Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Nya spel på psp:t

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Red face Nya spel på psp:t

    Hur lägger man in dom nyare spelen på psp:t?
    Det finns ju ingen ISO/CSO fil, bara några andra konstiga mappar som sysdir,usrdir. Hur gör man om dom till ISO filer, jag har försökt med umdgen, gamedecrypter men jag vet inte hur man gör. Jag har 5.50 gen-d2.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Janne77 Visa Inlägg
    Hur lägger man in dom nyare spelen på psp:t?
    Det finns ju ingen ISO/CSO fil, bara några andra konstiga mappar som sysdir,usrdir. Hur gör man om dom till ISO filer, jag har försökt med umdgen, gamedecrypter men jag vet inte hur man gör. Jag har 5.50 gen-d2.
    lägg dom i m:0/PSP/GAME/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    lägg dom i m:0/PSP/GAME/
    minneskortet? Ska jag lägga alla mappar och filer där? Även den där "umd data vlc media file" Jag behöver inte "decrypta" eller "patcha" nån av filerna eller vad det heter

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    lägg alla filerna/mapparna i en mapp med spelets namn på minneskortet (m0:/) i dom mapparna jag skrev (/PSP/GAME/)

    för att sedan vara säker på att spelen ska fungera bör du uppgradera till 5.50 GEN-D3, det kan du enkelt göra själv, uppdateringen finns att tanka på min hemsida...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Har fortfarande problem att få igång spelen, gjorde en ny mapp med alla filer och la in dom på psp/game. När jag försöker starta spelen står det bara corrupt data? Jag provade med GTA Chinatown Wars, jag uppdaterade ochså till gen-d3(men det står gen-d full) i system informationen

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Janne77 Visa Inlägg
    Har fortfarande problem att få igång spelen, gjorde en ny mapp med alla filer och la in dom på psp/game. När jag försöker starta spelen står det bara corrupt data? Jag provade med GTA Chinatown Wars, jag uppdaterade ochså till gen-d3(men det står gen-d full) i system informationen
    hmm, det låter lite som att du av misstag packat upp .iso filen med winrar, det går nämligen att göra det... prova med att lägga filen du packade upp i mappen m0:/ISO och starta den då, att det står 5.50 GEN-D (full) när du har GEN-D3 är typ normalt, jag har också det på min som jag kör 5.50 GEN-D3 på...

    när du installerade Winrar kan du ha bockat i att den ska associera .ISO filer med winrar, då dyker iso filer upp som "winrar" filer i windows...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Gör en backup av minneskortet o formatera det.. skapas nya mappar automatiskt om jag nu minns rätt.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zelxi Visa Inlägg
    Gör en backup av minneskortet o formatera det.. skapas nya mappar automatiskt om jag nu minns rätt.
    när man formaterar skapas alla mapparna man ska ha, om man kör CFW iaf...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Ny konsol nya lite-on i butik än?
    By superpalten in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 50
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 11:56
  2. D2pro2 problem med spel?
    By Endombed in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:30
  3. PSX spel på PSP (LÄS INNAN DU SKÄLLER PÅ MIG)
    By AzureKait in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 21:22
  4. Spel ideer?
    By piixe in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-29, 18:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •