Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 32

Diskussion: PS3 IS HACKED ??? Vad tror ni

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Från
    Sverige
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PS3 IS HACKED ??? Vad tror ni

    In yo face! Straight from Geohot himself? You know, the first person who successfully unlocked the iPhone, has again outdone himself: he?s hacked the PS3. Oooh ? that must feel good.

    Read it and weep? To quote Geohot verbatim ?

    I have read/write access to the entire system memory, and HV level access to the processor. In other words, I have hacked the PS3. The rest is just software. And reversing. I have a lot of reversing ahead of me, as I now have dumps of LV0 and LV1.

    3 years, 2 months, 11 days?thats a pretty secure system

    Took 5 weeks, 3 in Boston, 2 here, very simple hardware cleverly applied, and some not so simple software.

    The exploit itself isn?t released yet, but if you take a look here, you?ll see what?s up. It?s legit.

    Stay tuned? Big things ahead. And you know that!


    http://geohotps3.blogspot.com/2010/0...im-geohot.html

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2007
    Inlägg
    48
    Respekt
    17
    Jag skulle säga det är det mest pålitliga hittills. Geohot har mycket creds sedan han ligger bakom iphone hacken.
    Finns inte en chans att han skulle smutsa ner sitt eget rykte med en fake. Enda anledningen till att det blivit fel är om hans twitter blivit hackad. Dock har en hel del annat folk inom scenen sagt att det verkar genuint.
    Playstation 3 - Omoddat 3.55
    Playstation 3 Slim - 3.41 Jailbreakad med psfmod Nexus One
    Nintendo Wii - d2ckey
    PSP Slim Silver - CFW 5.00 m33-6
    XBOX 360 Elite (Jasper) - iXtreme 1.6

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    dom har snackat om det på #fw idag... fast vet ju inte hur pålitliga dom är..
    Men underbart isåfall

    <DCRiMiNAL> I heard the PS3 is hacked, anyone that confirm this?
    <+hordak> yes
    <+hordak> geohot did it
    <+hordak> the iphone hacker
    <DCRiMiNAL> yeah, I knew he was working on it
    <DCRiMiNAL> didn't expect to see results this quick tho

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Verkar bli ett ROLIGT år 2010 isåfall!

    360:ns JTAG-hack har mognat och fått tillämpningar som passar vanliga gamers
    iXtreme LT släpptes efter mycket om å men
    Och nu får vi förhoppningsvis möjlighet att modifiera PS3r, inte en dag för tidigt!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    ja, det kommer bli intressant att följa georges arbete, äntligen lite framsteg att fria ps3an.

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2006
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Säger geohot att det är så, då är det så. Duktigt snubbe den där =p

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Här har ni en till länk om det hela.


    http://www.geek.com/articles/games/p...hotz-20100125/


    Hoppas detta blir verklighet

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    97
    Respekt
    20
    http://www.idg.se/2.1085/1.288523/ip...-playstation-3
    Där kom en svensk nyhetssida med infon oxo...

  9. #9
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Geohot's Exploit är nu släppt för allmänheten. Det här blir nog spännande...
    Vad jag förstår så måste man ha en Phat PS3 med OtherOS för att det ska funka.
    Sen så är detta enbart en exploit för andra hackers/utväcklare ^^
    Allmänheten får nog vänta ett tag innan det blir något CFW, homebrew loaders eller liknande.

    Klicka på länken för att får reda på mer och för att ladda hem exploiten
    http://geohotps3.blogspot.com/2010/0...r-platter.html

  10. #10
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    Snacka om misstolkat

    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    http://www.idg.se/2.1085/1.288523/ip...-playstation-3
    Där kom en svensk nyhetssida med infon oxo...
    Dem pratar gojja i den där nyheten...

    1. Han har inte gjort det möjligt att köra Linux..
    Linux kunde han antagligen köra från början. Men därimot så har han access till GPU'n så det skulle kanske gå att göra någon form av grafik drivare till Linux på PS3. Det har han själv sagt, men är inget han tar på sig att göra själv. Om det kommer något sånt så lär Linux bli mer användbart på PS3.

    2. Ps2 stöd finns redan på dem något äldre machinerna.. Anledningen till att det inte finns på dem nya är att dem har tagit bort den delen av hårdvaran som körde PS2. Det ända sättet att köra PS2 på dem nya PS3 machinerna skulle väll vara om dem gör en mjukvara som emulerar PS2.. Men det tar nog ett bra tag innan det dyker upp är jag rädd för.

    3. Ja han har access och har hackat systemet... Men han har värkligen inte byggt något stöd för piratkopierade spel! Och han kommer antagligen att överlåta den uppgiften till någon annan värkar det som.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av daydreamer Visa Inlägg
    http://www.idg.se/2.1085/1.288523/ip...-playstation-3
    Där kom en svensk nyhetssida med infon oxo...
    tar han cred för att man kan ha linux på ps3an ? jag har haft det i 2 år, sen trode jag inte att det gick att spela ps2 spel på de konsoller som inte ska kunna det pga att den saknar hårdvara för det och inte mjukvara.

    SÅG NU ATT FLER SKRIVIT DETTA =) GODMORGON

  12. #12
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    81
    Respekt
    16
    PS3 exploit released...good luck community http://geohotps3.blogspot.com/


  13. #13
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    XBMC till PS3 get! Är sjukt taggad på att se vart denna exploit för homebrewscenen för PS3.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    japp, mycket intressant. finns en rätt bra artikel här för er som vill ha alla fakta som kommit.. http://www.eurogamer.net/articles/di...hacked-article

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    hittade en annan intressant tråd, denna. verkar vara en lång väg kvar, hehe.

  16. #16
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    435
    Respekt
    20
    Ja detta är inte att hoppa skithögt över. Jag tycker att det inte är specielt alls.

    När man kan göra detta på ALLA ps3 versioner och kan köra spel ISo från HD då kanske man köper en ps3.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hoppas han inte fuckar upp alla bakdörrar nu i o med sitt släpp av info för alal andra som tålmodigt väntat med sina egna lösningar som hellre väntar tills de har något som fungerar 100% som Sony inte kan Firmwareuppdatera bort....

    Har någon hört något mer om DarkAleXs framsteg på ps3an?
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Har varit väldigt tyst från Dax håll, bra länge nu ... Han har kanske kastat in handduken??? Eller fått en vädigt fin summa av något stort bolag för att göra ingenting?? Inte otroligt ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  19. #19
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Begga Visa Inlägg
    Har varit väldigt tyst från Dax håll, bra länge nu ... Han har kanske kastat in handduken??? Eller fått en vädigt fin summa av något stort bolag för att göra ingenting?? Inte otroligt ...
    Hoppas du har fel :/

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    alex la väl av för längesen, ingen vet helt säkert varför, men tycks ha sagt att det var bättre att lägga av med homebrew i tid innan sony maffian ville komma åt honom. kanske tog hans projekt för mycket tid av hans fritid, finns annat att göra i livet. ps3 är ändå ett stort steg från psp och kanske inte den maskin man vill ägna all sin lediga tid åt.. igen..

  21. #21
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    109
    Respekt
    18
    George Hotz som 2007 blev känd för att ha hackat Iphone skrev i förra veckan i
    sin personliga blogg att han nu också har lyckats hacka Playstation 3. Hacket
    ger användaren full tillgång till spelkonsolens minne vilket också gör att man kan
    komma åt den via andra operativsystem. Hotz har bestämt sig för att lägga ut
    instruktioner om metoden på nätet så att andra kan ta del av detta för att
    exempelvis lira piratspel. Han säger dock att han inte orkar lägga ner mer tid på
    det hela vilket innebär att andra får ta vid för att utveckla hacket så att det kan

    användas på ett mer praktiskt sätt.
    Källa: GamePro

    vem/vilka ska fixa till detta då ? så man kan köpa sig en ps3.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av saxon29 Visa Inlägg
    George Hotz som 2007 blev känd för att ha hackat Iphone skrev i förra veckan i
    sin personliga blogg att han nu också har lyckats hacka Playstation 3. Hacket
    ger användaren full tillgång till spelkonsolens minne vilket också gör att man kan
    komma åt den via andra operativsystem. Hotz har bestämt sig för att lägga ut
    instruktioner om metoden på nätet så att andra kan ta del av detta för att
    exempelvis lira piratspel. Han säger dock att han inte orkar lägga ner mer tid på
    det hela vilket innebär att andra får ta vid för att utveckla hacket så att det kan

    användas på ett mer praktiskt sätt.
    Källa: GamePro

    vem/vilka ska fixa till detta då ? så man kan köpa sig en ps3.
    alltså han har inte hackat den, han har öppnat viss access till den. ps3 kommer ant. aldrig att bli fullt hackad, det är långt kvar, vem som orkar återstår att se, räkna med det tar lång tid, om det ens går. artikeln är dessutom gammal info och det finns länkar om ämnet i tråden här.

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ååå vad kul när sony tar del av infon o patchar bort den bakdörren *grattis alla gamers*...
    Trist att folk påbörjar projekt utan att avsluta dem för att deras e-penis skall växa
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Ååå vad kul när sony tar del av infon o patchar bort den bakdörren *grattis alla gamers*...
    Trist att folk påbörjar projekt utan att avsluta dem för att deras e-penis skall växa
    Geohotz E-penis kan nog inte bli mycket större..
    Helt fantastiskt va duktig killen är.. att komma på det där med minnesbussen och dealkoleringen av minnet är ingen lätt sak.. men genialiskt.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av olofd Visa Inlägg
    Geohotz E-penis kan nog inte bli mycket större..
    Helt fantastiskt va duktig killen är.. att komma på det där med minnesbussen och dealkoleringen av minnet är ingen lätt sak.. men genialiskt.
    Jag har för mig att det var den vägen en kotte som sålde lösningen + en linuxburk föär 15.000 kr motsvarande nyttjade o en vecka senare patchade sony bort stödet för att nyttja grafikkortet fullt ut i *nix

    Misstolka mig rätt, jag o många andra skulle hurra om den kunde knäckas helt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Ekol Visa Inlägg
    http://geohotps3.blogspot.com/

    On the Isolated SPUs

    Today I verified my theories about running the isolated SPUs as crypto engines. I believe that defeats the last technical argument against the PS3 being hacked.

    In OtherOS, all 7 SPUs are idle. You can command an SPU(which I'll leave as an exercise to the reader) to load metldr, from that load the loader of your choice, and from that decrypt what you choose, everything from pkgs to selfs. Including those from future versions.

    The PPU is higher on the control chain then the SPUs. Even if checks were to be added to, for example, verify the hypervisor before decrypting the kernel, with clever memory mappings you can hide your modified hypervisor.

    Ah, but you still didn't get the Cell root key. And I/we never will. But it doesn't matter. For example, we don't have either the iPhone or PSP "root key". But I don't think anyone doubts the hackedness of those systems.

    I wonder if any systems out there are actually secure?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    http://geohotps3.blogspot.com/

    On the Isolated SPUs

    Today I verified my theories about running the isolated SPUs as crypto engines. I believe that defeats the last technical argument against the PS3 being hacked.

    In OtherOS, all 7 SPUs are idle. You can command an SPU(which I'll leave as an exercise to the reader) to load metldr, from that load the loader of your choice, and from that decrypt what you choose, everything from pkgs to selfs. Including those from future versions.

    The PPU is higher on the control chain then the SPUs. Even if checks were to be added to, for example, verify the hypervisor before decrypting the kernel, with clever memory mappings you can hide your modified hypervisor.

    Ah, but you still didn't get the Cell root key. And I/we never will. But it doesn't matter. For example, we don't have either the iPhone or PSP "root key". But I don't think anyone doubts the hackedness of those systems.

    I wonder if any systems out there are actually secure?
    Haha tja för en noob som mig inom ps3:ans värld så förstår man inte allt det där, men om man förstår rätt så verkar det lovande.
    Snart kanske det blir stort framsteg gällande ps3.

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sist jag hörde ett rykte om ett linuxhack involverade det en grafikbussbugg som sony täppte igen med en mjukvaruuppdatering. alla som hade maskiner med låg mjukvara för den hackken kan då teoretiskt bara spela två tre spel ( Riidge racer typ ).

    Nya iphöne hakket på ps3 verkar inte mer än samma bakdörr men att någon blåst liv i myten

    Tills man ser konkreta bevis är detta likt det förra rena rama rykten.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    http://geohotps3.blogspot.com/2010/0...r-platter.html

    In the interest of openness, I've decided to release the exploit. Hopefully, this will ignite the PS3 scene, and you will organize and figure out how to use this to do practical things, like the iPhone when jailbreaks were first released. I have a life to get back to and can't keep working on this all day and night.

    Please document your findings on the psDevWiki. They have been a great resource so far, and with the power this exploit gives, opens tons of new stuff to document. I'd like to see the missing HV calls filled in, nice memory maps, the boot chain better documented, and progress on a 3D GPU driver. And of course, the search for a software exploit.

    This is the coveted PS3 exploit, gives full memory space access and therefore ring 0 access from OtherOS. Enjoy your hypervisor dumps. This is known to work with version 2.4.2 only, but I imagine it works on all current versions. Maybe later I'll write up how it works

    I've gotten confirmation the exploit works on 3.10. Also I've heard about compile issues on Fedora. I did this in Ubuntu. I think this qualifies as a nice tutorial at least for the software side

    This is a good article for what it means for the less technical. A good more technical writeup is here.

    Good luck!


    -> http://geohot.com/ps3_exploit.zip
    http://pastie.org/795944

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. problem med psx spel på ps3
    By funnyfac3 in forum Playstation 3
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-08-24, 01:37
  2. Ny HD i PS3
    By kenta2 in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-16, 09:53
  3. Fel version, vad jag göra?
    By sidiz in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-12, 17:35
  4. Problem vid NXE-uppdatering Z:8015-1002, vad kan vara felet?
    By Nemeciz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-11-21, 16:32
  5. Köpa ps3 ...? Skämmes ~
    By damfarbror in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-15, 16:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •