Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: WiiKey1 samt NSMB- original

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    WiiKey1 samt NSMB- original

    har lånat ett NSMB original spel och slängde in det, funkar klockrent än så länge.
    Sitter å spelar i värld 2 just nu, kommer spelet att hänga sig längre fram eller funkar funkar original spelet med Wiikey1 ?
    Om det hänger sig senare, isf när, hur långt in i spelet kan man köra?
    Tack för svar.
    / Signoff

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Orginalet skall tydligen fungera fint, det är backupperna som strulat för folk, gott om trådar ang det ämnet om man söker i forumet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Jo om att det inte funkar med wiikey1 och backups lyckades jag hitta massa trådar om, men om original spel funkar eller inte lyckades jag inte hitta någon som hade skrivit, men jag letade väl för dåligt. Glad att det funkar iaf så man slipper chippa om en nychippad konsol

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vi får se vad framtiden förtäljer om du behåller ditt Wiikey1 chipp eller uppgraderar till Wiikey2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vi får se vad framtiden förtäljer om du behåller ditt Wiikey1 chipp eller uppgraderar till Wiikey2
    Jo men jag lämnade in det till psxcare precis innan jul och bad om hjälp då jag själv inte haft nån koll på chipp innan och fick då ett WK1 inmonterat då det skulle vara stabilast. Sen att det inte skulle vara framtids säkert hade ju tydligen mindre roll, känns mindre skoj att behöva slänga ut 700:-(eller vad det nu kan kosta) igen för att få ett WK2 efter knappt 4 månader.

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av signoff Visa Inlägg
    Jo men jag lämnade in det till psxcare precis innan jul och bad om hjälp då jag själv inte haft nån koll på chipp innan och fick då ett WK1 inmonterat då det skulle vara stabilast. Sen att det inte skulle vara framtids säkert hade ju tydligen mindre roll, känns mindre skoj att behöva slänga ut 700:-(eller vad det nu kan kosta) igen för att få ett WK2 efter knappt 4 månader.
    Svårt att förutse när Nintendo kommer med nya kopieringsskydd på spel vilket kräver att man antingen patchar spelen eller byter chipp för att kunna starta dessa. Lite som att köpa valuta eller Ericssonaktier, ibland går det bra ibland åt helvete.

    Det finns folk som fått igång NSMB med Wiikey1 o de som haft mest problem är de som kört en NTSC utgåva på en maskin som är uppdaterad system +4.0.
    Efter 4.0+ på en Wii slås Regionsfriheten ut totalt o man får inte igång USA eller Japanspel på en Europeisk Wii.

    Wiikey1 var stabilare än Wiikey2 när detta bekom sig.
    Uppdateringar för Wiikey2 ( Pre 1.3 ) började läcka ut till testpersoner *Oss blandannat* runt den 10 December för att vi o många andra skulle testa patcharna på så många möjliga styrkort o mjukvaruversioner på konsoller som möjligt. Man trodde då på den tiden att det bara var en enstaka förteelse med att spelen hängde sig efter två-tre banor. MEn det visade sig senare att spelet gör en extra check av boot sektorn så att säga längre in i spelet lite likt Playstation gjorde på gamla goda tiden då DinoCrisis totalvägrade på chippade Ps1or o vi fick klia våra grå o köra timingattacker med att bursta ( USA / Japan / Europa ) kod i olika sekvenser.

    Har du mer än 10+ spel utbrända har du nog tjänat in en ( Chippuppdatering )

    Ett orginalspoel = Ca 500 kr - 50 kr för en Tom DVD-Skiva = 450 kr insparat = 145 kr ifrån en ny Wiikey2 med montering i installationskostnad ( Från 595 kr )

    Sen är det bara tuta på o köra

    Tänk på alla griniga snålgubbar som grät blod när de slutade med Blyad bensin som fick köpa tillsatser istället för att bygga om/köpa nytt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Original FW som nedladdning.
    By bqobd in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 22
    Senaste inlägg: 2009-04-03, 10:28
  2. Tillbaka med original firmware?
    By say-w00t in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 09:29
  3. psp slim batteri, original, var kan jag hitta det? psxcare?
    By Aragorn-noob in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-30, 16:20
  4. This original Xbox game has encountered a problem...
    By zforzero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-08, 20:32
  5. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 22:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •