Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: olika versioner av ps360gig

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21

    olika versioner av ps360gig

    Finns det olika versioner av ps3 60gig? jag hörde att någon sa att vissa har en hårdvara för ps1 och ps2 spel, men vad har då den andra någon slaggs annan spelare?

    vore toppen med svar.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det är inte direkt olika hårdvaru versioner av 60 gigarna, utan det är dom första som kom (kommer inte ihåg vilken det var, har för mig det var 40gb?) hade stöd för äldre spel... man kan enkelt byta ut hårddisken själv så att det blir en "60gb" maskin, eller större... det är inte några större problem...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    ok tack för svar, svårt att veta vad man ska leta efter i ps3 djungeln. men jag antar att den nya slim är bra med fast den gammlare är ju snyggare

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    är den någon skillnad på en ps3 här från sverigen och 1 från tex japan?

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    är den någon skillnad på en ps3 här från sverigen och 1 från tex japan?

    I korthet
    Första konsollen ps2 hette 60Gb som var bakåtkompatibel med Ps1 + Ps2 spel. Sen kom det andra modeller, 40/80 o 120Gb ( en enstaka 250gb )
    Ingen av de andra utom 80Gb har jag för mig tog Ps2 spel men inte ps1.

    Skillnaden mellan USA / Japan maskiner är att på 60Gb modellen har USA o Japan hårdvaruemulering av Ps1+2 spel medans europa har mjukvara.
    Amerikanska o japanska maskiner spelar bara Japan/usa titlar BluRay+DVD film som är låsta till deras resp regioner.

    Så den som är värd o äga är 60Gb modellen folk är tokiga över o kan betala upp till 10.000 kr för just för bakåtkompabiliteten.

    Köpa konsoll utomlands spärrar DVD tittande på USA region 1 NTSC eller Japan region 2 NTSC ej PAL. Många Ps3 titlar är Regionsfria o många Blu-Ray filmer men det finns mer film som är skyddade än spel.

    så tjänar du 1000 kr på att köpa en konsoll från t.eX USA tänk på detta.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    I korthet
    Första konsollen ps2 hette 60Gb som var bakåtkompatibel med Ps1 + Ps2 spel. Sen kom det andra modeller, 40/80 o 120Gb ( en enstaka 250gb )
    Ingen av de andra utom 80Gb har jag för mig tog Ps2 spel men inte ps1.

    Skillnaden mellan USA / Japan maskiner är att på 60Gb modellen har USA o Japan hårdvaruemulering av Ps1+2 spel medans europa har mjukvara.
    Amerikanska o japanska maskiner spelar bara Japan/usa titlar BluRay+DVD film som är låsta till deras resp regioner.

    Så den som är värd o äga är 60Gb modellen folk är tokiga över o kan betala upp till 10.000 kr för just för bakåtkompabiliteten.

    Köpa konsoll utomlands spärrar DVD tittande på USA region 1 NTSC eller Japan region 2 NTSC ej PAL. Många Ps3 titlar är Regionsfria o många Blu-Ray filmer men det finns mer film som är skyddade än spel.

    så tjänar du 1000 kr på att köpa en konsoll från t.eX USA tänk på detta.
    aha ok, tror att hårdvaruemulering är nog bättre än mjukvaru gällande ps2 och ps1 emulering. hoppas bara att det inte är dåligt om man gämför en vanlig ps3 utan emulering som tex kommer utomlands ifrån, japan tex.

    Borde vara samma sort mjukvara i dom, eller om det går att ta hem en ny så att det inte står på japanska i den hehe.

    Men jag antar att ps3 gör inte spelen snyggare bara för att dom spelas från en ps3 utan det borde vara samma bild om dom skulle spelas från en ps2 också?
    man tycker då det i alla fall.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    aha ok, tror att hårdvaruemulering är nog bättre än mjukvaru gällande ps2 och ps1 emulering. hoppas bara att det inte är dåligt om man gämför en vanlig ps3 utan emulering som tex kommer utomlands ifrån, japan tex.
    Maskiner som inte har stöd för Ps1 eller 2 är lika dåliga i allmänhet *skratt*
    NEjdå, de fungerar ungefär likadant, PAL maskiner har mer minne, visar en fylligare bild men det är enda skillnaden om man jämför PAL 50Hz / NTSC 60 Hz med en RGB Scart. Japanska Tekken på en Japansk maskin har alltid gått mycket snabbare o flutit bättre.

    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Borde vara samma sort mjukvara i dom, eller om det går att ta hem en ny så att det inte står på japanska i den hehe.
    Hårdvara är nog nästintill samma men mjukvaran är den enda som skiljer. ( Meny på engelska eller japanska.

    Citat Original inlägg av Robotach Visa Inlägg
    Men jag antar att ps3 gör inte spelen snyggare bara för att dom spelas från en ps3 utan det borde vara samma bild om dom skulle spelas från en ps2 också?
    man tycker då det i alla fall.
    Ps3or förbättrar bild på Ps1/ps2 spel ja, iaf de konsoller som klarar av att spela Ps1 + 2 spel. Som att köra en Ps2 med VGA kabel som det bara fanns några tillverkare som producerade o en handfull spel som hade stöd för det.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2003
    Från
    Sweden
    Inlägg
    270
    Respekt
    21
    aha ok då är det lite skillnad på ps2-ps1 spel på en ps3, man får kanske försöka hitta en ps3 60 version då

  9. #9
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    hatar min 60 gb, harspelat 3 spel på den, vad ska man me ps1 och ps2 grejen till vem vill spela gamla spel egentligen =)

    jag funderar på en slim mkt fräschare

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av whityoustone Visa Inlägg
    hatar min 60 gb, harspelat 3 spel på den, vad ska man me ps1 och ps2 grejen till vem vill spela gamla spel egentligen =)

    jag funderar på en slim mkt fräschare
    Jag älskar mina 3.St 60Gb maskiner jag har hemma
    O istället för att damma av mina gamla Ps1 och 2 konsoller kör jag hellre spelen på min Ps3 så visa det inte är hemhyrda backupper eller import
    Två av dem fortf i kartong o väntar på att bli uppackade när min primära dör *skratt*

    Alla tjockps3 kan man installera Linux på *Myser*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    sjuk ^^ jag säljer min lätt

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Folk betalar galet mycket för 60Gb versionen, jagt fick ett bud på 10.000 för en av mina som ligger orörd i kartong.

    Förmodligen för de har hört ryktet om linuxmoddaren i början som senare blev inaktuell då sony täppte till hålet, men det var långt innan äppelpojken hittade ett liknande kryphål nyligen o släppte infon så sony kan täppa igen det hålet med
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2009
    Inlägg
    43
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Folk betalar galet mycket för 60Gb versionen, jagt fick ett bud på 10.000 för en av mina som ligger orörd i kartong.

    Förmodligen för de har hört ryktet om linuxmoddaren i början som senare blev inaktuell då sony täppte till hålet, men det var långt innan äppelpojken hittade ett liknande kryphål nyligen o släppte infon så sony kan täppa igen det hålet med
    Hahah, det skulle man kanske ha gjort.. köpt massor 60GB PS3: or o sälja dem nu :P

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2008
    Inlägg
    133
    Respekt
    16
    har beställt en slim nu så nu kommerden andre att ligga

  15. #15
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Folk betalar galet mycket för 60Gb versionen, jagt fick ett bud på 10.000 för en av mina som ligger orörd i kartong.

    Förmodligen för de har hört ryktet om linuxmoddaren i början som senare blev inaktuell då sony täppte till hålet, men det var långt innan äppelpojken hittade ett liknande kryphål nyligen o släppte infon så sony kan täppa igen det hålet med
    Jag har en sådan version som jag vill sälja var hittar du en köpare som ger så mycket. Min har redan linux installerat och är bakåtkompatibel.

Liknande diskussioner

  1. Guide: Flasha Hitachi-läsare (alla versioner) i JungleFlasher
    By RickeXBM in forum XBOX 360 - Klistrade trådar, FAQ Vanliga frågor och svar, guider osv
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2011-11-27, 21:05
  2. Problem med att chippa nya versioner av Wii?
    By AK17 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-01-24, 02:01
  3. Olika versioner av nätverks adaptern?
    By StenUlf in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2007-05-05, 07:59
  4. Xbit, olika versioner?
    By RallyJim in forum X-B.I.T. support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 16:54
  5. Olika versioner av PS2
    By Siren in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-10-25, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •