Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: Bränna DL, typ other M.

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0

    Question Bränna DL, typ other M.

    Behöver man tänka på något speciellt när man ska bränna till DL-skivor?
    Blir första gången för mig, och har bara inhandlat EN skiva så skönt om man slipper strula till det

    Kör med ImgBurn. Alla tips är välkomna, och flytta gärna tråden om den hamnat galet.

    / Signo

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Sitter här i samma situation, fast har inte börjat än, har lite andra spel som ligger före i kön
    Tror det inte ska vara något speciellt så länge man har en bra brännare!

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Wii spel ligger oftast op under 4,7 Gb o får då plats på en DVD-R ( Inte DL och inte +R ) helst Verbatim

    Har du fått tag på ett spel som är större än 4,7Gb skall du bränna dessa på Dual Layer skivor ( Verbatim DVD+R DL ) med en specifik Layer break information ( LAger brytning ) som jag själv aldrig hittat för jag inte haft det behovet
    Men sök i forumet o du skall finna
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    OK My bad, trodde att DL var kort för Dual-Layer, för man lär ju behöva en sån på dessa spel som är större än vanligt, typ Metriod Prime Triology och Metroid- Other M.

    Typiskt, jag köpte ju självklart en Verbatim DVD-R DL då jag bränner alla andra spel i Verbatim -R men jag kanske kan byta mot en +R DL om jag har tur.

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag hade köpt ett 10 pack minst av DVD+R DL då de med fördel kan användas till 360 med

    Trist o sitta med en felbränd skiva om man misslyckas

    Ena standarden heter Dual Layer Andra heter Double Layer *skratt*
    Double på +R och Dual på -R... förvirrande eller hur
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Jag fick ett litet problem när jag skulle bränna super Smash Brawl på en dvd-r DL skiva. Spelet laddar, sen blir det bara vitt...det går inte resetta eller trycka på power off, man måste dra ur sladden.
    Någon som vet om det är bränningen som är fel eller om det är spelet?

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Mig veterligen skall det spelet brännas på en DVD+R DL skiva då den versionen som inte är sönderscrubbad ligger på över 5Gb...
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Från
    VÄXJÖ...SMÅLAND
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    Lagerbyte på DVD+DL på Wii-spel är 2084960

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Lagerbyte på DVD+DL på Wii-spel är 2084960
    Sweet, jag har i örlighetens namn aldrig orkar leta reda på den infon jag köpte spelet original istället
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    26
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av jetcat Visa Inlägg
    Lagerbyte på DVD+DL på Wii-spel är 2084960
    Kanon, tusen tack!

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Sitter här med Super smash brawl, Other M, 2 DL discs och Imgburn. Hur ska jag göra för att det ska bli rätt nu då så jag slipper gå och köpa nya skivor

Liknande diskussioner

  1. Hur gör jag för att bränna xbox 360 spel??
    By plugq66 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2010-12-16, 21:51
  2. Bränna backuper för newbie
    By Silverminken36 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2008-10-06, 12:20
  3. Isofil förstor när jag ska bränna spel!
    By simpan93 in forum Nintendo WII - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-17, 14:07
  4. Kan inte bränna Xbox360-spel
    By saifer in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-05-04, 19:33
  5. Bränna av ett backupat 360spel?
    By Blommah in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2008-02-07, 17:02

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •