Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: felkod 05

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    felkod 05

    Hejsan! jag har en xbox, tror det är ett Smart xx chip i den, men är inte säker. Jag skulle starta den här om dagen, och så började den blinka rött och grönt, och felkoden var alltså 05, slog upp det och fann detta:
    kernel - HDD not locked (The retail xbox bioses require the hd to be locked) Men jag har ju inte gjort något med xboxen? och även om jag stänger av chippet så kommer jag ändå inte in på xboxen över huvudtaget. Någon som kan hjälpa mig? //Timmy

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Hejsan! jag har en xbox, tror det är ett Smart xx chip i den, men är inte säker. Jag skulle starta den här om dagen, och så började den blinka rött och grönt, och felkoden var alltså 05, slog upp det och fann detta:
    kernel - HDD not locked (The retail xbox bioses require the hd to be locked) Men jag har ju inte gjort något med xboxen? och även om jag stänger av chippet så kommer jag ändå inte in på xboxen över huvudtaget. Någon som kan hjälpa mig? //Timmy
    Det låter som att du inte har någon dashboard [utöver original] på hårddisken av någon anledning... (t.ex. XBMC)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    Ditt problem är att disken inte är låst... Det behöver den inte vara om man kör i chippat läge... så någonting har hänt med ditt chipp eller installationen av detta...

    Fixa ditt chipp och lås hårddisken (så funkar den i original läge oxo)

  4. #4
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Så alltså är det chippet som lagt av då? för jag kan varken starta den i original biosen heller, är inte så inne i det här så om någon kan förklara hur jag ska gå tillväga med detta så vore det snällt, //timmy

  5. #5
    dragonslayer Guest
    kan du se om chippet får ström? (lysdiod eller liknande)
    får det ström kan det vara d0 som glappar eftersom den inte stänger originalbios

    jag kan tyvärr inte länka några bilder för felsökning

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Så alltså är det chippet som lagt av då? för jag kan varken starta den i original biosen heller, är inte så inne i det här så om någon kan förklara hur jag ska gå tillväga med detta så vore det snällt, //timmy
    Som Dragonslayer säger kan det bero på att chippet slutat fungera som det ska, men det kan även bero på att det inte ligger någon annan dashboard på hårddisken i din konsoll, personen som chippade din konsoll (fixade hårddisken) har missat ett steg, nämligen att låsa hårddisken, det är därför du får E05 när du försöker starta med original biosen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    dragonslayer Guest
    skitsnack... om det inte hade funnits någon dashboard så skulle man få error 13 eller error 16

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag löste det, stoppade i en botskiva, då körde den alltihop, så nu blev det inget error. tack för all hjälp, kul att man får sån snabbt respons! //Timmy

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Shadow-child Visa Inlägg
    Jag löste det, stoppade i en botskiva, då körde den alltihop, så nu blev det inget error. tack för all hjälp, kul att man får sån snabbt respons! //Timmy
    körde du en boot skiva och installerade dashboard eller låste du bara hårddisken?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Felkod E74 eller 1022
    By Douhane76 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 52
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 22:27
  2. Felkod 12
    By ZaiLH in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-21, 18:36
  3. Felkod 16
    By kricke_56 in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-01-05, 15:11
  4. Felkod 0100
    By norman in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 13:27
  5. Finns det någon räddning??? (Felkod 13)
    By Toao_joey in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-04-01, 12:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •