Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kan inte köra orig dvd spel efter softmod

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17

    Kan inte köra orig dvd spel efter softmod

    Kan inte köra orig spel på DVD efter att ha softmoddat mitt Wii.
    Har kört ett tag med extern HDD men lånade ut disken åt en kompis. Nu tänkte
    jag & en annan kompis spela Tiger woods dock genom orig DVD men nu vill den inte starta spelet även om HDD är borta samt SD kortet med drivrutinerna. OM jag stoppar in nätverkskabeln & startar om wii så frågar den om den ska köra update då den kräver det. Nopp det vill jag inte. Nu är det lite surt att jag inte får HDD om 2dagar & då kan jag inte ens starta min orig spel. Vad har hänt???
    Last edited by gnuttes; 2010-02-18 at 06:59.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vad har du för system version? 4.2? om du inte har en tillräckligt hög system version kommer självklart inte spelet fungera heller
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad har du för system version? 4.2? om du inte har en tillräckligt hög system version kommer självklart inte spelet fungera heller

    Tack för svaret, jo jag har 4,2. Fick tillbaka HDD igår så den fungerar men fortfarande när jag stoppar i en orig skiva så vill den inte starta ifrån spelet ifrån skivan. Lite surt om man vill ha en backup.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2007
    Från
    Östersund
    Inlägg
    546
    Respekt
    18
    Har för mig att det var cIOSrev16 eller så som sabbade läsning från dvd skiva... Uppdatera till rev 17 så borde det vara löst...

    Bjerlk

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    131
    Respekt
    17
    Tack ska kolla på det!

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •