Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Fel Flashning av Liteon 83850C

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15

    Question Fel Flashning av Liteon 83850C

    Hej ja va iväg o köpte en xbox 360 igår och skulle flasha den men de gick inte som ja hade tänkt.

    Jag följde denna guiden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf. Och ja kom till ''Read this carefully, in most cases JungleFlasher wil return a Running Log similar to this: We
    have had 0xD0 / 0x80 / 0xF2 / 0xD1 and all worked fine.''. Och där får ja status 0x0 och datan hänger sig.

    Så jag försöker starta om datan men den vill inte starta när xboxet är inkopplat. Försöker även koppla in xboxet efter att ja har startat datan men då hittar inte datan xboxen.

    Måste ja köpa en ny Dvd läsare nu och va skulle de kosta då ?


    Snälla hjälp mig.
    MVH Wictor

  2. #2
    dragonslayer Guest
    BEFORE USING JUNGLEFLASHER
    You Must Have .net framework installed
    .net framework 2.0 or later for Windows XP machines
    .net framework 3.5 SP1 on Windows Vista Machines
    .net framework is built-into Windows 7 (easy life!)
    If you are using a VIA card - remove the drivers!
    You must install
    PortIO32

    Långt tidigare i guiden då?

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    BEFORE USING JUNGLEFLASHER
    You Must Have .net framework installed
    .net framework 2.0 or later for Windows XP machines
    .net framework 3.5 SP1 on Windows Vista Machines
    .net framework is built-into Windows 7 (easy life!)
    If you are using a VIA card - remove the drivers!
    You must install
    PortIO32

    Långt tidigare i guiden då?

    Ja kom till detta stycket ''Read this carefully, in most cases JungleFlasher wil return a Running Log similar to this: We
    have had 0xD0 / 0x80 / 0xF2 / 0xD1 and all worked fine.''.

  4. #4
    dragonslayer Guest
    Du har alltså redan läst ut nyckel samt testat den i en reserv drive och skall just radera flashminnet...
    eller?
    då är det bara att trycka yes och stänga strömmen till driven slå på den fort igen och flashen raderas.. när flashen är raderad är det bara att klicka på write och skriva in det nya!

    Annars när är din drive tillverkad?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Du har alltså redan läst ut nyckel samt testat den i en reserv drive och skall just radera flashminnet...
    eller?
    då är det bara att trycka yes och stänga strömmen till driven slå på den fort igen och flashen raderas.. när flashen är raderad är det bara att klicka på write och skriva in det nya!

    Annars när är din drive tillverkad?
    om windows hänger sig när man raderat drivens minne får man slutföra i DOS... om man inte kan få det till att fungera i Windows igen... (man MÅSTE ta bort drivrutinen för att det ska fungera i windows)

    DOS är 100 gånger säkrare, men mer avancerat om man är nybörjare...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Hej ja va iväg o köpte en xbox 360 igår och skulle flasha den men de gick inte som ja hade tänkt.

    Jag följde denna guiden http://jungleflasher.net/files/JungleFlasher.pdf. Och ja kom till ''Read this carefully, in most cases JungleFlasher wil return a Running Log similar to this: We
    have had 0xD0 / 0x80 / 0xF2 / 0xD1 and all worked fine.''. Och där får ja status 0x0 och datan hänger sig.

    Så jag försöker starta om datan men den vill inte starta när xboxet är inkopplat. Försöker även koppla in xboxet efter att ja har startat datan men då hittar inte datan xboxen.

    Måste ja köpa en ny Dvd läsare nu och va skulle de kosta då ?


    Snälla hjälp mig.
    MVH Wictor
    Om jag inte är helt fel ute nu så bor du i Trollhättan och det var din granne som skulle flasha den?

    Om trådstartaren är den jag tror så var driven helt tom när jag fick den, som tur var hade den som försökt flasha den sparat dummy.bin filen på usb-sticka så jag kunde lägga in den nya FW.
    Jag misstänker att han försökt flasha den utan att döpa om/ta bort viamraid
    verkar vara ganska många där ute som skall hjälpa sina polare att flasha men som inte har en aning om vad dom gör, bara förra veckan och idag har jag haft 4 kunder som misslyckats själva.
    Last edited by Henkad; 2009-12-08 at 18:54.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är många som inte läser ordentligt vad man skriver i guiderna... det är det som är felet många gör, dom behöver lära sig LÄSA
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Om jag inte är helt fel ute nu så bor du i Trollhättan och det var din granne som skulle flasha den?

    Om trådstartaren är den jag tror så var driven helt tom när jag fick den, som tur var hade den som försökt flasha den sparat dummy.bin filen på usb-sticka så jag kunde lägga in den nya FW.
    Jag misstänker att han försökt flasha den utan att döpa om/ta bort viamraid
    verkar vara ganska många där ute som skall hjälpa sina polare att flasha men som inte har en aning om vad dom gör, bara förra veckan och idag har jag haft 4 kunder som misslyckats själva.
    Du har rätt de är jag.
    Tack så hämst mycket för hjälpen Henkad

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Du har rätt de är jag.
    Tack så hämst mycket för hjälpen Henkad
    Det var så lite, bara kul att den fungerar igen, är det något så tveka inte att fråga, här finns massor av duktigt folk som gärna hjälper till, eller så slå en signal till mig så försöker jag hjälpa till.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Henkad Visa Inlägg
    Det var så lite, bara kul att den fungerar igen, är det något så tveka inte att fråga, här finns massor av duktigt folk som gärna hjälper till, eller så slå en signal till mig så försöker jag hjälpa till.
    Shysst .

    Kan du tipsa om någon bra guide till att bränna spel?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av wwe Visa Inlägg
    Shysst .

    Kan du tipsa om någon bra guide till att bränna spel?
    läs dom här:

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=26166

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=35639

    så kommer du troligtvis ha den mesta infon du behöver
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    31
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jätte bra har lärt mig lite nya saker nu.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    bra om du har några frågor om 360, tveka inte med att fråga oss här, vi har flera duktiga människor här som kan svara på dom flesta frågorna som kommer, jag burkar kolla in flera gånger om dagen, dom dagar jag kan sitta vid datorn ofta... (vilket inte är så jätte mycket just nu) kollar alltid på forumet när jag går upp på morgonen, svarar på dom frågorna som kommit under natten, kollar även när jag kommer hem från något, och även strax innan jag går o lägger mig...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Flashning av LiteOn
    By Xager in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-06, 23:50
  2. Fel vid flashning
    By krutov_93 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2007-11-27, 17:29
  3. Fel flashning eller fel på dvd ?
    By who_carres in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 17:29
  4. vad e det som går fel vid flashning ?
    By telgetok in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2006-12-02, 15:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •