Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Hej på er ! En fråga om PS3an

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Hej på er ! En fråga om PS3an

    Hej på er!
    Jag har en kort men ack så viktig fråga! Kan PS3 konsoll ägare bli bannade livstid(Konsollen blir ialla fall det) på samma sätt som vi xbox360 av microsoft om man spelar med etn chipad konsoll,Vore hemskt tacksam för ett svar.
    Mvh:P

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Nu är det inte direkt vanligt med chippade PS3r men tekniskt sett så kan sony självklart stänga av båda konsoller och användarkonton från sin onlinetjänst.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2003
    Från
    Skellefteå
    Inlägg
    1 545
    Respekt
    24
    Visst har dom kommit lite grann på vägen när det gäller att knäcka PS3:an??? Har för mig att jag läst nån stans att dom lyckats köra lite osignerad kod och några andra grejer som dom lyckats med ...
    Xbox [v1.6 Crystal SmartXX LT OPX 2M], Gamecube [Orginal], Dreamcast [Orginal], PS1 [Stealth Chippat], PSP [5.50 GEN-D2], NDS [R4 2Gig micro SD], GBA SP [Efa Linker 512 Mb],SNES [Orginal],N64 [Orginal] [ ... I REJECT YOUR REALITY AND SUBSTITUT MY OWN ... DON`T LET THE FUCKERS GRIND YA DOWN !!!

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sony är ju bara Dumma i Huvudet, nu med senaste uppdateringen har de tagit bort stödet för att kunna installera *nix på maskinerna så man inte kan revva dessa...
    Fan när Ps3 släpptes hittade en stolle kryphål i grafikbussarna som exploitades o sen täppte sony igen hålen.
    Men nu när Geohot hittade fler så sket de ned sig.

    Fy fan vad sur jag är.... JAg kan nu inte uppdatera mina ps3 konsoler då jag gärna kör *nix på några av dem. o uppdatera måste jag för att kunna spela vissa nya spel...
    Fy fan för Sony säger jag bara.. Har god lust o skicka en saltad faktura för dataåterställning av krypterat innehåll till dem....
    För uppdaterar jag kommer jag inte åt mina dokument o filer på *nix partitionen som är krypterad.

    Dom skiter ju fullständigt i ( European law Directive 1999/44/EC ) som Microsoft fick backa mot.
    Last edited by Pendragon; 2010-04-19 at 11:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    21
    Respekt
    0

    mm

    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Sony är ju bara Dumma i Huvudet, nu med senaste uppdateringen har de tagit bort stödet för att kunna installera *nix på maskinerna så man inte kan revva dessa...
    Fan när Ps3 släpptes hittade en stolle kryphål i grafikbussarna som exploitades o sen täppte sony igen hålen.
    Men nu när Geohot hittade fler så sket de ned sig.

    Fy fan vad sur jag är.... JAg kan nu inte uppdatera mina ps3 konsoler då jag gärna kör *nix på några av dem. o uppdatera måste jag för att kunna spela vissa nya spel...
    Fy fan för Sony säger jag bara.. Har god lust o skicka en saltad faktura för dataåterställning av krypterat innehåll till dem....
    För uppdaterar jag kommer jag inte åt mina dokument o filer på *nix partitionen som är krypterad.

    Dom skiter ju fullständigt i ( European law Directive 1999/44/EC ) som Microsoft fick backa mot.
    Håller med! Man betalar för en spelmaskin och dator, sen blir man av med datorn.. Tjyvar är dem ta mig tusan!
    Vi drar ihop lite folk sen drar vi och kastar saltgurka på dem...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    synd på god gurka...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Liknande diskussioner

  1. Fråga ang R4V2
    By Marlene77 in forum Nintendo DS
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-12-25, 18:41
  2. Fråga om flashning.
    By RedC in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-10-31, 21:06
  3. PS3:an vägrar visa bild
    By ravedog in forum Playstation 3
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-07-22, 17:50
  4. Kryptering i nätverket & Styra PS3:an
    By chief wiggum in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-09, 11:13
  5. en fråga om SSBB...
    By Animega in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-21, 19:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •