Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Spara dvd-filmer i 360

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16

    Spara dvd-filmer i 360

    Hej,
    Går det att rippa sina dvd-filmer till xbox 360 hårddisken och sen bara kolla därifrån utan skiva ??

    Har bara använt 360 för att spela och vet inte de andra funktionerna på den.

    Tack

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Nej, någon sådan funktion finns det tyvär inte vad jag vet...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Men funkar det att spara avi, mpeg-filer osv och sen spela därifrån ??

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traxstar7 Visa Inlägg
    Men funkar det att spara avi, mpeg-filer osv och sen spela därifrån ??
    du kan spela MPEG och AVI från USB [formaterat i FAT32] om du har Optional Media Update installerat, om du dessutom kör en "vanlig" 360 måste du vara inloggad på live för att kunna se på film (vad jag minns) kör du JTAG:ad 360 slipper du det
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Optional Media Update installerat ??
    Jag vet inte vad det är, har bara spelat och uppdaterat dashboard och allt som dyker upp när man ska spela ett spel.

    FAT32 är lite väl antik nu va, iaf så är min 360 flashat hos er, men tänkte kanske köpa den nya.

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Är det nåt man kan föra över till 360 hdd ??

    Bilder då ??

    Tack

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Optional Media update laddar du hem på Xbox Live...

    FAT32 är ganska gammalt ja, men 360'n stödjer inte NTFS vilket är riktigt DÅLIGT med tanke på att NTFS var välanvänt redan när 360'n kom... och det är ett MS format...

    men iaf, vad gäller bilder ska du inte behöva någon uppdatering... däremot måste lagra dom på FAT32 också

    Vi kommer nog inte ta in nya 360 slim förrens det går att modifiera även dom, det lär inte gå att flasha dom right out of the box direkt, och vi måste lära oss öppna dom nya på ett snyggt sätt också... av dom bilderna jag tittat på änsålänge verkar det vara massa delar man ska ta loss för att komma in i konsollen... så det lär vara ett högre pris för att flasha dom... med tanke på att det tar längre tid att få upp dom etc.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Så om jag sparar bilder på extern hdd/minne i FAT32 format, kan jag då överföra och spara det i xbox 360 hdd, och kolla på bilderna därifån ??

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    ingen aning, aldrig testat det faktiskt o.O
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Hårddisken i xbox 360 känns värdelöst, den är bara till för att kunna ladda ner saker från live och installera spelen på, lite väl stor hdd för sånna saker, om man nu inte har 20-30st spel...

    Får väl hoppas på ny uppdatering som gör det möjligt att spara film/bild på hdd...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traxstar7 Visa Inlägg
    Hårddisken i xbox 360 känns värdelöst, den är bara till för att kunna ladda ner saker från live och installera spelen på, lite väl stor hdd för sånna saker, om man nu inte har 20-30st spel...

    Får väl hoppas på ny uppdatering som gör det möjligt att spara film/bild på hdd...
    well, att kopiera in en film på samma sätt som musik lär inte hända ngnsin tyvär... det finns för mycket olika kopieringsskydd för att det ska fungera bra... dessutom kommer filmerna inte länge till på DVD...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Jag var ute efter att kunna spara hemma gjorda dvd-filmer och bilder, så att man har en extra backup på det, förutom pc'n och externa hdd.

  13. #13
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av traxstar7 Visa Inlägg
    Jag var ute efter att kunna spara hemma gjorda dvd-filmer och bilder, så att man har en extra backup på det, förutom pc'n och externa hdd.
    Pg,av cencurlagar får du inte titta på dina hemgjorda sängkammarfilmer från internHDD

    Du skall om du kopplar upp din 360 via MediaCenter på Vista eller Windows 7 dator kunna flytta över film, musik o bilder till din 360 HDD.
    En manuell process..

    Du kan titta på Div-X eller X-Vid filmer från CD/DVD/USBminne/USB disk eller via nätverk om du har den alternativa mediacodecen installerad...
    Här kan man bla läsa lite:
    http://www.xbox.com/sv-SE/pcsetup/xpsp2.htm

    MEdia codecs för Div-X o X-Vid kan man även btränna på skiva o uppdatera via deras sida med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Så om jag för över filmer/bilder genom manuella processen, kan man då kolla på de, eller ligger de där bara sparad ??

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    det skall gå ja...
    Har själv aldrig gjort det så jag har presonligen ingen erfarenhet... jag har ju en Nas som delar ut film, musik o bilder hemma själv...
    Betydligt mycket smidigare tycker jag.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    dragonslayer Guest
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    MEdia codecs för Div-X o X-Vid kan man även btränna på skiva o uppdatera via deras sida med.
    Det var en nyhet för mig... har du en länk eller något?

    Tidigare har "optional media update" licencierats som DLC..
    (knyts till den installerande profilen och konsollen)
    och har bara funnits via Xbox Live!
    Last edited by dragonslayer; 2010-06-22 at 11:27.

  17. #17
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av dragonslayer Visa Inlägg
    Det var en nyhet för mig... har du en länk eller något?
    Du är ju kung på det där, o behöver inte ordbajsa...
    Så var det förut på xbox.com iaf, nu vette katten när du skrev sådär...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  18. #18
    dragonslayer Guest
    trist... jag trodde det hänt nåt kul

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag har starkt för mig att jag tidigare när dashboardsen såg ut som flikar istället för fönster *på stenåldern jag vet* både laddat ned stöd för Gammelbox och Div-x skit...

    Ms sa nu i telefon ( Efter jag påstått att jag har en 360 på landet utan internet men en laptop med mobilt bredband jag kan rosta skivor på eller lägga filer på usb stickor då jag gjort det innan för 2-3 år sedan men inte hittar länkar längre på deras sida. ) att det krävs en Internetförbindelse med Silvermedlemskap minst.
    Tidigare har de haft så men för att bättre kontrollera och då de betalar för varje codec som licensavgift så har de valt att gå ifrån det och även tillåte Silver medlemmar (Tidigare guld) att ladda ned dessa gratis.

    Jävla nötter.... Förut behövde man inte vara online med sin profil ens för att titta på film...

    Då finns det kanske ett annat sätt o lösa detta att på en annan inte bannad maskin ladda ned uppdateringen till HDD o kanske plocka över till en bannad o uppdatera...
    Dock borde det inte gå heller med DRM skydds tjaffs...

    Värt o kika om man kan överföra codecs till en maskin med transferkablar dock...
    Last edited by Pendragon; 2010-06-22 at 12:28.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2008
    Inlägg
    80
    Respekt
    16
    Går tyvärr inte att föra över bilder till xbox 360 hårddisken, har sökt överallt men samma resultat.

    Hårddisken i 360 verkar vara totalt värdelöst, kan bara installera spelen för att det ska vara tystare/så att skivan inte snurrar.
    Sen spara en massa lulllull bara
    (förutom map-packs osv då...)

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av traxstar7 Visa Inlägg
    Går tyvärr inte att föra över bilder till xbox 360 hårddisken, har sökt överallt men samma resultat.

    Hårddisken i 360 verkar vara totalt värdelöst, kan bara installera spelen för att det ska vara tystare/så att skivan inte snurrar.
    Sen spara en massa lulllull bara
    (förutom map-packs osv då...)
    du kan spara din framgång i spel, musik, ladda hem videos från live, ladda hem extra grejer till spel, installera in spel för att minska laddtider/ljud

    jag tycker inte den är speciellt värdelös...?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Lägga in filmer och bilder på 360?
    By dontknowhow in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-07, 13:40
  2. Använda 360 som HTPC?
    By CorelBlue in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-18, 14:12
  3. Xbox 360 - Media Center och Brända DVD filmer
    By Goodfellah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 20:57
  4. Byta dvd i 360
    By flygarn in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2006-07-10, 21:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •