Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Starta spel

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22

    Starta spel

    Oj, skulle bli glad för en liten uppdatering om någon vill hjälpa mig.

    Hur startar jag ett nytt spel från en bannad 1.5? Är det bara att köra activate.iso först som vanligt?

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Oj, skulle bli glad för en liten uppdatering om någon vill hjälpa mig.

    Hur startar jag ett nytt spel från en bannad 1.5? Är det bara att köra activate.iso först som vanligt?
    *Host*
    Activate.iso fungerar bara på iXtreme 1.6+, "Banningar" hävs inte med den skivan!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Ah.. näe..jag är med. Menade 1.6. Menade mest hur man får igång spelen?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Ah.. näe..jag är med. Menade 1.6. Menade mest hur man får igång spelen?
    Står i 360 FAQ tråden, post 215 har jag lagt in videos som visar hur om man inte orkar läsa lite test på engelska :d

    http://www.forum.psxcare.com/support...&postcount=215
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Tackar... Hmm... en sak till om du kan och vill. Ska får ärva min brors gamla xbox som är obannad men chippad(allså inte flashad). Tror t.o.m. den är chippad på psxcare någon gång. Den köptes på premiärdagen då xbox 360 släpptes och på något sätt verkar den ha klarat alla waver och allting. Vet du något mer om detta? Ska man göra något eller bara köra på tror du?

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Tackar... Hmm... en sak till om du kan och vill. Ska får ärva min brors gamla xbox som är obannad men chippad(allså inte flashad). Tror t.o.m. den är chippad på psxcare någon gång. Den köptes på premiärdagen då xbox 360 släpptes och på något sätt verkar den ha klarat alla waver och allting. Vet du något mer om detta? Ska man göra något eller bara köra på tror du?
    ta bort chippet, det orsakar bara massa problem... spelen måste om jag inte har hört fel även "NME Patchas", om det är ett NME chip i den... tror dock inte den konsollen kommer leva speciellt länge till, få av dom som gör det...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Funkar LT eller vad ska jag ha i?

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Funkar LT eller vad ska jag ha i?
    LT finns bara till Lite-on
    Mer om hur du ser vilken typ av DVD du har i din 360 hittar du i FAQ.

    1.6 NS kastas in i alla utom Hitatchi som kör 1.51 som sväljer allt.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    66
    Respekt
    22
    Funderar lite på vad min xbox egentligen startar för skivor? Kommer den starta allt jag bränner?

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av thejonas Visa Inlägg
    Funderar lite på vad min xbox egentligen startar för skivor? Kommer den starta allt jag bränner?
    Pratar vi 360 så bör den spela DVD filmer, MusikCD, 360 spel.
    Pratar vi vad den gillar för MEdia man brännt till så CD-R *Musik*. DVD-R *Film*. DVD+R DL *360 spel om man flashat dvd-läsaren*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Pratar vi 360 så bör den spela DVD filmer, MusikCD, 360 spel.
    Pratar vi vad den gillar för MEdia man brännt till så CD-R *Musik*. DVD-R *Film*. DVD+R DL *360 spel om man flashat dvd-läsaren*
    den klarar även DVD+R för film och även DL filmer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    den klarar även DVD+R för film och även DL filmer...

    DVD+R är en standard för Datalagring, inte för Film
    Anledningen är att man finaliserar T.O.C direkt på en -R medans man kan finalisera T.O.C vid ett senare tillfälle på en DVd+R o därmed slänga om ordning på filer eller dölja filer etc
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    DVD+R är en standard för Datalagring, inte för Film
    Anledningen är att man finaliserar T.O.C direkt på en -R medans man kan finalisera T.O.C vid ett senare tillfälle på en DVd+R o därmed slänga om ordning på filer eller dölja filer etc
    japp, men man kan även bränna filmer på DVD+R och använda
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    japp, men man kan även bränna filmer på DVD+R och använda
    Om man har en ny skitspelare som har stöd för det ja, tänkt på att majoriteten folk som har gamla DVD spelare som inte har stöd för +R aldrig kommer kunna se de filmerna.

    DVD-R För Film
    DVD+R för Data/Musik

    Rätt simpelt o hålla isär de där formaten

    Givetvis går det bra att lagra data med på -R skivor, man får tänka på att det man bränner inte går att finalisera senare i T.O.C
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    +R kan man väl dock ställa om till booktype: -ROM i vissa brännprogram med vissa brännare så att dom funkar oavsett spelare?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

Liknande diskussioner

  1. D2pro2 problem med spel?
    By Endombed in forum Nintendo WII - D2CKEY
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2008-09-26, 17:30
  2. PSX spel på PSP (LÄS INNAN DU SKÄLLER PÅ MIG)
    By AzureKait in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-09-14, 21:22
  3. Xbox 360 - Japanska spel
    By Olga2000 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-03-11, 20:59
  4. Uppdatera för att starta spel?
    By Klysmannen in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2007-05-26, 17:59
  5. Starta nya spel
    By silverolle in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-04-11, 11:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •