Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 38

Diskussion: Noobfrågor

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    Noobfrågor

    Tjena!

    Jo det var så här att jag har ett litet problem och det involverar spel som skall överföras till min 360:s hårddisk.

    Jag har en jTag Xexmenu och vet inte riktigt om det funkar som det skall eller om det bara är jag som verkligen är noobig. Problemet är följande; Jag använder flashfxp för överföringen, xboxen och min pc är kopplade till en switch (jag har även prövat koppla dom tillsammans - alltså ethernet port till ethernet port). Xboxen finns i mitt nätverk så jag har kontakt med den oavsett om det är via switchen eller direktkopplat.

    Detta låter ju ok men flashfxp avbryter överföringen efter viss GB, ibland 1GB och ibland 4GB, då jag försöker föra över spel från min pc:s hårddisk till xboxens interna. Men jag vet ärligt talat inte om man ska skicka ett rar-arkiv till xboxens hårddisk eller om man skall packa upp arkviet innan. Oavsett så blir det fel vad jag än gör, det avbryts. Jag har följt anvisningarna och skapat en Gamez mapp och en mapp under den kallad efter spel som jag försökt föra över (http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215).

    Är det något jag missat i protokollet? ska jag ha gjort någonting före jag skickar över filerna eller är det något program jag saknar? jag använder f.ö. winrar som uppackningsprogram och innehar windows vista.

    Känner någon igen detta problem? Jag har sett många sidor på internet som har snarlika problem men de erbjuder ingen lösning på mitt. Är ytterst tacksam om jag kan få en knuff i rätt riktning!

    MVH
    Terence Cornwell

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    döp om mappen Gamez till Games... och kör inte FlashFXP... den fungerar inte så bra med detta ännu... kör Filezilla, och kör aktivt läge om du kör med XeXMenu, personligen kör jag hellre Freestyle för FTP överföringar (det går lite snabbare då, och du kan köra passivt läge om du vill)

    för att spelen ska laddas med XEXMenu/FreestyleDash måste du packa upp dom med Xbox Image Browser (leta efter _PCTools på hdd1 så borde den ligga där om du lämnade med hårddisken när du var förbi oss o JTAG:ade din konsoll... jag känner igen ditt namn som en av dom vi gjorde idag?) om du vill kunna spela spelen direkt från dashboarden använder du ISO2GOD för att göra om dom till Game On Demand spel

    *edit:*

    Jag ska någon dag när jag får tid ork och lust till det skriva ihop en snabb guide för er, våra JTAG kunder så att ni lätt kan komma igång och slipper ställa massa frågor här på forumet men det lär ta ett tag innan den e klar...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-11 at 01:34.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    döp om mappen Gamez till Games... och kör inte FlashFXP... den fungerar inte så bra med detta ännu... kör Filezilla, och kör aktivt läge om du kör med XeXMenu, personligen kör jag hellre Freestyle för FTP överföringar (det går lite snabbare då, och du kan köra passivt läge om du vill)

    för att spelen ska laddas med XEXMenu/FreestyleDash måste du packa upp dom med Xbox Image Browser (leta efter _PCTools på hdd1 så borde den ligga där om du lämnade med hårddisken när du var förbi oss o JTAG:ade din konsoll... jag känner igen ditt namn som en av dom vi gjorde idag?) om du vill kunna spela spelen direkt från dashboarden använder du ISO2GOD för att göra om dom till Game On Demand spel

    *edit:*

    Jag ska någon dag när jag får tid ork och lust till det skriva ihop en snabb guide för er, våra JTAG kunder så att ni lätt kan komma igång och slipper ställa massa frågor här på forumet men det lär ta ett tag innan den e klar...
    That's me :-) Ville testa och se om det funkade men det var ju lite småirriterande kan ja lova när det inte funkade haha :-P

    Jag ska försöka med dom tipsen du sagt. återkommer senare, men riktigt hyvens av dig som hjälper till iaf! :-)

    EDIT: Jag är fortfarande lite osäker på att döpa om mappen till games, då det står "#* Mega notis Skapa inte en mapp som heter games på 360disken då detta strular till det för xexmenu *" i http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38215 vill inte fucka upp någonting!
    Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11 at 12:11.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    haha, jao, om du lägger en mapp med namnet Games mer korrekt stavning på interna disken måste du ha en USB sticka/hårddisk formaterad i FAT32 för att XeXMenu ska starta, jag tänkte inte på det tidigare :$ sorry...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    haha, jao, om du lägger en mapp med namnet Games mer korrekt stavning på interna disken måste du ha en USB sticka/hårddisk formaterad i FAT32 för att XeXMenu ska starta, jag tänkte inte på det tidigare :$ sorry...
    Ingen fara :-) men jag ska pröva lite som sagt med dina tips iaf. återkommer lite lite senare! tack än så länge!

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    döp om mappen Gamez till Games... och kör inte FlashFXP... den fungerar inte så bra med detta ännu... kör Filezilla, och kör aktivt läge om du kör med XeXMenu, personligen kör jag hellre Freestyle för FTP överföringar (det går lite snabbare då, och du kan köra passivt läge om du vill)

    för att spelen ska laddas med XEXMenu/FreestyleDash måste du packa upp dom med Xbox Image Browser (leta efter _PCTools på hdd1 så borde den ligga där om du lämnade med hårddisken när du var förbi oss o JTAG:ade din konsoll... jag känner igen ditt namn som en av dom vi gjorde idag?) om du vill kunna spela spelen direkt från dashboarden använder du ISO2GOD för att göra om dom till Game On Demand spel

    *edit:*

    Jag ska någon dag när jag får tid ork och lust till det skriva ihop en snabb guide för er, våra JTAG kunder så att ni lätt kan komma igång och slipper ställa massa frågor här på forumet men det lär ta ett tag innan den e klar...
    Testade nyss Filezilla, testade att skicka in en ISO fil som avbröts som vanligt vid 4GB gränsen, jag satte på freestyle innan jag började överföra.

    Mitt system ser ut så här: HDD1-
    -_PCTools
    -Cache
    -Content
    -Freestyle
    -fsdata
    +Gurras godsaker (min primära spelmapp)
    +AW (finns rar-arkiv med ett spel där
    +GoW2
    Jag försöker sätta in en isofil i GoW mappen men som sagt, den avbryts efter 4GB. står så här på Filezilla:

    Påbörjar sändning av *:\******\*****.**.***.2.********\***-*****.iso
    Kommando: CWD \Hdd1\Gurras godsaker\GoW2
    Svar: 250 CWD command successful
    Kommando: PWD
    Svar: 257 "\Hdd1\Gurras godsaker\GoW2"
    Kommando: TYPE I
    Svar: 200 Type set to I
    Kommando: PASV
    Svar: 227 Entering Passive Mode (192,168,0,3,4,10)
    Kommando: STOR ***-****.iso
    Svar: 150 Opening BINARY mode data connection
    Fel: Could not write to transfer socket: ECONNRESET - Connection reset by peer
    Svar: 550 No space left on device
    Fel: Filöverföringen misslyckades efter att ha överfört 4*295*229*440 byte på 395 sekunder
    Status: Påbörjar sändning av *:\******\*****.**.***.2.********\***-*****.iso
    Status: Hämtar kataloglistning...
    Kommando: PASV
    Svar: 227 Entering Passive Mode (192,168,0,3,4,10)
    Kommando: LIST
    Svar: 150 Opening connection
    Svar: 226 Transfer Complete
    Kommando: PASV
    Svar: 227 Entering Passive Mode (192,168,0,3,4,10)
    Kommando: APPE ***-*****.iso
    Svar: 500 command not recognized
    Fel: Kritiskt filöverföringsfel efter att ha överfört 262*144 byte på 1 sekund
    Status: Frånkopplad från servern

    Jag har satt * istället för riktiga namnen, vet inte om det behövs men men. Är vad jag gör rätt eller har jag missat ett steg? ska jag ha gjort någonting innan? t.ex. packa upp isofilen innan jag skickar den till xboxen?

    Jag har f.ö. skapat egna ip-adresser just för fartens skull. kör jag med mina egna som jag fått av min isp så går det inte fortare än 10mbit när jag har 100mbit egentligen.

    Ledsen att pracka på dig allt det här men det jag lyckats googla fram (höll på i en sisådär 5-7 timmar igår) gav mig absolut ingenting :-(

    EDIT: Jag har som tidigare inte något antivirus eller någon branvägg igång när jag gör detta. Jag gör detta genom en switch och inte via direkt länk till xboxen.
    Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11 at 13:53.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Packa upp Isofilens innehåll o flytta över det
    Eller bränn ut det på en skicka o dumpa skivan med DVDCopy funktionen i XeX och lägg skivan på en mörk o sval plats sedan som backup
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det du behöver göra är att "packa upp" iso filen, det gör du med Xbox Image Browser (ligger under _PCTools) på HDD1... du öppnar ISO filen i programmet och väljer extract (höger klicka längst upp i rutan med saker, alltså ovanför $SystemUpdate tryck sedan på Extract i menyn som kommer)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  9. #9
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Det du behöver göra är att "packa upp" iso filen, det gör du med Xbox Image Browser (ligger under _PCTools) på HDD1... du öppnar ISO filen i programmet och väljer extract (höger klicka längst upp i rutan med saker, alltså ovanför $SystemUpdate tryck sedan på Extract i menyn som kommer)
    Ah ok, gut gut. då återstår bara problemet med att jag inte kan föra över isofilen till xboxen så att jag kan "packa upp den". skall försöka lite mer! återkommer förhoppningsvis med lite gladare nyheter :-)

    EDIT: Du menade nog att göra det i windows och inte i xboxen, jag som missuppfattade och läste lite dåligt. Men har fortfarande problem, eftersom jag har vista så verkar inte xbox image browser fungera (står även "Sorry to Vista and Windows 7 people, the app will run but you will probably need to install additional components." på flertal ställen på internet), finns det något alternativt program man kan använda eller finns det någon uppdatering för programmet som är kompatibelt med vista?

    Som sagt, ursäkta allt detta men jag är en noob som sagt :-X

    MVH
    Terence Cornwell
    Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11 at 15:22.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    elelr bränn ut ison efter du checkat med ABGX360 på en skiva, dumpa skivan i din 360 till din HDD via XeXMenu direkt
    Tar lite längre tid men man slipper massa program på en dator etc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    elelr bränn ut ison efter du checkat med ABGX360 på en skiva, dumpa skivan i din 360 till din HDD via XeXMenu direkt
    Tar lite längre tid men man slipper massa program på en dator etc.
    Känns ju som något slöseri med stålar däremot med tanke på att jag tänkte att jag kunde spara lite pengar på att chippa den istället för att flasha. dessutom så chippade jag endast inte chippade + flashade. funkar det fortfarande med skivan då eller måste jag flasha dvd:n?

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    http://swizzy.no-ip.org/.temp/mscomctl.ocx_fix.rar skall fixa det problemet med att den inte startar i win vista/7 men ja, programmet körs på en PC...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    http://swizzy.no-ip.org/.temp/mscomctl.ocx_fix.rar skall fixa det problemet med att den inte startar i win vista/7 men ja, programmet körs på en PC...
    sweetness, om det här funkar då kissar jag nästan på mig!

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Snälla gör inte det
    Blir så stökigt i forumet isf *skratt*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Snälla gör inte det
    Blir så stökigt i forumet isf *skratt*
    Hehe, okej då, men fan jag blir glad som tusan!

    Men dock förstår jag mig inte på programmet som Swizzy gav. jag installerar x64 från filen han gav mig, men vad gör jag sen?

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greve_Peter Visa Inlägg
    Hehe, okej då, men fan jag blir glad som tusan!

    Men dock förstår jag mig inte på programmet som Swizzy gav. jag installerar x64 från filen han gav mig, men vad gör jag sen?
    sen tar du hem xbox image browser från din hårddisk (hdd1:/_PCTools/) och startar igång programmet... allt som ligger i mappen _PCTools är program som vi valt att inkludera, dom är till Datorer (PC/Windows)

    *edit:*

    Du ska alltså ladda hem det via FTP från din Xbox 360 hårddisk, och köra igång det...
    Last edited by Swizzy; 2010-05-11 at 15:38.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    sen tar du hem xbox image browser från din hårddisk (hdd1:/_PCTools/) och startar igång programmet... allt som ligger i mappen _PCTools är program som vi valt att inkludera, dom är till Datorer (PC/Windows)

    *edit:*

    Du ska alltså ladda hem det via FTP från din Xbox 360 hårddisk, och köra igång det...
    Ja du, känner mig som en riktig jäkla åsna. men kan väl göra det så lätt som möjligt för mitt dumma huvud.

    steg 1. jag öppnar din rarfil och installerar x64 (har 64bit vista).

    steg 2. så hämtar jag xbox image browser.

    steg 3. öppnar xbox image browser och vips funkar det?

    har fortfarande en tom skärm som det inte står någonting på. har prövat båda tingen, att öppna isofilen med xbox image viewer och bara öppnat programmet som det är. fortfarande bara en vit skärm.
    http://s14.photobucket.com/albums/a3...rrent=XBIB.jpg

  18. #18
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Du uppdaterar alla Windows updates så du får med .net etc på din Windowsburk, bootar om, installerar xbox image browser sen applicerar du extrapaketet Swizzy hjäklpt dig med sen öppnar du xbox image browser på din pc.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  19. #19
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Du uppdaterar alla Windows updates så du får med .net etc på din Windowsburk, bootar om, installerar xbox image browser sen applicerar du extrapaketet Swizzy hjäklpt dig med sen öppnar du xbox image browser på din pc.
    bara ett problem med det svaret, det är att xbox image browser som jag dragit över från xboxens hårddisk installeras inte för att det inte behöver installeras, det öppnas bara och får en vit skärm som i länken. vädligt märkligt.

    finns knappt ord som förklarar hur pass dum jag känner mig just nu. Jag hajar egentligen ingenting. jag försöker följa steg för steg men det ni nämner händer inte och jag följer det från punkt till pricka. Men det är uppskattat det ni gör måste jag nämna, väldigt uppskattat. hoppas ni inte sliter av er håret pga min idioti.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Greve_Peter Visa Inlägg
    bara ett problem med det svaret, det är att xbox image browser som jag dragit över från xboxens hårddisk installeras inte för att det inte behöver installeras, det öppnas bara och får en vit skärm som i länken. vädligt märkligt.

    finns knappt ord som förklarar hur pass dum jag känner mig just nu. Jag hajar egentligen ingenting. jag försöker följa steg för steg men det ni nämner händer inte och jag följer det från punkt till pricka. Men det är uppskattat det ni gör måste jag nämna, väldigt uppskattat. hoppas ni inte sliter av er håret pga min idioti.
    Haha, ingen fara, vi finns här för att hjälpa till, jag kan kolla närmare på det när jag kommer hem, se om jag har en 64 bitars version av win 7 på ngn dator, tror inte jag har det dessvärre, men kan kolla... och sedan försöka se om jag kan lista ut varför det inte fungerar som det ska för dig, om inte annat kan jag åtminstone göra en video åt dig där jag visar hur man ska göra för att göra allt men det tar jag inte förrns jag kommer hem, har lite annat att göra här på jobbet idag tyvär...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Haha, ingen fara, vi finns här för att hjälpa till, jag kan kolla närmare på det när jag kommer hem, se om jag har en 64 bitars version av win 7 på ngn dator, tror inte jag har det dessvärre, men kan kolla... och sedan försöka se om jag kan lista ut varför det inte fungerar som det ska för dig, om inte annat kan jag åtminstone göra en video åt dig där jag visar hur man ska göra för att göra allt men det tar jag inte förrns jag kommer hem, har lite annat att göra här på jobbet idag tyvär...
    Riktigt uppskattat! för något knasigt är det och jag kan inte sätta fingret på vad det är. senast var det ju xbox image browser som tydligen skall installeras men som på min dator behöver det inte göra det. xbox image browsern som jag fick på xboxen var ju bara en exe-fil men den startar ju bara programmet som sagt och installeras inte.

  22. #22
    dragonslayer Guest
    Vilka långa omvägar ni går..
    om det ändå skall läggas på xboxens hårddisk (eller annan hårddisk kopplad på sata).. varför inte använda "iso2god"

    starta iso2god
    välj isofilen
    mata in xboxen ipadress
    skapa god och skicka
    starta spelet från vanliga dashboarden

  23. #23
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Vilka långa omvägar ni går..
    om det ändå skall läggas på xboxens hårddisk (eller annan hårddisk kopplad på sata).. varför inte använda "iso2god"

    starta iso2god
    välj isofilen
    mata in xboxen ipadress
    skapa god och skicka
    starta spelet från vanliga dashboarden
    Cool, har de släppt en uppdatering på Iso2God programmet som har stöd för sånt nu?

    Typ: Starta Iso2God på PC, välja Iso fil, 360 Ip i ett fält o sen klicketiklick o sen trolleri trollera? Verkar ju hur smutt som helst.
    Jag måste missat just IP fältet i den version jag tittat på en gång eller så har de uppdaterat o jag ligger efter
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  24. #24
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Vilka långa omvägar ni går..
    om det ändå skall läggas på xboxens hårddisk (eller annan hårddisk kopplad på sata).. varför inte använda "iso2god"

    starta iso2god
    välj isofilen
    mata in xboxen ipadress
    skapa god och skicka
    starta spelet från vanliga dashboarden
    jag antar att jag konverterar den innan jag skickar över den? och slänger jag bara in den konverterade god-filen till min games mapp jag själv skapat? den verkar konvertera extremt söligt eller inte alls.

    EDIT: jag som är en idiot igen, den konverterade inte för att jag inte tryckt på knappen D'OH!

  25. #25
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Vilka långa omvägar ni går..
    om det ändå skall läggas på xboxens hårddisk (eller annan hårddisk kopplad på sata).. varför inte använda "iso2god"

    starta iso2god
    välj isofilen
    mata in xboxen ipadress
    skapa god och skicka
    starta spelet från vanliga dashboarden
    Det gick fint att föra över men xboxen hittar inte spelet vare sig på den vanliga dashboarden eller xexmenu/freestyle. Kan jag ha lagt spelet fel måntro? Jag hade för mig att man skulle skapa en spelmapp i HDD1 mappen, men man kanske ska skicka spelet till Game mappen?

    Jag har däremot inte använt xextool, ska jag kanske gjort det innan jag skickade över spelet? vad gör det programmet? detta låter väldigt lovande iaf!
    Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11 at 17:38.

  26. #26
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Cool, har de släppt en uppdatering på Iso2God programmet som har stöd för sånt nu?

    Typ: Starta Iso2God på PC, välja Iso fil, 360 Ip i ett fält o sen klicketiklick o sen trolleri trollera? Verkar ju hur smutt som helst.
    Jag måste missat just IP fältet i den version jag tittat på en gång eller så har de uppdaterat o jag ligger efter
    Det funkar! körde med iso2god som dragonslayer nämnde och följde readme filen.


    USAGE INSTRUCTIONS
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~

    * Add the ISO image you want to convert.

    Details from default.xex stored in the root of the ISO
    image will be used to auto figure out Title IDs etc.


    * Choose a folder to write the Games on Demand container.

    The GOD will be written to a sub-folder named using the
    Title ID from the XEX.

    Eg: X:\YourFolder\584D07D1\00007000\


    * Copy the newly created sub-folder (584D07D1 in the ex.)
    to your 360 HD. Eg:

    Partition3\Content\0000000000000000\584D07D1\00007 000


    * Run the Games on Demand title from your chosen dash!



    Tack allesammans som hjälpte till! Jag är inte ghey men ni får fanemej en stor blöt jäkla puss iaf!

    PUSS PÅ ER!
    Last edited by Greve_Peter; 2010-05-11 at 18:00.

  27. #27
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mihihi, kasta gärna in en länk vart man hittar det man kör på sin PC om du hinner med för alla andra förvirrade själar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  28. #28
    Registrerade
    May 2010
    Från
    Stockholm, Huddinge.
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    starta iso2god
    välj isofilen
    mata in xboxen ipadress
    skapa god och skicka
    starta spelet från vanliga dashboarden

    Följde Dragonslayers kommandon för att få det att fungera. Så steg för steg gjorde jag så här:

    1. Plocka ut iso2god från _pctools i HDD1 mappen i din Xbox 360.

    2. Zippa upp iso2god, starta upp programmet och klicka sedan på Add ISO

    3. Klicka på din ISO-fil du vill göra till GOD (games on demand).

    4. Välj vart din GOD skall hamna. GOD spelen har inga direkta namn; "Lars-Görans Äventyr" kommer inte heta just det som ett GODkopia, utan byter namn till typ 584D07D1.

    5. När ISO-filen blivit en GODkopia så är det dags att skicka över det till din Xbox via FTP (jag använde Filezilla, det funkade bra). Skriv in din Xbox ipadress och skriv in xbox på både användarnamn och lösenord. Du skickar din GODkopia till mappen Content\0000000000000000\. Så ditt spel, "Lars-Görans Äventyr" kommer se ut så här Content\0000000000000000\584D07D1 på ett ungefär.

    6. När du fört över ditt spel så går ut till Xbox Dashboard och tryck sedan på Game Library och sen välj det du vill spela.

    Lite mer utförligt än vad Dragonslayer sa men samma sak. Gick förjäkla bra!

    Jag måste bara tacka er än en gång för all hjälp ni gav mig. Riktigt riktigt uppskattat! Nu ska jag själv nörda mig lite, så jag tackar för mig den här gången!

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Superfint med en väl utförlig beskrivning från en som precis har börjat mecka med hokus pokus saker

    Lite bättre än ( Ladda ned god, ställ in ip numme ro skicka ) helt klart
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    dragonslayer Guest
    annars klicka på knappen "Settings"
    så hittar du där en ruta "FTP transfer" bocka i enabled och fyll i ip och spara..
    så skickar programmet automatiskt över filerna

    Efter första inställningen så är det "bara"
    Add iso
    Convert

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Noobfrågor
    By jperss10 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2009-11-11, 23:09

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •