Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123
Visar resultat 61 till 72 av 72

Diskussion: Fixa HD-install efter ban!

  1. #61
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    det där felet är troligen bara att maskinen var på väg att dö, och dog under updaten men att den inte kan tala om det eftersom uppdateringen ligger ivägen eller något... Xenon maskiner är kända för att dö utan anledning
    Jepp, jag vet att min 360 går på övertid. Själv har jag en xenon från Nov-2006 som jag fick RROD nyligen.
    Köpte nya skruvar M5x8mm, M5x1mm nylonbrickor samt m5x1mm brickor. Bakade i 30min och på med ny fin noctua cpu pasta och den rullar på finfint fortfarande.
    Jag har väl spelat och glott på DVD rullar i ~30tim.
    Xboxen känns svalare än förrut och den låter inte lika ansträngd längre.

    Men som sagt Swizzy, den går på övertid.
    Min 120GB ELITE körs online, och min FALCON väntar på att bli JTAGad när mitt Nand-X kommer hem

    /360RFUN

  2. #62
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Jepp, jag vet att min 360 går på övertid. Själv har jag en xenon från Nov-2006 som jag fick RROD nyligen.
    Köpte nya skruvar M5x8mm, M5x1mm nylonbrickor samt m5x1mm brickor. Bakade i 30min och på med ny fin noctua cpu pasta och den rullar på finfint fortfarande.
    Jag har väl spelat och glott på DVD rullar i ~30tim.
    Xboxen känns svalare än förrut och den låter inte lika ansträngd längre.

    Men som sagt Swizzy, den går på övertid.
    Min 120GB ELITE körs online, och min FALCON väntar på att bli JTAGad när mitt Nand-X kommer hem

    /360RFUN

    NandX, baah vi kör Olimex multiprogrammerare för nandurläsniung o vi har färdiga sådana på lager som är specialprogrammerade för just 360 samt de levereras med en uppsättning dioder man behöver för en maskin, vill man göra fler är det bara köpa extra zenerdioder :d
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1106&xSec=89
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #63
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    NandX, baah vi kör Olimex multiprogrammerare för nandurläsniung o vi har färdiga sådana på lager som är specialprogrammerade för just 360 samt de levereras med en uppsättning dioder man behöver för en maskin, vill man göra fler är det bara köpa extra zenerdioder :d
    http://www.psxcare.com/product.php?xProd=1106&xSec=89
    Jepp, för 795 spänn.
    Jag har grejjer för nand-urläsning samt skrivning jag med som kostade 35 spänn, men får man Nand-X billigt av en kollega i England så måste man ju bara ha en

    Vadå? Ska inte psxcare ta in xecuter nand-x programerare?

    Pendragon, vad har du hört? Är den inte bra eller?
    Berätta nu eftersom du låter skeptisk till Nand-X.


    /360RFUN
    Last edited by 360RFUN; 2010-04-09 at 09:59.

  4. #64
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Jepp, för 795 spänn.
    Jag har grejjer för nand-urläsning samt skrivning jag med som kostade 35 spänn, men får man Nand-X billigt av en kollega i England så måste man ju bara ha en
    Klart Den som har flest prylar innan han dör vinner har jag hört o jag är på god väg

    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Vadå? Ska inte psxcare ta in xecuter nand-x programerare?
    Det lär vi nog göra så fort våra leverantörer får in dessa i sitt sortiment, vi gillar att ha olika tingestar på lager o för försäljning... alla kanske inte vill köra Volvo utan vissa kanske föredrar att sitt o trängas

    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Pendragon, vad har du hört? Är den inte bra eller?
    Berätta nu eftersom du låter skeptisk till Nand-X.
    /360RFUN
    Nej jag är inte skeptisk, jag är bara konservativ o lat
    Vi flashar fortfarande vissa DVD läsare i DOS då vi "Kan skriva avancerade .Bat filer som exikverar hela strängar till processer åt oss och backuppar o flyttar filer till kataloger på automagisk väg." Vi använder inte Vampire probar eller CK3 kit med dubbla spears heller eller lödbara maximusbryggor på nyare Lite-On utan vi kapar banor, använder strömbrytare med motstånd o byglar ihop skiten manuellt efteråt fortfarande...
    När det kommer till kritan så har vi inte alltid själva tid o labba när vi har massor med kunder som vill ha saker "Nyss" och då är det säkrare med gamla beprövade metoder

    Vår olimex läsare är ju inte bara en renodlad 360 nandläsare utan så mycket mer, så programmerar man om den har man fler användningsområden för den o det är det jag gillar.

    Jämför det med ett ODBC verktyg som är universellt o fungerar på alla bilar och flygplan än en som bara är anpassad för en bilmodell och version

    Men jag provar den jättegärna och kan man använda den till annat sedan är ju det ett plus.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #65
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Men jag provar den jättegärna och kan man använda den till annat sedan är ju det ett plus.
    Ja, det var lite det jag själv var ute efter.
    Att JTAGa min falcon (16mb) kan jag göra direkt med min LPT kabel.
    Som sagt "Den som har flest prylar ......."

    /360RFUN

  6. #66
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Skulle jag stå i valet o köpa en programmerare hade jag valt olimexen, Just bara för att den kan mycket mer än bara 360.

    Känns lite surt att kanske bara lägga en slant pengar på något som är så ensidigt vad vet jag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #67
    dragonslayer Guest
    Lite on-Topic:
    Nya dashboaden 2.0.9199.0 tillåter på nytt installation till HDD..
    http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

    dock har jag inte testat om den fortfarande markerar data som "unsecure" (så att det inte kan användas i andra konsoler)

  8. #68
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Lite on-Topic:
    Nya dashboaden 2.0.9199.0 tillåter på nytt installation till HDD..
    http://www.megaupload.com/?d=UNPHRWEK

    dock har jag inte testat om den fortfarande markerar data som "unsecure" (så att det inte kan användas i andra konsoler)
    Vi har testat litegrann, men inte riktigt det... den låser iaf inte upp profilerna (dom är fortfarande markerade som unsecure)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #69
    Registrerade
    Mar 2006
    Från
    Västerås
    Inlägg
    16
    Respekt
    0
    Någon som har lust att ladda upp den igen? Länken fungerar inte längre

  10. #70
    dragonslayer Guest
    45st har tankat den hittintils via den länken!

  11. #71
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Hejsan, ny på Xbox 360 och undrade:

    Om man blir Live bannad då "förstörs" eller ens sparfiler blir "corrupted". Men efter dom har blivit det kan man fortsätta spela och använda sin HDD till att spara spel och installera spel?

    Tack för svar mvh

  12. #72
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det är ingen som vet hur det är med nya dashboarden eftersom ingen blivit bannad sedan slutet av förra året (annat än med XBR/Freboot som inte bryr sig om vad MS säger...) men det ser ut som att dom bara stänger dig ute från live numera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 3 av 3 FörstaFörsta 123

Liknande diskussioner

  1. Är min 60gb hdd värdelös efter ban?
    By Ratchet in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 12:48
  2. Går det att fixa 3RROL permanent?
    By roobarb in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2008-02-10, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •