Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Spela nyare spel på gammal flashning?

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2006
    Inlägg
    31
    Respekt
    18

    Question Spela nyare spel på gammal flashning?

    Hej!
    Va ett tag sen jag hängde med i detta forum o allt som har med 360 o göra. Har nu dammat av krysslådan och tänkte spela lite. Senaste spel jag spela var Halo 3 när det kom, givetvis en "backup" .
    Frågan lyder: Kan jag spela nyare spelen typ Ufc, Red Dead, Lost Planet 2 utan o behöva flasha om den? Spelar aldrig online så är inte bannad och bryr mig inte om jag blir det heller. Läsaren är av modell samsung och är flashad för säkert 4-5 år sen.

    Tacksam för svar.

    Mvh D

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det beror lite på, har du Xtreme mjukvaran ska det väl fungera (den har inga spärrar) men du kan få read errors på nyare spel, så att uppdatera är väl att rekomendera...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Skulle annars anta att det räcker med att du ladda ner programmet 360wavepatcher och patchar om spelen innan du bränner backupen. Smidigt litet program som är lätt att förstå sig på, bara att googla efter.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scw Visa Inlägg
    Skulle annars anta att det räcker med att du ladda ner programmet 360wavepatcher och patchar om spelen innan du bränner backupen. Smidigt litet program som är lätt att förstå sig på, bara att googla efter.
    visst, det är en billig "enkel" lösning, men det kan orsaka allvarliga problem med spelen att modifiera iso filerna

    plus att man då måste uppdatera konsollen själv, på sidan av... manuellt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2008
    Inlägg
    369
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    orsaka allvarliga problem med spelen att modifiera iso filerna
    humm vad är det som "förstörs" egentligen? Jag har inte orkat uppdatera sen 1.6 och patchar spelen med detta program. Har aldrig haft något problem och har väl gjort så med ett tiotal spel iaf :S

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Well, du tar ju bort uppdateringen... och skulle det finnas ngt med uppdateringen som verkligen behövs är det förstört det är väl typ det som förstörs egentligen... uppdaterings biten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Uppdateringar finns som vanligt att ladda ner ifrån Microsofts hemsida. Denna kan man lägga in på skiva eller ett USB minne och via den vägen uppdatera Xboxen precis som vanligt.

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    japp, det gör dom, när man väl behöver dom... men försöker man gå in på www.xbox.com och söka på uppdateringen hittar man INTE den senaste...

    man får googla på: systemupdate xxxx microsoft

    [där xxxx = nummret på uppdateringen man är ute efter, den senaste just nu är 9199, så vill man ha tag på den uppdateringen skriver man: "systemupdate 9199 microsoft" för att hitta rätt. man kan också gå in på www.microsoft.com och söka där efter systemupdates] det är där man ska tanka hem dom, tanka dom inte från random sida som inte är en del av microsoft, då vet man inte vad det är för något i dom... om det är rätt, om den är äkta, om den kommer förstöra konsollen etc. det finns vissa sidor man kan tanka dom från och vet att det är äkta/inte skadlig men för att vara på säkra sidan tankar man helst från microsoft.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Uppdatera för att kunna spela brända spel?
    By RJse in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-11, 16:47
  2. Kan inte spela spel på xbox live
    By ParazIT in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 17
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 16:22
  3. wiikey kan inte spela upp brännda gc spel?
    By wiidii in forum Nintendo WII - Wiikey och Wiikey 2
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-26, 22:38
  4. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-14, 22:19
  5. Köpa drive från kina, spela spel här?
    By jwradhe in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2008-03-08, 19:33

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •