Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 37

Diskussion: Xecuter LT Switch ? Enhanced Version

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2009
    Inlägg
    67
    Respekt
    15

    Xecuter LT Switch ? Enhanced Version

    A few days ago they (Xecutor) announced their simple circuit to enable full firmware read/write on all versions of Liteon drive up to the very latest 93450.

    The response was unprecedented ? especially from installers who were given generous wholesale discounts by their resellers.

    After reading an enormous amount of feedback they made some extra changes to the design in time for shipping to resellers next week:
    * Redesigned circuit to give a cleaner filter when switching to Vendor mode. No more read errors !
    * Enlarged solder points to give an easier flow to the Liteon PCB points ? Noob friendly !
    * Added Read/Write Mode LED (RED)
    * Added Normal 360 Mode LED (Green)
    * Upgrade the switch to a stronger more robust model
    * Changed location of LED so they can be viewed when Liteon PCB is installed to its case
    * Slight improvement to the PCB shape so it sits firmly and accurately in place when soldering.








  2. #2
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Ser riktigt sweet ut. Är det något man kan köpa här genom psxcare?

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    En fråga bara.

    Man måste fortfarande kapa banor och löda eller?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Man måste fortfarande kapa banor och löda eller?
    Man behöver bara traska in till psxcare med 700:- så slipper man ägna sig åt bankapning och lödning...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Man behöver bara traska in till psxcare med 700:- så slipper man ägna sig åt bankapning och lödning...
    Jo det vet jag, men för oss som inte kan stilla vår nyfikenhet och gärna flashar själv vore det intressant att veta hur det går till.

    Sen är det väl i längsta laget att traska från från Umeå till Götet?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Jo det vet jag, men för oss som inte kan stilla vår nyfikenhet och gärna flashar själv vore det intressant att veta hur det går till.

    Sen är det väl i längsta laget att traska från från Umeå till Götet?
    vi finns i stockholm, inte göteborg/umeå
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16

    sorry

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vi finns i stockholm, inte göteborg/umeå
    Från umeå till stockholm är det oxå långt.

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Arasul Visa Inlägg
    Man måste fortfarande kapa banor och löda eller?
    Är ingen större skillnad.
    Du måste kapa banor och löda.
    Som sagt är det en totalt onödig pryl.
    Dock vore den billig*(20:-) skulle jag nog tänka mej köpa den.
    Men det är bara om man kunde löda bort den igen och återanvända den många gånger, annars ser jag ingen vits med den alls.

    Greetz

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Är ingen större skillnad.
    Du måste kapa banor och löda.
    Som sagt är det en totalt onödig pryl.
    Dock vore den billig*(20:-) skulle jag nog tänka mej köpa den.
    Men det är bara om man kunde löda bort den igen och återanvända den många gånger, annars ser jag ingen vits med den alls.

    Greetz
    Tack för SVARET på min fråga.

    //Arasul

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    132
    Respekt
    15
    Inga news på var man kan köpa dom eller vad dom kostar?
    Tycker det känns som ett säkrare alternativ istället för hemmagjorda switchar och lagade tracers.

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lindfalas Visa Inlägg
    Är ingen större skillnad.
    Du måste kapa banor och löda.
    Som sagt är det en totalt onödig pryl.
    Dock vore den billig*(20:-) skulle jag nog tänka mej köpa den.
    Men det är bara om man kunde löda bort den igen och återanvända den många gånger, annars ser jag ingen vits med den alls.
    Greetz
    Tanken med den är att man skall slippa löda tillbaka alla banor och låta den sitta kvar efter man moddat sin läsare utifall att man behöver uppgradera läsaren vid senare tillfälle.

    Citat Original inlägg av bleppmasta Visa Inlägg
    Inga news på var man kan köpa dom eller vad dom kostar?
    Tycker det känns som ett säkrare alternativ istället för hemmagjorda switchar och lagade tracers.
    Vi får se om Hansimannen orkar lägga några sådana på beställning, vu tycker det är smidigare med hemmagjorda saker då vi ofta brukar göra dessa själva innan någon grupp släpper färdiga konstruktioner, förstå hur sent i utvecklingen vi hade legat om vi bara väntade på färdiga lösningar från andra människor
    NEj vi lödde ihop egna lite-on serieportskit själva med konningar o rs kretsar *skratt* våra prototyper hänger fortf vid mitt lödbord.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Tanken med den är att man skall slippa löda tillbaka alla banor och låta den sitta kvar efter man moddat sin läsare utifall att man behöver uppgradera läsaren vid senare tillfälle.
    Vilket är helt onödigt så länge man flashar iXtreme, när man väl har iXtreme inlagt så går det att flasha direkt ändå :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    därav har vi låtit bli att ta in dessa då vi känner att det är lite pengar som vissa kunder ändå inte vill lägga ut när de moddar hos oss

    Men om vi tar in dem återstår att se
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Som sagt en helt onödig pryl.
    Tanken är bra, men när kostnaden blir över 20:- så blir den inte intressant längre.
    Just för man behöver bara använda den en gång per disk.
    Då ser jag det som förbrukningsmatrial.
    Men som sagt om det går att återanvända så har den dock en funktion, men än en gång är priset för mycket.

    mvh

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Tjollergrej säger jag bara ... Förstår inte att tråden blivit så lång när det egentligen inte finns nåt att säga om grejen förutom att den är värdelös
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Tjollergrej säger jag bara ... Förstår inte att tråden blivit så lång när det egentligen inte finns nåt att säga om grejen förutom att den är värdelös
    det är just det vi diskuterar, hur värdelös den är och alla dess negativa sidor
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Jag kan ärligt räcka upp handen och säga att jag inte kommer köpa någon. Min egen gjorda switch känns i sammanhanget helt överlägsen. Men om den i framtiden går sönder så............kommer jag bygga en ny...

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det känns lite som att den är rätt jobbig i vilket fall som helst, när man kör dom metoderna som finns ute nu flippar man ju switchen fram och tillbaka, borde man inte behöva göra samma sak även här? hur f*n ska man göra det om switchen sitter på undersidan där man inte kommer åt skiten?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    För övrigt är den övre bilden egentligen fel. Det står "R/W Mode". När man skriver ska man ju ha switchen i Normal läge igen.

  20. #20
    dragonslayer Guest
    Vem i sverige har tagit in dessa...
    Jag vill ha en trave
    (IXtreme LT går inte att göra iXtreme Dump från)

  21. #21
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    (IXtreme LT går inte att göra iXtreme Dump från)
    ???

  22. #22
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Testade det också.
    Funkar ej med JF.
    Antar det kommer en uppdatering på det.
    Proben funkar heller inte när man har flashat LT.

    Greetz

  23. #23
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Jaha .. ni menar på t.ex. 7xxx?

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    28
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Jaha .. ni menar på t.ex. 7xxx?
    De menar väl att man inte kan klicka på "dump from ixtreme" i jungleflasher på ngn som helst drive som har ixtreme LT fw.. ?

    Dvs att om du inte har backup på den så måste du dumpa om den the old fashioned way?

  25. #25
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av S2Andreas Visa Inlägg
    De menar väl att man inte kan klicka på "dump from ixtreme" i jungleflasher på ngn som helst drive som har ixtreme LT fw.. ?

    Dvs att om du inte har backup på den så måste du dumpa om den the old fashioned way?
    Jaha ... hehe ... har aldrig använt den funktionen. Finns väl en anledning till att man har tagit bort funktionen från LT.

  26. #26
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Hmm det där var ju ren ondska, alltså blir det snordyrt för kunder som vill få nästa uppdatering och man måste börja skrapa banor och löda även på äldre dvd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  27. #27
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    58
    Respekt
    15
    Ser så ut nu, men då kanske man får nytta av den värdelösa saken.. lol

    Greetz

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ähh tänkte för fort och då blev det fel.

    Ser man bara till att spara alla filer från första gången man flashar iXtreme LT så behöver man ju inte läsa ur allt igen. Flasha kan man ju göra utan en massa meck bara man har dvdkey och enquiry. Eller tänker jag fortfarande fel...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Nov 2007
    Inlägg
    423
    Respekt
    17
    Risken för att flasha in fel nyckel gör att det alternativet går bort, iaf för mig.

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av POi2 Visa Inlägg
    Risken för att flasha in fel nyckel gör att det alternativet går bort, iaf för mig.
    Varje DVD läsare har ju ett unikt serienummer på skalet, sparar man nycklar i kataloger med dessa som namn så kan man inte ta fel om man inte heter prakti"Klant" i mellan namn.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xecuter LT Switch ? Easy Switch For Liteon
    By Ask3n in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2010-01-13, 09:22
  2. iExtreme version
    By avskedsfest in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-25, 21:26
  3. Hur uppdaterar jag till version 3.2E?
    By YodaMaster in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 10:09
  4. Vilken version är bäst idag?
    By NordhNet in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 22:04
  5. Hur kan man se att chipet är ett Xecuter 3?
    By f04hansp in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-12-20, 19:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •