Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 33

Diskussion: FreeBoot v0.031 släppt

  1. #1
    dragonslayer Guest

    FreeBoot v0.031 släppt

    Nu finns det en FreeBoot för oss med JTAG
    Funkar även utan Cygnos360 V2 rev A -->D

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    nice! är den på något sätt bättre än XBR?

    *edit:*
    såg precis att det är 9199 kerneln... ^^
    Last edited by Swizzy; 2010-04-16 at 22:48.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    dragonslayer Guest
    uppgraderade just!
    Nu kan jag inte använda min Live Profile på FreeBoot konsollen
    Visas inte i listan och under memory listas den som "corrupted"

    Undrar om det är en Bugg/Feature .. eller om det blivit något galet när jag skapade min image!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    det var ju mindre bra vi får väl hoppas det var någonting som inte blev riktigt rätt med bilden... eftersom man vill ju kunna använda sina gamla profiler!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    dragonslayer Guest
    tyvärr fler än jag som har exakt samma

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    då är det troligen en bugg då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    dragonslayer Guest
    Buggen är fixad i v0.032

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Finns det en bra guide hur man kör denna update så jag inte har gjort jtag på min box själv ?

    Kör man med usb/skiva eller man måste öppna boxen ?

    Tack

    /Esko

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Man har ju XBR3 just nu. Någon anledning att byta eller ska man vänta på XBR4? Vad jag förstått så kan med med XBR flasha direkt med programmet "Flash360" när en ny version kommer och man behöver då inte löda in usb-adapter etc igen?

    Men FreeBoot måste flashas till original nand med usb-adaptern för att sedan flashas till ny version av FreeBoot?
    Last edited by pemani; 2010-04-19 at 22:33.
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  10. #10
    dragonslayer Guest
    Anledningen är ju förståss 9199... (usb stöd)
    och så att man är redo för Wave7 spel
    Regions-fritt
    (tror ni det behövs en XBR4 nu?? )

    Jag började på en uppdaterings guide... men det finns så många bra!
    Jag har dock dokumenterat det jag tyckte var värt att veta om freeboot image skapandet och hur man gör med flash360 för att uppgradera via USB-minne
    (XBR kan alltså uppdateras direkt till FreeBoot med Flash360)

    Kör du med Cygnos360 v2 (med eller utan extra nand minne) måste du förståss skapa en ny image och flasha med cygnos flash tool

    Har man inte en original dump av 7371 kan man ta SMC från en XBR build
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-19 at 22:58.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Man har ju XBR3 just nu. Någon anledning att byta eller ska man vänta på XBR4? Vad jag förstått så kan med med XBR flasha direkt med programmet "Flash360" när en ny version kommer och man behöver då inte löda in usb-adapter etc igen?

    Men FreeBoot måste flashas till original nand med usb-adaptern för att sedan flashas till ny version av FreeBoot?
    Freeboot har tidigare krävt att man använder dubbla minnen, om man då använde sig av Cygnos360 [ej V2] var man tvungen att ha någon metod för att läsa/skriva (den populäraste är väl Infectus chip?) dom brukar man egentligen låta sitta... det är bara jobbigt att ta bort det... Cygnos360 v2 däremot har inbyggd sådan funktion, det ända som är då är att man drar en flatkabel från chippet på undersidan upp till "locket" (där hårddisken sitter, framför hårddisken... och gör ett hål i "locket"...) så har man MiniUSB anslutning...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Ok tack gubbs för svaren.

    Men OM det kommer en XBR4 (vilket jag antar) så lär väl den vara ungefär motsvarande FreeBoot med 9199 dash och Wave7 spel etc.

    Det är väl ingen panik så man kan väl avvakta ett tag till. Har precis skruvat ihop en annan box som jag körde in XBR3 på så om man kan köra in XBR4 om/när den kommer utan att behöva öppna boxen och löda tillbaka adaptern vore det ju grymt skönt :P
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Anledningen är ju förståss 9199... (usb stöd)
    och så att man är redo för Wave7 spel
    Regions-fritt
    (tror ni det behövs en XBR4 nu?? )
    vad menar du med detta egentligen?? kan man göra en 360 Regions Fri med hjälp av freeboot?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack gubbs för svaren.

    Men OM det kommer en XBR4 (vilket jag antar) så lär väl den vara ungefär motsvarande FreeBoot med 9199 dash och Wave7 spel etc.

    Det är väl ingen panik så man kan väl avvakta ett tag till. Har precis skruvat ihop en annan box som jag körde in XBR3 på så om man kan köra in XBR4 om/när den kommer utan att behöva öppna boxen och löda tillbaka adaptern vore det ju grymt skönt :P
    det är nog bättre att vänta på XBR4 tycker jag, än så länge finns det inga spel som kräver 9199 kerneln, och live kommer man ändå inte åt med en XBR maskin (man blir bannad inom 24h)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  15. #15
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du med detta egentligen?? kan man göra en 360 Regions Fri med hjälp av freeboot?
    Jepp.. läste regionfree xex i nått forum... jag kan ju förståss ha missuppfattat det

  16. #16
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av pemani Visa Inlägg
    Ok tack gubbs för svaren.

    Men OM det kommer en XBR4 (vilket jag antar) så lär väl den vara ungefär motsvarande FreeBoot med 9199 dash och Wave7 spel etc.

    Det är väl ingen panik så man kan väl avvakta ett tag till. Har precis skruvat ihop en annan box som jag körde in XBR3 på så om man kan köra in XBR4 om/när den kommer utan att behöva öppna boxen och löda tillbaka adaptern vore det ju grymt skönt :P
    Jag tror inte det kommer någon XBR4.. behovet finns ju liksom inte...
    Flash360 kan du ju använda om du redan har XBR på konsollen och då behöver du inte löda något igen... (om det inte skulle gå fel förståss)

  17. #17
    dragonslayer Guest
    Jag vet inte om ni har observerat det... Cygnos360 V2 rev-F och senare har inte dubbla NAND ... Det är tänkt helt för XBR eller nya FreeBoot

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jag tror inte det kommer någon XBR4.. behovet finns ju liksom inte...
    Flash360 kan du ju använda om du redan har XBR på konsollen och då behöver du inte löda något igen... (om det inte skulle gå fel förståss)
    Så du menar att om jag som redan har XBR3 använder Flash360 så kan jag få in FreeBoot utan att behöva återansluta USB-adaptern?

    Jag fattade som när jag läste nfon för freeboot att man var tvungen att flasha tillbaka till stock nand för att sedan flasha in senaste versionen. Men det kanske bara gällde om man hade FreeBoot sedan tidigare och inte XBR?
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  19. #19
    dragonslayer Guest
    Nä.. du bör ha en original 7371 image att plocka ut filer ur.. som används vid skapandet av FreeBoot..
    man kan plocka dessa från in aktuella xbr image oxo.. man får dock göra det manuellt då!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2002
    Inlägg
    1 016
    Respekt
    24
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Nä.. du bör ha en original 7371 image att plocka ut filer ur.. som används vid skapandet av FreeBoot..
    man kan plocka dessa från in aktuella xbr image oxo.. man får dock göra det manuellt då!
    Ja jag har ju original 7371 nand att leka med om det skulle behövas som jag läste ur innan jag flashade in xbr3. Tack för svar!
    PS3 Slim 320 GB @ 3.55 Kmeaw CFW
    PS3 Slim 250 GB @ 3.20 (Backup Console)
    PS3 Slim 120 GB @ 3.41 with Minimus AVR USB

    360 JTAG With 500 GB USB External Drive
    360 JTAG Backup Console
    360 JTAGable Console

    Wii @ 4.1E With WiiKey + Softmodded (500 GB HDD)

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    vad menar du med detta egentligen?? kan man göra en 360 Regions Fri med hjälp av freeboot?
    Kan man köra unsignade xexfiler så måste man väl kunna patcha om regionerna i dom hur man vill...hmm kanske dags att jag börjar lära mig 360:n ordentligt igen :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    dragonslayer Guest
    Ahh... "memory protection patch" kan säkert fixa detta .. ungefär som trainers på xbox1
    synd att man måste välja mellan det och hackad xbox1 emulator
    Last edited by dragonslayer; 2010-04-21 at 15:59.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Kan man köra unsignade xexfiler så måste man väl kunna patcha om regionerna i dom hur man vill...hmm kanske dags att jag börjar lära mig 360:n ordentligt igen :-)
    ja, man kan med dom flesta spelen patcha om .xex filen så att dom blir regionsfria, men det kräver som sagt JTAG... och det fungerar inte till 100% på alla spelen, vissa kanske inte fungerar om man moddat xex filen... som battlefield bad company 2 där måste man modda flera xex filer (det finns 3, patchar man bara default.xex fungerar det inte)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Ahh... "memory protection patch" kan säkert fixa detta .. ungefär som trainers på xbox1
    synd att man måste välja mellan det och hackad xbox1 emulator
    vad menar du med att "memory protection patch" ska fixa regionsfria xex filer och man får välja mellan det och xbox 1 stöd?! xbox 1 stödet kör man ju bara in på hårddisken som vanliga xbox uppdateringen, om man byter ut den mot hackade versionen är det bara så att du kan köra xbox 1 spel från hårddisk istället för enbart från skiva (plus att du kan köra osignerade XBE filer)

    *edit:*

    This is a fixed set of patches for freeBOOT 0.031. It addresses profile corruption and Xbox 1 emulator compatibility. Unfortunately, you will need to choose between the functionality of the memory protection patch and the ability for full compatibility with Xbox originals, you cannot have both. Two sets of patches have been included, you may use the ones that fit you best. Profile corruption has been fixed completely, but understand that if you have anything previously signed by a banned keyvault, the container will be console locked to it (corrupted). There are a number of free tools to fix those profiles, but you should notice that the console is no longer rejecting containers from everything but itself. Possibly these patches can fix E79 issues (dashlaunch changes), but since we have not experienced any similar issues, it's hard to test.

    To those experiencing frequent or sporadic E79 issues (specifically on Zephyrs), it has been reported that using this alternate wiring with voltage regulation may solve the issue:
    http://www.xboxhacker.org/index.php?topic=14956.0
    Så som jag förstår det här handlar patchen du snackar om inte något om xex filer att göra, det handlar om profiler! så jag fattar inte alls vad du tänker på...
    Last edited by Swizzy; 2010-04-21 at 22:44.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    med: updpatch_autolaunch_0_01_and_regionfree_xex kan man starta omodifierade NTSC-U spel på en PAL maskin jag testade det precis^^
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Hörrni, råkeda komma förbi detta forum och såg en sak. Har dett blivit patchat än? såg att den las upp i år. Nån kanske vet svaret på dett?
    http://www.se7ensins.com/forums/topi...onsole-jselly/

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Hörrni, råkeda komma förbi detta forum och såg en sak. Har dett blivit patchat än? såg att den las upp i år. Nån kanske vet svaret på dett?
    http://www.se7ensins.com/forums/topi...onsole-jselly/
    har vad blivit patchat??
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Unbanna Jtag boxar...

  29. #29
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du har alltid kunnat unbanna en JTAG maskin... det du behöver är egentligen bara en decrypted keyvault

    *edit:*

    och lite program att lägga in den med såklart...
    Last edited by Swizzy; 2010-04-23 at 00:27.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  30. #30
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har svårt att tänka mig praktiska fall där man vill unbanna en jtaggad box. Går boxen att jtagga så vill man ju köra xbr osv på den, och vad jag förstått så blir man bannad mer eller mindre omgående om man går online med en jtagmoddad box...

    Och då blir väl boxen som donerade sin keyvalt också bannad?

    Känns som om den praktiska vägen att gå är att köpa sig en separat box och köpa några spel som man gillar att spela live. Lite får man faktiskt ge tillbaka till spelutvecklarna, om det blir FÖR mycket gratisspelande jämfört med köpta spel så kommer vi inte se några nya bra spel förutom det vanliga "fotbollsspelet 2012/version 927" där man lagt till en ny fint och några nya lagfärger.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. freeBOOT v0.02 - ännu ett stort steg mot homebrew!
    By matte.90 in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 173
    Senaste inlägg: 2010-08-18, 19:41
  2. Lips (FreeBoot & XBR)
    By dragonslayer in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2010-04-12, 10:16
  3. Abgx360 v1.0.2 släppt!
    By golden2 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 22:06
  4. XDK för "Retail" Xbox360 släppt(?)
    By tigertailz in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2007-07-07, 01:46

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •