Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 51

Diskussion: Ny konsol nya lite-on i butik än?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    146
    Respekt
    18

    Ny konsol nya lite-on i butik än?

    Efter banningsvågen funderar man på ny konsol och då köpa före dom nya läsarna är ute i butik.

    Har det hörts om det är konsoler ute med den nya driven som är unflashable?
    Eller är de bara maskiner som kommer från service som har fått dom än. Har ju som kommit ett par nya bundle xbox nu till jul så är ju frågan om det är nya läsaren i dom.

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    16
    Om den är "unflashable" nu, så ge det ett tag så kommer en FW till den också. MS kommer aldrig lyckas med att stoppa detta, en DVD drive går ALLTID att flashas på något sätt.

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det kan ta ett bra tag innan dom nya liteon spelarna är flashbara, det man måste göra är att knäcka krypteringen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    33
    Respekt
    18
    Kan man se på kartongen på något sätt om det sitter en ny liteon i eller?

  5. #5
    dragonslayer Guest
    det finns en öppen lucka så man kan se MFG-Date och serienummer

  6. #6
    dragonslayer Guest
    Drivarna är flashbara... det är bara att radera så går det att flasha sen... problemet är att det inte finns något att flasha... och att man inte kommit på hur man hittar nyckel och id

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Oavsett MF datum så är ju inte detta samma datum som driven är tillverkad. fast det är klart skulle man hitta en box med MF före augusti så lär man ju vara säker för spelaren kan ju knappast vara nyare

    förr eller senare kommer det att gå att läsa ur nyckeln men när det är det ingen som vet men räkna iaf med ett par månader minst

  8. #8
    dragonslayer Guest
    RockBand Arcade boxen jag köpte gick i vart fall att flasha driven i men den gick inte att använda till SMC-JTAG hacket ... Bootloader ******* var redan blockat trots 7163 dashboarden den var tillverkad i 18 Juli och driven oxo juli

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Jag äger en sådan =)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det kan ta ett bra tag innan dom nya liteon spelarna är flashbara, det man måste göra är att knäcka krypteringen...
    När den nya fw kommer ut från C4EVA. Tror inte det tar ett tag , han sa att alla liteon går att flasha med den ny lite touch.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    När den nya fw kommer ut från C4EVA. Tror inte det tar ett tag , han sa att alla liteon går att flasha med den ny lite touch.
    har du länk till där han sagt det?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du länk till där han sagt det?
    ...

    [c4eva] new fw in dev/test - ixtreme LT (Lite Touch) - more efficient , minimal patching , all aspects of fw indistinguisable from orig, no more bans, No ETA!
    <+c4eva> ixtreme LT is real, no ETA, for EVERY drive

  13. #13
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Ja visst alla kommer gå att flasha. Men det finns ingen som helst info än så länge om att de har löst hur man läser ut DVD-nyckeln ur den nya typen av LiteOn. Väl där så går den nog alldeles utmärkt att erase och flasha. Dvs. exakt samma problem som vi först hade när LiteOn 83850c modellen dök upp.
    Dock kan det naturligtvis vara så att den nya redan är knäckt men det har iaf jag inte sett någon info om från C4EVA eller någon annan heller för den delen.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    ...
    Om du kollar noga ser du att det inte är c4eva som sagt det sista om att det gäller ALLA.

    Skillnaden [c4eva] & <+c4eva>

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Om du kollar noga ser du att det inte är c4eva som sagt det sista om att det gäller ALLA.

    Skillnaden [c4eva] & <+c4eva>
    Det ÄR c4eva som sagt detta, dock vid olika tillfällen. Detta har även stått i topic på #fw.


    EDIT: du kan även kika på http://docs.google.com/View?id=dg89m98b_24cmprv6gz

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Ja visst alla kommer gå att flasha. Men det finns ingen som helst info än så länge om att de har löst hur man läser ut DVD-nyckeln ur den nya typen av LiteOn. Väl där så går den nog alldeles utmärkt att erase och flasha. Dvs. exakt samma problem som vi först hade när LiteOn 83850c modellen dök upp.
    Dock kan det naturligtvis vara så att den nya redan är knäckt men det har iaf jag inte sett någon info om från C4EVA eller någon annan heller för den delen.
    All drives = alla drivar ink. 83859C Och den nya som börjar på 9 nånting.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har idag fått in en Lite-on med Fw 9xxxx som inte gick att läsa mjukvara ur.
    I förrigår den 10.de köpte min kompis en Call Of Duty Version med 250Gb HDD o två HK på Elgiganten o den hade en 85xxx läsare som borde fungerat att läsa ut nyckeln ut men det gick inte alls.
    Vi har haft in tre sådana mysko läsare innan...

    Elite boxen som han köpte som var en 85xxx såh ut såhär:
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har idag fått in en Lite-on med Fw 9xxxx som inte gick att läsa mjukvara ur.
    I förrigår den 10.de köpte min kompis en Call Of Duty Version med 250Gb HDD o två HK på Elgiganten o den hade en 85xxx läsare som borde fungerat att läsa ut nyckeln ut men det gick inte alls.
    Vi har haft in tre sådana mysko läsare innan...

    Elite boxen som han köpte som var en 85xxx såh ut såhär:
    Vänta på den nya firmwaren........

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Det ÄR c4eva som sagt detta, dock vid olika tillfällen. Detta har även stått i topic på #fw.


    EDIT: du kan även kika på http://docs.google.com/View?id=dg89m98b_24cmprv6gz

    japps ch om man skall kolla på den sidan så är även nicket <+c4eva> falskt:

    STOP TRYING TO SPREAD YOUR CRAZY RUMORS/THEORIES ABOUT THE BANWAVE/FAKE QUOTES FROM c4eva - NOBODY CARES!
    CONFIRMED FAKE STUFF:
    <+c4eva> its going to have to wait, i'll be busy, just found out how they're banning MAJOR BREAKTHROUGH
    The unban DVD is fake too.. come on, guys...

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vänta på den nya firmwaren........
    Vi har koll.
    Det vi vill säga med detta är att vi har börjat få in läsare som inte går att flasha.
    O nej en ny mjukvara hjälper inte så länge man inte kan Läsa/Skriva, de kan koma med säg upp till 50 mjukvaror unde rtiden tills de knäcker de nya läsarna.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi har koll.
    Det vi vill säga med detta är att vi har börjat få in läsare som inte går att flasha.
    O nej en ny mjukvara hjälper inte så länge man inte kan Läsa/Skriva, de kan koma med säg upp till 50 mjukvaror unde rtiden tills de knäcker de nya läsarna.
    Vilka läsare är det ni har problem med. Nämn vilka månader och vilken modell.

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Benzema Visa Inlägg
    Vilka läsare är det ni har problem med. Nämn vilka månader och vilken modell.
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag har idag fått in en Lite-on med Fw 9xxxx som inte gick att läsa mjukvara ur.
    I förrigår den 10.de köpte min kompis en Call Of Duty Version med 250Gb HDD o två HK på Elgiganten o den hade en 85xxx läsare som borde fungerat att läsa ut nyckeln ut men det gick inte alls.
    Vi har haft in tre sådana mysko läsare innan...

    Elite boxen som han köpte som var en 85xxx såg ut såhär:
    Men herre gud.....

    Jag skrev ju i mitt förra inlägg vilken Firmware Lite-On läsarna hade!!!!!!
    Nu har jag Quotat o rödmarkerat så du kanske ser det lite tydligare, drog upp storleken på texten med...

    Törs man fråga hur gammal du är med tanke på att du ställer så många likasinnade frågor hela tiden o inte läser det folk skriver ordentligt utan att vara fräck ?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  23. #23
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag har från och med nu lovat mig själv att aldrig mer svara på en ända fråga som Benzema har. För antingen så är han stendum och fattar inte vad man skriver eller också bara skiter han i att läsa. Dessutom var enda jä*la gång!

    Eller jo om han någon gång i framtiden ställer en interlektuell fråga så kanske jag tar mig tid men inte tills dess.

    Tack å hej.

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Blev bannad igår :-(
    Köpte ny xbox idag.
    Köpte Arcade med Rock Band Beatles.

    MF date 20090706.

    Vad har ni haft för datum på era som går och inte går flasha?

    En kompis hade 20090624 och han kunde flasha sin.

    Man måste öppna hela xboxen för att få reda på FW antar jag?

  25. #25
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    En som har MF Date 2009-07-06 kommer till 100% att gå att flasha. Bara att vänta in LiteOn LT för det känns inte så hett att lägga in iXtreme 1.6 bara för att bli bannad direkt.

    EDIT: Ett litet förtydligande. Det är max 1% av alla DVD spelare gjorda i juli som inte går att flasha, av naturliga skäl de sista gjorda i juli. Knappt 50% av dem gjorda i augusti medan spelare gjorda i september och framåt inte ens på något sätt är lönt att försöka läsa ur sin nyckel ur i dagsläget. Men men tanke på att du har en tidig juli box sitter det med största sannorlikhet inte ens juli spelare i den och definitivt ingen från slutet av juli. Om nu inte hela skiten är felmärkt vill säga...
    Last edited by Svantesson666; 2009-11-13 at 14:36.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Nä absolut ingen idé lägga in Ixtreme 1.6. Ska vänta länge nu tills nästa "säkra" kommer. Denna funkade ju över ett år för mig, det får man vara tacksam för.
    Ska vara laglig ett tag.


    Goda nyheter dock att du tror den är möjlig att flasha.
    Flera som har några åsikter eller datum att jämföra med?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Ledsen har ej hängt med riktigt i Liteon djungeln då min förra var Benq. Har jag inte fått det nya moderkortet, boxen som ska vara tystare o svalare heller då?
    Tack för svar!

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är spelare från typ augusti som det är osäkert med, så din konsoll som är tillverkad i juli kommer garanterat gå att flasha då spelaren är från juni ngn gång... troligtvis...

    Citat Original inlägg av mickys Visa Inlägg
    Ledsen har ej hängt med riktigt i Liteon djungeln då min förra var Benq. Har jag inte fått det nya moderkortet, boxen som ska vara tystare o svalare heller då?
    Tack för svar!
    du har troligtvis fått det nya moderkortet (Jasper) ja... och ja det ska vara lite svalare än tidigare, ljudet kommer från fläktarna som snurrar i högre hastighet på äldre kort, och dvd spelaren som snurar i hög hastighet... så den är väl en aning tystare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2006
    Inlägg
    625
    Respekt
    19
    Tack för svaret!
    Något positivt i så fall i dessa dystra tider! :-)

    Fel tråd men skriver ändå:

    Om jag kopplade bort hårddisken direkt när det stod att jag var bannad. Det stod direkt när jag startade den. Så har ej sparat något på den sedan jag blev bannad.

    Kan det finnas chans att jag kan sätta i hårddisken i den nya konsollen och savesen inte är korrupta och även min GT funkar? Läser olika om detta överallt.

    Recover GT innebär att man har kvar alla achivements o poäng man tjänat in eller behåller jag bara namnet o börjar om på noll?

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    255
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Svantesson666 Visa Inlägg
    Jag har från och med nu lovat mig själv att aldrig mer svara på en ända fråga som Benzema har. För antingen så är han stendum och fattar inte vad man skriver eller också bara skiter han i att läsa. Dessutom var enda jä*la gång!

    Eller jo om han någon gång i framtiden ställer en interlektuell fråga så kanske jag tar mig tid men inte tills dess.

    Tack å hej.


    Hörru va inte kaxig din lilla fjant. Vad leker du smart för , tönt. Ibland undrar man hur dum du får vara , jag har aldrig bett dig svara på min fråga så ät din mat och hållkäften...


    .. Och sluta vara klistrad framför tv:en , skaffa dig en flickvän eller något. Du har brist på kärlek ... jerk.
    Last edited by Benzema; 2009-11-13 at 16:56.

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Nintendo DS Lite
    By Greim in forum Nintendo DS
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 06:50
  2. flasha lite on med Xtractor Pro + Spear
    By palten2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 34
    Senaste inlägg: 2009-03-02, 19:41
  3. recovra gamertag gick lite snett tror jag
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-29, 09:43
  4. Lite hjälp här tack :)
    By anderzxb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-11-07, 21:59
  5. M3 Simply, M3 Lite eller M3 Pro?
    By venoll in forum Nintendo DS
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-08, 14:50

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •