Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Bannad, Mediauppdatering funkar ej utan XBL?

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Bannad, Mediauppdatering funkar ej utan XBL?

    Fan, Fan ,Fan..

    Idag såg jag att jag blivit bannad!

    Iallafall gjorde det mig inte jättemkt sålänge jag kan spela mina spel och streama mina filmer, men nu märker jag ju att man inte kan streama via TVersity längre ens? Utan att man måste va uppkopplad mot LIVE för att kunna spela upp avi. format osv.? Jag har laddat ner uppdateringen för det förut?

    Finns det något sätt att kringgå detta måste kunna streama igen!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Logga på din profil, kör filmen... testa o se om det går
    Om inte konvertera all film till ett format den klarar av native.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Måste hålla med här. DET E SÅ JÄKLA BULL att man måste vara inloggad till live för att streama filmer WTF! men tversity ska väll inte ha nått som helst att göra med live och inte live!? tänkte jag skulle försöka mig på detta ikväll när tiden finns, har till och med för mig att jag sett en bra guide här nånstans =)

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ingen aning hur Tiversity fungerar, själv kör jag med en HP MEdiasmart server för att titta på film från:
    http://www.forum.psxcare.com/support...ad.php?t=36026
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    ja det verkar vara ett bra alternativ. Om man har en obannad box. i och med att man måste vara uppkopplad mot live för att kunna köra divx. dock har jag inte min externa hdd hemma. men ska kolla om man kan streama från den sen. annars måste ju tversity vara den ända lösningen....

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    ja det verkar vara ett bra alternativ. Om man har en obannad box. i och med att man måste vara uppkopplad mot live för att kunna köra divx. dock har jag inte min externa hdd hemma. men ska kolla om man kan streama från den sen. annars måste ju tversity vara den ända lösningen....
    jag kan kolla på xvid i offlineläge utan att vara inloggad. blir man bannad borde xvid funktionen blir flaggad och inte fungera. det fungerar som sagt fint på en obannad maskin.

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jag kan kolla på xvid i offlineläge utan att vara inloggad. blir man bannad borde xvid funktionen blir flaggad och inte fungera. det fungerar som sagt fint på en obannad maskin.
    Har inte alls med det att göra då jag inte kunde kolla på xvid utan att vara inloggad på XBL innan heller, detta måste vara någon sorts bugg. frågan är bara hur man ska lösa detta? För jag HAR ju mediauppdateringen på min xbox och som sagt är det andra som kan spela xvid utan att vara inloggade på XBL.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wreplai06 Visa Inlägg
    Har inte alls med det att göra då jag inte kunde kolla på xvid utan att vara inloggad på XBL innan heller, detta måste vara någon sorts bugg. frågan är bara hur man ska lösa detta? För jag HAR ju mediauppdateringen på min xbox och som sagt är det andra som kan spela xvid utan att vara inloggade på XBL.
    det beror på att du haft dubbla eller liknande, hade du provat att radera allt tidigare, och även rensat cache minne och lite sådant skoj så hade du fått igång det... jag lyckades med det tidigare på min syrras box som vägrade... tills jag tog bort allt som hade med updates att göra, och även dessa Xvid packen, då fanns det 2 versioner, en gammal och en ny (den hade problem med att ta reda på vilken den skulle använda)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av wreplai06 Visa Inlägg
    Har inte alls med det att göra då jag inte kunde kolla på xvid utan att vara inloggad på XBL innan heller, detta måste vara någon sorts bugg. frågan är bara hur man ska lösa detta? För jag HAR ju mediauppdateringen på min xbox och som sagt är det andra som kan spela xvid utan att vara inloggade på XBL.

    ja precis. har nu tagit hem tversity hittat den med boxen och alla filmer.. men får bara en massa skumma errors... det ska väll ändå vara möjligt att köra tversity utan live systemet. har ju givetvis kvar media uppdateringen. Men den vill ändå att man ska logga in... nån som kan sprida ljus på det här?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Blev bannad idag och har grottat ner mig i olika forum för att få något tips på hur man kan streama filmer till 360:n. Hittade en länk som jag hoppades skulle vara till någon hjälp så jag provade.
    http://testklubben.smartson.se/forums/t/6147.aspx

    Problemet med detta är att jag inte kommer åt uppdateringarna via live (naturligtvis) så jag gick in på http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm och provade att bränna en skiva. Gick inte!!!!!!!!!!!!!!! Gör jag fel eller??????????? Kan någon annan prova och berätta hur det går?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan tyvär inte få hem media updaten till boxen på något annat sätt en att logga in på live och hämta den därifrån...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Varför kan man inte göra uppdateringarna via skiva när det står på den Amerikanska hemsidan att man kan göra det?
    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Islandman Visa Inlägg
    Varför kan man inte göra uppdateringarna via skiva när det står på den Amerikanska hemsidan att man kan göra det?
    http://www.xbox.com/en-US/support/sy...temupdates.htm
    därför att den där updaten handlar om SYSTEMET alltså DASHBOARD update, den har INGET med "Optional Media update" att göra...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    dragonslayer Guest
    Xvid/DivX uppgraderingen funkar ungefär som ett Arcade spel...
    1. Den måste tankas hem via xbox live
    2. Den licensieras till konsollen som det tankas till + gamerprofilen

    Detta gör att om man tankat hem uppdateringen via en annan 360 så måste man signa in för att bekräfta (precis som med arcade spel)

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Rent tekniskt kan man alltså ta med sin hårddisk till en polare (vars 360 inte är bannad), göra ett nytt silverkonto, ladda ner media updaten och nyaste dashboarden...ta med hddn hem och divx funktionen bör funkar?

    Läste något liknande om detta på ett xbox forum någonstans, någon som har möjlighet att prova?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av ClasH Visa Inlägg
    Rent tekniskt kan man alltså ta med sin hårddisk till en polare (vars 360 inte är bannad), göra ett nytt silverkonto, ladda ner media updaten och nyaste dashboarden...ta med hddn hem och divx funktionen bör funkar?

    Läste något liknande om detta på ett xbox forum någonstans, någon som har möjlighet att prova?
    nja, problemet är att codecen binds till konsolen som den tankas till, byter du sedan konsol kommer den inte fungera i vilket fall.

Liknande diskussioner

  1. Var bannad, men stämmer de?
    By PhR34k in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-12-03, 17:57
  2. Assasins Creed funkar utan hårddisk???
    By phixius in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-09-06, 10:57
  3. Hdd på bannad consol
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-08-07, 09:21
  4. Online spel funkar inte
    By HaLinG in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-08-05, 19:17
  5. Nyinstalerad WiiKey funkar inte?
    By Cousken in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 11:58

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •