Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: 2 saker; 1.Scrubba ISO 2.wbfs

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22

    2 saker; 1.Scrubba ISO 2.wbfs

    Tjenixen...

    Synd att man är så jävla rudis på det här så man måste belasta alla stackars anställda på PSXCare med idiotfrågor som dom nedan

    Jag kör Wii PAL 4.2E Wode med senaste FW +extern HDD -allt funkar prima hittills men har funderingar som kräver svar på frågorna nedan.

    1. Hur Scrubbar jag en ISO?
    Provade med Wii Scrubber 1.3. Pekade ut en vanlig isofil som var 4.5GB stor, Scrubbade med standardinställningar i Wii Scrubber, tog 20min allt ok, den scrubbade filen blev dock exakt lika stor som den icke scrubbade. Ok tänkte jag, det kanske inte fanns nåt att scrubba i ison. Provade därför två andra isofiler men kom fram till exakt samma resultat.
    Vad gör jag för fel???

    2. wbfs -börjar bli fullt på disken med iso nu.
    Tänkte konvertera mina isos till wbfs via Game Manager i tron att isofilerna skulle bli lite mindre men så är ju inte fallet. Dom konverteras bara och får namnet namn.wbfs och lika stora som innan konverteringen.
    Vad gäller för HDD som filerna ligger på? Ska/bör den vara formaterad med wbfs eller duger NTFS? Jag provade att formatera en disk med wbfs via Game Manager som sa att det var ok men när jag kikar så är disken fortfarande NTFS.

    Hjälp önskas från kunnig som kan reda ut begreppen och förklara hur jag ska göra. Google har jag som kompis självklart men inte riktigt hittat något som direkt förklarar hur det funkar.

    Taxi!

    GroGGen
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    Tjenixen...

    Synd att man är så jävla rudis på det här så man måste belasta alla stackars anställda på PSXCare med idiotfrågor som dom nedan

    Jag kör Wii PAL 4.2E Wode med senaste FW +extern HDD -allt funkar prima hittills men har funderingar som kräver svar på frågorna nedan.

    1. Hur Scrubbar jag en ISO?
    Provade med Wii Scrubber 1.3. Pekade ut en vanlig isofil som var 4.5GB stor, Scrubbade med standardinställningar i Wii Scrubber, tog 20min allt ok, den scrubbade filen blev dock exakt lika stor som den icke scrubbade. Ok tänkte jag, det kanske inte fanns nåt att scrubba i ison. Provade därför två andra isofiler men kom fram till exakt samma resultat.
    Vad gör jag för fel???

    2. wbfs -börjar bli fullt på disken med iso nu.
    Tänkte konvertera mina isos till wbfs via Game Manager i tron att isofilerna skulle bli lite mindre men så är ju inte fallet. Dom konverteras bara och får namnet namn.wbfs och lika stora som innan konverteringen.
    Vad gäller för HDD som filerna ligger på? Ska/bör den vara formaterad med wbfs eller duger NTFS? Jag provade att formatera en disk med wbfs via Game Manager som sa att det var ok men när jag kikar så är disken fortfarande NTFS.

    Hjälp önskas från kunnig som kan reda ut begreppen och förklara hur jag ska göra. Google har jag som kompis självklart men inte riktigt hittat något som direkt förklarar hur det funkar.

    Taxi!

    GroGGen
    1. ingen aning...

    2. Kör WBFS Formaterad hårddisk jag har märkt att spel tar mycket mycket mindre plats där, som t.ex. NSMB tar 350mb istället för 4gb~ som jag antar att det blir på NTFS?
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    USB loader o dumpa spel från skiva scrubbar automagiskt på något konstigt vänster bort saker som inte behövs, om det är bra eller inte låter jag vara osagt
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    hur/med vad formaterade du till wbfs?
    Den nsmb du har är förmodligen redan i wbfsformat innan den hamnade på disken, frågan är ju hur man krymper en fil från iso till wbfs.
    Det kan du ju klura på
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    jo så kanske det är, men man sitter ju här med oräkenliga isofiler som man skulle vilja ha i wbfsformat i stället.
    Helt plötsligt får alla spel plats på 200GB i stället för 2TB!
    Klura lite på detta...
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    hur/med vad formaterade du till wbfs?
    Den nsmb du har är förmodligen redan i wbfsformat innan den hamnade på disken, frågan är ju hur man krymper en fil från iso till wbfs.
    Det kan du ju klura på
    Den var inte alls i wbfsformat innan, det är direkt från skivan... sedan har jag kollat på diverse sidor vad den har för storlek... att formatera med wbfs gör du i programmet WBFSManager eller något annat motsvarande program... finns ett gäng... den klarar sedan av att läsa .iso filen och kopiera över innehållet i den till disken på ett speciellt vis... fråga mig inte hur, men det tar inte så himmla mycket plats efteråt...

    *edit:*

    jag har funderat på att försöka hitta lite info om hur release grupperna gör för att minska ner storleken på iso filerna själv, men inte orkat titta närmare på det ännu...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Klura o klura, den tvättar väl bort Dummyfiler o Dummy info ur filer
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    sweet, now we´re talking
    WBFSManager är alltså svaret på min fråga
    Formatera disken men WBFSM och sedan kör ison igenom den till disken....
    Är det rätt uppfattat?
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    318
    Respekt
    22
    måste bara inflika att WODE är nog det bästa som hänt Wii.... tillsammans med HomebrewChannel +lite google +PSXCareforum = multimediaWii (dock utan HD)
    360 Slim 250GB ej fipplad med, Wii +Wode, Monster-PC, GameCube Orig, PS3 PAL 80....

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av GroGGmanneN.se Visa Inlägg
    sweet, now we´re talking
    WBFSManager är alltså svaret på min fråga
    Formatera disken men WBFSM och sedan kör ison igenom den till disken....
    Är det rätt uppfattat?
    Japp, det är rätt så, du behöver egentligen inte äns packa upp det du tar hem... WBFSManager har även stöd för RAR filer
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Wii ISO loader
    By ozzi_ag in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2009-04-15, 14:36
  2. ISO till CSO med drag n drop
    By younso in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-14, 08:42
  3. Hur bränner jag när de bara är en ISO fil?
    By Kan_inget_alls in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-08-03, 13:33
  4. Ferrox iso loader vad är det?
    By bjja in forum Playstation 3
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-06-20, 22:03
  5. ISO Video problem, filmen hittas inte
    By Bajen13 in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 18
    Senaste inlägg: 2008-04-13, 08:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •