Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: Xbox 360 Waves Patcher problem !!

  1. #1
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Xbox 360 Waves Patcher problem !!

    Hej ..

    när jag försöker instalera 360 waves Patcher 1.2.1 får jag det här FRANSKA error medelandet hela tiden ??

    Echec de l'ouverture du fichier
    C:\users\myname\AppData\Local|Temp\WD_8D5B.tmp\INS TALL.ZIP.
    L'installation est abandonee

    har kört programmet mycke förut, men nu efter att jag instalerade win 7 kan jag inte instalera det ...

    nån som har en lösning ??

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Google Translate
    Det gick inte att öppna filen
    C:\users\myname\AppData\Local|Temp\WD_8D5B.tmp\INS TALL.ZIP.
    Installationen är helt överges
    alltså, den letar efter en fil som inte finns där programmet tror att den ska ligga...

    *edit:*

    Jag förstår inte riktigt varför folk ska envisas med att vara så j*vla snåla och patcha bort waves istället för att uppgradera och slippa allt jävla strul med att patcha?!?!?! ni som har Liteon/Benq behöver inte äns bry er om stealthen stämmer längre, så whats the f-word point of patching?!?!?!

    det är mycket mycket mycket lättare att helt enkelt uppgradera mjukvaran i 360'n, and that's that... inga fler problem!
    Last edited by Swizzy; 2010-05-26 at 23:37.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    okay, måste jag lämna in den för att upgradera, eller kan jag göra det själv ??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    När man uppgraderar Flashningen i en 360 gör man det genom att helt enkelt flasha om driven, det kan du göra själv om du vet vad du håller på med och har rätt utrustning (rätt program och hårdvara i din dator framförallt) jag har guider för Liteon flashningar på min hemsida, och även en video guide för hitachi [OBS: dessa kräver att du gör lite annat innan du kan börja guiden; Få in driven i Mode B, om du har en tidigare flashad drive behöver du bara starta driven med trayen ute...]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Så det är mer strul med att patcha via ett program med ett mus click som tar ungefär 5 sekunder innan du lägger backupen på en skiva än att, fysiskt öppna konsolen och sedan ansluta den till en dator och köra programvara för att flasha den =) ?
    För att inte tala om att behöva koppla ur konsolen och skicka/ta den till en butik/person som kan göra de åt än om man inte kan göra de själv(och betala).


    Kan hålla med om detta ifall de gäller en ny flashad maskin, om man nu inte bryr sig om live så kan man likaväl lägga in den där nostealth versionen.

    I övrigt skulle jag tro att krille111 har fått tag på en äldre version av programmet.

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av scw Visa Inlägg
    Så det är mer strul med att patcha via ett program med ett mus click som tar ungefär 5 sekunder innan du lägger backupen på en skiva än att, fysiskt öppna konsolen och sedan ansluta den till en dator och köra programvara för att flasha den =) ?
    För att inte tala om att behöva koppla ur konsolen och skicka/ta den till en butik/person som kan göra de åt än om man inte kan göra de själv(och betala).


    Kan hålla med om detta ifall de gäller en ny flashad maskin, om man nu inte bryr sig om live så kan man likaväl lägga in den där nostealth versionen.

    I övrigt skulle jag tro att krille111 har fått tag på en äldre version av programmet.
    Om man inte är helt säker på vad man göra när man patcha om spelen är det mycket lättare att helt enkelt få maskinen uppdaterad, då slipper man dessutom tänka på allt vad gäller stealth om man inte bryr sig om live... det tror jag alla kan hålla med om?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av krille111 Visa Inlägg
    Hej ..

    när jag försöker instalera 360 waves Patcher 1.2.1 får jag det här FRANSKA error medelandet hela tiden ??

    Echec de l'ouverture du fichier
    C:\users\myname\AppData\Local|Temp\WD_8D5B.tmp\INS TALL.ZIP.
    L'installation est abandonee

    har kört programmet mycke förut, men nu efter att jag instalerade win 7 kan jag inte instalera det ...

    nån som har en lösning ??

    Översättning:
    Kan inte öppna filen C:\users\myname\AppData\Local|Temp\WD_8D5B.tmp \INSTALL.ZIP.
    Installationen avbryts!

    Tips:
    Fulpatcha inte sönder bra spel
    Lite som att köra en fin bil med fina fälgar o slitna däck, när däcken går sönder så byter man till begagnat skitgummi om o om igen...
    Typ sådana däckverkstäderna kränger av folks bilar när de kommer in o byter till nytt fräscht gummi.

    Inte säkert någonstans alls...

    Skulle du verkligen vilja använda någons gamla begagnade gummi *fnizz*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2007
    Inlägg
    42
    Respekt
    17
    !!! Helt OT, men jag skriver här då denna tråd verkar lite aktiv. Varför kan jag inte skapa ny tråd? Har inte kunnat det på ett par dagar nu!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av zhilmoen Visa Inlägg
    !!! Helt OT, men jag skriver här då denna tråd verkar lite aktiv. Varför kan jag inte skapa ny tråd? Har inte kunnat det på ett par dagar nu!
    det e en bugg, skriv "test" som både titel och innehåll sen editerar du
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Radera din gamla version och Googla "Xbox 360 Waves Patcher v1.2.6" utan citattecken och ladda ner den senaste versionen. Det funkar fint för mig och jag kör också med Win 7.

    Jag ser inget fel med att fulpatcha en redan bannade konsol eller en "flaggade" konsol. Krille111s Xbox 360 är nästan garanterad flaggat om han har spelat online med en äldre firmware än Ixtreme LT.

  11. #11
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    altså, boxen e' redan bannad ...
    ska testa med v1.2.6 ..

    Tackar ...

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Problemet ligger väl om man skaffar en ny eller lånar ut spel till kompisar
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Problemet ligger väl om man skaffar en ny eller lånar ut spel till kompisar
    Då kan man bränna om spelen med korrekt stealth. Man förlorar bara en dual layer skiva och lite tid

  14. #14
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Tror att det är ngt med Win7 som gör att det inte går att installera.
    Har provat olika versioner på 2 olika burkar.

    Dock finns det en "installerad" version att ladda hem.
    Ca 215mb, kanske 190

    Bara ladda hem, och extract så fungerar det.
    Det blir ingen installation, och inga ikoner/genvägar. Så man får starta progammet manuellt

  15. #15
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Jag lydde "Ratchet" råd och hittade "Xbox 360 Waves Patcher v1.2.6", (vilket jag hadde förm mej jag redan testat) och nu funkar det perfekt .. för min del är "patchern" helt klart lättast, 30 sekunder till wave 3, bränna, spela .. i alla fall .. Tack för alla tips ..

  16. #16
    dragonslayer Guest
    om man tänker såhär då:
    din nuvarande konsoll dör... du skaffar en ny... du får den flashad med senaste firmware..
    du får bränna om alla dina skivor eftersom dom du har är fulpatchade

    sorry... fel i mitt tänk... senaste firmware kollar ju inte skivorna...
    men hade dom varit ordentliga hade du kunnat köra dom på live!

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    om man tänker såhär då:
    din nuvarande konsoll dör... du skaffar en ny... du får den flashad med senaste firmware..
    du får bränna om alla dina skivor eftersom dom du har är fulpatchade

    sorry... fel i mitt tänk... senaste firmware kollar ju inte skivorna...
    men hade dom varit ordentliga hade du kunnat köra dom på live!
    Nej du tänker inte så fel
    Det är rätt riktigt att man om man får en ny maskin för den gamla bannade dör måste rosta om samtliga skivor om man vill försäkra sig om att man är lite säkrare på live...

    Bättre göra rätt från början o ladda ficklampan med fräscha batterier än att treva i mörker för man snålat o kört med halvt urladdade från en urtjänade batterier holk...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    Registrerade
    Oct 2008
    Inlägg
    172
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    om man tänker såhär då:
    din nuvarande konsoll dör... du skaffar en ny... du får den flashad med senaste firmware..
    du får bränna om alla dina skivor eftersom dom du har är fulpatchade

    sorry... fel i mitt tänk... senaste firmware kollar ju inte skivorna...
    men hade dom varit ordentliga hade du kunnat köra dom på live!
    Javisst, det är inte en helt perfekt lösning, men om man nu är så snål att man piratkopierar dussintals spel så att man inte kan hålla reda på vilka som är fulpatchade eller inte så får man faktiskt skylla sig själv lite

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Ratchet Visa Inlägg
    Javisst, det är inte en helt perfekt lösning, men om man nu är så snål att man piratkopierar dussintals spel så att man inte kan hålla reda på vilka som är fulpatchade eller inte så får man faktiskt skylla sig själv lite
    Snicksnack
    Det är ju döenkelt o köra en .iso genom ABGX360 o sen bränna ut eller redan rostade skivor och dumpa som iso o tvätta rent o bränna ut på nytt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    För mig, personligen, fungerar wave patcher prima. Jag har dock ett annat problem, har bytt till windows 7 nu (hade xp innan) programmet är inte kompatibelt med mitt windows 7, tror jag har home premium, microsoft låter mig inte köra virtual pc, någon som vet om det finns 360 wave patcher i olika versioner?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kör du x86 eller x64 på datorn? har du uppdaterat systemet till maximum?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Jag kör x64 Windows 7 Home premium, underligt detta

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Jokkopokko Visa Inlägg
    Jag kör x64 Windows 7 Home premium, underligt detta
    där har du problemet, programmet är kodat för 32 bitars architektur, det vill säga du kan inte köra det på en dator med 64-bitars OS
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    där har du problemet, programmet är kodat för 32 bitars architektur, det vill säga du kan inte köra det på en dator med 64-bitars OS
    Bah, jag kör 32-bitarsprogram varje dag hela tiden på mina 64-bitars windowsar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Bah, jag kör 32-bitarsprogram varje dag hela tiden på mina 64-bitars windowsar...
    Perhaps, men vissa 32-bitars program fungerar inte med 64-bitars
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Aha där fick man det svart på vitt
    Virtual PC en idè då, kanske?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Maybe, kolla också att du uppdaterat din dator till max, om det finns några uppdateringar som inte rör hårdvara (drivrutiner) bör du installera dessa
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    25
    Respekt
    0
    Tackar i vilket fall för hjälpen, vet att ni inte gillar patchande men ni hjälper till ändå !

    Inget direkt intressant som kommer ut just nu och det är verkligen ett i-landsproblem med activate.iso-skivan -man tutar å kör ^^

  29. #29
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Hallå igen ...

    360 Waves Patcher har funkat hitils på alla spel, men nu kom BulletStorm, och då
    fick jag medelande att 360 Waves Patcher inte kännde igen wave på iso:n
    jag körde på ändå, men när jag laddar skivan vill den updatera boxen,
    de finns ingen hd så det funkar inte ...

    nån ide om hur jag kan spela spelet ??
    och om jag kommer ha samma problem med nyare spel ..

  30. #30
    Registrerade
    Mar 2009
    Från
    Bollebygd
    Inlägg
    621
    Respekt
    17
    Men för h*****e krille111, nu får du iaf medge att uppdatera till iXtreme LT alt. iXtreme LT+ skulle göra det här rätt mycket lättare. Du kommer ju få det här problemet snart sagt varje gång du ska bränna ett spel då det dykt upp en ny Wave version. LT och LT+ skiter i om så spelet har Wave version 87.
    Skicka nu din spelare till PSXCare, gör det själv eller ta den till mig eller någon annan som kanske bor närmare så slipper du 360 Wave Patcher en gång för alla!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Xbox 1 på Xbox 360
    By Swizzy in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-10-20, 21:23
  2. xbox 360 fråga
    By Red_fox in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-28, 16:18
  3. sälja mitt xbox 360
    By Rostad360 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 15
    Senaste inlägg: 2009-06-04, 23:54
  4. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  5. xbox live problem
    By nela04 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 00:07

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •