Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 73

Diskussion: Vad gör ni åt era bannade boxar nu då?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20

    Vad gör ni åt era bannade boxar nu då?

    upptäckte i lördags kväll att jag blivit bannad från live, så nu undrar jag ju ska man vänta med att köpa ny eller köpa direkt? tänker typ om det är bannings race nu så kanske det är dumt att få en ny låda till bannad direkt..

    kommer ni andra ha kvar era bannade lådor o spela offline på, så att ni åtminstone har kvar saves där?
    låter ju vääldigt drygt och meckigt att koppla mellan två xboxar tycker ju jag, en för live o en för offline singleplayer typ

    blir alla saves för alla spel korrupta?

    Jvla MS alla mina saves och sådant! ska jag spela om allt jag redan spelat på ALLA mina spel, alla map packs o rubbet!! jeffla jeffla!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det jag skulle tipsa dig om är att vänta med att köpa en ny box, eller åtminstone vänta med att flasha en ny box tills vågen gått över lite, verkar lite som att orsaken till ban kan vara firmwaren, vet inte hur men det känns lite som att dom lyckats läsa ur firmwaren eller något... speciellt med tanke på att C4eva gått ut med info om en helt ny iXtreme, nämligen: iXtreme Lite Touch som mer eller mindre går ut på att man extremt lätt patchar orginal mjukvaran bara så att den bootar brända backups inte mer... (av vad jag förstått av det som han skrivit iaf)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Jag ska behålla min bannad xbox 360 och inte köpa ett nytt. Det finns ingen mening med att flasha en ny xbox och hålla den offline i väntan på bättre tider.

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Jag sålde min bannade box till en polare för 1500, och köpte en ny Elite. Har en del originalspel, bl.a. NHL10 (som är det jag spelar mest) så har ingen panikbrådska med att flasha. Men ska helt klart vänta tills nya FW:t kommer, kanske ett par veckor längre, innan jag flashar om.

  5. #5
    ljungkullen Guest
    Sålde min för 3300 med 75 spel. Köpte en elite för 2990:- med fifa10, mirrors edge, pure och lego batman. Med fifa 10 och snart MF2 så klarar man sig lätt några månader....

    I dagsläget ska jag har original. dels på grund av dåligt samvete och det är lite roligare med original ändå.Kanske att man flashar när det är lugnt, om det blir det....

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    och alla era spel, kommer ni inte våga spela dom sen när eventuell "light touch" FW kommer?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    och alla era spel, kommer ni inte våga spela dom sen när eventuell "light touch" FW kommer?
    är det så att det var firmwaren som var problemet och inte abgx360 så självklart kommer man lira på som vanligt.

  8. #8
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Kan tänka mig att massa folk säljer dem, undra hur många som säger att de e bannade.
    Fick 217 träffar i sthlm när man sökte efter xbox 360.
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det jag skulle tipsa dig om är att vänta med att köpa en ny box, eller åtminstone vänta med att flasha en ny box tills vågen gått över lite, verkar lite som att orsaken till ban kan vara firmwaren, vet inte hur men det känns lite som att dom lyckats läsa ur firmwaren eller något... speciellt med tanke på att C4eva gått ut med info om en helt ny iXtreme, nämligen: iXtreme Lite Touch som mer eller mindre går ut på att man extremt lätt patchar orginal mjukvaran bara så att den bootar brända backups inte mer... (av vad jag förstått av det som han skrivit iaf)


    Det betyder att man inte behöver checka spelet i abgx360 eller ? Måste lära mig lite språk här.

    Original Mjukvaran = Ixtreme lite touch

    Patchar = Samma sak som "crackar" ?

    Bootar = ?

    Backups = ?



    Tack för svar

  10. #10
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    330
    Respekt
    20
    Orginal mjukvara är exakt vad de säger. Orginal Programvaran.
    Patchar samma sak som hacka mjukvaran
    bootar är att du startar upp, bootar upp en skiva, du startar upp en skiva.
    Backups är en kopia på nåt här används som ett annat ord för pirat kopierade spel
    Playstation 1, 3, PSP
    Xbox, 360
    Nintendo Wii

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PhR34k Visa Inlägg
    Orginal mjukvara är exakt vad de säger. Orginal Programvaran.
    Patchar samma sak som hacka mjukvaran
    bootar är att du startar upp, bootar upp en skiva, du startar upp en skiva.
    Backups är en kopia på nåt här används som ett annat ord för pirat kopierade spel

    1. Original mjukvara på xboxen ? Förstår inte ..

    2. Patcha , Så C4EVA patchar mjukvaran för att sedan leverera ixtreme om jag har rätt ? Så om man flashar sin xbox360 , då patchar man den eller ?

    3. Aha okej , jag bränner alltså en skiva ?

    4. Tack

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. orginal, det som kom med Xboxen när du köpte den, det som låg på driven INNAN du flashade den...

    2. han modifierar den, sedan flashar man in den nya mjukvaran...

    3. duh, har du inte lirat något alls ännu?!?!?!?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    1. orginal, det som kom med Xboxen när du köpte den, det som låg på driven INNAN du flashade den...

    2. han modifierar den, sedan flashar man in den nya mjukvaran...

    3. duh, har du inte lirat något alls ännu?!?!?!?!


    1. Aha tack !

    2. Är det att patcha ? aha okej. Så när han säger minimal patching , vad menar han då ?

    3. Jo jag har lirat , har bränt spel innan utan problem. Men jag har alltid haft svårt för sånt där xbox360 språk

  14. #14
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    kommer ni/folk våga spela spel som ni redan har bränt ut tidigare, asså om man är ruggigt säker på att man kollat spelen med abgx innan bränning?

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    1. Aha tack !

    2. Är det att patcha ? aha okej. Så när han säger minimal patching , vad menar han då ?

    3. Jo jag har lirat , har bränt spel innan utan problem. Men jag har alltid haft svårt för sånt där xbox360 språk
    minimal patchning.. precis som det låter, inte patchar lika mycket som innan, alltså så lite som möjligt, minimalt.

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av pimmen Visa Inlägg
    kommer ni/folk våga spela spel som ni redan har bränt ut tidigare, asså om man är ruggigt säker på att man kollat spelen med abgx innan bränning?
    jadå, men tänker invänta ny firmware. ingen ixtreme 1.whatever på live för min del tills man vet mer om den.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    1. Aha tack !

    2. Är det att patcha ? aha okej. Så när han säger minimal patching , vad menar han då ?

    3. Jo jag har lirat , har bränt spel innan utan problem. Men jag har alltid haft svårt för sånt där xbox360 språk
    det han menar är att han ändrar så lite som möjligt, för att ge microsoft en så liten chans som möjligt att upptäcka firmwaren utan att förlora sitt syfte med hela flashningen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    jadå, men tänker invänta ny firmware. ingen ixtreme 1.whatever på live för min del tills man vet mer om den.
    samma hos mig, jag låtsas vara lite smart och håller mig borta från live sålänge
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    minimal patchning.. precis som det låter, inte patchar lika mycket som innan, alltså så lite som möjligt, minimalt.
    Jaså , hur är det med 1.6 ? Tar det lång tid och sånt .

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Jaså , hur är det med 1.6 ? Tar det lång tid och sånt .
    vad menar du med "hur är det med 1.6?" ?? och det tar den tid det tar att testa att den faktiskt fungerar och inte innehåller några buggar, och fixa eventuella buggar...

    det kan ta allt från ngn vecka till en månad eller 2...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du med "hur är det med 1.6?" ?? och det tar den tid det tar att testa att den faktiskt fungerar och inte innehåller några buggar, och fixa eventuella buggar...

    det kan ta allt från ngn vecka till en månad eller 2...
    Att det inte tar lång tid och är så struligt. Det är väl därför C4EVA skrev "minimal patching" om jag har rätt

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Att det inte tar lång tid och är så struligt. Det är väl därför C4EVA skrev "minimal patching" om jag har rätt
    minimal patching har inget med hur lång tid det tar. det är bara en förklaring att fw inte ska patchas lika mycket som den andra, det kan alltså ta lång tid eftersom det kanske är krångligare att få den bra med så lite ändringar som möjligt.

    säg att du ska lösa en uppgift.. ena gången löste du den genom att ändra (patcha) 100 tecken.. andra gången får du bara använda dig av 30 tecken men måste ändå lösa uppgiften. 30 tecken är minimalt, mindre, etc.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    minimal patching har inget med hur lång tid det tar. det är bara en förklaring att fw inte ska patchas lika mycket som den andra, det kan alltså ta lång tid eftersom det kanske är krångligare att få den bra med så lite ändringar som möjligt.

    säg att du ska lösa en uppgift.. ena gången löste du den genom att ändra (patcha) 100 tecken.. andra gången får du bara använda dig av 30 tecken men måste ändå lösa uppgiften. 30 tecken är minimalt, mindre, etc.
    Aa det är det jag vill säga. Att det är enklare att flasha maskiner

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Aa det är det jag vill säga. Att det är enklare att flasha maskiner
    va? det har ingenting med att göra det enklare att flasha maskiner, det är två helt skilda saker. du verkar röra ihop saker och ting en del. allt handlar bara om att istället för att ixtreme ska ha flera olika arbeten att utföra så kommer den istället bara ha de få som krävs för att köra en backup, inget mer.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2008
    Inlägg
    60
    Respekt
    16
    Vad ska ni göra åt era bannade boxar? Det var väl topic?

  26. #26
    dragonslayer Guest
    Till att börja med: ...spela klart alla påbörjade spel
    eftersom man inte kan flytta savegames till en ny
    När man är klar får den väl säljas som en Off-line 360

    En ny införskaffas (kommer antagligen inte att gå att flasha eftersom dom antagligen har Liteon 9xxxx firmware) används för Live med original och som media extender

    En tredje är införskaffad för att köras off-line med FreeBoot

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    va? det har ingenting med att göra det enklare att flasha maskiner, det är två helt skilda saker. du verkar röra ihop saker och ting en del. allt handlar bara om att istället för att ixtreme ska ha flera olika arbeten att utföra så kommer den istället bara ha de få som krävs för att köra en backup, inget mer.
    Jaja , bara man checkar spelet , bränner skiten , stoppar in och håller käften så är jag nöjd

    Det är väl så det går till hoppas jag !

  28. #28
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    När man är klar får den väl säljas som en Off-line 360
    Det är väll bättre o ärligare att sälja boxen som "Bannad" då alla inte vet att all garanti har upphört på boxen om den rödringar eller annat

    T.ex:
    Flashad Xbox 360 säljes.

    Säljer nu min gamla ögonsten som är flashad med iXtreme v1.xx pg.av att jag köpt en ny enhet då den blev bannad på live.
    Det går aldeles utmärkt att spela Offline men Online funktionen är spärrad och i o med det har även all form av Garanti upphört.
    Säljer den därför skitbilligt till någon som vill förvalta maskinen och har glädje av den ändå.
    Skriv gärna ned vad för typ av banning som den begåvats med ( Console / Account / HDD-Lock ) så hittar ni säkert någon köpare

    Trist om man köper en beggad HDD när ryktena säger att gamla konton kan banna nya och även omoddade boxar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  29. #29
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Göteborg, Sweden, Sweden
    Inlägg
    202
    Respekt
    20
    kan någon bekräfta att save filer man inte laddat eller på något annat sätt ändrat sen banning är förlorade? asså att dom inte på något sätt går att rädda i eventuell ny 360?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Trist om man köper en beggad HDD när ryktena säger att gamla konton kan banna nya och även omoddade boxar.
    dessa rykten säger ms är felaktiga. du blir inte bannad om du recover din gamertag på din nya box, du kan även flytta gammal hdd.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Benq Läsare Död, Vad gör jag ?
    By aimbert in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-23, 17:14
  2. Vad har jag gjort för fel ??
    By passat18t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 17:14
  3. Vet inte riktigt vad jag ska leta efter...
    By TonyW in forum Nintendo DS - M3, R4 och G6 Flashkassetter
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-05, 16:13
  4. Spelkontroller till Wii... vad ska jag välja??
    By TraZer in forum Nintendo WII - Spelsnack
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-04-10, 23:29

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •