Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Kloner

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2009
    Inlägg
    141
    Respekt
    15

    Kloner

    Hittade en butik som helt klart säljer kopior/cloner på flashkort, t.ex. säljer dom DSTT för 80kr

    M3i SDHC (klon av något annat kort (troligen DSTT) som dom satt ett namn på för att likna M3i Zero)

    och en massa andra kort för allt för låga priser...

    hur kan butiker som säljer sådan skit få lov att överleva???

    Jag mejlade dem för ett tagsedan för att fråga om dom bara sålde originalkort och det svaret jag fick var att dom var av likvärdig kvalitet.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns gott om kunder som bara nöjer sig med det billigaste och inte värderar tillgång till support eller att prylar har bra kvalitet...


    Flashkort är ju inte direkt raketforskning nuförtiden, så korten fungerar säkert...oftast...ett tag åtminstonde...störst problem är kanske när man får dåliga micro-sd kort, och riktigt fult är det när det står t.ex. KINGSTON tryckta på dom...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Är inte KINGSTON micro-sd kortet nåt att ha? Det var ju ett sånt jag fick när jag beställde mitt M3i Zero kort + 8 GB Micro-SD kort från er.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Det hansi menade var att man kan få Kopior på oficiella kort oavsett om det är Sandisk, Sony eller Kingston på samma sätt som M3i Zero, R4 etc bla bla bla kort.

    Ruttet tycker vi som håller oss till de lite dyrare orginalen för våra kunders säkerhet.
    Mindre strul med dom kort som är orginal dessutom.
    Orginalsystemfiler brukar oftast inte funka på klonade kort *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    249
    Respekt
    21
    Ok då vet jag att jag inte behöver vara orolig.
    XBOX
    X-ecuter 2.2 Lite
    X2_4983.06 Bios
    120GB HD
    SAMSUNG DVD

    Wii 4.2E
    WiiKey 1.99 Beta firmware

    Nintendo DSi XL
    M3i Zero

    Nintendo 3DS

    XBOX360
    Flashad Iextreme ??

    Playstation 3

Liknande diskussioner

  1. Messiah kloner?
    By frecar in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-01-02, 11:12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •