Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: [TUTv1.0]USB-Explorer (Aka.USBXTAFGUI_v32BETA2)

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0

    [TUTv1.0]USB-Explorer (Aka.USBXTAFGUI_v32BETA2)

    HIttade inget om USB-XTA så jag tänkte dela med mig av vad jag vet

    USB-XTA är ett smidigt program som UP-Dateras Ständigt
    den nya v32 Beta 2 har nu enkel "Drag ´n Drop" Function och mycket simple design att komma in i.

    Först rekomenderar jag att man använder minst en 2GB sticka, av många anledningar.

    Oky starta din "x360" gå till System Settings > Memory, gå till USB-Stickan
    och tryck på "A" (Grön) välja "Costumize" flytta den lilla bollen så långt åt höger som möjligt, när den nåt max minska 1GB, tryck nu på grön

    *Detta extra utrymme kan användas till olika extra program som kan köras i XEXMENU, om du inte har "JTAGAD" maskin så kan detta extra utrymme vara bra till manuella updateringar av DVD, Hårdisken och andra updateringar man kan hitta på 360s hemsida eller varför inte moddade updates *

    när du har bestämt dig hur mycket som ska användas (låsas till "x360" Bruk)
    så är de bara att använda "A" (Grön)


    Detta är vad jag kommer att gå över, jag "Dummar" ner den rätså mycket så alla kan hänga med.

    *Allt Detta är på EGEN RISK!!! Jag gör allt För att vara tydlig med vad som görs, NEJ! jag spelar inte LIVE så jag vet inte vilka följder de får, !!!OBS!!! På Egen RISK!!!*

    de jag kommer att gå över är hur man kan ändra sin Save på många olika sätt
    Njut av friheten MS har Sent oss


    Oky, De flesta vet redan vad "Save Edit" är, för er som inte vet så är det när man ändrar en spar fil så de blir fördelaktigt för spelaren så som,

    MAX liv T.ex Final Fantasy XIII (13),
    Starta med All Tunga eller vilka vapen du vill T.ex GTA IV (4),
    999 i skada på dina vapen T.ex KUF: Circle Of Doom

    Detta är de spel som man kan ändra och mycket mer, sök runder "Save Edits, för spel är program som ändrar spelen åt dig lite mindre krångel med HEX och programering och mer Hångel, Smidigt å lätt

    Vid detta lagget har du nog skapat en "x360 Sticka" redan,
    Backa och gå till din Hårdisk,
    via: System Settings > Memory > Hard Drive > Games >
    Välj de spel du vill ändra, Sök på Google efter Save Edits till spel du vill fuska på, jag stöder inte LIVE fusk, då du blir bannad inom en veckas tid.

    Spel jag vet:
    * Final Fantasy 13
    * Tekken 6
    * GTA 4
    * KUF: Circle Of Doom
    (OBS: om detta är ditt första försök, då rekumenderar jag att du "KOPIERAR" din save då du kan välja var spelet ska ladda din sparning ifrån )

    när du valt de spel du vill ha tryck grön > Copy > USB > vänta sedan tryck Grön, ta nu ut din USB-Sticka.

    skicka in den i din PC, och packa up "USBXTAFGUI_v32BETA2" som finns lite över allt, använd Google eller något
    (Sök ORD: usb Xtaf Xplorer, usb Xplorer)
    (jag packar alltid up med "Winrar" och drar den packade filen med höger klick "Extract To")

    Sparka igång USB-XTA, med EXE filen som har "x360" logotypen på sig,
    Clicka:
    File > Open Drive > Data Partition > Content > E0000(Användar ID) > XXXXX(Spel ID) > 00000001(SPAR fils Map)

    clicka en gång på "00000001" mappen så ser du en fil till höger "XXXX-00.dat"
    skapa en map på skrivbordet eller var som, namn: Spelet-Save, i den gör du 2 mappar:
    Ren (Aka, Clean)
    Mod (Aka.MOD)
    dra in ".Dat" filen från "USB-XTA" till både, Ren å Mod, öppna Mod mappen sparka igång din "Save Edit" jag kan inte hjälpa dig så mycket här.

    Save Edits har 2 oskivna regler File > Oppen > "Din Save .Dat" som finns i Mod Mappen du skapade för en stund sedan,
    gör de ändringar du vill utföra, som test gör en litten ändring, T.ex ge din save ett vapen du inte kan få vanligtvis, eller ändra dina pengar eller Liv
    Clicka: File > Save

    (OBS: Beroende på vem som gjort "Save Editen" så finns de dom some "Rehashar-Resignar" du kan se de som 2 låss, MS har för att göra de svårt att ändra dom

    Om de inte kommer up T.ex Saved, Rehashed and Resigned eller om detta kommer up Dont Forget to resign and rehash.

    så kan du lössa detta enkelt, Googla efter Modio, funkar typ som USB-XTA men är stellare och tar längre tid att ta in och ur filer, använder bara modio för "Rehash" och "Resign" saker

    packa up som jag gjort med USB-XTA, Höger click drag "Extract To" öppna mappen öppna Modio, tar sin lila tid men på tanke på vad den gör så är de värt väntan

    dra in din moddade fil direct in i Modio och tryck på en stor knapp längst ner i hörnet "Rehash & Resign" svårt att missa, sen är de bara att stäng Modio)


    När den är rehashad & Resignad, så är de bra att tabort den som finns där och dra in den nya i USB-XTA, (Igen Mappen heter "00000001")
    Ta ur Stickan från din PC och sätt in den i din "x360"
    starta spelet, välj att ladda från "USB" gå till dina saves, och ha kul

    OBS: Finns den inte där, då har de blivet fel vid rehash & Resign, detta kan bli åtgärdat med den
    .Dat filen du lagt i Mappen "Ren", jag hade också kollat där jag laddat ner den, oftast så finns de en Beskrivning, kolla om han/hon nämner om den SKA eller inte "rehashas & Resignas" gör Save Editen de samtidigt som du trycker Save
    så kan Modio strula till de.




    PS: Ursäkta min stavning, den är lite rostig

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Trevlig guide du har skrivit är det ok om jag snor den av dig senare och lägger på min hemsida? [gör lite små ändringar så att den är lättare att följa och det även står vilka program som behövs på sidan och sådär...] kommer självklart ge dig credits för det isåfall
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Tycker dock att detta hade passat fint i denna tråd.. : http://forum.psxcare.com/support/showthread.php?t=38474

    Och nej jag tycker inte att du eller någon ska stödja XTaf, i detta fall har jag personligen blivit "anmäld" för nån dum copyright sak bara för att jag i princip gjorde gratisreklam för de som säger sig ha upphovsrätt för programmet..

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Såg att ( Videoklippet är inte längre tillgängligt på grund av ett upphovsrättsanspråk från GruntMods. ) var en kotte som gillade att anmäla videos åt folk så de blir av med sina videos, annäl idioten till YouTube så reder det sig säkert.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2010
    Inlägg
    15
    Respekt
    0
    Tja, jo visst jag la ju in den för att folk ska kunna se den, så gör vad du vill
    "slit den med hälsa bara" *haha*

    kommer att göra fler så småning om


    PS: allt efter som jag skriver fler så kommer jag att ändra uplägget rätt så mycket så de kan hända att denna blir redigerad i framtiden :P


    EDIT: har trubbel med att lägga up en "Ny Tråd" laddar och Laddar sen kommer ett fel meddelande up

    "Server Error, unable to connect to fastcgi server."
    Last edited by SomethingUnkown; 2010-06-10 at 03:43.

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    xexmenu är bara till för om man har en jtagad box???

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    xexmenu är bara till för om man har en jtagad box???
    Ja det stämmer.
    Du kan inte starta XexMenu på en 360 som inte kör osignerad kod (egenknackad)...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    misstänkte det. blev lite förvirrad av det som i guiden. tack för svaret

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    misstänkte det. blev lite förvirrad av det som i guiden. tack för svaret
    Så förvirrande är det inte, han förklarar ju det rätt bra
    *Detta extra utrymme kan användas till olika extra program som kan köras i XEXMENU, om du inte har "JTAGAD" maskin så kan detta extra utrymme vara bra till manuella updateringar av DVD, Hårdisken och andra updateringar man kan hitta på 360s hemsida eller varför inte moddade updates *
    Utrymmet som är över kan användas till XexMEnu eller Emulatorer o annat gott gott om man har en j-taggad maskin, och om inte till systemuppdateringar eller bilder o musik samt film.

    Man måste inte ha ett 2Gb minne heller då Ms tillåter att man har ett ( upp till 16Gb ) minneskort
    Personligen har jag inte prövat ett större minne än 8Gb o delat upp med Custom partition info så jag ahr avsett 4Gb till 360 minne o 4Gb till annat.
    Men jag är lite sugen på att kasta i ett 32Gb minne eller mer o se om den då allokerar allt "Vilket den bör göra" som ett vanligt portabelt media o bara allokerar 16Gb av det totala utrymmet för 360 minneskonvertering o resterande som annat media...

    Om någon annan har ett 120Gb minne på usb sticka eller så kan ni kanske testa å återkomma med info om jag inte hinner före
    Last edited by Pendragon; 2010-07-12 at 12:41.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    det är det där kommat som störde lite :P

    Men en annan fråga. jag försöker få en title update att funka med xtaf.

    jag lägger de nedladdade updatesen i cache mappen men sen när jag sätter in usb:t i boxen så känner den inte av det alls :S jag använder xtaf beta 32b

    Vad gör jag för fel?

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det kan vara så att den inte accepterar cache på USB sticka... tänkt på det? jag skulle nog kunna testa med min original box...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    211
    Respekt
    20
    Jo det kan va nåt sånt men hur förklarar det att det fungerar för andra personer?

    Om det nu inte går. kan man inte fixa det på nåt sätt ?

  13. #13
    Citat Original inlägg av jonapaloma Visa Inlägg
    det är det där kommat som störde lite :P

    Men en annan fråga. jag försöker få en title update att funka med xtaf.

    jag lägger de nedladdade updatesen i cache mappen men sen när jag sätter in usb:t i boxen så känner den inte av det alls :S jag använder xtaf beta 32b

    Vad gör jag för fel?
    Kan inte säga att jag vet vad som är fel men har du prövat att göra samma sak igen? XTAF har en tendens att göra USB minnen obrukbara tills man formaterar om dem till FAT32 "/

    Annars kan du pröva att använda Modio för att komma åt och ändra filerna i USB minnet.

Liknande diskussioner

  1. Installation av DMS Explorer på minneskortet
    By Hansi in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 14
    Senaste inlägg: 2005-10-11, 18:50
  2. Execftp, dms hdd explorer
    By Hellraiser_86 in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-03-07, 10:09
  3. DMS Explorer
    By karatepottan in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-02-18, 15:48
  4. HDD explorer - instalationen hänger sig..
    By obidobido in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-24, 01:58
  5. HDD Explorer som autostart
    By rageaholic in forum HD Loader, FTP-server m.m.
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-08-08, 02:25

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •