Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: JTAG - Program och dess Funktioner

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43

    JTAG - Program och dess Funktioner

    Jag har börjat skriva en lista med program till JTAG maskiner samt vad dom har för funktioner, den finner ni här (den senaste versionen av listan): http://www.swizzy.se/Guider/JTAG_Apps.php

    om ni hittar program som ni tycker jag ska lägga till i listan, skriv då gärna en kort beskrivning av vad programmen har för funktioner och vad programmet heter... (den här listan är enbart program som körs på själva Xboxen) ska göra en till lista där programmen man kör på datorn skall stå (detta för att underlätta lite så att man kan se vilka som skall köras genom Xboxen och vilka som skall köras genom Datorn

    Listan i sig:

    • NXE2GOD: Gör om dina NXE installerade spel till "On-Demand" det vill säga tar bort behovet av skivan
    • XEXMenu: En form av dashboard, den har många funktioner bland annat:
      1. FTP Server inbyggt i programmet
      2. Auto Discovery (den hittar dina spel, applikationer och emulatorer och skapar en lista med dom så du enkelt kan välja vilket spel du vill starta [förutsatt att du har lagt grejerna i rätt mappstruktur])
      3. Filhantering (du kan kopiera, klistra in, radera filer)
      4. DVD kopiering, du kan med hjälp av detta kopiera in ett spel du har på skiva till hårddisken (OBS: XEXMenu's skiv kopiering är lite buggig, det är mycket på känsla man får köra för att få det att fungera)
    • Freestyle Dash: Som XEXMenu men med några fördelar:
      1. Bättre filhanterare, du kan t.ex. ändra namn på saker och ting
      2. Bättre Skiv kopiering
      3. Mer användervänlig Design
    • Flash360: Flasha om din nand med en ny uppdaterad version av dashboarden, eller byt ut delar av den, alternativt gör en backup av din NAND...
    • XM360: Låser upp dina XBLA spel bland annat, direkt i Xboxen
    • HDD Compat Fixer: Skapar och formaterar en HDDX partiton (användbart om du formaterat din hårddisk med XBR och vill kunna köra Xbox 1 program/spel på din Xbox 360)
    • Xell: Linux laddare, ladda Linux på din Xbox 360, Xell ger dig även tillgång till din CPU Key
    • Xellous: som Xell men uppdaterad, städad Output plus lite extra features, den kan t.ex. uppdatera sig själv, eller dashboarden samt mappa om badblocks om sådana finns, det här programmet talar också om vad du har för DVD enhet inkopplad samt vad din DVD key är
    • Fanspeedflasher: Ändrar hastigheten din fläkt snurrar (i % räkning, dom vanligaste är: 100% och Auto)
    • Trinity Game Ripper: Kopierar in dina Xbox 1 spel (original och backups) till hårddisken för att på så vis slippa skivor även för Xbox 1 spel...
    Last edited by Swizzy; 2010-07-07 at 20:46.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    38
    Respekt
    16
    Bra lista!
    Denna räknas kanske inte som program men väldigt användbar då jag nu kan köra nästan alla mina xbox1 backups i 360.
    xbox1 Hacked Xbox1 Backwards Compatibility v5829 Leaked

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shrimpkebab Visa Inlägg
    Bra lista!
    Denna räknas kanske inte som program men väldigt användbar då jag nu kan köra nästan alla mina xbox1 backups i 360.
    xbox1 Hacked Xbox1 Backwards Compatibility v5829 Leaked
    det är inte ett program, därför kommer det inte hamna i listan, det är samma som Optional Media update, den kan man också "hacka" och lägga in, men det är inte ett fristående program, därför kommer jag inte skriva in det i listan.. då jag enbart planerar göra en lista med program/applikationer som man använder
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Lerum
    Inlägg
    230
    Respekt
    20
    FanSpeedFlasher tycker ja iaf ska läggas in=)
    *PS3 slim 120- CFW 3,55
    *Xbox v1.4-DuoX 2-200GB hdd
    *GameCube-Viper GC Extreme-Cobra 2.1-XCM Viper full case crystal/purple
    *Gamecube-Duo Q-Top case crystal
    *Xbox 360-4*80mm Noctua-hitachi v78 iXtrm v1.51-Freeboot v0.032-1TB hdd R.I.P.
    *Xbox 360 slim original so far
    *Pstwo original x)
    *Nintendo Wii-WiiKey v1.9g +softmod

    Har satt i allt själv

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det finns fler program som jag inte orkat skriva in ännu, nästa lista jag kommer göra blr över dator applikationer, vad dom gör... och vad dom heter... det finns mycket fler sådant...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nu har jag lagt till det i listan på min hemsida (PC Applikationer) har även lagt in lite fler program för Xboxen, dock har jag inte testat alla applikationerna själv, utan jag skriver ner mycket om vad det står i informationen om programmen, dom programmen jag testat själv står det lite mer ingående om vad dom har för funktioner, och om dom är bättre än något annat program med liknande funktioner...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. test
    By PiGGELiN in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-11, 14:52
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •