Sida 1 av 3 123 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 68

Diskussion: Nyligen bannad - Några frågor

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15

    Nyligen bannad - Några frågor

    Tjena!

    Som tråd-titeln antyder så har min box desvärre blivit bannad från Live nyligen.

    Jag har sedan min första flashning till FW iXtreme 1.4/1.5 följt alla "säkerhetsföreskrifter" som har funnits för lirande @ Xbox Live med flashad box (undantaget en gång för länge sedan då jag råkade lira en NfS Undercover-release som inte var inlagd i databasen offline medans jag var uppkopplad/inloggad på Live - ryckte nätverkskabeln efter några minuter då jag kom på detta).
    Jag höll mig borta från Live när det nu för ett antal månader sedan började spridas att MS hade dragit igång en ban-våg och att alla flashade boxar med senaste (och givetvis även tidgare) iXtreme-versioner blev bannade (innan LT).

    Trots detta är jag alltså nu bannad. Jag lade in iXtreme LT v1.1 (avvaktade och höll mig borta från Live tills denna LT-version släpptes) men fick fram rutan om att min box är bannad direkt när jag försökte logga in på Live med iX LT v1.1 inlagd.
    Överraskande trots allt tycker jag då jag som tidigare nämnt har följt alla "säkerhetsföreskrifter" för att undvika ban från Live med flashad box, men på något sätt verkar jag ha blivit flaggad ändå. Kanske hann MS flagga mig med iX 1.6?

    Hur som helst har jag några frågor om vad som gäller nu - med bannad box.
    Jag slänger iväg dessa i punktform, och hoppas på svar.

    1) De achievements osv jag "tjänar in" nu till mitt XBL-Gamertag offline på min bannade box, ligger de kvar i mitt Gamertag om jag skulle skaffa en ny box och köra en Recover Gamertag på den, och sedan gå ut på Live?

    2) Min HDD lär väl vara sk cripplad nu och därmed är alltså mina gamesaves och sådant obrukbart om man skulle sätta in HDD'n i en ny obannad box. Men om jag skulle formatera om HDD'n och inte bry mig om gamesaves osv, skulle jag då kunna använda min HDD i en annan obannad box "som vanligt"?

    3) Jag hade HDD'n i när jag loggade in på Live och fick mitt ban-besked och den är väl därmed med all säkerhet sk cripplad. Men finns det något sätt att kolla att den verkligen är det (cripplad)?

    4) Bästa sättet om jag vill besöka Live igen med mitt nuvarande Gamertag är att köpa en ny obannad box, köra en Recover Gamertag och sedan använda Live på den nya boxen "som vanligt" med mitt nuvarande Gamertag, inte sant?
    I så fall, någon som vet något erbjudande som finns för oss i Sverige med samma princip som detta -> http://www.ck3.co.uk/xbox360-premium-rrod.html , dvs en box (obannad från Live) som säljs riktigt billigt utan några tillbehör och som kanske är extra billig för att den har RROD (som jag i så fall fixar till så att boxen blir brukbar)?

    Ytterst tacksam för svar.

    Tack på förhand.

    P.S Ber om ursäkt om dessa frågor har tagits upp i forumet tidigare men jag har inte hunnit kolla igenom alla trådar inom ämnet i fråga och jag har inte lyckats hitta svar på frågorna via sök-funktionen.

    P.S #2 Det är en BenQ-läsare jag har i min nuvarande bannade box om någon skulle undra.
    Last edited by X360Spyder; 2010-03-27 at 00:38.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    1. Nej, för att dom ska hamna där på "recover gamertag" måste du ha anslutit dig mot live och uppdaterat, dom achievmentsen som du plockat fram tills senaste gången du var inloggad på live finns kvar, alla andra finns enbart lokalt lagrade...

    2. ja, du kan formatera om den och fortsätta på ny maskin, du kan även "låsa upp" profiler/sparningar med en dator och vissa speciella program, på så vis kan du alltså fortsätta använda dina sparningar och dina profiler utan problem!

    3. ja, anslut hårddisken till en annan 360, om din(a) profil(er) (åtminstone den du loggade in med) är korrupt(a) är hårddisken "cripplad" eller egentligen är det bara profilerna... du kan se om konsollen är cripplad genom att försöka installera ett spel på den, det är inte en 100%:ig koll, för vissa konsoller har den funktionen kvar... men det brukar vara en bra metod för att testa

    4. kolla på diverse köp/sälj siter, där brukar man kunna hitta sådant
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    jag hade gjort såhär:

    uncrippla konsollen och sedan uncorrupta profilen och saves...

    spela och tjäna nya poäng på din befintliga profil.

    när nya dashboarden kommer 6 April kan du sedan kopiera ut din profil till ett vanligt USB minne som du sedan kan använda även i din nya maskin
    (flytta fram och tillbaka hur mycket du vill om du uncripplat)

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    jag hade gjort såhär:

    uncrippla konsollen och sedan uncorrupta profilen och saves...

    spela och tjäna nya poäng på din befintliga profil.

    när nya dashboarden kommer 6 April kan du sedan kopiera ut din profil till ett vanligt USB minne som du sedan kan använda även i din nya maskin
    (flytta fram och tillbaka hur mycket du vill om du uncripplat)
    men den kommer troligen inte släppas på deras hemsida den 6:e april?? hur ska han då få in uppdateringen????
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    dragonslayer Guest
    Lita på att den kommer att finnas tillgänglig på MÅNGA ställen så fort den är släppt...
    Annars får väl jag lägga ut den

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Många tack för svaren!

    Några funderingar till bara.

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    2. ja, du kan formatera om den och fortsätta på ny maskin, du kan även "låsa upp" profiler/sparningar med en dator och vissa speciella program, på så vis kan du alltså fortsätta använda dina sparningar och dina profiler utan problem!
    Det är en "uncrippling", en sådan som beskrivs i guiden http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37881 , med lödande osv du syftar på då, va?
    Det finns ingen metod som inte kräver lödande för att "uncrippla", eller?

    *En liten parantes. Om man ska "uncrippla", är det denna -> http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=37881 guide som gäller, eller det finns något "bättre" sätt att göra det nu för tiden (det var ju nämligen ett antal månader sedan guiden i fråga skrevs)?*

    En annan fråga inom samma ämne. Om jag skulle rädda HDD'n korrekt så att profil + sparfiler går att använda i en ny box ("uncrippla" HDD'n), då följer de achievements osv som jag har tjänat in nu under tiden jag har varit bannad med och därmed syns de i min XBL-profil när jag loggar in på Live med min gamla HDD + ny obannad box, eller?

  7. #7
    dragonslayer Guest
    metoden för uncrippling av konsoll är den som används .. dock kanske uppdaterade versioner av programmen ex: nandpro v2.0E och findsecdata finns oxo nyare
    det är möjligt att man kan göra kopplingarna utan att löda men eftersom utläsningen/skrivningen tar ca 45min+ via LPT så bör man löda så att det inte finns någon risk för glapp...

    Om du "uncorruptar" din profil och saves på hårddisken kan det användas på en annan konsoll.. under förutsättning att du inte använder den i en konsoll som vet att den är bannad, så kan du få med dig achivements osv till en ny konsoll...
    (de blir flaggade som "unsecure" om du använder dem i en bannad konsoll)

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Tackar för svar igen.

    Har några ytterligare frågor, dock.

    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Om du "uncorruptar" din profil och saves på hårddisken kan det användas på en annan konsoll.. under förutsättning att du inte använder den i en konsoll som vet att den är bannad, så kan du få med dig achivements osv till en ny konsoll...
    (de blir flaggade som "unsecure" om du använder dem i en bannad konsoll)
    Först angående detta ^^.

    Det är alltså den här "unsecure"-flaggningen som profil/achievements + gamesaves får i en bannad konsol som man plockar bort när man "uncripplar" den bannade boxen/HDD'n?

    Och vad jag förstår av svaret ovan så är det alltså bäst att vänta med att "uncrippla" tills man har en ny obannad box att sätta i den "uncripplade" HDD'n i?
    Dvs det tjänar ingenting till att "uncrippla" nu, och sedan sätta i HDD'n i den bannade boxen igen medans man "inväntar" ny box, utan man ska "uncrippla" och sedan sätta i den "uncripplade" HDD'n i en ny obannad box direkt?

    En annan grej angående att skaffa en ny obannad box för att ersätta den bannade.

    Det är ju väldigt svårt att se till att få en box som har en Lite-On eller Ben-Q läsare (i alla fall om man nu som jag satsar på att hitta en billig begagnad box), och jag vill ha en box med någon av dessa läsare främst för att iX LT bara finns för de i nuläget.
    Då är min fråga, skulle jag kunna använda en Lite-On eller Ben-Q läsare i en box som har en annan läsare (ex en Hitachi eller Samsung-läsare) från början, och därmed alltså kunna fixa så att jag kan använda min "ersättningsbox" med iXtreme LT, oberoende av vilken läsare som sitter i boxen från början?

    Spoofning så att man kan få en läsare (ex Lite-On eller Ben-Q läsare) att "se ut" som läsaren som sitter i boxen från början vet jag finns. Men skulle man kunna använda detta (spoofning) med iX LT, så att man kan köra denna firmware (LT) (som bara finns för Lite-On och Ben-Q läsare just nu, som sagt) oberoende av vilken läsare som sitter i boxen från början?

    Skulle jag i så fall kunna använda min Ben-Q läsare med iXtreme LT som just nu sitter i min bannade box i en ny obannad box, om jag ersätter nyckeln i min nuvarande LT-firmware med den nyckel man får ut när man läser ur original-firmwaren från original-läsaren i den nya boxen och sedan spoofar Ben-Q läsaren till att "se ut" som den läsare som sitter i den nya boxen från början (om det nu går med iX LT, som sagt)?

    Hoppas att jag inte uttryckte mig allt för rörigt..
    Last edited by X360Spyder; 2010-03-28 at 16:11.

  9. #9
    dragonslayer Guest
    Skilj på UnCripple (konsollen) och UnCorrupt (HDD) så blir det lättare för oss att följa vad du menar

    När man UnCripplar Konsollen glömmer den bort att den är bannad

    Datat på Hårddisken UnCorruptas med program i datorn... Nej det är ingen vitts med att göra det innan man skaffat en ny konsoll för datat flaggas när det används i den cripplade (bannade) konsollen

    Om du som jag gissar vill använda din konsoll på Xbox LIVE! så bör du inte byta dvd-läsare ... Ju mindre som är modifierat ju "säkrare"
    Men annars fungerar Spoofning (jag har dock inte riktigt koll på om det funkar med LT)
    Last edited by dragonslayer; 2010-03-30 at 16:47. Anledning: rättning

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Skilj på UnCripple (konsollen) och UnCorrupt (HDD) så blir det lättare för oss att följa vad du menar

    När man UnCripplar Konsollen glömmer den bort att den är bannad

    Datat på Hårddisken Uncripplas med program i datorn... Nej det är ingen vitts med att göra det innan man skaffat en ny konsoll för datat flaggas när det används i den cripplade (bannade) konsollen

    Om du som jag gissar vill använda din konsoll på Xbox LIVE! så bör du inte byta dvd-läsare ... Ju mindre som är modifierat ju "säkrare"
    Men annars fungerar Spoofning (jag har dock inte riktigt koll på om det funkar med LT)
    för att göra det lite mer userfriendly:

    När konsollen "glömmer bort" att den är bannad är det enbart funktionerna som försvinner med ban som kommer tillbaka, såfort du går ut på live igen kommer den bli medveten om sin ban och funktionerna försvinner igen!

    vad gäller spoofning och LT fungerar det hur bra som helst, men man bör undvika det eftersom det inte alls är lika säkert med en spoofad drive...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Stort tack för svaren, grabbar!

    Ber om ursäkt för att jag inte riktigt hade kollat upp det här med att "uncrippla"/"uncorrupta" ordentligt och därmed säkert förvirrade er något när jag inte skiljde på dessa.

    Hur som helst gav ni mig klockrena svar ändå och nu har jag mycket bättre koll på det hela, tack vare er.

    I nuläget är det då först och främst att "uncorrupta" det "corrupta" på HDD'n som just nu sitter i min bannde box som jag är intresserad av.
    Vad jag kan se är det denna -> http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-113.html / http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=51662 guide som är den (enda?) guide som syns mest/som det länkas mest till på olika Xbox-sajter/i olika Xbox-forum.

    Med andra ord antar jag att det är en guide att föredra att följa för att "uncorrupta" "grejor" som har blivit "corrupta" på en HDD?

    Då har jag en liten fråga angående den guiden. Steg 4.1 gör mig lite fundersam.
    Det snackas om en ny profil och det är (för mig) lite oklart om dom menar att man ska lägga in den "uncorruptade" profilen på HDD'n som har suttit i den bannade boxen, eller på en HDD som har följt med den obannade.

    Men jag tippar att den "nya" profilen som det skrivs om i steg 4.1 = den gamla profilen från den bannade boxens HDD när den är "uncorruptad", och inget annat.
    Stämmer, eller?

    Och när det gäller vilken HDD som den "uncorruptade" profilen ska läggas in på så menar de väl den HDD som har suttit i boxen som har blivit bannad?
    Man ska väl inte lägga in den "uncorruptade" profilen på en HDD som har suttit i en obannad box, utan det är den "gamla" HDD'n som gäller och som sedan sätts in i den obannade boxen, eller?

    Kanske lite dumma frågor ovan, men hoppas på svar ändå.
    Vill bara försäkra mig så att jag inte gör något fel om/när det skulle bli aktuellt för mig att "uncorrupta".
    Last edited by X360Spyder; 2010-03-30 at 12:52.

  12. #12
    dragonslayer Guest
    Jag gav mig på att försöka överätta den där guiden till någorlunda svenska.. och jag erkänner att jag inte heller hängde med där riktigt...

    Men skaffa in din korrupta profil (från hdd från den bannade konsollen) till datorn och kör programmen som det hänvisas till.. sen är den klar för att läggas tillbaks på hårddisken från den bannade boxen.. hårddisken kan sedan användas i den obannade konsollen med profilen fungerande...

    För att du skall kunna flytta disken fram och tillbaks utan att hålla på med detta hela tiden uncripplar du den bannade konsollen
    Last edited by dragonslayer; 2010-03-30 at 16:43. Anledning: stavning

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://forum.psxcare.com/support/sho...26&postcount=4

    följ guiden jag skrev där, det är en kort guide men jag tror nog du kommer förstå hur du ska göra om du läser den och sedan tittar på guiden http://team-xecuter.com/forums/showthread.php?t=51662 för att få lite mer i detalj vad du ska göra i dom olika programmen...

    om det inte hjälper får jag ta och göra en video eller något för hur du ska göra i veckan... eller rättare sagt hur jag gör
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Jag gjorde en snabb översättning av en blandning av http://www.360-hq.com/xbox-tutorials-113.html och lite justeringar från mitt minne från när jag fixade grabbens gamertag.
    Skrik till om nåt inte skulle stämma.

    Vad du behöver

    En dataöverföringskabel för Xbox 360 eller får du ta isär din hårddiskkassett.
    CON Flag Remover
    Xplorer360
    Hash Block Calculator

    Steg 1
    1.1. Starta upp din obannade xbox, gå längst bort till höger och gå in under System/memory/HDD/Gamertags/
    Där ser du dina profilnamn förutom på den/de som är corrupta. Kontrollera hur stora alla dina profiler är, inkl. De hela och skriv upp det på en lapp eller ta en bild med digitalkamera/mobil. Markera din/dina corrupta fil/filer så du vet vilken/vilka det är. Detta för att du lättare skall hitta rätt profil sen att låsa upp. Stäng ner din xbox och koppla loss din HDD.

    1.2. Koppla ihop hårddisken och Pc:n med dataöverföringskabeln eller skruva isär hårddiskkassetten och koppla in den med standard SATA-kontakter.
    Jag använde en dataöverföringskabel och var tvungen att starta om datorn för att den skulle hitta xboxhårddisken, så få inte panik om den inte dyker upp utan omstart.

    1.3. Öppna "Xplorer360". I menyn, klicka på "Drive/Open/Hard drive or Memory-card".

    1.4. Välj "Partition 3", dubbelklicka sedan på "Content" för att öppna den.

    1.5. Under Content finns det vanligtvis en massa kataloger som börjar med ?E?. Dessa kataloger är dina Profil ID och är unika så jag kan inte beskriva exakt vilket namn dina har. Finns det bara en så blir det här mycket enklare.

    1.6. Dubbelklicka på din E-katalog. I denna ligger ytterligare kataloger men det är den som heter "FFFE07D1" som du skall bry dig om. I denna ligger ytterligare en katalog, ?000100000? och i den ligger din profil-fil. Jämför storleken på denna fil med de siffrorna du skrev upp i steg 1.1.

    1.7. Dra över din profil-fil till skrivbordet, eller där du lätt hittar den senare.

    Steg 2
    2.1. Gör en backup av den för säkerhets skull: Högerklicka på filen, klicka ?Kopiera?. Högerklicka sidan om filen och välj ?Klistra in?. Den får namnet ?Kopia av XXXXXXXX? där XXXX är samma som ditt filnamn du just kopierade. Du kan döpa om den om du vill, men kom ihåg att detta är din originalfil.

    Steg 3
    3.1. Öppna "CON Flag Remover"

    3.2. Klicka på "Open Profile". Bläddra dig fram till filen du precis i Xplorer360 kopierade ut på skrivbordet.

    3.3. Har den en lång rad med ?F? vid ?flagged area? så är den inte corrupt, utan då har du fått tag i fel profil.
    Har den en massa andra bokstäver/siffror, Klicka på "Remove Flags".

    Step 4
    4.1. Öppna "Xbox 360 Hash Block Calculator"

    4.2. Klicka på "File/Open"

    4.3. Öppna filen på skrivbordet även i detta program.

    4.4. Kicka på "Tools/Calculate Hash Blocks"


    Steg 5
    5.1. Öppna Xplorer360.

    5.2. I menyn, klicka på "Drive/Open/Hard drive or Memory-card".

    5.3. Välj Partition 3/Content/din E-katalog/FFFE07D1/000100000/

    5.4. Dra in filen från skrivbordet I din ?000100000-katalog? där din corrupta fil ligger. Välj ok när programmet vill ersätta filen.

    5.5. Koppla bort din Hårddisk från dataöverföringskabeln och koppla in den på din Obannade 360. Har du skruvat sönder din HDDkassett kan du skruva ihop den nu.

    Kopplar du in din Hårddisk på din bannade box igen kommer din profil att bli Corrupt igen och du måste göra om hela den här proceduren igen.
    Last edited by Game_Freak_se; 2010-03-31 at 01:04.
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    En liten Headsup, om du försöker vara "smart" och kopierar ut mappen som din profil ligger i får du med sparningarna också, om du sedan raderar dessa från datorn och skriver över, ja då försvinner ALLA dina sparningar som tillhör den profilen!!

    Alla filerna/mapparna som ligger i en mapp du skriver över kommer FÖRSVINNA om du skriver över en mapp med flera andra i (t.ex. Content)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jan 2002
    Inlägg
    510
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Alla filerna/mapparna som ligger i en mapp du skriver över kommer FÖRSVINNA om du skriver över en mapp med flera andra i (t.ex. Content)
    Så en tom 'Content-katalog' raderar en med filer i?
    Tur man har backup på sin egen, heheh
    Nes: Bryggad|Snes: SuperWilCard 32Mbit|N64: Dr64 256Mbit|Gamecube: Viperchip |Gameboy: GB Xchanger 64 Mbit|GameBoyAdvance: Advance Flashlinker 128Mbit|MasterSystem: Original |Saturn: Luckswitchswap|Dreamcast: Original|xbox: Flashad|Xbox360: Hitachi_iXtreme_v1.51, Jtag, Xbrebot, Xexmenu 1.1, 320GB int.HDD|Xbox360 Slim: 250GB Original|PS1: Chippad|PS2: Messiah-Chippad |PS3 Slim: 500GB, Kmeaw 3.55 CFW, multiMAN|PS3 Slim: 160GB, Senaste OFW|Vectrex, c64, Amiga och en massa andra: givetvis original

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Game_Freak_se Visa Inlägg
    Så en tom 'Content-katalog' raderar en med filer i?
    Tur man har backup på sin egen, heheh
    japp det gör den
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Tackar ödmjukast för svaren och guiderna!

    Men Swizzy, skulle gärna vilja bekräfta att jag uppfattade din lilla "heads-up" korrekt bara.

    Det du vill påpeka är att man endast ska välja profil-filen (som guiderna tidigare nämnda i tråden + guiden som du har skrivit och länkat till här & Game_Freak_se's översättning av 360-hq guiden visar) när man ska kopiera profilen/profilerna som ska "uncorruptas" till datorn, och inte hitta på något eget och kopiera någon hel mapp (exv Content-mappen), eller?

    Hoppas frågan ovan inte anses allt för dum, trots att den kanske egentligen är det. ;P

    Vill bara vara på den säkra sidan så jag inte gör någonting fel sen om/när jag försöker mig på detta.
    Last edited by X360Spyder; 2010-04-02 at 01:08.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av X360Spyder Visa Inlägg
    Tackar ödmjukast för svaren och guiderna!

    Men Swizzy, skulle gärna vilja bekräfta att jag uppfattade din lilla "heads-up" korrekt bara.

    Det du vill påpeka är att man endast ska välja profil-filen (som guiderna tidigare nämnda i tråden + guiden som du har skrivit och länkat till här & Game_Freak_se's översättning av 360-hq guiden visar) när man ska kopiera profilen/profilerna som ska "uncorruptas" till datorn, och inte hitta på något eget och kopiera någon hel mapp (exv Content-mappen), eller?

    Hoppas frågan ovan inte anses allt för dum, trots att den kanske egentligen är det. ;P

    Vill bara vara på den säkra sidan så jag inte gör någonting fel sen om/när jag försöker mig på detta.
    precis vad jag menar filen i sig vill vi ju skriva över, vi vill inte hålla på med massa j*vla mappar och skit (då det skrivs över också, det vill säga programmet/programmen skriver över innehållet i mappen också [tar bort det som ligger där och skriver det som ligger i mappen du kopierar])
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    kan man Uncripple en bannad xbox utan att uncurrupta en HDD. Jag vill nämligen få tillbaka funktionerna jag hade innan jag blev bannad, så som att installera spel på hårddisken.

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Christish Visa Inlägg
    kan man Uncripple en bannad xbox utan att uncurrupta en HDD. Jag vill nämligen få tillbaka funktionerna jag hade innan jag blev bannad, så som att installera spel på hårddisken.
    ja, det kan man... om man lämnar in sin konsoll för uncripple till oss fixar vi även uncorrupt av hårddisken utan extra kostnad
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    15
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    precis vad jag menar filen i sig vill vi ju skriva över, vi vill inte hålla på med massa j*vla mappar och skit (då det skrivs över också, det vill säga programmet/programmen skriver över innehållet i mappen också [tar bort det som ligger där och skriver det som ligger i mappen du kopierar])
    Gött, då uppfattade jag rätt.

    Mycket bra att du tipsade om det, något surt det hade varit om man hade tagit hela mappen istället och sen lyckats bli av med sina gamesaves.

    -------------------------------------

    Då har jag inte fler frågor just nu.

    Än en gång, stort tack till alla som har svarat i tråden och hjälpt mig att få bättre koll på det här. Rejält med cred till er! Jag är ytterst tacksam.

    *Jag låter tråden vara öppen ett tag till om någon skulle ha fler frågor inom samma ämne. Skulle det inte komma upp några frågor på ett tag, och om jag själv inte får fram något nytt jag undrar över så låser jag tråden då i så fall. *

  23. #23
    dragonslayer Guest
    nån annan har redan lagt upp den nya dashboarden 2.0.9199.0
    http://hotfile.com/dl/36534920/4cada...pdate.rar.html
    EDIT: använd inte denna... innehåller inga avatarer
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-09 at 09:46.

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    nån annan har redan lagt upp den nya dashboarden 2.0.9199.0
    http://hotfile.com/dl/36534920/4cada...pdate.rar.html
    har du hunnit testa den här så att den fungerar? jag har ingen konsoll att testa det på just nu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Fråga:

    Jag har testat den nya 2.0.9199.0 funkar bra. Men var det så att MS med denna verstion skulle göra så man kan Installera spel igen?. För nu kan jag det igen??????.

  26. #26
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    har du hunnit testa den här så att den fungerar? jag har ingen konsoll att testa det på just nu
    Självklart... Dock är det inte en full version så avatarerna blir svarta
    i övrigt funkar den ... har formaterat ett 16Gb minne i den till 13Gb .. då fick jag ca 1.5Gb att använda som vanligt USB minne (kan vara smart att lägga $SystemUpdate på t.ex så att man kan upgradera andra konsoller)

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SH!Ne Visa Inlägg
    Fråga:

    Jag har testat den nya 2.0.9199.0 funkar bra. Men var det så att MS med denna verstion skulle göra så man kan Installera spel igen?. För nu kan jag det igen??????.
    det verkar så, skrivs om det på andra xbox forum också
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Undrar vadför man backar nu då? .

  29. #29
    dragonslayer Guest
    Här är föresten en full version av 2.0.9199.0 (med avatarer)
    http://www.przeklej.pl/plik/systemup...r-0011a49mf5a5

    9199 uncripplar tydligen HDD funktionerna
    jag vet inte om det är mer dom släppt på...

    EDIT: se http://forum.psxcare.com/support/sho...0&postcount=44
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-09 at 09:48.

  30. #30
    Registrerade
    Feb 2009
    Inlägg
    101
    Respekt
    16
    Tack. Bara undrar går det uppdatera igen för att får avatars eller måste man lägga in den via HD?.

Sida 1 av 3 123 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. fläcktfel=cpustop???
    By wolf_288 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-10, 15:29
  2. Några frågor angående spelande av Wave 4/Wave 5 spel
    By X360Spyder in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 14:17
  3. Några frågor om PSP
    By Kub16 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-10-02, 15:26
  4. Några Frågor
    By GodOfGaming in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-17, 13:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •