Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 55

Diskussion: XBL på USB-stick?

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    XBL på USB-stick?

    Hej
    Nu har jag äntligen fått igång Xexmenu 1.1 som jag kör från skiva.
    Eftersom jag inte har någon intern hd, så skulle jag vilja testa att lägga in några xbla spel på en usb-sticka. Jag tankade några Yaris-swappade spel men när jag lägger dem på usb-stickan så hittas dom, men de går inte att starta.

    Går det överhuvudtaget att köra spelen från en sticka eller måste jag lägga dem på en intern/usb disk?

    Tack på förhand.
    Ändra/Ta Bort Inlägg

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du kan köra dom från USB sticka/disk, men du måste först packa upp dom med ett program som heter "wxPirs"
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Om man ska spela vanliga spel är det bara XIB som gäller för som kännt så fungerar ju inte Xbox Image Browser till Windows 7. (eller? säger att MSCOMSTL.OCX saknas och jag har inte fått det att fungera) Har man några andra lösningar om man vill kunna spela från extern USB hdd? Sitter på XeXMenu 1.1.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Startar man en dosprompt från rätt hörn av startmenyns labyrinter i Windows 7 (så att man kör DOS som administratör) så kan man med hjälp av regsvr32 få fart på dll:er och ocx:er m.m.

    Alltid samma visa för att få igång mitt hempulade gamla visualbasic hack som hanterar våra inkommande beställningar så ni kunder får en juste bekräftelse och er adress tutar vidare in i de lokala databaserna :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av torkel86 Visa Inlägg
    Om man ska spela vanliga spel är det bara XIB som gäller för som kännt så fungerar ju inte Xbox Image Browser till Windows 7. (eller? säger att MSCOMSTL.OCX saknas och jag har inte fått det att fungera) Har man några andra lösningar om man vill kunna spela från extern USB hdd? Sitter på XeXMenu 1.1.
    det fungerar hur bra som helst, jag kör på det programmet själv, i win7, jag kör iofs också Xbox backup creator 2.9, som då installerar den filen så att den fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2010
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Googlade och hittade ett snuskigt litet program som installerade filen åt mig, men emulatorer till XeXMenu är det något ni folk har koll på? Lite osunt sugen på att få gamla Street Fighter II att fungera med min nya Tournament Editon. (Har precis fått hem en octagon gate som fint sitter på plats) (och tack för hjälpen btw)

  7. #7
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Jag la in Freestyle Dash 1.10 final, med den så gick det att starta XBLA spel från usb sticka/disk genom att bara placera dom i Content/0000000000000000 på usb disken.

    http://code.google.com/p/freestyledash/

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Jag la in Freestyle Dash 1.10 final, med den så gick det att starta XBLA spel från usb sticka/disk genom att bara placera dom i Content/0000000000000000 på usb disken.

    http://code.google.com/p/freestyledash/
    japp, det är en av dom positiva delarna med Freestyle Dash... en annan är att man kan ändra namn och sådant i filhanteraren, den är j*vligt bra gjord, det ända jag stör mig på med filhanteraren är att man måste trycka på LB (left bumper) för att byta enhet, och den går igenom alla enheterna en och en, man kan inte välja vilken enhet man vill komma åt i en meny (som i XeX Menu) samt så kan man inte starta vilken XeX/XBE man vill (baserat på vart någonstans dom finns lagrade)...

    det finns många fördelar men lika många nackdelar med Freestyle Dash...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Jag har lagt över några XBLA spel till mitt usb-minnet som jag packat upp med wxPirs till en "Games"-mapp på rooten (t.ex. "TrialsHD"). Läser jag nfon så står det att skall vara fullversionen men ändå kan jag bara köra 3-4 banor och dom vill att man ska köpa fulla versionen. Kan detta vara för att det inte ligger i "Content/0000000000000000" på usb-minnet?

    Jag sitter inte framför grejerna nu så det är därför jag frågar. Ska testa när jag har tillgång till usb-minnet men tänkte att jag kan fråga under tiden.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Jag har lagt över några XBLA spel till mitt usb-minnet som jag packat upp med wxPirs till en "Games"-mapp på rooten (t.ex. "TrialsHD"). Läser jag nfon så står det att skall vara fullversionen men ändå kan jag bara köra 3-4 banor och dom vill att man ska köpa fulla versionen. Kan detta vara för att det inte ligger i "Content/0000000000000000" på usb-minnet?

    Jag sitter inte framför grejerna nu så det är därför jag frågar. Ska testa när jag har tillgång till usb-minnet men tänkte att jag kan fråga under tiden.
    för att dom ska bli fullversioner måste du låsa upp dom med t.ex. Yarisswap, det borde dom egentligen skriva i .nfo filen, det tror jag dom har gjort någonstans också... hur som helst, dom är INTE upplåsta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    för att dom ska bli fullversioner måste du låsa upp dom med t.ex. Yarisswap, det borde dom egentligen skriva i .nfo filen, det tror jag dom har gjort någonstans också... hur som helst, dom är INTE upplåsta...
    Hmm ok det förklarar ju saken. Dock står enbart detta i nfon:

    Notes:

    This is the full game, for use on hacked XBox 360s (using
    your favorite patched dash method, FreeBOOT, XBReboot, etc)

    This will NOT work on a standard XBox360 and could get you
    flagged for ban if you attempt using it


    Installation Notes:

    Extract contents, copy top folder to HDD using your favorite
    HDD tool to the following location:

    Partition 3 / Content / 0000000000000000

    Boot to patched dash, goto Game Library, and enjoy!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hmm verkar inte fungera iaf. Dock är jag lite osäker om jag gör rätt. Jag öppnar ison i yarisswap (v0.8) och klickar på den röda "hex mod"/"yaris swap"-knappen. Får då ett meddelande om att "All LIVE & PIRS files patched! Except for Avatar DLC".

    Packar sedan upp ison med wxPirs och kopierar filerna till usb:\Games\*spelet*

    Är detta fel att göra så? Den hittar ju spelet men indikerar att det är en demo..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det lättaste sättet är egentligen att inte packa upp dom alls, utan lägga dom i rätt ordning på USB hårddisken, det vill säga: content\000000....\ så som det står i NFO filen, därefter ladda igång Freestyle Dash, då laddar den automatiskt allt! om du dessutom får tag på XM360 kan du enkelt låsa upp allt direkt på 360'n!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Provade att packa upp ison, körde den i yarisswap, kopierade över den till "Content\0000000000000000\5841095A\000D0000\6E1331 51FC02......*yadayada*.fil(?). Dock hittar inte xexmenu någonting då istället

    Men jag ska kika lite mer på Freestyle Dash som du rekommenderade så kanske det funkar bättre där.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  15. #15
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    pemani: såg att de är trails HD du färsöker lägga in, såhär ska sökvägen se ut för dig:
    hdd1:\Content\0000000000000000\5841095A\000D0000\6 E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158

    (forumsbugg?? de blir ett mellanrum mellan 6 och E i början av filnamnet men de ska de ju inte vara) =/

    har man en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)
    så ska man packa upp .rar filen till de xbla spel du har tankat ner å sen lägga in spelmappen i:
    hdd1:content/0000000000000000/

    exempel på namn på spelmappen:
    584109CF
    5841095A
    58410837
    584109C2

    exempel på hur sökvägen ser ut om du navigerar till spelfilen
    hdd1:content\0000000000000000\584109C2\000D0000\15AD6EBAE1FBA236078AFB2D69A689BB072D08A058
    -de blåa mapparna har alltid samma namn när de gäller xbla spel
    -den röda mappens namn har aldrig samma namn som ett annat spel men har alltid lika många tecken.
    -de gröna är xbla spelets fil, och har heller aldrig samma namn som ett annat spel

    efter detta så startar du spelen igenom NXE dashboard (original dashen)
    på fliken games library. kan också startas genom freestyle dash.
    de går inte att starta dessa spel genom xexmenu om man lagt in dom på detta sätt.
    -----------------------

    har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)

    så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
    gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.

    eller gör du som swizzy sa.
    gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
    "content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
    sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
    dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE.

    om du tankar ner spel som inte har legat ute på internet jättelänge så är de flesta redan upplåsta.
    Last edited by matte.90; 2010-03-19 at 23:11.
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    pemani: såg att de är trails HD du färsöker lägga in, såhär ska sökvägen se ut för dig:
    hdd1:\Content\0000000000000000\5841095A\000D0000\6 E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158

    (forumsbugg?? de blir ett mellanrum mellan 6 och E i början av filnamnet men de ska de ju inte vara) =/

    har man en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)
    så ska man packa upp .rar filen till de xbla spel du har tankat ner å sen lägga in spelmappen i:
    hdd1:content/0000000000000000/

    exempel på namn på spelmappen:
    584109CF
    5841095A
    58410837
    584109C2

    exempel på hur sökvägen ser ut om du navigerar till spelfilen
    hdd1:content\0000000000000000\584109C2\000D0000\15AD6EBAE1FBA236078AFB2D69A689BB072D08A058
    -de blåa mapparna har alltid samma namn när de gäller xbla spel
    -den röda mappens namn har aldrig samma namn som ett annat spel men har alltid lika många tecken.
    -de gröna är xbla spelets fil, och har heller aldrig samma namn som ett annat spel

    efter detta så startar du spelen igenom NXE dashboard (original dashen)
    på fliken games library. kan också startas genom freestyle dash.
    de går inte att starta dessa spel genom xexmenu om man lagt in dom på detta sätt.
    -----------------------

    har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)

    så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
    gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.

    eller gör du som swizzy sa.
    gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
    "content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
    sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
    dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE.

    om du tankar ner spel som inte har legat ute på internet jättelänge så är de flesta redan upplåsta.
    Tack så jättemkt för ditt svar. Dock så tror jag att jag har gjort precis sådär. Det är mycket riktigt "Trials HD" vi pratar om (har även provat Shadow Complex). Jag har ett 16 GB kingston USB-minne som jag formaterat i FAT32.

    Jag har provat att lägga själva "6E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158"-filen under sökväg: "usb:\content\0000000000000000\5841095A\000D00 00" men då verkar det inte fungera alls. Använder jag istället programmet wxPirs och packar upp allt och lägger det i samma mapp så kan jag via XEXMenu starta default.xex filen och få igång spelet. Dock i demo-läge.

    Skapar jag istället en "Games" mapp direkt på rooten och packar upp spelet med wxPirs och lägger i en "Trials HD"-mapp så hittat XEXMenu spelet direkt och listar det i menyn. Dock så går det bara i demo-läge återigen.

    Har provat ett program som heter "XBLA Unlocker" och detta säger att båda spelen är upplåsta redan.

    Jag förstod inte riktigt om jag kan använda XEXMenu till att starta spelen från ett usb-minne eller inte.

    Du skrev så här:

    "har du inte en MS hårddisk(original eller moddad med ny 2,5" hdd)

    så kan du antingen packa upp xbla spelen med wxpir eller liknande program.
    gör en mapp med spelets namn, lägg in filerna du packa upp, lägg in mappen på usbHDD/minne starta dom med xexmenu. dessa dyker itne upp i game listan utan du får navigera till dom i filhanteraren sen trycka på spelets default.xex fil.

    eller gör du som swizzy sa.
    gör en mapp i rooten av en/ett usbHDD/minne som heter:
    "content" i den mappen gör du en ny mapp som heter "0000000000000000"
    sen lägger du in spelen där precis som i de övre alternativet.
    dessa får du sen starta genom freestyle dash, går inte att starta med Xexmen eller med NXE."


    Menar du att dom går att starta i XEXMenu så länge dom INTE ligger i content mappen? Förlåt mina dumma frågor men det blir lätt så..
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  17. #17
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    testade nu precis själv och märkte precis de du sa, att om man packar up xbla spel me tex vxpir så blir de bara demo varianten=/
    detta viste inte ja då många brukar säga att man ska packa upp dom ifall man inte har en MS hdd, konstigt x) sry my bad.

    men testa att göra som du skrev här:
    Jag har provat att lägga själva "6E133151FC02CFA6D6653C9AAE46D1DC8014605158"-filen under sökväg: "usb:\content\0000000000000000\5841095A\000D00 00" men då verkar det inte fungera alls.
    och lägg in freestyle dash på usb-minnet

    när du ska lägga in freestyle så tror att du kan göra en mapp i rooten av usbminnet som du döper till GAME.
    i den mappen lägger du in freestyle mappen(när du laddar ner freestyle dash och öppnar .rar filen, så är de bara den mappen som heter "freestyle" som du ska lägga i game mappen.
    så de blir:
    usb:Game\freestyle\
    gå också in i freestyle mappen och ändra namnet på "FreeStyleDash.xex" till "Default.xex"

    nu bör freestyle dyka upp i game menyn i xexmenu.
    starta freestyle, gå till xbla fliken, och därifrån kan du starta spelet.

    har inte testat denna metoden själv men tycker att de bör fungera.
    hoppas de funkar nu=)
    Mvh
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av matte.90 Visa Inlägg
    testade nu precis själv och märkte precis de du sa, att om man packar up xbla spel me tex vxpir så blir de bara demo varianten=/
    detta viste inte ja då många brukar säga att man ska packa upp dom ifall man inte har en MS hdd, konstigt x) sry my bad.

    men testa att göra som du skrev här:

    och lägg in freestyle dash på usb-minnet

    när du ska lägga in freestyle så tror att du kan göra en mapp i rooten av usbminnet som du döper till GAME.
    i den mappen lägger du in freestyle mappen(när du laddar ner freestyle dash och öppnar .rar filen, så är de bara den mappen som heter "freestyle" som du ska lägga i game mappen.
    så de blir:
    usb:Game\freestyle\
    gå också in i freestyle mappen och ändra namnet på "FreeStyleDash.xex" till "Default.xex"

    nu bör freestyle dyka upp i game menyn i xexmenu.
    starta freestyle, gå till xbla fliken, och därifrån kan du starta spelet.

    har inte testat denna metoden själv men tycker att de bör fungera.
    hoppas de funkar nu=)
    Mvh
    Funkade klockrent! Tusen tack
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Funkade klockrent! Tusen tack
    okey härligt!=D kul att vara till hjälp=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Om man läser readme-filen för Freestyle Dash så ska man alltså kunna starta denna loader direkt från vanliga Xbox 360 Dashboarden (NXE)? Min tanke är ju att slippa mellansteget med XEXMenu som inte verkar fylla så stor funktion längre.

    Nfon säger följande:

    Installation
    ------------

    * Copy the "freestyle" folder into the root of USB0: or HDD1:

    * If you wish to launch from disc choose and burn the appropriate launch image.
    o freestyle-usb.iso - cd image to boot freestyle from usb0:\freestyle\freestyledash.xex
    o freestyle-hdd.iso - cd image to boot freestyle from hdd1:\freestyle\freestyledash.xex

    * Copy the proper boot package to hdd1:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\ to have it show in the NXE Dashboard.
    o freestyle-usb - package to boot freestyle from usb0:\freestyle\freestyledash.xex
    o freestyle-hdd - package to boot freestyle from hdd1:\freestyle\freestyledash.xex


    Vad jag har gjort är följande:

    * usb0:\freestyle\freestyledash.xex
    * samt om jag öppnar "FreeStyleDash1.10Final.rar" så har jag en mapp som heter "Launch". I denna finns 4 st filer varav jag lagt den som heter "freestyle-usb" (EJ .iso filen) i sökväg "usb0:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\ ...".

    Jag antar att detta är fel eftersom jag inte får det att fungera. Kan någon vidareutveckla? :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #21
    dragonslayer Guest
    launch filerna är en pekare till HDD eller USB som du skall installera på din hårddisk som du har kopplad via SATA
    "freestyle-usb" länkar alltså till usb0:\freestyle\freestyledash.xex
    Där du då skall ha freestyle installerat

  22. #22
    dragonslayer Guest
    man kan även patcha om XBR så att den startar FreeStyle direkt.. har bara läst om det.. inte provat... var inte så förtjust i FreeStyle menyn

  23. #23
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    launch filerna är en pekare till HDD eller USB som du skall installera på din hårddisk som du har kopplad via SATA
    "freestyle-usb" länkar alltså till usb0:\freestyle\freestyledash.xex
    Där du då skall ha freestyle installerat
    Nu förstod jag inte riktigt. Jag har ju USB-disken kopplad via USB-porten på baksidan. Går det inte då? Måste man ha det kopplat via SATA?

    Vart skall "freestyle-usb"-filen ligga?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  24. #24
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    * Copy the proper boot package to hdd1:\Content\0000000000000000\C0DE9999\00007000\ to have it show in the NXE Dashboard.
    o freestyle-usb - package to boot freestyle from usb0:\freestyle\freestyledash.xex
    Det skrev du ju själv

  25. #25
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Det skrev du ju själv
    Ja fast där fungerar det ju inte =)

    Men det ska gå via USB-porten också och inte bara via SATA som du skrev?

    Edit: Eller jaha.. måste boot filen liggar på MS egen disk och alla spel, Freestyle dash m.m. ligga på usb disken?
    Last edited by pemani; 2010-03-26 at 11:16.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  26. #26
    dragonslayer Guest
    gissar att det skulle funka från minneskort oxo

  27. #27
    dragonslayer Guest
    nej.. du kan inte starta något från USB ifrån NXE ifall du inte har en länkfil i NXE (på SATA HDD eller minneskort)

    exempel på länkare .. USB-Launcher .. skannar igenom USB enheter efter USB.XEX på rooten

  28. #28
    dragonslayer Guest
    hatar att inte kunna editera.. du skrev att du lagt länkfilen (launchern) på USB

  29. #29
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    hatar att inte kunna editera.. du skrev att du lagt länkfilen (launchern) på USB
    Så jag ska alltså lägga länkfilen (launchern) på MS officiella disk och sedan resten (freestyle dash, spel m.m.) på usb disken?

    Varför är du begränsad användare?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  30. #30
    dragonslayer Guest
    fråga hansi!!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. ISO på USB
    By Undenius in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-12-16, 08:45
  2. Xecutern360 USB + Hitachi 78FK = funkar ej?
    By Dynamit in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2009-12-07, 00:30
  3. Wii USB Loader...
    By Bjerlk in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 16
    Senaste inlägg: 2009-04-08, 22:25
  4. HDLoader på PStwo!!
    By Zapata in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 12
    Senaste inlägg: 2005-03-29, 17:19

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •