Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Spel på HDD

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18

    Spel på HDD

    Hej. Jag har några nybörjarfrågor som jag hoppas kunna få hjälp med. Kan man ha XEXMENU installerat på en 360 som är flashad med iXtreme LT?
    Jag har spel som imagefiler på min dator, kan jag kopiera över dessa till den usb hdd som jag ska använder till XEXMENU, eller är det något annat man behöver göra med dem för att kunna använda dem?
    Tacksam för tips/svenolle

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Flashningen är inget problem. Det är boxens tillverkningsdatum och systemversion som du måste kolla upp.

    Om jag inte tar fel så måste du extrahera filsystemet ur iso-filen innan du kopierar över dom till USB-HDD (eller via FTP direkt till boxen om hårddisken är ansluten till boxen och inte till pc:n)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Du måste använda dig av ett program som heter "Xbox image browser" eller ett annat motsvarande program, t.ex. "C-Xbox"

    du använder det till att extrahera iso filen (som hansi sa) du kan då utnyttja hårddisken till max då spelen sällan är över 6gb egentligen, och vill man spara ännu mer plats kan man även radera övriga onödiga språkpaket, vissa intro videos och även system uppdateringen, man kan genom att göra så spara upp till cirka 1-2 gb (med vissa spel) andra kanske man bara sparar runt 100mb, allt beror på hur mycket man vågar radera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Tack för er hjälp. Jag har ytterligare några frågor om detta. Vad heter mappen dit jag ska extrahera imagefilen? Kan man även kopiera ett spel från 360ns dvd till hdd som på gamla xboxen? Fungerar det att köra på live med detta system? Går det även att lägga filmer som iso eller uppackade på hdd?
    Fungerar det med alla fabrikat av USB HDD, eller bara vissa?
    Jag har rätt tillverkningsdatum och systemversion så jag ska skicka in den snarast.
    Tacksam för hjälpen/svenolle

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Tack för er hjälp. Jag har ytterligare några frågor om detta. Vad heter mappen dit jag ska extrahera imagefilen? Kan man även kopiera ett spel från 360ns dvd till hdd som på gamla xboxen? Fungerar det att köra på live med detta system? Går det även att lägga filmer som iso eller uppackade på hdd?
    Fungerar det med alla fabrikat av USB HDD, eller bara vissa?
    Jag har rätt tillverkningsdatum och systemversion så jag ska skicka in den snarast.
    Tacksam för hjälpen/svenolle
    Mappen heter inget speciellt, däremot är det bra om du gör en mapp med namnet "Games" och i den mappen en mapp med spelets namn, då dyker dom upp i en lista automatiskt...

    japp, du kan kopiera spel från skiva till HDD'n, det är inga problem... står en guide för hur man gör sådant här på forumet någonstans, Psytroll har skrivit denna...

    köra live med detta sker på egen risk, det ska fungera, men det är inte alls lika säkert som att köra original, du kan bli bannad när som helst, och du kan få en skadlig uppdatering när som helst också, du kör alltså helt på egen risk på live!

    det går att lägga in dom filmer som annars fungerar, det vill säga inte ISO änsålänge, det kommer så småningom, om vi har tur...

    vad gäller USB HDD's kan vi inte svara på det ännu, vi har inte kunnat testa så många, men du får testa dig fram, går det att formatera hårddisken med FAT32 eller HFS+ ska den väl fungera med Xboxen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    May 2009
    Från
    vimmerby, småland
    Inlägg
    249
    Respekt
    15
    går de att lägga in hela spel på hdd:n nu o spela på, som man kunde göra me de gamla xboxet? :O
    riktigt trevligt om man kan de. använda boxen som en media center vore mycke trevligt
    vad är de där XEXmenu programmet för nåt?

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Tack igen.
    Jag har sök efter Xbox image browser på google men utan att hitta. Är det någon som kan tipsa med en länk var jag kan hitta det?
    MvH/Svenolle

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av svenolle Visa Inlägg
    Tack igen.
    Jag har sök efter Xbox image browser på google men utan att hitta. Är det någon som kan tipsa med en länk var jag kan hitta det?
    MvH/Svenolle
    http://www.lmgtfy.com/?q=360+image+browser
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    55
    Respekt
    18
    Tackar för alla snabba och bra svar.
    Det gick bättre med alla 3 orden rätt i sökningen.
    svenolle

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    ~ känns som ungefär rätt tråd att ställa denna fråga i...

    Jag sitter och pillar mig i skägget och funderar på om jag skall försöka kopiera över min gamer profile och mina gamesaves från min ?originalHDD? till den HDD som sitter på min JTAG maskin. Någon som har koll på var dessa ligger? ? och om det är någon risk i att göra det, jag antar att det ligger någon dash-update i någon av partitionerna ? och den vill jag inte ha att göra med eftersom jag ?ännu- inte har lött bort R6T3 (ja, jag ska göra det men det finns så många andra roligare saker att göra innan dess

  11. #11
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    ~ känns som ungefär rätt tråd att ställa denna fråga i...

    Jag sitter och pillar mig i skägget och funderar på om jag skall försöka kopiera över min gamer profile och mina gamesaves från min ?originalHDD? till den HDD som sitter på min JTAG maskin. Någon som har koll på var dessa ligger? ? och om det är någon risk i att göra det, jag antar att det ligger någon dash-update i någon av partitionerna ? och den vill jag inte ha att göra med eftersom jag ?ännu- inte har lött bort R6T3 (ja, jag ska göra det men det finns så många andra roligare saker att göra innan dess
    Mitt tips, stoppa i ett USB minne, låt din 360 formatera den till ett minneskort för 360 ( max 16Gb ) kopiera över din profil samt sparfiler från HDD till USB minne, stäng av 360, byt HDD, starta upp o överför från minne till FulHDD
    Dock kan du inte lägga Profil o sparfiler på en ikke oficiellt signarat lagringsmedium, det måste vara en MS 360 HDD eller oficiellt minne eller med Dash 9199 ett usb minne som formaterats rätt i din 360.

    Det borde fungera

    Annars fins det verktyg för att man med MS oficiella HDD transferkabel kunna flytta filer, vi skall även ha en kopia på den kabeln men jag vet inte om vår Webbansvarige läst Manga på jobbet eller lagt upp den i vår Webshop.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    ~ känns som ungefär rätt tråd att ställa denna fråga i...

    Jag sitter och pillar mig i skägget och funderar på om jag skall försöka kopiera över min gamer profile och mina gamesaves från min ?originalHDD? till den HDD som sitter på min JTAG maskin. Någon som har koll på var dessa ligger? ? och om det är någon risk i att göra det, jag antar att det ligger någon dash-update i någon av partitionerna ? och den vill jag inte ha att göra med eftersom jag ?ännu- inte har lött bort R6T3 (ja, jag ska göra det men det finns så många andra roligare saker att göra innan dess
    Alla mapparna som börjar med E i hdd1:/content/ är profiler, och dess sparningar

    alternativt Partition3:/content...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Det fungerade bra. Jag tog bara E-mapparna och det verkar vara ok. Fick min gamla profil med gamerpoints osv samt alla gamesaves. Testade att köra igång något spel via Freestyle Dash och jag kom in på rätt save direkt.

    Jag var för övrigt tvungen att köra Xport360 (där har du ett användbart program till din lista Swizzy). De HDDtools jag hittade på xbins fixar inte att läsa 120 och 250GB, inte ens Xplorer360 beta6. Xport360 var dessutom jäkligt pedagogiskt och skrev ut en parentes efter varje mapp så att man vet vad den innehåller. Intill E-mapparna stod exempelvis "(gamesaves, profil)" osv. Varje spelsave hade spelnamnet inom parentes.

    *edit - Däremot lyckades jag inte använda Xport för att injicera mappar. Jag orkade inte bry mig om att leta efter funktionen heller iofs. Jag använde Xplorer360 för att plocka in mapparna (ja - jag downgradar från 120GB till 20GB - det behövs ju inte så mycket utrymme på min HDD längre )

    Jaa... godnatt
    Last edited by Midlife; 2010-05-12 at 01:01.

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Xport360 är bra på det sättet att du kan drag 'n' droppa filerna också men ska lägga till dom senare tror jag... samt lite andra program som jag vet man kan använda... till sådant här
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    Registrerade
    Feb 2010
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    93
    Respekt
    15
    Länge sen nu... Måste bara säga att jag fick tag i en Arcade med HDMI som stod och skräpade i en hylla på Ica Maxi Västerås, tillverkad 2008-09 nånting Sista exet

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Midlife Visa Inlägg
    Länge sen nu... Måste bara säga att jag fick tag i en Arcade med HDMI som stod och skräpade i en hylla på Ica Maxi Västerås, tillverkad 2008-09 nånting Sista exet
    mycket trevligt!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. köpte spel i thailand
    By tompa81 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-03-08, 11:17
  2. Xbox 1 spel på 360 - Lite on läsare
    By guro in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 20:36
  3. Kan inte se hårdisk spel i menyn
    By TuleboX in forum Evolution-X Dashboard
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 14:08
  4. Spel fryser.
    By gorth in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-12-16, 19:32
  5. Startar Spel och all blir SVART
    By MrT-2 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-02, 09:17

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •