Hej!

Som trådtiteln antyder så har jag lite frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel, som tex Left 4 Dead 2.

Jag vet att man kan använda activate.iso skivan för att lira sådana här spel med iXtreme 1.6, men jag läste igår att det kan vara problematiskt då man blir tvingad att uppdatera Xboxens dashboard när man startar upp exv L4D 2 (efter att ha kört in activate.iso skivan först), och när uppdateringsprocessen har kommit igång och jobbat ett tag så startar boxen om. Sedan fortsätter uppdateringen efter omstarten, men den kan inte slutföras då Xboxen behöver läsa från skivan för att kunna fortsätta uppdaterigen, och eftersom man inte har kört in activate.iso skivan så går inte detta. Och uppdateringsprocessen startar direkt efter omstarten så man har helt enkelt inte en chans att köra in activate.iso skivan först.
Detta stämmer, eller?

En annan metod jag vet man kan använda är att patcha spelets .iso-fil med 360 Wave Patcher så det blir ett Wave 3 spel innan man bränner det. Då lär det starta upp fint, utan activate.iso med iX 1.6.
Detta stämmer väl?
Dock har jag hört att det ryktas om att Xboxen loggar att man har kört sådana här patchade skivor och att det sedan finns en risk att man blir bannad när man går ut på Live senare pga detta, trots att man kör med en Live-säker firmware (tänker mig då att man kör iX LT när den har släppts, som i alla fall lär vara säker ett tag) och endast har abgx360-kollade, icke-patchade lir i boxen när man är inloggad på Live.
Kan detta stämma?

En tredje metod har jag hört ska vara att tanka den senaste dashboard-uppdateringen från Xbox.com (vilket just nu verkar vara http://download.microsoft.com/downlo...all09_8955.zip ), bränna den (eller lägga den på ett USB-minne), installera den och sedan starta upp Wave 4/Wave 5 lir som L4D 2 med activate.iso metoden.
Stämmer, eller?
Om detta stämmer, kan det vara någon fara att lägga in den nya uppdateringen nu och/eller att köra activate.iso metoden när det gäller Live-säkerheten senare när iX LT har släppts?

För som ni kanske märker tror jag inte att min box är bannad som läget är nu (har inte kollat upp detta säkert än dock, men räknar med att den inte är det), så jag håller mig offline tills iX LT släpps och vill därför vara säker på att inte göra några misstag nu som kan få mig bannad sen.

Mycket tacksam för svar.

Tack på förhand.

MVH X360Spyder