Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: hårddisk??

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2009
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    hårddisk??

    JAg var inne på live och åkte på ban direkt -_- hehe
    Men nu kan jag inte installera eller spela spel från hårddisken?????

  2. #2
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Precis, det är en av konsekvenserna.
    Ämnet har redan blivit behandlat flera gånger, sök helst på forumet innan du postar.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, du kan inte göra detta längre, såvida du inte kommer förbi butiken och får den "uncripplad" det vill säga upplåst, ta med dig Xboxen och hårddisken... detta kostar 500:-

    som ndrangheta skriver, vänligen läs trådarna som finns här på forumet innan du skapar nya inlägg... den här frågan har minst 3 andra trådar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Så man kan nu skicka in Xbox360n till PSXCare och få den "upplåst"?
    Jag har 2st bannade 360s jag skulle vilja få tillbaks "install spel" funktionen på.
    Varav en är en Jasper om det har någon betydelse.

    Detta vore toppen!
    Hansi? Swizzy?

    Mvh Jocke

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp det kan du, ska gå lika bra även på jasper maskinen... den ska till och med vara lättare än dom andra... (enligt vad jag förstår)

    i vilket fall som helst blir det 1000:- + frakten för dom 2, då vi tar 500:-/box
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Toppen
    Vad kostar frakten gissningsvis?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jadu, jag har ingen koll på vad frakten för 2st Xbox 360 konsoller kan gå på, men har för mig en 360 går att skicka för runt en hundring, men osäker på hur bra det stämmer... :/
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    250:- ungefär inkl 50:- pf-avgift (vilken du kan slippa vid förskottsbetalning)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Hansi, gäller det 2 boxar enkel väg?

  10. #10
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Får man frågra vad det är ni gör med boxen? Massa lödning? Eller är det nånting en vanlig dödlig kan ge sig på?

    En fråga till. Ska jag låta hårddiskarna sitta kvar på boxarna när jag skickar ner dom?

    mvh Jocke H
    Last edited by JockeH; 2010-01-03 at 21:20.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
    Får man frågra vad det är ni gör med boxen? Massa lödning? Eller är det nånting en vanlig dödlig kan ge sig på?

    En fråga till. Ska jag låta hårddiskarna sitta kvar på boxarna när jag skickar ner dom?

    mvh Jocke H
    det som sker är att man löder lite kablar till konsollen så att man kan arbeta med NANDen, därefter fixar man lite med hårddiskarna så att man låser upp det material som blivit låst... (därför bör du låta hårddiskarna sitta kvar... men du kan förstås skita i dom och formatera om dom bara om du hellre vill det...)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Uppfattat. Tusen tack

  13. #13
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    om man skulle vilja gå ut på liven, för att tex hämta hem nån uppdatering elr liknande, kan man gå online me ett minneskort för att slippa få hårddisken sabbad? de går väl att spara uppdateringar på kortet o sen föra över de till en hårddisk? elr kan man kanske ladda ner uppdateringar till spel genom datorn. lägga de på en minnes sticka o sen föra över de till boxen?

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    om man skulle vilja gå ut på liven, för att tex hämta hem nån uppdatering elr liknande, kan man gå online me ett minneskort för att slippa få hårddisken sabbad? de går väl att spara uppdateringar på kortet o sen föra över de till en hårddisk? elr kan man kanske ladda ner uppdateringar till spel genom datorn. lägga de på en minnes sticka o sen föra över de till boxen?
    Är boxen bannad så kan du inte gå ut på live. Har du uncripplat den så finns risken att den cripplar sig igen om du försöker. Uppdateringar kan du ladda från xbox.com och lägga på usbminne.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av mrflim Visa Inlägg
    om man skulle vilja gå ut på liven, för att tex hämta hem nån uppdatering elr liknande, kan man gå online me ett minneskort för att slippa få hårddisken sabbad? de går väl att spara uppdateringar på kortet o sen föra över de till en hårddisk? elr kan man kanske ladda ner uppdateringar till spel genom datorn. lägga de på en minnes sticka o sen föra över de till boxen?
    spel uppdateringar finns några på nätet som man lägger in i cachen på hårddisken t.ex. dom har börjat släppas på senare tid, hur pass det fungerar har jag ingen aning om... och det finns INTE till alla spelen som finns på marknaden ännu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hmm, jag har kollat igenom trådarna och undrar bara en sak.
    Om jag kommer in till Psxcare och "fixar" min bannade hårddisk.
    Kan jag då igen använda Media Centret?

    Eller låser jag bara upp hårddisken för att kunna "installera" skivor på den?

    Sorry om jag missade något svar där detta stod. Tack på förhand.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av vazze Visa Inlägg
    Hmm, jag har kollat igenom trådarna och undrar bara en sak.
    Om jag kommer in till Psxcare och "fixar" min bannade hårddisk.
    Kan jag då igen använda Media Centret?

    Eller låser jag bara upp hårddisken för att kunna "installera" skivor på den?

    Sorry om jag missade något svar där detta stod. Tack på förhand.
    du kan använda allt, den är som den inte vore bannad. det enda är väl xvid som kan vara problemet, om du nu måste ladda hem den igen. med lite tur slipper du det, för du kan absolut inte koppla in den boxen mot live igen.

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    32
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Är boxen bannad så kan du inte gå ut på live. Har du uncripplat den så finns risken att den cripplar sig igen om du försöker. Uppdateringar kan du ladda från xbox.com och lägga på usbminne.
    Kan man vänta i butiken medans ni kör uncripple? Tror att en uncripple tar längre tid att göra än t.ex flashning av dvdläsare... men håller tummarna

    har en 120gb xbox360 elite

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bjariger Visa Inlägg
    Kan man vänta i butiken medans ni kör uncripple? Tror att en uncripple tar längre tid att göra än t.ex flashning av dvdläsare... men håller tummarna

    har en 120gb xbox360 elite
    du kan troligtvis inte vänta i butiken, tar ett tag att göra alla lödningarna, och det är inte alltid han som håller på med dom där bitarna är inne...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    57
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    du kan troligtvis inte vänta i butiken, tar ett tag att göra alla lödningarna, och det är inte alltid han som håller på med dom där bitarna är inne...
    Räkna med minst en timmes arbetstid, så be att få en kaffe om du tänker sitta och vänta...kanske kan dra igång något spel till playseatsen :-)
    Alla heter Glenn i Göteborg!

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Heja vbulletin, det var Hansi som skrev ovan, inte Ric...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    du kan använda allt, den är som den inte vore bannad. det enda är väl xvid som kan vara problemet, om du nu måste ladda hem den igen. med lite tur slipper du det, för du kan absolut inte koppla in den boxen mot live igen.

    Tackar och bockar för svaret, dundrar in till Er och gör detta någon dag framöver här. Kanske kan man installera XVID ifrån en USB-sticka? Jag skall kolla lite om det kan fungera.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av vazze Visa Inlägg
    Tackar och bockar för svaret, dundrar in till Er och gör detta någon dag framöver här. Kanske kan man installera XVID ifrån en USB-sticka? Jag skall kolla lite om det kan fungera.
    det lär inte fungera, då du inte kan ladda hem den uppdateringen på något annat ställe än Xbox Live vad jag vet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Har hört att det finns uppdateringar i spel som sabbar nanden så det inte går att "laga" längre..
    bekräfta/dementera någon??
    Eller klarar grabbarna på PSXCare att laga iallafall?

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
    Har hört att det finns uppdateringar i spel som sabbar nanden så det inte går att "laga" längre..
    bekräfta/dementera någon??
    Eller klarar grabbarna på PSXCare att laga iallafall?
    hur menar du med sabba nanden?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av JockeH Visa Inlägg
    Har hört att det finns uppdateringar i spel som sabbar nanden så det inte går att "laga" längre..
    bekräfta/dementera någon??
    Om jag missuppfattar dig rätt.. så tror jag att det handlar om Wave4,Wave5 & Wave6 spel som uppgraderar dashboarden och samtidigt bränner eFuses i processorn så att exploitible CB's i nand blockeras???

    Eller du tänker på något helt annat?
    Eftersom den här tråden handlar om hårddisk.. kanske det skulle kunna handla om att uncrippla?
    normalt brukar man inte skriva över information i NAND minnen utan man brukar skriva på ett nytt ställe och istället peka om i filtabellen .. skulle dom ha ändrat på detta, så skulle det i praktiken inte gå att uncrippla längre... idag använder vi den äldre versionen av secdata.bin genom att peka tillbaks på den i filtabellen..

  27. #27
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    Det är precis secdata.bin jag menar. en bekant skulle hjälpa mig att uncrippla, men han kunde inte hitta någon secdata.bin efter han dumpat nanden.
    Och ett wave4+ spel har kört en uppdatering på dashboarden efter banningen.

  28. #28
    dragonslayer Guest
    Det brukar finnas minst 2 st... jag har inte koll på någon guide på detta foruket och mitt eget får jag inte länka till

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    78
    Respekt
    21
    pm?

  30. #30
    dragonslayer Guest
    bahh... det är besvärligare om man uppgraderat dashboarden efter att man blivit bannad... gäller att hitta den som var aktuell just innan man blev bannad... dom är som tur är datomstämplade .. om du bara uppgraderat 1 gång sedan bann borde det vara den 3:e nyaste secdata.bin

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Extern hårddisk med Xbox360
    By dilajn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2009-07-10, 10:32
  2. 360 Elite 120GB -> FETARE Hårddisk?
    By Stenkross76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-12-27, 21:18
  3. Spela från hårddisk
    By Baffe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-07-17, 10:15
  4. Hårddisk med hd-connector
    By luvil in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-07-01, 08:26
  5. Låsa upp hårddisk?
    By vader in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-27, 11:13

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •