Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Dashboard update misslyckades

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

    Dashboard update misslyckades

    Halloj

    Har försökt få igång Tekken & modern warfare mm som är Wave4. Lyckades att göra om ena till att börja med 360 waves patcher & det gick bra. Körde även ABGX360 & den visade att de var av Wave 3 nu. Lade in modern warfare o boxen & den ville uppdatera. Ok tänkte jag gör det men den säger så ett antal gånger utan att starta spelet. Har provat bränna ut ny update enligt denna sida
    http://www.***********/Guide-Manuell-...Dashboard.html på både CD & DVD utan att den ens vill kännas vid att det är en update skiva. Den säger bara mixed media & vill inte starta update funktionen. När jag lägger inte modern warfare så ser man omslaget till spelet.

    Så vad göra. Har Liteon läsare & fw 1,6

  2. #2
    dragonslayer Guest
    Vilken version har du i din xbox 360 nu?
    Vilken version försöker du lägga in manuellt?

    Wave 3 har nxe 2.0.7xxx
    Jag har för mig att Wave 4 innehåller 2.0.8498
    den senaste är 2.0.8955

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Kör akriveringsskivan /( avctivate.iso ) om du har iXtreme 1.6
    Jag har postat en videoguide på hur man btränner skivan, hur man bootar med den samt en länk

    så prova sök p¨å mitt nick + Activare.iso + youtube
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jag har 2.0.8498.0 enligt system info

    Vet ej vilken jag försöker köra det är den som finns på länken jag lade in vars fil heter "# Klicka här för att hämta NXE dashborden (ca 78Mb). Spara den som "$SystemUpdate_Fall08_7371.zip" någonstans på din dator." & gjorde som de skrev där. Jag kan köra min andra spel men modern warfare vill inte starta utan vilja uppdatera. Har försökt ta här ifrån men det går inte. http://www.xboxhacker.net/index.php?topic=9414.0

  5. #5
    dragonslayer Guest
    ja guiden är från tiden med wave3 ... (NXE)
    klicka på länken till xboxhacker så kommer du till en lista med alla dashboards.. ta den senaste...

    skulle tro att det är något som hänt med din uppgradering till 2.0.8498
    prova med antingen den eller en senare version

  6. #6
    dragonslayer Guest
    hur just uppdaterat guiden lite

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    F*ck yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeah Dragonslayer du är kung.

    Den du lade in nu senast fungerar klockrent & nu fick jag igång modern warfare utan att köra active ISO yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeah again!

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Vad för skiva ska man bränna dashboarduppdateringen på? Räcker det med en vanlig DVD-R (Kanske inte funkar för det är -?) eller måste det vara en DL skiva?

    Sen undrar jag..

    "OBSERVERA att om du uppgraderar till den senaste dashboarden på en bannad konsoll så kan du ej längre installera spel till hårddisken."

    Min box är ju redan bannad och kan inte installera spel, och där är det ju själva xboxen som det är fel på, inte hårddisken. Vill bara vara säker på så detta inte gör något med själva hårddisken så det inte går installera, för jag kanske vill flytta den till en annan obannad box i framtiden..

    Tror jag frågat det innan, men kommer inte ihåg vilken tråd...

    /n00b

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Jag uppdaterade med en vanlig CD

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Billigaste metoden är att ta ett USB Minne om man har ett sådant hemma och lägga updaten på det istället
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    16
    Äger inget USB minne. Undrar bara om jag ska slösa en av de två sista DL skivorna på updaten eller om det funkar med vanlig DVD-R. Någon som vet?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det ska fungera med vanlig DVD+/-R när jag köpte min första 360 för typ 3 år sedan brände jag en update på en DVD+R skiva... borde stå på MS sida om det måste vara en specifik skiv sort (+ eller -)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Återigen jag körde med en vanlig CD-R igår & det fungerade.

  14. #14
    dragonslayer Guest
    Dashboard uppdateringarna installeras till NAND minnet ... Det passar dessutom på att bränna några e-fuses innuti själva processorn.. På hårddisken ändras endast lite data.. inget som flashas eller dyligt... en kopia av installationsprogrammet sparas på hårddisken.. så om du flyttar hårddisken till en annan konsoll kommer den nya konsollen oxo att uppdateras.. även viss avatar data sparas på hårddisken

    om hårddisken suttit i en bannad xbox och man flyttar hårddisken till en obannad xbox 360 så fungerar hårddisken normalt.. dock kan inte datat från den bannade konsollen användas... Du kan alltså lika bra formatera den då.

Liknande diskussioner

  1. wiikey2 update blocker osv
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-21, 18:06
  2. Ny update Wiikey 1.9s
    By WiiMii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-26, 22:55
  3. Full Fall 2007 Update Details Revealed: DivX Confirmed
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 53
    Senaste inlägg: 2008-01-14, 10:37
  4. Xbox 360 System (suprise) update 7 aug
    By s-p-d in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 19
    Senaste inlägg: 2007-08-15, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •