med piratkopior och flashade drivar..
    jag har inte själv blivit bannad, men du ska kunna få den borttagen ur databasen med bannade boxar, visst får man väl slåss lite med MS och supporten om det, men det ska fan inte vara omöjligt att få den att bli normal om du kan BEVISA att du INTE modifierat den i huvudtaget... bara för att du kör på en profil som du kör på bannad box... :S
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #80
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    eternalist,
    har du en ny 360?
    Och du har flyttat över hd'n till den nya med gammalt innehåll på från din bannade 360?

    Ja, du kan nog bli bannad endå verkar det som.
    Flera på psxcare forum har ringt och frågat xbox supporten om detta och då fått tvetydiga svar.

    Du är inte 100% säker.
    Jag skulle formaterat hdn i den gamla 360n innan jag satte den i den nya.
    Sedan hade jag formaterat den igen i den nya.

    /360RFUN

  21. #81
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Min xbox blev bannad, och fick RROD. De ville inte ta emot den då jag flashat den men efter flera om o men så gick de med på det och jag fick betala 75?, skulle de visa sig att den var flashad skulle jag inte få den reparerad skulle de visa sig att den inte var det så skulle de laga den. Jag fick tillbaks den reparerad och jag ringde in då och mena att eftersom de reparerade den så betyder det att den inte var modiferad och därför ville jag ha den upplåst. Men de vägra och menade att de inte kunde se vad jag gjort för att få bannen men att nåt hade jag gjort och jag skulle läsa avtalet. Fast första gången jag prata med dem så sa det att jag hade flashat dvdn och sedan ändra det sig och sa att inte kunde se vad jag gjort.
    För övrigt så hade jag den modiferad och jag fick omodifera den innan jag skicka in den.

    Jag tycker att de är skumt att INGEN från microsoft har läckt ut information om hur de kan se att vi flashat dem? Är de verkligen så bra betalada?
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  22. #82
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    tydligen är dom det eller så är dom bara rädda för att MS ska stämma dom på allt dom äger och har eller något liknande...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #83
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    eternalist,
    har du en ny 360?
    Och du har flyttat över hd'n till den nya med gammalt innehåll på från din bannade 360?

    Ja, du kan nog bli bannad endå verkar det som.
    Flera på psxcare forum har ringt och frågat xbox supporten om detta och då fått tvetydiga svar.

    Du är inte 100% säker.
    Jag skulle formaterat hdn i den gamla 360n innan jag satte den i den nya.
    Sedan hade jag formaterat den igen i den nya.

    /360RFUN
    Ja jag formaterade om allting innan jag satte in den i den nya boxen. Som sagt så ringde jag MS själv och frågade. De svarade att det var okej att använda den gamla hårddisken. De sa även att så länge en box är omodifierad så ska den ej kunna bli bannad.

    Det enda jag kommer föra över mellan min bannad box och icke bannade box är profildatan. Nu vet inte jag om MS genom den kan se om spelen jag spelat är backups eller inte. Men det känns väl ändå lite väl långsökt?

    Och även om de kan det så bör det inte spela någon roll. För jag har som sagt inte gjort något med min nya box. Den är helt laglig och jag kan bara spela retailspel. Om de nu ska banna något så borde det isåfall vara gamertagen.

  24. #84
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av allewii Visa Inlägg
    Man kan bli bannad av ACTIVATE.ISO!!
    FEL! du kan bli bannad om du kör DÅLIGA BACKUPER med activate.iso, inte av att köra activate.iso

  25. #85
    Registrerade
    Jul 2009
    Inlägg
    77
    Respekt
    15
    allt är så jävla mysko tycker jag.

    Jag har inte heller blivit bannad (ännu).

    Har lite-On me 1.6, aldrig kört något spel innan release förutom ghostbuster (importerat ).

    Alltid kollat i abgx (förutom nhl10, kunde inte hålla fingrarna i styr).

    Har undvikit wave 4 spel (därav aldrig använt mig av activate disc)

    Är alltid uppkopplad mot Live så jag har senaste updates osv.

    Varför blir inte jag bannad då för, om alla andra verkar bli det??

  26. #86
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av eternalist Visa Inlägg
    Ja jag formaterade om allting innan jag satte in den i den nya boxen. Som sagt så ringde jag MS själv och frågade. De svarade att det var okej att använda den gamla hårddisken. De sa även att så länge en box är omodifierad så ska den ej kunna bli bannad.

    Det enda jag kommer föra över mellan min bannad box och icke bannade box är profildatan. Nu vet inte jag om MS genom den kan se om spelen jag spelat är backups eller inte. Men det känns väl ändå lite väl långsökt?

    Och även om de kan det så bör det inte spela någon roll. För jag har som sagt inte gjort något med min nya box. Den är helt laglig och jag kan bara spela retailspel. Om de nu ska banna något så borde det isåfall vara gamertagen.
    Fast nu märkte jag en grej. När jag försöker föra tillbaka min gamertag från den bannade till den ickemodifieradekonsolen med ett minneskort, så verkar profildatan bli corrupted. Det går alltså inte att signa in igen med datan på min nya box.

    Det verkar alltså inte fungera att flytta gamertags mellan en bannad och ickebannad konsol.

  27. #87
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    vad händer om man köper 2 xbox360 och har den ena att spela offline alla backupspel och sedan flytta över profilen då och då till den icke modifierade xboxen, borde inte det fungera att växla mellan 2 boxar som inte är bannade och få achivements online så att säga?

    Jag har blivit bannad med min elite, har inte kört något annat live än fifa 10 och pes 2010 alltid efter release, samt checkar alltid mina releaser mot abx. Hade fw 1.6...
    Last edited by predaking10; 2009-11-07 at 19:00.

  28. #88
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av predaking10 Visa Inlägg
    vad händer om man köper 2 xbox360 och har den ena att spela offline alla backupspel och sedan flytta över profilen då och då till den icke modifierade xboxen, borde inte det fungera att växla mellan 2 boxar som inte är bannade och få achivements online så att säga?

    Jag har blivit bannad med min elite, har inte kört något annat live än fifa 10 och pes 2010 alltid efter release, samt checkar alltid mina releaser mot abx. Hade fw 1.6...
    Jo det skulle funka. Två ickebannade boxar varav en e retail. Där man använder den ene (moddade) till offline spel och retail för online. Då kan man utan problem föra gamertagen mellan konsolerna.

  29. #89
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    66
    Respekt
    20
    Har själv blivit bannad, och vart och köpt ny box idag som jag tänkte ha till orginalspel endast.
    En fråga dock, kan jag tanka ner min profil från den bannade via xblive? (recoverfunkionen)
    För kopierar jag via överföringskabeln formateras min gamla hdd automatiskt va?
    Och jag har MW2 saves/achievements på den nu, kommer det riskera en ny ban på min nya box?

  30. #90
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    173
    Respekt
    0
    Jag ville köra lite GH3 ikväll med en kille och när jag loggade in så var jag tydligen bannad. Har dock inte testat connection test grejen ännu för att jag är så lat. Jag hade inte vart inne på live på minst en månad. Alla mina spel har vart 100% säkra enligt abgx360. Jag har ixtreme 1.5 har inte orkat uppdatera. Dock så har jag inte vart bannad under ett år.

Sida 3 av 6 FörstaFörsta 12345 ... SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Skriv HÄR om du har blivit Live bannad!!!
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 121
    Senaste inlägg: 2009-04-14, 15:02
  2. Bannad box = Bannad från live?
    By Arasul in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-24, 21:54
  3. Bannad på Xbox live 360
    By Perser in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-19, 18:28
  4. Bannad från Live an game update?
    By Zar in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-10-31, 12:28
  5. Live 4 månader nu och ej bannad
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-25, 23:53

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •