Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: PS3 FW 3.42 Live... VARNING!

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    62
    Respekt
    20

    PS3 FW 3.42 Live... VARNING!

    Sony släppte just PS3 firmware 3.42.

    Och det verkar som att de helt blockerat allt vad Jailbreak heter.

    Update: We can confirm that all variants of the USB-hub emulating exploit (PSFreedom, PSGroove, PSJailbreak) are no longer functional in firmware 3.42.
    Källa: PS3 firmware 3.42 has hit Network Update

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ingen överraskning där inte :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Nej, inte direkt oväntat.

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som väntat, ett brev på posten med en uppdatering som är mandatory
    http://www.ps3-hacks.com/2010/09/06/...3-42-released/

    September 6, 2010
    PS3 Firmware 3.42 Released; PS JailBreak Exploit Patched
    Posted by greg

    It?s available now via System Update ? but, you know ? if you want to stay hacked DO NOT UPDATE! I repeat: DO NOT UPDATE. We?ll keep you posted on what?s what. Stay tuned.

    Update: Updating to 3.42 (on my non-hacked console) right now?

    Update: I can confirm Sony has patched PSGroove/PSJailBreak/PSFreedom? Whatever you fancy ? it?s patched. Do not update if you wish to remain hacked. Perhaps a little homebrew can bypass this mandatory update.

    Update: My main man, Demonchild, has confirmed that Logan5 PS3 Proxy Tool works for bypassing this 3.42 update. Keep the Firmware Update box unchecked. This?ll get you back on PSN, but remember: Sony can detect Backup Manager and whatever other homebrew you run, which can likely result in your console getting banned.

    Update: Remember this IP: 67.202.81.137? It works again. Set that as your primary & secondary DNS on your PS3 and you?ll be able to bypass 3.42. Exercise caution ? who knows whose watching on the other end. Thanks MaX SLayeR!
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Installeras den här uppdateringen automatiskt om man är online, eller har man en möjlighet att tacka nej?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Man blir väl erbjuden vad jag vet.

    Man borde kanske bunkra lite PS3or?
    Det blir ju färre och färre som man kan köra detta på med tiden.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Uppdateringen är tvingad ( Mandatory ) så alla som använder PSN måste uppgradera för att ens komma vidare.

    Du får ett val, tackar du nej kommer du inte åt PSN helt enkelt.
    Nyare spel kommer komma med denna uppdatering på skiva o du kommer som vanligt inte kunna spela nyare spel om du inte uppdaterat först ( original spel )
    Så det är väl sisådär roligt.
    Jag har länge legat på mjukvara 3.15 för att jag vägrar bli av med Other-Os stödet som tillåter mig att bota *nix.
    Ena maskinen hemma tuffar 2.60, andra 3.15 o de som servats som står nya i kartong har mjukvara under 3.15 de med.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2007
    Inlägg
    607
    Respekt
    19
    Man lär väl ev. kunna patcha bort kravet på högre FW kan jag tänka mig. Kanske kommer cutsom fw nu också när man kan göra mer?

  9. #9
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Förhoppningsvis kommer hackers kunna gå runt nuvarande och även kommande FW, och kanske tom lyckas patcha spelen så dom inte kräver senaste FW. JTAGade Xboxar kräver väl att man patchar om dom så dom blir en annan Wave? Kanske blir de samma sak med PS3. Jag hoppas verkligen att den trevliga backup tiden inte är över redan, snacka om en spark i skrevet i så fall :\

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Krutan Visa Inlägg
    Förhoppningsvis kommer hackers kunna gå runt nuvarande och även kommande FW, och kanske tom lyckas patcha spelen så dom inte kräver senaste FW. JTAGade Xboxar kräver väl att man patchar om dom så dom blir en annan Wave? Kanske blir de samma sak med PS3. Jag hoppas verkligen att den trevliga backup tiden inte är över redan, snacka om en spark i skrevet i så fall :\
    Det ändrar ingenting... JTAG på 360 kräver inte alls att du ändrar waves, det ända som en wave förändring gör är att byta ut update partitionen, så att det inte krävs en ny uppdatering, du måste fortfarande ha rätt kernel på maskinen, JTAG kerneln är 8955 (Wave 6) eller 9199 (wave 7) det vill säga, alla spelen fungerar från scratch...

    det är gammal DVD mjukvara man patchar waves för...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  11. #11
    Registrerade
    May 2007
    Inlägg
    204
    Respekt
    17
    Jaha på så vis. Hade fått för mig att man patchade ner wave för att få det att funka på JTAG, men man lär sig nå nytt varje dag Antar att man inte är allt för insatt i JTAG då man själv kör med flashad konsol :P

Liknande diskussioner

  1. PS3 Felkoder - PS3 Error codes
    By Pendragon in forum Playstation 3
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2012-10-25, 19:07
  2. world at war live
    By pange in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-12-23, 23:12
  3. Hehe roligt samtal med M$ Suport!!
    By Robotach in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-30, 10:17
  4. Någon som kan logga in på live?
    By coolcool in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2008-04-21, 14:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •