Visar resultat 1 till 18 av 18

Diskussion: DLC Problem

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19

    DLC Problem

    Hej PSXCare!

    Sitter här och försöker få igång lite DLCs till Rock Band 2 som jag har införskaffat mig . Problemet är att vissa av dem inte vill starta hur jag än gör. Av 5 DLCpaket/låtar så funkar 2 av dessa. Jag har använt både Yaris Swap och XM360 på dem och ID är 000000 men det fungerar ändå inte.

    DLCpaketen som inte fungerar dyker upp i låtlistan på RB2 men när man håller markören över den så spelas det ingen preview av låten och när man försöker trycka igång den så står den och laddar i all evighet.

    Någon som har tips på vad man kan göra?

    Fr_3dd_3

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Hmm, jag har inte testat det själv, men du har lagt in dom på HDD1:/content/0000000..../xxx/xxx/xxx ? [byt ut xxx mot det som står i .nfo filen och 0000... mot massa nollor...] eftersom dom hittas i RB2 borde du ha lagt dom rätt, men vill bara säkerhetskolla

    XM360 säger också att dom är upplåsta?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Jag har lagt dom på rätt plats, tror jag eftersom att de dyker upp i spelet. Man kan lägga rock band2 DLCs på 2 olika ställen, antingen under Rock Band 1 mappen eller under Rock Band 2 mappen. Låtarna dyker upp under båda men går inte att spela.

    XM360 säger att de är upplåsta och att filnamnet är rätt.

    En skum sak är att det funkar med 2 av mina DLCs men inte dem andra :S

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Har du lagt in titleupdates också? du har gjort exakt som det står att du ska göra i .nfo filen?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Om jag inte har missförstått problemet helt så har jag uppmärksammat att gamers på andra forum har haft problem med extralåtarnas regionskodning. Åtminstone var den en annan person som fick allt att fungera efter att ha kollat igenom det också... Han hade en PAL och låtarna var "köpta" på NTSC...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Poffen Visa Inlägg
    Om jag inte har missförstått problemet helt så har jag uppmärksammat att gamers på andra forum har haft problem med extralåtarnas regionskodning. Åtminstone var den en annan person som fick allt att fungera efter att ha kollat igenom det också... Han hade en PAL och låtarna var "köpta" på NTSC...
    Så kan det nog mycket väl vara. Enda som talar emot det är att jag drog ner alla DLCs från samma tråd på ett annat forum och att vissa valde att fungera. Får försöka hitta dem till PAL helt enkelt och hoppas att det är där skon klämmer.

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    så kan det också vara

    fast det borde gå att göra dom regionsfria... dom innehåller ju liksom en xex skulle jag tro... bara testa att packa upp LIVE filen och kolla (WXPirs kan göra det)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    så kan det också vara

    fast det borde gå att göra dom regionsfria... dom innehåller ju liksom en xex skulle jag tro... bara testa att packa upp LIVE filen och kolla (WXPirs kan göra det)
    i WxPirs så syns inga xex filer till. någon som vet säkert att DLCs kan vara regionslåsta och om det finns något sätt att låsa upp dem?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Då jag själv bara hade skumläst den andra kommunikationen som jag syftade till tidigare och inte hittar exakt samma igen kan jag ha gett lite felaktig information. Jag har sökt lite nu och läst ovanstående poster igen. Jag tror att Swizzy har rätt, åtminstone verkar det har varit problemet för Person X nedan (taget från en sida med DLC uppladdat på):

    Uploader:
    - All RB2 DLC songs go into the 000002 folder specified in the README file.
    - The RB1 exported tracks go into 000001 in the same parent folder as 000002. You will need the license file (in 000002) and the latest Rock Band 2 Title Update file (in /Partition 3/Cache).

    Full path:
    For RB2 DLC: Partition 3\Content\0000000000000000\45410829\00000002
    RB1: Partition 3\Content\0000000000000000\45410829\00000001

    Person X:
    License file? Title update file? Are they supposed to be in this download, or am I missing something? Because most of the songs don't work for me. They are displayed in the game, but won't play.
    And some of them are grayed out and it says I can't play them until I purchased them.
    Help would be appreciated!

    Uploader:
    You don't need license file for the DLC. Just place latest title update in Cache folder and they'll work.
    License files only needed for the Lego and RB1 exported tracks.

    Person X:
    Thanks for the quick reply. Still doesn't work though... I placed the title update file from a DLC update ("adress till vart han hade hittat uprdateringen") in the cache, but it won't work. Only 5 or so songs work, I think I'm missing something important...

    Person X:
    Yess, got it working! I found out that my title update was NTSC, but I have a PAL box. Why do they region code every little piece of ...
    Anyway, thanks for the help, most (I guess all, I'm still uploading to my box) songs work like charm

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Jag har nog hittat problemet med vilka låtar som inte fungerar. Det är alla DLC som är från RB1 som inte fungerar (trots att de ska göra det).

    Får testa att pyssla lite med exportfilen och platser där mina DLCs passar hoppas att det funkar så småningom.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    har du kollat så att filerna inte heter något i stil med: bltsaogkdlc-fyk

    om dom blivit omdöpta sådär kommer dom inte fungera bara för just det... märkte precis det med: Borderlands.The.Secret.Armory.of.General.Knox.DLC. XBOX360-FYK

    försökte lägga in det på min 360, allt är frid och fröjd, utom just det faktum att den säger att filen är korrupt (eftersom namnet inte stämmer?!?!?!?!) jag blir bara förbannad när dom lagt mapp strukturen rätt, men ändrat namnet på filen, varför i h-vete har dom gjort det egentligen?!?!
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Om inte Swizzys förslag är lösningen på ditt huvudbry skulle det kunna vara så att du inte har en giltig "export license" för dina RB1-låtar eller att den har placerats på fel ställe... Återkom med ytterligare frågor eller om du har lyckats...

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    jag kom fram till ytterligare en grej, alla DLC jag hade lagt in på min JTAG box var "låst" jag låste upp det med hjälp av programmet XM360...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Oct 2002
    Från
    Uppsala
    Inlägg
    82
    Respekt
    22
    Japp, det känns ju nästan som steg 1 i en felsökning. Dock förstod jag hans första inlägg i tråden som att han hade testat både Yaris Swap och XM360. Annars är det dags att göra det nu

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    sen är det viktigt att man har den senaste title updaten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Har senaste TU och har såklart låst upp alla DLCs med XM360.

    Det där med export licence antar jag är det som fuckar upp sig för mig. Som jag har förstått så ska den vara i mappen med massa nollor och en etta på slutet. Har även haft den i den med en tvåa på slutet.

    Hur ska man lägga allt? RB2 låtar fungerar i mappen med 2an på slutet. RB1 låtar i den mappen fungerar inte, varken med export licence i mappen med 1an på slutet eller i mappen med 2an på slutet :S

  17. #17
    dragonslayer Guest
    Om du låter Yaris Swapp FTP-a över filerna till dig behöver du inte oroa dig för var dom skall ligga

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2005
    Inlägg
    30
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Om du låter Yaris Swapp FTP-a över filerna till dig behöver du inte oroa dig för var dom skall ligga
    Provade Yaris swap och det blev ingen skillnad.

    Det lutar åt att jag får "införskaffa" mig Rock Band 1 också för att kunna spela de DLCs som kom till 1an :/

Liknande diskussioner

  1. Xbox 360 Problem
    By Kristofer82 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2010-03-22, 23:50
  2. Problem med min flashade PSP
    By mojje13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-03, 11:29
  3. problem med wiikey 2
    By Mark_III in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-01-19, 13:06
  4. Wiimote känslighets problem
    By erariwn in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-10-29, 17:48
  5. "Litet" xbox problem
    By oBoi in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-27, 10:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •