Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Grå pixlar och linjer på skärmen - överhettning?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Grå pixlar och linjer på skärmen - överhettning?

    Hejsan,

    har inte varit speciellt aktiv på det här forumet men jag har en fråga angående ett Wii chippat med Argon som jag köpte härifrån för ett ganska bra tag sedan.

    Det är så att när jag slår på min Wii så blir grå pixlar/störningar och vertikala linjer synliga på tv-skärmen. Jag gissar på att det handlar om ett överhettningsproblem men jag ville se vad ni har att säga om det då jag har hittat relativt få som har liknande problem. Vet ni om det finns något att göra åt det eller inte? Jag har haft problemet i tre eller fyra månader och det har som tur är inte blivit värre. Kan även tillägga att det inte är något fel på TV eller kablage. Tack på förhand.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Byte av moderkort löser det problemet :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Jag hade synliga vertikala linjer på skärmen förut på mitt Wii. Köpte en fläkt till den som man kopplade in i en av usb portarna. Efter det så försvann de vertikala strecken för mig. Men sen har jag ju provat att köra utan fläkten och då är bilden fortfarande perfekt. Kan ju varit nåt tillfällig störning på mitt Wii som orsakade mina streck. Men det är ialla fall billigare att köpa en fläkt till den och prova det först innan du byter ut moderkortet.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2008
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Byte av moderkort löser det problemet :-)
    Jag misstänkte att man skulle behöva göra något i denna stilen. Detta skulle väl dock nästan vara lika kostsamt som att köpa en helt ny konsol, eller har jag fel?

    Citat Original inlägg av roine_johnsson Visa Inlägg
    Jag hade synliga vertikala linjer på skärmen förut på mitt Wii. Köpte en fläkt till den som man kopplade in i en av usb portarna. Efter det så försvann de vertikala strecken för mig. Men sen har jag ju provat att köra utan fläkten och då är bilden fortfarande perfekt. Kan ju varit nåt tillfällig störning på mitt Wii som orsakade mina streck. Men det är ialla fall billigare att köpa en fläkt till den och prova det först innan du byter ut moderkortet.
    De vertikala strecken är för mig synliga i främst under spelande men de kan även ses i Wiimenyn. Konstigt nog så försvinner dem i homebrew channel.

Liknande diskussioner

  1. TSOP48 test clip
    By hejhej20 in forum Fritt Forum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-07, 09:57
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •