Visar resultat 1 till 25 av 25

Diskussion: Xbox 360 Arcade - Värme problem?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0

    Xbox 360 Arcade - Värme problem?

    Köpte ett xbox för några dar sen..

    Körde Banjo & Kazoiee.

    Körde banan som heter Lockbox 720.

    Efter en stunds spelandes så skedde något skumt med texturerna eller om det var bilden, jag är osäker.

    Men texturerna blir blå,lila,grön,gul,röd, osv..

    Som om de var värmeproblem.

    Men boxen är ju två dar gammal, väldigt skumt.

    Står i en tv bänk från ikea, lack tv bänk eller något heter den.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    gör såhär: Gå tillbaka till butiken du köpte den från, om din 360 är flashad få den återställd (om det inte var en liteon 93450C eller 83850C-v2 ska det gå att fixa utan att det syns allt för tydligt, om det är så att det är proffs som flashat den åt dig) om den inte var flashad begär du helt enkelt att få den utbytt, den ska INTE ha sådana där problem, såvida det inte var spelet, prova ett annat spel och se om samma sak händer även där, om inte då är det inget att oroa sig över, det kan vara en liten liten bugg i spelet...

    om det är så att det inte var spelet, utan 360'n ska du definitivt få den utbytt av butiken du köpte den från... alternativt få den lagad av microsoft...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    På tal om problem med nya konsoller:
    Mina bröder fick en helt ny xbox 360 elite i julklapp, och ibland när man sätter i ett spel så kommer de klassiska meddelandet fram som när man lagt in fel nyckel "to play this game put it in a xbox 360 konsol"
    Men de märkliga är att den är oflashad (har aldrig varit flashad)
    och de är så klart med orginal spel=/
    De brukar lösa sig genom att bara starta om konsollen men de känns ändå skumt.
    har aldrig vart med om de på min xbox 360 core som jag haft sen releasen(med tillköpt 20gb hdd)

    någon som upplevt något liknande?
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag har upplevt det tidigare, då berodde det på en repig skiva... det var på min gamla 360 (Core) med 20gb disk den med kolla skivan, är det repor i en cirkel mitt på skivan eller mycket repor i största allmänhet så kan det vara därför den inte fungerar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    gör såhär: Gå tillbaka till butiken du köpte den från, om din 360 är flashad få den återställd (om det inte var en liteon 93450C eller 83850C-v2 ska det gå att fixa utan att det syns allt för tydligt, om det är så att det är proffs som flashat den åt dig) om den inte var flashad begär du helt enkelt att få den utbytt, den ska INTE ha sådana där problem, såvida det inte var spelet, prova ett annat spel och se om samma sak händer även där, om inte då är det inget att oroa sig över, det kan vara en liten liten bugg i spelet...

    om det är så att det inte var spelet, utan 360'n ska du definitivt få den utbytt av butiken du köpte den från... alternativt få den lagad av microsoft...
    Köpte konsolen från onoff.

    Den är inte flashad, det skedde två gånger på samma ställe på banan. Dock en gång när jag körde ut från kanten och skärmen snurrade runt, så skedde det.

    Som om kameran hade kunnat komma till en vinkel med någon bugg i spelet. Men sen hände det igen, som om det var för varmt.

    Massa olika texturer och färger och allt..

    Hände en gång i showdown staden också (staden man startar i..)

    Jag har ju xboxet som sagt i en tvbänk, ståendes bredvid dvd och förstärkare.

    Dock var varken dvd'n eller förstärkaren på..

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    har du garanti kvar ( tre år från tillverkningsdatumet ) ring Ms o säg att det blinkar tre röda lampor o att nätdelen lyser grönt.
    De kommer då ta in den på service o reparera.

    gäller enbart omodifierade konsoller eller ej bannade från live o återställda.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Men jag har ju inga ringar.. Och min nätdel lyser f.ö gult/orange vad jag vet .

    Är detta ett värmeproblem? Grafik bugg som kommit pga varm GPU?

    Hur bör Xboxet stå?

    Är ju även en Jasper vad jag förstått det som.

    Enligt onoff skall den bara ha 250MB integrerat minne, när jag kollar står de 450MB ledigt minne är 300+.

    One of a kind? Om de bara var en engångs förteelse kanske dumt att lämna tillbaka? Kanske fungerar bättre om jag ställer den på "korkar" eller något som jag läste någonstans.. Hmm..

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om den är oflashad lämna tillbaka till onoff isf.
    Låter som den inte har fattat at den skall visa en felkod men när som helst kommer ge dig en.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2007
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    688
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Om den är oflashad lämna tillbaka till onoff isf.
    Låter som den inte har fattat at den skall visa en felkod men när som helst kommer ge dig en.
    En dålig sak på de nyaste boxarna är att de tagit bort den extra kylfläsen som finns på lagade boxar och HDMI före September/November
    Why drink and drive or smoke and fly? When you can do both and die!
    ALLEWMODZ-CASE MODDING

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Förpackningen är ju bruten..

    Om det var bugg i felet skulle den visa felkod då?

    Konstigt att det bara kom vid sådant kort tillfälle..

    När man fått det på datorn, har de vart längre, och kommit vid flera tillfällen..

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Bim Visa Inlägg
    Förpackningen är ju bruten..

    Om det var bugg i felet skulle den visa felkod då?

    Konstigt att det bara kom vid sådant kort tillfälle..

    När man fått det på datorn, har de vart längre, och kommit vid flera tillfällen..
    En 360 har en livslängd allt från en dag till tre år o vissa har tur o då lever de längre.

    Din maskin är väl för envis o korkad för att ge en felkod ( den har inte överhettets tillräckligt för att den skall kunna känna av att det är fel på den o då visar den ingen felkod. )

    Lämna tillbaka boxen där du köpte den tillsammans med spelet o visa vad som strular så byter de säkert eller skickar in på rep.

    Hänvisa till det jag skrivit o hälsa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Det kan inte vara banan som gör att bilden blir så? Jag menar, banan är ju i någon elektronisk sak. Stockbox 720. Xbox 720? Hmm..

    Men vid vissa tillfällen har bilden blivit , svart grå flimmrig.. Som på tv skärmen när den inte får någon signal, myrornas krig?

    Så har det hänt i spelet, lite diffust dock.. Men nu detta med färgerna, skall försöka ta bild på det om det kommer igen..

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Hmm svarade ju nyss?

    Jag tror det är banan som är sådan..

    Pausar jag spelet när det kommer så förblir bakgrunden sådan färg men menyn är annan färg..

    Är ju en bana som man är inuti någon elektronik grej .

    Kört på ett chip's små ben som sitter runtom det, ovanpå är det kritor ser det ut som lyser. När jag gör det så kommer det som jag pratat om.. Men kommer bara ibland.. Aja..

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    jag har upplevt det tidigare, då berodde det på en repig skiva... det var på min gamla 360 (Core) med 20gb disk den med kolla skivan, är det repor i en cirkel mitt på skivan eller mycket repor i största allmänhet så kan det vara därför den inte fungerar...
    aha de är såpass^^ får kolla skivorna sen:P
    jag är la mer rädd om min skivor än va minda bröder är xD
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bim Visa Inlägg
    Men jag har ju inga ringar.. Och min nätdel lyser f.ö gult/orange vad jag vet .

    Är detta ett värmeproblem? Grafik bugg som kommit pga varm GPU?

    Hur bör Xboxet stå?

    Är ju även en Jasper vad jag förstått det som.

    Enligt onoff skall den bara ha 250MB integrerat minne, när jag kollar står de 450MB ledigt minne är 300+.

    One of a kind? Om de bara var en engångs förteelse kanske dumt att lämna tillbaka? Kanske fungerar bättre om jag ställer den på "korkar" eller något som jag läste någonstans.. Hmm..
    det där låter som en refurbished box, vilket betyder att du bör lämna tbx den hyffsat fort, det där med PSU'n är udda, när du startar boxen ska PSU'n lysa grönt, den ska lysa med en orange färg när den är i "viloläge"/"väntläge"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Den lyser grönt som du säger.

    Vad innebär refurbished, och varför skall jag lämna tillbaka den?

  17. #17
    Registrerade
    Feb 2007
    Från
    Floda 2mil ifrån Götet
    Inlägg
    53
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Bim Visa Inlägg
    Den lyser grönt som du säger.

    Vad innebär refurbished, och varför skall jag lämna tillbaka den?
    Har du provat lite andra spel och fått samma problem? Jag tycker att det låter som det lika gärna kan vara en bugg eller liknande. Men om du därimot har fått det , lämna tillbaka fort.

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bim Visa Inlägg
    Den lyser grönt som du säger.

    Vad innebär refurbished, och varför skall jag lämna tillbaka den?
    Refurbished = föredetta trasig 360, reparerad och såld billigare, en refurbished maskin kan mycket väl gå sönder inom några dagar, veckor, månader... ska man köpa en ny 360 ska man undvika refurbished så långt som går, då dessa inte alls är lika stabila som dom nya...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Refurbished skulle den vara då det står att jag har 451MB internt minne istället för 256MB?

    Det var spelet som var så.. När man är i en Xbox eller något och kör på ett specifikt kretskort som troligtvis sköter "bild/färg" är kritor el dyl på den iaf, så får man konstiga saker över skärmen

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Refurbished = föredetta trasig 360, reparerad och såld billigare, en refurbished maskin kan mycket väl gå sönder inom några dagar, veckor, månader... ska man köpa en ny 360 ska man undvika refurbished så långt som går, då dessa inte alls är lika stabila som dom nya...
    Brukar inte bundle boxarna vara det? som kompensation för att man ovetande får en begagnad box lägger dom i ett spel eller 2

  21. #21
    Registrerade
    Mar 2009
    Inlägg
    196
    Respekt
    16
    Hur vet man att det är så med refurbished? var inte det mest spekulationer när de bytte garantiklistermärket från silvrigt till det prislappsliknande?

    Vissa butiker i sverige säljer refurbished boxar, fast då får kunden veta det redan innan och de boxarna är billigare än de andra.
    i orchestrate hostile takeovers, what do you think of that?

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    10
    Respekt
    0
    Denna var det jag köpte.

    http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=40-35-10


    Hur vet jag om den är refurbished eller inte?

    Och om jag fortfarande har vanlig garanti och dyl så spelar det väl mindre roll?


    Men hur kommer det sig att jag har 451 MB internt minne, och inte 512MB isåfall?




    EDIT:

    Refurbished?
    http://www.elgiganten.se/product/spe...aketerbjudande
    Last edited by Bim; 2010-01-08 at 16:54.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Bim Visa Inlägg
    Men hur kommer det sig att jag har 451 MB internt minne, och inte 512MB isåfall?
    inget minne/hdd etc har den angivna storleken efter partionering.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Bim Visa Inlägg
    Denna var det jag köpte.

    http://www.onoff.com/online/se/inet....arkID=40-35-10


    Hur vet jag om den är refurbished eller inte?

    Och om jag fortfarande har vanlig garanti och dyl så spelar det väl mindre roll?


    Men hur kommer det sig att jag har 451 MB internt minne, och inte 512MB isåfall?




    EDIT:

    Refurbished?
    http://www.elgiganten.se/product/spe...aketerbjudande
    alla 360 arcade med löst minneskort är antingen refurbished eller gamla... (om MFR date är 2009 -> är den med 90% säkerhet Refurb box)

    eftersom din 360 hade 512mb och det står 256mb i annonsen kan man också dra slutsatsen att den är refurb, när MS skickar du refurb boxar är det lite random, vissa är med löst minneskort, andra med inbyggt minne, och vissa har 256mb andra 512mb...

    garantin ska vara den samma, eftersom OnOff inte har skrivit något annat så HAR du garanti på konsollen
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    alla 360 arcade med löst minneskort är antingen refurbished eller gamla... (om MFR date är 2009 -> är den med 90% säkerhet Refurb box)

    eftersom din 360 hade 512mb och det står 256mb i annonsen kan man också dra slutsatsen att den är refurb, när MS skickar du refurb boxar är det lite random, vissa är med löst minneskort, andra med inbyggt minne, och vissa har 256mb andra 512mb...

    garantin ska vara den samma, eftersom OnOff inte har skrivit något annat så HAR du garanti på konsollen
    sedan ska man inte benhårt lita på annonser, hur ofta stämmer en info text om en produkt, felskrivningar är motto i branschen typ. i vissa fall visar även själva "package" fel info, även om det är en 100% ny produkt. i detta fall lutar det dock åt refurb. bara att lämna tillbaka skiten om det inte löser sig.

Liknande diskussioner

  1. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  2. Minnet xbox 360 arcade
    By c_albertsson in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-06-30, 19:31
  3. Flashad xbox 360 arcade i nyskick!
    By flat7 in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-03-17, 12:37
  4. Officiella "vilka xbox 360 har samsung dvd" tråden
    By jarkko in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 194
    Senaste inlägg: 2008-01-08, 18:11
  5. Är de värt o fixa XBOX 360 Arcade?
    By Pachanga in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-12-06, 19:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •