Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Wii (Wiikey?) trubbel.!.

  1. #1
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17

    Wii (Wiikey?) trubbel.!.

    Tjena grabbar,

    förra helgen efter många påtryckningar från familjen så införskaffade jag mig ett wii (chippat troligen wiikey i den då den har nått år på sig) har funkat klockrent fram tills igår, brände ut red steel 2 och lirade detta för nöjes skull och märker då att den hackar lite med laddningar och i spelets gång, tänker inte mer på detta och slänger i new super mario bros. lirar en stund sen får jag upp ett meddelande, The game Disc could not be read. Please refer to your Wii Operations Manual for more information. har nyligen bytat skivor för bränningen med, Men. så testade jag nu idag att spela orginal wii sports och samma jävla meddelande kom upp. är det lasern som håller på att ge sig tro? känns ju som detta, fick även med super mario galaxy vilket funkar så antar att chippet är uppgraderat, och wii:et har 4.3E.

    så frågan är ju nu. vad gör jag? är detta nått psxcare kan fixa? skulle gärna vilja ha en homebrew channel med, men antar att detta inte går. har läst och läst och läst men blir fan inte klokare på den här maskinen. Tacka F-n för xbox 360 inga krussiduller där inte...

    tacksam för svar.....


    kollade serieNr:t vilket är :LEH1058 kan va bra för er att veta....
    Last edited by SWPHOBIA; 2010-07-17 at 16:45.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Det skulle kunna vara chippet som är problemet, om du vet vilken version av chippet det är så blir det ju lättare att felsöka (Wiikey eller Wiikey2) troligtvis wiikey2, i så fall bör du ladda hem den uppdateringen som är för just ditt chip (Wiikey2 har 1.3 och wiikey har 1.99) dom kan du tanka hem här: www.wiikey.cn ibland kan sida dumma sig lite... Att du kan lira Super Mario Galaxy är inget märkvärdigt, om du inte tänker på Super Mario Galaxy 2? är det 2:an så lär du ha den senaste mjukvaran ja, men som sagt, bästa är väl ändå att testa o uppdatera chippet... New Super Mario Bro's fungerar även på äldre mjukvaror, MEN inte hur länge som helst, en bit in i spelet, har för mig det är 2:a banan? eller något sådant slutar det fungera...

    Det kan också som du säger vara lasern som strular, isåfall kan vi byta den åt dig, eller så byter man hela DVD enheten...

    När du bränner ut dina spel, bränner du dom då på Verbatim skivor eller något annat? om det är något annat kan det vara orsaken till att spelen inte fungerar som dom ska, vad gäller ditt original där (wiisports) kolla att det inte är fullt med repor på den eller så... det brukar vara den vanligaste orsaken till att man får sådana problem med Original lir, att det är repigt eller så...

    HBC kan du få in ja, MEN det är otroligt krångligt, vi har 1 person på PSXCare som kan fixa det, och han är för tillfället på semester, om jag inte minns helt fel skulle han komma tbx här i slutet av månaden...

    *Edit:*

    Ett litet tips, skriv ALDRIG ner hela serienummret på ett forum i samband med att du skriver att konsollen är modifierad, detta kan leda till väldigt mycket konsekvenser, faktum är att man aldrig ska skriva hela serienummret... den information som kan behövas på just Wii är den här delen av serienummret: LEHxxx övrig information är konsoll unikt, hjälper ingenting... (står även på Wii sektionen i webshopen)
    Last edited by Swizzy; 2010-07-17 at 16:41.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  3. #3
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    härligt swizzy, ska kolla med updates genast.. men måste väll ändå va ett wiikey chip i den (trots allt en 06 version) chippningen gjordes av kapten krok i gbg enligt säljarn. och nej jag menade galaxy 1, som du skrev i mario bros så kom vi faktiskt till svamp huset igår... ska leta lite info om uppdatering och hur det ska göras och testa direkt. läste nånstans här att det är iallafall lungt med att försöka sätta in fel uppdatering till chippen,,,

    tack ännu en gång Swizzy...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av SWPHOBIA Visa Inlägg
    härligt swizzy, ska kolla med updates genast.. men måste väll ändå va ett wiikey chip i den (trots allt en 06 version) chippningen gjordes av kapten krok i gbg enligt säljarn. och nej jag menade galaxy 1, som du skrev i mario bros så kom vi faktiskt till svamp huset igår... ska leta lite info om uppdatering och hur det ska göras och testa direkt. läste nånstans här att det är iallafall lungt med att försöka sätta in fel uppdatering till chippen,,,

    tack ännu en gång Swizzy...
    försöker du lägga in Wiikey uppdateringar och du inte har ett Wiikey chip i konsollen kommer uppdaterings programmet tala om det för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Apr 2008
    Inlägg
    44
    Respekt
    17
    Du Har så rätt så Swizzy.... testade dra en wiikey uppdatering, funkade inte. brände sen ut till wiikey2 chippet och funkade stenhårt. körde sen new super mario bros kom längre än vad jag gjort innan + att jag lät skiten stå igång under maten. med andra ord känns det som att detta fixade mina problem ska undersökas närmare framåt kvällen,,,

    Muchas Gracias SwizzY =)

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    inga problem kul att det löste sig för dig
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Nybörjarfrågor Wii + WiiKey (med Mac)
    By benderboy in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2007-10-24, 11:53
  2. Wii + wiikey - uppdateringsfråga
    By mmjepp in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2007-09-05, 20:56
  3. Wiikey i nya Wii som saknar pin3?
    By Fatass in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2007-06-04, 12:21
  4. Angående wii med wiikey
    By FiGGe_ in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2007-04-10, 15:18
  5. Nymoddad Wiikey Wii
    By Jernis in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2007-03-26, 01:11

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •