Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: jtag

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2010
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    jtag

    Hej, först får jag be om ursäkt ifall den här frågan blivit adresserad tidigare. Jag har i alla fall inte hittat några svar på mitt problem hur mycket jag än letat.

    Jag har fått min XBOX jtag'ad och den har 256 MB inbyggt minne. Mitt problem är att jag har några spel på skiva som jag skulle vilja spela. Det som händer är att jag kan inte spara min profil eller min "game progress" för den lägger sig på det interna minnet och då kan det bli korrupt och konsolen sluta fungera. Det har hänt en gång så då fick jag lämna in den och de flashade om den.

    Efter detta missödet skaffade jag en iomega 500 GB 2,5' usbdisk som jag skulle ha som "minne". Har följt en guide här på denna sida

    http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215

    men detta har inte hjälp för att kunna använda usbhdd som minnesenhet.

    Känner mig så jivla newbee på detta. Skulle vilja veta hur jag går vidare för att kunna spela spel från skiva och skapa profiler samt spara "game progress" utan att jag riskerar att maskinen särkar av...

    tock

  2. #2
    dragonslayer Guest
    för att du skall kunna använda en profil på en USB enhet behöver du komma upp i Dashboard version 9199 (FreeBoot v0.32)
    Du behöver alltså uppdatera XBR till Freeboot
    det gör du enkelt via USB minne/hårddisk eller CD/DVD

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    för att du skall kunna använda en profil på en USB enhet behöver du komma upp i Dashboard version 9199 (FreeBoot v0.32)
    Du behöver alltså uppdatera XBR till Freeboot
    det gör du enkelt via USB minne/hårddisk eller CD/DVD
    men först måste man bygga en freeboot bild och det kan man enbart göra om man har en original nand att plocka grejerna från...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  4. #4
    dragonslayer Guest
    får man inte sin original nand med sig hem?

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    vi skickar inte med nanden på skiva eller så, om man inte ber om det... men vill man i efterhand ha original nanden kan man be oss skicka den, på ett eller annat sätt, det vi behöver då är serienummret på konsollen...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    dragonslayer Guest
    gissar att minst 95% av kunderna lämnar med hårddisken?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    faktiskt inte, dom flesta planerar inte så mycket, men vi lägger inte över den på hårddisken om man inte ber om det, dom flesta av våra kunder har ändå ingen aning om vad man ska ha det till och betalar hellre oss för att vi ska göra jobbet åt dom när det väl behövs, för att minimera risken att något går fel.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Jtag + Mw2 10th lobby
    By labbz0re in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-21, 22:19
  2. Jtag på xbox 360 elite maskiner
    By Robotach in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-02-22, 13:34
  3. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25
  4. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2010-02-06, 19:26
  5. Frågor angående Jtag
    By satcrow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-23, 01:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •