Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 36

Diskussion: Extern HDD problem.

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Extern HDD problem.

    Hej

    Efter flera timmars sökande och letande har jag äntligen lyckats lägga in mina spel på den interna HDDn och få dem att fungera tack vare de andra trådar jag läst på detta forum.
    DÄREMOT hittar jag ingen info om hur man ska lägga dem på en extern HDD.

    Jag har packat upp dem med ISO2GOD 1.1.3 programmet, och därefter helt enkelt lagt över den på den externa HDDn samt sen kopplat in den på XBOX360. Jag har provat att döpa olika mappar till olika saker. Men inget fungerar, jag har använt default.xex (visst de dyker upp men fungerar ej) PLEASE HELP. Har många fina spel som jag vill kunna ha kvar men än fler som jag vill lägga in. Hur göra???
    Last edited by Stingerboy; 2010-06-04 at 00:04.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ISO2GOD gör om spelen från ISO till Game On Demand, det är därför du inte får dom att fungera;

    Använd Xbox Image Browser för att packa upp spelen istället så ska du se att det går bättre

    använder du XEXMenu lägger du spelen såhär:

    x:/games/spel1/default.xex
    x:/games/spel2/default.xex

    etc. (OBS: det räcker INTE med att bara ta default.xex, du måste ha allt annat också!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Man kan väl använda Quick Boot för att få genvägar till spel som ligger på en extern hdd?

  4. #4
    Registrerade
    Jun 2008
    Från
    Bunkergate 7
    Inlägg
    129
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Man kan väl använda Quick Boot för att få genvägar till spel som ligger på en extern hdd?
    Ja det kan man ! förutsatt att externa hdd'n alltid ligger på samma hhd#-nummer
    *sen läste jag lite snabbt men det kan ju antagligen fungera med "GOD"-filer ;P

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Prova titta lite i denna tråd: http://forum.psxcare.com/support/sho...hlight=ISO2GOD

    där bör det ha talats om hur man gör o vilka program man använder och hur man använder dem
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Vart ligger Games on Demand i dashboarden för övrigt? Samma ställe man startar xexmenu från?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Vart ligger Games on Demand i dashboarden för övrigt? Samma ställe man startar xexmenu från?
    GOD spel ligger: hdd1:/content/0000000000000000/.../.../... det vill säga, som all annan DLC man lägger in, samt XBLA och XEXMenu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0

    Xbox spel

    Jag fortsätter på den här tråden.

    Tackar för helt underbar hjälp det fungerar suveränt. Suveänt forum måste jag säga

    Dock försökte jag mig på samma process med mina gamla vanliga XBOX spel, men det gick inte använda "image browser". Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Vilket program ska man använda för att kunna lägga dem på sin externa hårddisk?

  9. #9
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    GOD spel ligger: hdd1:/content/0000000000000000/.../.../... det vill säga, som all annan DLC man lägger in, samt XBLA och XEXMenu...
    Måste den content mappen ligga på hdd1? Kan man skapa en likadan mapp på en extern hårddisk? Har bara en 20gb microsoft hårddisk :P Och hur installerar man title updates?

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Gfer Visa Inlägg
    Måste den content mappen ligga på hdd1? Kan man skapa en likadan mapp på en extern hårddisk? Har bara en 20gb microsoft hårddisk :P Och hur installerar man title updates?
    ja, du måste ha den på vanliga, om du använder dig av Freestyle dash kan du även använda dig av usb disk, dock med samma struktur, dock fungerar inte det för allt... vissa spel kan vara programmerade att söka på just HDD1 efter resten av materialet... (XBLA och GOD fungerar så, DLC gör det INTE)

    Vad gäller titleupdates lägger man dom i mappen "cache" på hdd1, det kan du inte lägga ngn annanstans...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag skapade en mapp som hette "Games" på min externa HDD och sen använde jag programmet "Image browser" för att föra över dem i Windows XP till den externa HDDn. Därefter kopplar man in den på Xboxen och wolla så finns de där när man kollar i XeXmenu

  12. #12
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
    Jag fortsätter på den här tråden.

    Tackar för helt underbar hjälp det fungerar suveränt. Suveänt forum måste jag säga

    Dock försökte jag mig på samma process med mina gamla vanliga XBOX spel, men det gick inte använda "image browser". Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Vilket program ska man använda för att kunna lägga dem på sin externa hårddisk?
    du använder Xbox Image Browser 1.0? och iso'n du försöker packa upp är en "normal" 360 ISO (7-8gb~)?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
    Jag skapade en mapp som hette "Games" på min externa HDD och sen använde jag programmet "Image browser" för att föra över dem i Windows XP till den externa HDDn. Därefter kopplar man in den på Xboxen och wolla så finns de där när man kollar i XeXmenu
    dock fungerar det inte om man kör hårddisken som minnesenhet också, då kommer XEXMenu att bråka (inte starta) den anser att det är mem0 som används i sådanafall, och det är samma problem som HDD1 normalt...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag använder den endast som en extern hårddisk och det är "image browser" som jag använder samt då vanliga xbox 360 spel ISO som jag "extraherar" dvs vänsterklickar på "Image.iso" filen och sen extraherar jag den till min externa hårdiskmapp "Games".


    Jag hade en fråga tidigare kan ni svar på denna????
    Jag försökte jag mig på samma process med mina gamla vanliga XBOX spel, men det gick inte använda "image browser". Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Vilket program ska man använda för att kunna lägga dem på sin externa hårddisk?

  15. #15
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Jag kanske missuppfattade om ni ställde en fråga eller svarade på min, hehe.


    Jag försöker lägga över mina gamla spel ifrån min gamla XBOX (ISO filer) till min nya XBOX 360 men det går inte. Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Hur ska jag göra för att lägga dem på den externa hårddisken?

  16. #16
    Registrerade
    May 2010
    Inlägg
    37
    Respekt
    14
    Du behöver den hackade xbox emulatorn, den tar bort alla media checks. dvs man kan köra osignerad xbox1 kod från hårddisken genom xbox emulatorn på sin 360, finns en tråd om den här på forumet har jag för mig.

    EDIT: Jaha, du försökte extracta xbox iso med image browsern. Är den kompitabel med xbox1 iso? Du får nog leta upp ett program som stödjer det formatet.
    Last edited by Gfer; 2010-06-06 at 23:19.

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Stingerboy Visa Inlägg
    Jag kanske missuppfattade om ni ställde en fråga eller svarade på min, hehe.


    Jag försöker lägga över mina gamla spel ifrån min gamla XBOX (ISO filer) till min nya XBOX 360 men det går inte. Det stod "Unable to determine xbox Disk Type". Hur ska jag göra för att lägga dem på den externa hårddisken?
    dom får du göra om till GOD... eller så får du hitta ett progarm för att packa upp xbox 1 spel... jag har faktiskt inte testat detta...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det finns inte annat sätt än GOD, de gamla spelen kommer ta upp allt utrymme på XBOX 360 hårddisken. Eller kan man lägga GOD filer på den externa HDD:n?

    Hur göra om jag vill ha mina gamla spel (XBOX ej XBOX360) på den externa HDD:n??? Nu är de ISO-filer (gammalt format).

  19. #19
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    14
    Respekt
    0
    Det finns inte annat sätt än GOD, de gamla spelen kommer ta upp allt utrymme på XBOX 360 hårddisken. Eller kan man lägga GOD filer på den externa HDD:n?

    Hur göra om jag vill ha mina gamla spel (XBOX ej XBOX360) på den externa HDD:n??? Nu är de ISO-filer (gammalt format).

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    du tror det blir bättre för att du postar exakt samma fråga 2 gånger i samma inlägg direkt efter varandra?????

    skärp dig! du får ett svar när någon har ett bra svar till dig, det går inte fortare för att du frågar samma sak om och om igen...

    *för att svara på din fråga:*

    Du kan om du har en gammal Xbox slanga över .iso filen till den med qwix sedan ftp:a över all datan därifrån... det borde tekniskt sätt fungera... dock har jag inte testat det själv...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Lås tråden...
    Vi har länkat till andra trådar där svar finnes...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  22. #22
    dragonslayer Guest
    Eller så kan man koppla den externa hårddisken till datorn.. och använda qwix för att extracta dom till games mappen på den externa disken

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag var inte säker på om det gick att göra så, därför skrev jag inget om det, tack för infon dragonslayer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    dragonslayer Guest
    bara en lösning på problemet med uppackningen.. jag har dock inte en aning om hur Xexmenu hanterar dom sedan.. kör allt genom iso2god själv...
    har ju 1.5Tb disk...

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    XEXMenu klarar av att starta igång XBE filer också jag körde Avalaunch från XEXMenu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    bara en lösning på problemet med uppackningen.. jag har dock inte en aning om hur Xexmenu hanterar dom sedan.. kör allt genom iso2god själv...
    har ju 1.5Tb disk...
    Länkningen till posten o just en anchor till just din adapter med paypallänk var ju fyndig, hade nog sett bättre ut om du hade länkat till tården ist för till din post

    men iden var finfin, dock som Lets dance Seve Irwin säger så har ju den anslutningen på en 360 också ström ut... Version 2 av din adapter skulle ju i praktik kunna inehålla även ström anslutning
    Eller undra om jag kanske skall ta o baka kretskort själv o skicka iväg på massproducering
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  27. #27
    dragonslayer Guest
    Jo den är kanon... fast den är tänkt att användas till 3.5" hårddiskar och dom kräver 12V vilket inte finns i kontakten... tror inte Irwin hade koll på det..

    (dom är fabrikstillverkade)

  28. #28
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Jo den är kanon... fast den är tänkt att användas till 3.5" hårddiskar och dom kräver 12V vilket inte finns i kontakten... tror inte Irwin hade koll på det..

    (dom är fabrikstillverkade)
    man kan höja volt styrkan
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Japp, stod med Swizzy o visade en liten krets som ökar på ström med lite kondningar o spolar från 5.volt usb till 19Volt
    En sån där skitenkel USB till Mobiltelefonladdare för en gammal ericsson telefon
    Principen är densamma.

    Ett litet tips inför version 2
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  30. #30
    dragonslayer Guest
    jag har svårt att tänka mig att man kan öka både ström och spänning ...
    Jag minns ett spel där man hade generatorer på ett rymdskepp i omloppsbana och skickade den trådlöst ned till planeterna

    Bygg ni nått sånt... och bli mångmiljonärer

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. test
    By MaCRo in forum Test
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-09, 23:04
  2. Xbox 360 Ping 17 Test Disc
    By int21 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-18, 08:41
  3. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-07-04, 10:25
  4. testing
    By EvilBoY in forum Test
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-10, 17:26

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •