Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp! Samsung brännings problem

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Hjälp! Samsung brännings problem

    Jag köpte ganska nyligen ett iExtreme 1.6 chippat 360 på *******. Fick med lite brända spel som skate 2 och andra hyffsat nya spel som funkar bra. Men sen när jag ska bränna egna spel så kan inte xboxet läsa. Bränningen går bra till men det är när jag stoppar i skivan i xboxet som den säger ifrån och kan inte läsa skivan.
    Jag har läst sjukt mycket guider på nätet och tusen trådar men får det ändå inte och funka. Jag har provat programmen Imgburn, CloneCD och Dvd Decrypter. Har gått åt en himla massa skivor och skulle vara så tacksam för nått tips/hjälp!

    Övrig info:
    Brännare - Samsung SH-S223B
    Läsare i xboxet - Benq Lite-on philips (Nåt sånt)
    skivor - Traxdata 8,5 gb + DL

    Tack på förhand!

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Du behöver Activate.iso för att spela Wave 4/5 spel...

    2. kör INTE på skit skivor som Traxdata, kör hellre på Verbatim, som står för kvalité, visst, traxdata fungerar dom också men Verbatim är dom som fungerar bäst av alla, och sliter minst...

    activate.iso finns att ladda hem på min hemsida: www.swizzy.se, den bränns på en DVD+R DL skiva UTAN layerbreak, på första lagret... (svara ja på båda frågorna som dyker upp och kör med original inställningarna i IMGBurn så ska det gå skit bra!)

    IMGBurn är för övrigt det program vi rekomenderar att man använder då vi vet att det fungerar och vi kan även ge viss support för det programmet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej! tack!
    Ska man bränna Activate.iso på en tom DVD+R DL skiva och sen köra in i xboxet alltså??

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag provade nu iaf att bränna activate.iso på en skiva och köra in i xboxet. Stoppa sedan efter in en skiva som jag bränt av l4d2 och tekken 6 men inget av dem funka... (Körde med mina skit traxdata men tycker ändå att den borde känna av nåt iaf.) Kan det vara nåt annat, brännaren eller nå mer program som borde fixas?

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Traxdata är en billig skiva som kanske inte funkar i alla boxar. Verbatim verkar funka bäst för alla...

    Vad använde du för brännarprog? Jag (och många med mig) rekommenderar att använda Imgburn.
    Kolla över inställningarna så du inte har skrivit i manuell layerbreak när du bränner activate.iso.
    Det ska vara standard inställningarna i imgburn. Man får 2 frågor har jag för mig och man ska svara "ja" på alla frågorna man får.

    Tror inte du har fel på brännaren för då borde du fått något felmeddelande när du brände, men skulle det visa sig att det är fel på den så köp en pioneer brännare.

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Jag ominstallera Imgburn så alla settings och skit ställs orginal. Sen brände jag i Imgburn. Kollade settingsen lite snabbt och layerbraken var normal innan jag brände.
    När jag kör in activate.iso skivan i xboxet kommer den där bilden upp som berättar att skivan kan endast läsas i xbox console, den där med massa kinesiska och grejer på.
    När jag kör in ett spel så tror den att det är en dvd film typ och läser den inte ens som ett spel. Är ganska desperat :P men tack ändå

  7. #7
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Kan vara att du behöver uppgradera din firmware om du har lägre än 1.6.

  8. #8
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Tror det ska vara 1.6. Men kan ju pröva och göra det, vet du någon guide eller liknande som beskriver hur man gör.
    Sen så jag kan ju spela brända spel som Skate 2, Nba2k9,Resident evil 5 och det är ju relativt "nya" spel. Men de är när jag bränner själv som det skiter sig...

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av addeone Visa Inlägg
    Tror det ska vara 1.6. Men kan ju pröva och göra det, vet du någon guide eller liknande som beskriver hur man gör.
    Sen så jag kan ju spela brända spel som Skate 2, Nba2k9,Resident evil 5 och det är ju relativt "nya" spel. Men de är när jag bränner själv som det skiter sig...
    att du kan spela Wave 3 spel har ingen betydelse, 1.51 var första firmwaren som klarade av detta, sedan kom 1.6 som hade activate.iso, guider för hur du gör med Liteon finns på min hemsida, samsung, Benq och hitachi finns här på forumet, Hitachi är inte en spelare du bör göra själv om du inte är säker på vad du gör, ligger för övrigt en video för hur man gör dessa på min hemsida också (hitachi 78, utelämnade dock delen med att köra så att driven hamnar i Mode B då jag inte brukar köra det via den datorn...)

    lättast för dig är egentligen att du svänger förbi PSXCare eller någon annan liknande firma som håller på med modifikationer av Xbox 360 konsoller, vi på PSXCare har Activate.iso skivor som vi kan testa med, om spelet går igång med dessa har något blivit fel vid bränningen, då kan du om du vill vara säker på att activate.iso skivan ska fungera köpa en av oss för 100:-
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu har det äntligen släppts en "fulpatchad" iXtreme 1.6 som hela tiden beter sig som om man kör med Activate.iso. Tippar på att det bara är en bit som skiljer filerna från de vanliga :-)

    "Patched to always act like if activate.iso was inserted, so blindly loads PFI DMI SS and goes on."



    Jag hoppas vi hinner testa dessa i butiken idag, beror på hur mycket vi har att göra.

    Finns till benq, samsung och Liteon. Hitachi har ju redan 1.51 som fungerar bra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Okej tack.
    Får se, kanske tar med mig maskinen och svänger förbi på butiken.
    Förstår inte riktigt allt och kan nog inte göra allt ni säger heller. Men kan man lämna in maskinen och ni fixar den?
    Jag gick in på din sida swizzy förresten och ska man tanka ner 1.61 benq'en och bränna .bin filen och sen köra i xboxet??

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av addeone Visa Inlägg
    Okej tack.
    Får se, kanske tar med mig maskinen och svänger förbi på butiken.
    Förstår inte riktigt allt och kan nog inte göra allt ni säger heller. Men kan man lämna in maskinen och ni fixar den?
    Jag gick in på din sida swizzy förresten och ska man tanka ner 1.61 benq'en och bränna .bin filen och sen köra i xboxet??
    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=32662 <--- läs här vad du gör med iX1.61-benq.bin
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. SAMSUNG SE-S224Q Hjälp
    By Moncler in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-09-28, 21:27
  2. Hjälp, jag behöver verkligen hjälp med det här :(
    By ylvaly in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-12, 11:09
  3. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  4. Hjälp mig! Perfekta hjälpmedel hjälper inte.
    By solwretep in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-01-01, 13:54
  5. Hej fått problem med devhook 0.46!! Hjälp!
    By fillsing in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 09:55

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •