Visar resultat 1 till 29 av 29

Diskussion: XBOX 360 flashat/chippat??

  1. #1
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0

    Question XBOX 360 flashat/chippat??

    Hej!
    Jag har nyligen köpt ett XBOX 360 via ******* som sades vara chippat eller flashat(kommer inte riktigt ihåg).
    Nu är det så att jag inte riktigt vet om jag blivit lurad eller om det är flashat/chippat eftersom menyn är som orginal menyn. Ska det vara så eller ska det vara en speciell meny så som det är på vanliga XBOXet.

    Tack på förhand!

    PS. Kan man skicka över spelen via FTP som på vanliga XBOX, länk till Guide vore uppskattad då

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2008
    Inlägg
    143
    Respekt
    16
    På fråga 1: Nej
    På fråga 2: Nej

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Hur vet man då man man har XBOXet flashat/chippat? Och hur ska man få över spel till boxen, funkar endast skivor?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    japp.

    Det är stor skillnad på Chippning ( När man löder i något ) o Flashning ( när man byter mjukvara ) och j-Tag hackning som låter som det du önskar o beskriver.

    En Chippad/Flashad maskin låter din 360 inte se skillnad på orginal/Kopior på skivor enbart.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Okey, jag är ganska ny till sånt här, men som jag uppfattat detta så kan man inte
    riktigt se om man har flashning eller chippning om man inte öppnar upp 360 och kollar maskinvaran. Och det ända sättet att få in piratkopierade spel i sin 360 är via
    skivor.
    Har jag uppfattat allting rätt? Om inte förklara detta för en nybörjare tack!

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av scide Visa Inlägg
    Okey, jag är ganska ny till sånt här, men som jag uppfattat detta så kan man inte
    riktigt se om man har flashning eller chippning om man inte öppnar upp 360 och kollar maskinvaran. Och det ända sättet att få in piratkopierade spel i sin 360 är via
    skivor.
    Har jag uppfattat allting rätt? Om inte förklara detta för en nybörjare tack!

    Ingen fara
    Vi gillar nybörjare oftast *ler*

    Om den påståtts vara modifierad så prova stoppa i ett bränt spel eller ring killen/tjejen du köpte den av o fråga vilken mjukvara den har o be om mer info Personligen köper jag aldrig grisen i säcken utan tar reda på så mycket info jag kan om saker innan jag köper dem.

    Är den flashad med iXtreme 1.6 eller högre är det bra då man enkelt kan få igång backuppade spel antingen direkt eller genom att boota en s.K Activate.ISO skiva *du kan söka på det här om du skulle behöva mer info*.

    Om inte så kan man för en l¨g summa pengar alltid låta oss uppdatera flashningen så även senare backupper startar.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Tack så mycket för hjälpen Pendragon, känner verkligen att jag fått en bra uppsyn om hur detta fungerar. Ska dra och inhandla skivor och prova kopiera och prova spela, om det ej fungerar ska jag direkt försöka få kontakt på säljaren, om denna ljugit blir det surt för denne kan jag ju säga. Om inget annat händer så kommer jag inte mer än gärna in till er och låter er sköta om boxen.

    Än en gång, Tack för hjälpen!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scide Visa Inlägg
    Tack så mycket för hjälpen Pendragon, känner verkligen att jag fått en bra uppsyn om hur detta fungerar. Ska dra och inhandla skivor och prova kopiera och prova spela, om det ej fungerar ska jag direkt försöka få kontakt på säljaren, om denna ljugit blir det surt för denne kan jag ju säga. Om inget annat händer så kommer jag inte mer än gärna in till er och låter er sköta om boxen.

    Än en gång, Tack för hjälpen!
    du rekomenderas använda Verbatim skivor, skivorna du ska ha är DVD+R DL, programmet du bör bränna dom med heter IMGBurn (det är det som rekomenderas av oss här på forumet, då vi kan ge viss support för det om det skulle vara problem vid bränning eller så...)

    jag rekomenderar att du läser igenom dom guiderna vi har här på forumet för hur du bränner 360 spel innan du börjar... en annan bra grej är att kolla spelen med ABGX360, kanske inte för Livesäkerheten men för att se till att spelen är som dom ska vara
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Okey! Tack Swizzy, mycket hjälp från detta forum. Har faktiskt aldrig varit mer om bättre hjälp på forums tidigare.

    TACK ännu en gång

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    *Nynnar* We aim to please... nannana nanna na na
    Vi försöker vara så behjälpliga o goa vi bara kan
    Sånt man vinner kunder på har jag hört *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2005
    Inlägg
    12
    Respekt
    0
    Så sant så

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Testar och skriver här. Lånar tråden lite eftersom de inte går att skapa en ny tråd för tillfället..

    Skickade in två dvd-enheter till psxcare. Där den ena enheten skulle få den andras nyckel. Hämtade ut dom på posten idag men det funkar inte alls. Kommer upp "to play this game put in an xbox 360 console". Har såklart mailat psxcare men medans jag väntar på svar tänkte jag höra här vad ni tror?
    Inget fel på själva läsaren, spelar Dvd-filmer utan problem. Någon som har den blekaste? och kan jag få pengarna tillbaka eller nåt liknande?

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det känns som att något blivit fel med nyckel hanteringen, vi kan inte direkt testa grejerna att det är rätt nyckel om vi inte har hela din 360... du skickade in en Liteon och en Hitachi? i så fall kanske teknikern som gjorde din drive var lite trött i huvudet just då och svarade ja på frågan om han/hon ville spara nyckeln som redan låg på driven, det är lätt hänt... det bästa vore om du skickade in HELA konsollen så att vi kan testa att nyckeln stämmer...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Okej. Ja en hitachi och en Liteon, stämmer. Skickade med ett USB-minne iofs, men inget ligger på stickan. Har ni ingen "garanti" eller nåt liknande om det inte fungerar, känns sådär att lägga ut ca 700:- (inkl frakt) och inte kunna va 100% på att det fungerar. Tack för snabbt svar. /South

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Southman Visa Inlägg
    Okej. Ja en hitachi och en Liteon, stämmer. Skickade med ett USB-minne iofs, men inget ligger på stickan. Har ni ingen "garanti" eller nåt liknande om det inte fungerar, känns sådär att lägga ut ca 700:- (inkl frakt) och inte kunna va 100% på att det fungerar. Tack för snabbt svar. /South
    den formen av garanti vi har på att det ska fungera är typ om du skickar med konsollen så att vi kan testa det, det är ju lite svårt för oss att testa att det fungerar om vi inte har övrig hårdvara som krävs för att testa med...

    *edit:*

    jag menar, vi är ju bara människor, vi kan ibland tänka fel även vi, speciellt när man kanske är lite trött (senare på dagen eller jätte tidigt på morgonen för vissa [mig]) då kanske vi inte riktigt tänker klart, då är det lätt hänt att man trycker på JA som vi alltid gör normalt sätt, rent automatiskt, då är det klart att det blir fel nyckel
    Last edited by Swizzy; 2010-03-18 at 21:25.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Okej. Inte för o va oförskämd, men det kanske är läge att skriva det på sidan där ni har "Flashning av lös DVD-läsare", att det inte är 100% säkert att det fungerar eftersom det inte är möjligt att testa.
    Men som sagt, alla gör misstag. Bara grymt besviken =/ tack ändå.

    Men ni måste ju kunna återbetala kunden på nåt sätt om ni gör misstag? T.ex att ni bjuder på en flashning till.
    Kan tillägga att när jag mailade er innan jag skickade in läsarna och frågade om det räckte med att endast skicka in läsarna, så fick jag svaret att det gick utmärkt med endast de två dvd-enheterna. Känns lite konstigt i efterhand att få svaret att det i regel hade varit bättre att skicka in hela konsolen. Jag menar, ni kan ju nämna riskerna, alla tar ju inte det för givet. Och varför nämner ni inget om garantin? Har ni överhuvudtaget nån "printad på eran sida?
    Last edited by Southman; 2010-03-18 at 21:53.

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    I texten som jag hade skrivit på hemsidan stod det tydligt att vi inte kan testa flashning av lösa dvdläsare och att dessa lämnas in på egen risk. Men nu står det bara "endast för avancerade användare" utan några varningar. Webmaster brukar tycka att jag skriver för mycket text och snyggar upp det emellanåt, men då försvinner mina "täcka alla eventualiteteter som folk borde förstå men ändå inte förstår utan att man förklarar det in i minsta detalj men när jag gör det så orkar ingen läsa det jag skrev"

    Jag förklarar alltid i email att det är säkrare att skicka hela konsollen. Men när andra svarar på emailen åt mig så tänks det inte på sånt. Men jag har inte en chans att svara på alla email själv längre så då blir det som det blir.

    Skicka hit drivarna igen + boxen det skall sitta i så fixar vi så det fungerar, bara rätt nyckel för boxen finns kvar någonstans...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Skicka hit drivarna igen + boxen det skall sitta i så fixar vi så det fungerar, bara rätt nyckel för boxen finns kvar någonstans...
    rätt nyckel till den boxen borde finnas på åtminstone ett ställe i våran backup, såvida ingen har varit klantig och skrivit över dom filerna med fel nyckel...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  19. #19
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    I texten som jag hade skrivit på hemsidan stod det tydligt att vi inte kan testa flashning av lösa dvdläsare och att dessa lämnas in på egen risk. Men nu står det bara "endast för avancerade användare" utan några varningar. Webmaster brukar tycka att jag skriver för mycket text och snyggar upp det emellanåt, men då försvinner mina "täcka alla eventualiteteter som folk borde förstå men ändå inte förstår utan att man förklarar det in i minsta detalj men när jag gör det så orkar ingen läsa det jag skrev"

    Jag förklarar alltid i email att det är säkrare att skicka hela konsollen. Men när andra svarar på emailen åt mig så tänks det inte på sånt. Men jag har inte en chans att svara på alla email själv längre så då blir det som det blir.

    Skicka hit drivarna igen + boxen det skall sitta i så fixar vi så det fungerar, bara rätt nyckel för boxen finns kvar någonstans...
    Okej. Illa. Bjuder ni på flashen? Tjänsten jag betalat er pengar för har ju inte blivit utförd, samtidigt som jag inte blivit informerad om riskerna. Ser gärna att ni löser detta.

    Som jag sa innan så skickade jag med ett usb-minne. Men inget ligger på den. Skrev inget på lappen då jag antog att ni skulle förstå vad som var meningen med USB-minnet.
    Last edited by Southman; 2010-03-18 at 23:23.

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp vi bjuder på flashen inga problem!
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Okej! Finns nyckeln kvar så jag inte skickar iväg grejerna i onödan?

    Och ska jag skicka in hela konsolen den här gången?

  22. #22
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om din 360 har max dash/system 7371 så kan vi psyka/trolla ur nyckeln ändå
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Southman Visa Inlägg
    Okej! Finns nyckeln kvar så jag inte skickar iväg grejerna i onödan?

    Och ska jag skicka in hela konsolen den här gången?
    den ska finnas kvar, testa original spelaren i maskinen annars, fungerar den som den ska (startar spel), ja då vet du att nyckeln finns där utöver det: ja, skicka HELA konsollen, gärna med båda drivarna så att vi ev. kan få fram rätt nycklar, vi sparar backups baserat på serienummret på maskinen vi arbetat med (DVD enheten) så vi behöver antingen ha hela enheten eller åtminstone serienummret på den för att hitta rätt nyckel om den ligger där den borde ligga...

    annars, som hansi sa... har du en dashboard version äldre än 7371 och en konsoll tillverkad innan 2009-06-01 kan vi få fram nyckeln direkt från moderkortet... (du kan då i samband med det även JTAG-Hacka din konsoll i så fall, så du kan köra osignerad kod etc.)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Ska ta en titt sen när jag får tid. Skickar väl iväg att på måndag.

  25. #25
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Southman Visa Inlägg
    Ska ta en titt sen när jag får tid. Skickar väl iväg att på måndag.
    Din 360 anlände hos oss.
    Jag ringde dig då jag hade problem med att bryta mig in i konsolen o fick ett OK på att göra lite fler än de befintliga bändmärken på enheten.
    Drog ut Lite-On läsaren o provade Hitatchin i maskinen utan lycka.
    Tog Lite-On läsaren o gick till datorn o drog fram din backup på filer vi har o gick igenom all data.

    Det visade sig att Lite-On nyckeln inte följt med i Flash/Spoofningsprocessen så det var rätt enkelt åtgärdat.

    Jag minns att jag Läste ur Lite-On läsaren då den kom o sparade den, läste ur Hitatchins mjukvara, återställde till orginal Hitatchi 46, spoofade en 1.51 hackad mjukvara för 46 o klistrade in nyckel etc ( Det var nog där jag tog din gamla nyckel från Hitatchin ist för Lite-On läsaren eller något annat magiskt hände ) och Spoofade/Flashade o bad vår logistik packa o skicka

    Nu när vi har hela konsolen har vi iaf testat härket efter vi flashat in rätt nycklar i läsaren o den tuggar både orginal o backupper så vi får väl säga att den fungerar bättre nu än förut.

    Returfrakten bjuder vi på givetvis
    Kolli ID är SMSat o du fick alla våra filer vi arbetat med.

    Lycka till.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  26. #26
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Grymt bra!

    Tackar och bockar.
    Saknade "öppnings-kittet", därav bändmärkerna. Men hade ju såklart i åtanke att jag hade ett reservskal.

    Tack igen! /South

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ledsen för hickan o tiden du fått vara utan din elektroniska älskling
    Alltid svårt när det handlar om att läsa ut data ur en drive o kasta in i en annan o få den andra o likna den första o vveta att allt fungerar 100% om man inte har resten av skrotet med

    Den blir nog sökbar hos posten från i morgon, posten hämtar här hos oss efter 16.00 men bör vara hemma hos dig om 1-3 dagar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    36
    Respekt
    18
    Hehe. De har varit tufft, men nu ser jag ljuset! x) Okej, kanon!

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tips från coachen: Pulkor är billiga satan nu i sportaffärer, se bara upp för de bruna fläckarna i snön o ät för fasiken inte gul snö bara, det är inte öl o det andra är inte pudding.

    Förstår inte hur folk med hundar inte kan plocka upp efter sina fyrbenta kamrater, jag har en fyrbent jag med men jag hamstrar påsar i 50pack från IKEA för 7.kr rullarna...
    Ja jag köper minst 10.St vid varje IKEA besök.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. HD film på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-04-28, 09:07
  2. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - BANNED FROM LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 23:38
  3. bannad xbox 360
    By vero in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 04:27
  4. XBOX 360 - alla vanliga frågor och svar
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-08-31, 11:21
  5. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •