Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: recover gamertag

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0

    recover gamertag

    sitter med en jtag konsol, jäkligt kul
    Problemet är när jag bytte hd i xboxet (20gb till 320:-)) kopierade jag alla game saves men glömde gamertag
    har inte vågat gå ut live och köra recover för att bli bannad, finns det ett enkelt sätt att lösa detta på offline?via usb, minneskort? någon som kan hjälpa mig?

  2. #2
    dragonslayer Guest
    koppla 20gb till datorn och hämta det du missat med Xplorer360

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Allright får göra det, tack för tipset

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    koppla 20gb till datorn och hämta det du missat med Xplorer360
    varför dribbla med datorn för? kör man USB enhet och har XBR kan man logga ut från sin profil och kopiera filerna med t.ex. XEXMenu till USB enheten och sedan tillbaka, svårare än så är det inte...

    datorn är bara ett jobbigt steg för många då man ändå måste hitta en HDD adapter som man kan använda, eller skruva upp hårddisken och sedan dribbla massa... men har man bytt hårddisken i kabinettet bör man nog köra via datorn ja...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    19
    Respekt
    0
    Jo, jag bytte hd men insåg ganska snabbt att mina filer blivit korrupta av live ban, lyckades återskapa min gamertag, kopiera in mina saves gör om dom till uncropped dock funkade bara mindre än häflten av dom saves som jag hashade :P
    skitsamma, får spela om några mys spel typ lost odyssey och batman, börja om på ff13 men vad gör man inte för att få bli fet o sitta i soffan o slippa byta skiva i boxen
    coola dashboards finns det också btw.
    skål o tack för hjälpen!

  6. #6
    dragonslayer Guest
    ja det är trist... vissa spel signas till mediat och andra till konsollen ...
    vissa saves kan man "laga" genom att flytta dom via minneskort

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Hur ska jag göra?

    Jag har ju en gammal bannad 360 med en 20 GB officiell disk tillkopplad där jag har min gamertag och savegames m.m. Denna har ju nu RROD:at så jag skulle då vilja föra över mina savegames och gamertag till min nya JTAG:ade box. Men samtidigt vill jag ju köra en extern usb disk som jag kan köra spelen ifrån.

    Hur ska jag göra då? Går det att ha gamertagen på usb disken eller måste den finnas på MS officiella hdd? Kan jag alltså koppla in båda diskarna samtidigt och genom xexmenu kopiera allt från 20 GB disken till min usb disk?

    Den ska alltså inte vara kopplad mot live så jag har inget "online innehåll" att köra recover på..

    Jag är hemma och är sjuk så ni får ursäkta om jag är trögare än vanligt och jag har missat nån vital information bland inläggen =/
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Hur ska jag göra?

    Jag har ju en gammal bannad 360 med en 20 GB officiell disk tillkopplad där jag har min gamertag och savegames m.m. Denna har ju nu RROD:at så jag skulle då vilja föra över mina savegames och gamertag till min nya JTAG:ade box. Men samtidigt vill jag ju köra en extern usb disk som jag kan köra spelen ifrån.

    Hur ska jag göra då? Går det att ha gamertagen på usb disken eller måste den finnas på MS officiella hdd? Kan jag alltså koppla in båda diskarna samtidigt och genom xexmenu kopiera allt från 20 GB disken till min usb disk?

    Den ska alltså inte vara kopplad mot live så jag har inget "online innehåll" att köra recover på..

    Jag är hemma och är sjuk så ni får ursäkta om jag är trögare än vanligt och jag har missat nån vital information bland inläggen =/
    Profiler/sparningar/DLC måste ligga på en officiell enhet, eller åtminstone en enhet som är kopplad till en av dom officiella portarna (HDD/Memory unit) och är formaterad på rätt sätt (formaterad av Xboxen) för att Xboxen ska kunna använda dom

    du kan koppla in både USB och Officiell hårddisk samtidigt ja, det är inga problem alls... du kan då också kopiera profiler och annat hur du vill, dock får du INTE vara inloggad på dom profilerna du ska kopiera, du kan inte heller använda något av det du kopierar samtidigt som du kopierar dom...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Profiler/sparningar/DLC måste ligga på en officiell enhet, eller åtminstone en enhet som är kopplad till en av dom officiella portarna (HDD/Memory unit) och är formaterad på rätt sätt (formaterad av Xboxen) för att Xboxen ska kunna använda dom

    du kan koppla in både USB och Officiell hårddisk samtidigt ja, det är inga problem alls... du kan då också kopiera profiler och annat hur du vill, dock får du INTE vara inloggad på dom profilerna du ska kopiera, du kan inte heller använda något av det du kopierar samtidigt som du kopierar dom...
    Tack för välskrivet svar som vanligt. Då ska det nog gå bra!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Tack för välskrivet svar som vanligt. Då ska det nog gå bra!
    välskrivet vetefan, jag brukar vara halvt sovande när jag svarar på saker och ting
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    dragonslayer Guest
    allt som är kopplat via HDD SATA räknas som officelllt minne i det här fallet

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vvvv
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    allt som är kopplat via HDD SATA räknas som officelllt minne i det här fallet
    om det är formaterat på rätt sätt ja

    *edit:*

    för att klargöra: man kan använda vilken hårddisk som helst som har SATA anslutning, bara man har den där special omvandlings grejen dom har på 360 hårddiskarna, det vill säga: du kan använda en 2.5" hårddisk i original kabinettet (från en 360 hårddisk) eller så kan du använda en 3.5" hårddisk kopplat på samma sätt, fast då liggandes lite ovanpå, detta är mer riskabelt men fungerar även det...
    du kan även använda vilken form av minneskort som helst som har anslutningen som sitter framtill på 360'n (där man sätter minneskort)

    det ända villkoret som finns är att minnesenheten är formaterad av Xboxen eller med ett program som vet hur partitionerna ska se ut...
    Last edited by Swizzy; 2010-03-13 at 21:22.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2006
    Inlägg
    62
    Respekt
    18
    Lånar tråden lite då den känns tämligen relevant.

    Har två boxar och ingen av dessa är bannad. Den nyaste (och den som används mest) är jtaggad och allt fungerar perfekt. Däremot saknar jag min gamla profil (gamertag) på den jtaggade från den andra boxen där alla achievements och sparfiler finns. Problemet är att jag inte har en aning om vilka mappar och filer jag ska kopiera och flytta från den gamla hårddisken till den nya.

    Tillvägagångsättet är tänkt att jag ska byta hårddisk i den jtaggade och flytta (gamertag + savefiler) genom att använda xexmenu till en extern hårddisk som jag har inkopplat, eller alternativt usb-minne. Vill helst inte köpa microsofts memory unit för att göra detta.

    Dessutom har jag min gamla gamertag aktiverad för xbox live. Självklart behöver jag inte xbox live längre sen jtagget. Kan jag komma undan liveinloggandet på något smidigt sätt?

    Hoppas jag uttryckt mig klart, då jag verkligen vill ha hjälp med detta.

    Tack på förhand!

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Mindbomb Visa Inlägg
    Lånar tråden lite då den känns tämligen relevant.

    Har två boxar och ingen av dessa är bannad. Den nyaste (och den som används mest) är jtaggad och allt fungerar perfekt. Däremot saknar jag min gamla profil (gamertag) på den jtaggade från den andra boxen där alla achievements och sparfiler finns. Problemet är att jag inte har en aning om vilka mappar och filer jag ska kopiera och flytta från den gamla hårddisken till den nya.

    Tillvägagångsättet är tänkt att jag ska byta hårddisk i den jtaggade och flytta (gamertag + savefiler) genom att använda xexmenu till en extern hårddisk som jag har inkopplat, eller alternativt usb-minne. Vill helst inte köpa microsofts memory unit för att göra detta.

    Dessutom har jag min gamla gamertag aktiverad för xbox live. Självklart behöver jag inte xbox live längre sen jtagget. Kan jag komma undan liveinloggandet på något smidigt sätt?

    Hoppas jag uttryckt mig klart, då jag verkligen vill ha hjälp med detta.

    Tack på förhand!
    gå in på HDD1:/Content/ där finner du mappar som börjar på E........ dessa är profiler som finns på hårddisken... om du kopierar dom mapparna får du även med alla sparningarna som ligger med profilen OBS: du får INTE vara inloggad på profilen du vill kopiera, då kopierar den bara dina sparningar och mapp strukturen!!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Recover gamertag utan Live, pålitlig person sökes
    By Skrotet in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 04:11
  2. Recover Gamertag from Xbox Live?
    By andreas123 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2010-01-06, 11:08
  3. Waiting for buffers to recover...
    By AshTray in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-12, 10:48
  4. Gamertag hackat
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-08-12, 12:41
  5. recover gamertag gamla saves
    By ofri in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-26, 16:16

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •