Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 42

Diskussion: Teensy 2.0 Kom igång guide

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29

    Teensy 2.0 Kom igång guide

    Då vi nyss fått in Teensy 2.0 brädorna så är det väl lika bra att skriva ihop en Guide på svenska för hur man programmerar om dessa.
    Observera att vi bara lagt upp programmeringsmjukvaran själva i forumet och guider för hur man skjuter in en kod i donglarna, vill ni lägga in den beryktade källkoden kan ni säkert hämta den via google ...

    Steg 1
    Ladda ned ( Teensy Loader Application ) *Windows, Mac, Linux* --> Härifrån <-- (Ni medlemmar ser filerna vi lagt upp som Attatchments längst ned i posten.)

    För information hur man programmerar dessa för olika OS:
    xp_screenshot.png
    Windows XP

    vista_screenshot.png
    Windows Vista / Win 7

    mac_screenshot.png
    Mac OS X 10.5

    linux_screenshot.png
    Linux ( Ubuntu )

    Steg 2
    Koppla in ditt Teensy usb labbkort rill din PC via USB

    Steg 3
    Följ dessa guider beroende på vad för OS du använder:

    4.1 - Windows XP / VISTA / 7

    1. Öppna Teensy.exe
    2. Klicka på knappen på din Teensy för att aktivera den.
    3. Från File menu select “öppna HEX Filen” och välj “.”
    4. Från Operation menu välj “Program” och när den är klar bör du se “Download Complete.”
    5. Koppla ifrån Teensykortet och koppla in den i din Linuxkompatibla Ps3. Observera att din Ps3 skall vara helt avstängd via av/på spaken på baksidan på den gamla tjocka eller helt urkopplad från väggen på den nya Slim.
    6. Koppla in din Teensydongel till din Ps3 och ställ powerswitchen på din feta Ps3 i läge 1 ( power active) eller stoppa i sladden igen på din slim. ( Maskinen står fortfarande i Standby läge )
    7. Klicka därefter snabbt på Powerknappen som du brukar göra för att normalt slå igång din ps3 och snabbt därefter följt av ett tryck på Eject knappen.
    8. Voila presto — Din ps3a skall boota i en alternativ loop!
    4.2 - Mac OS X 10.5

    1. Öppna dmg och kopiera teensy till Applications.
    2. Starta teensy.
    3. Klicka på knappen på din Teensy för att aktivera den.
    4. Från File menu select “öppna HEX Filen” och välj “Valfrittnamnpåfil.hex.”
    5. Från Operation menu välj “Program” och när den är klar bör du se “Download Complete.”
    6. Koppla ifrån Teensykortet och koppla in den i din Linuxkompatibla Ps3. Observera att din Ps3 skall vara helt avstängd via av/på spaken på baksidan på den gamla tjocka eller helt urkopplad från väggen på den nya Slim.
    7. Koppla in din Teensydongel till din Ps3 och ställ powerswitchen på din feta Ps3 i läge 1 ( power active) eller stoppa i sladden igen på din slim. ( Maskinen står fortfarande i Standby läge )
    8. Klicka därefter snabbt på Powerknappen som du brukar göra för att normalt slå igång din ps3 och snabbt därefter följt av ett tryck på Eject knappen.
    9. Voila presto — Din ps3a skall boota i en alternativ loop!

    4.3 - Linux ( UBUNTU ) *Från terminalen men det visste ni pingvinmänniskor redan eller hur därför översätter jag inte texten nedan för ni är redan 1337*

    1. Download this file and copy to /etc/udev/rules.d/.

    2. Decompress teensy.gz.
      • gzip -d teensy.gz

    3. Launch teensy.
      • chmod 755 teensy
      • ./teensy &

    4. Now follow steps 3—8 from the Mac OS X section.
    OBS!
    1.
    Din Ps3 får inte ha högre mjukvara än 3.41 och har den inte 3.41 måste du uppgradera för att dessa upplåsnings trick skall fungera... ( Uppdateringsfilen hittar du här ) Tänk på att all mjukvara över 3.15 tar bort Other-OS stödet helt så du inte kan köra Linux på din Ps3 om du inte använder detta trick! så är du en Linuxmänniska kanske du vill ligga kvar på 3.15 annars om du skiter i den funktionen o vill köra osignerad kod i form av egenutvecklade applikationer med mer så kastar du in 3.41...

    2.
    Kom ihåg att stoppa i ett valfritt Ps3 spel i er PS3a då den som PSP som låsts upp i början av den eran kräver att det sitter ett spel i läsaren som den kan lura maskinen o tro att den läser ifrån!
    Den 23/9 fick jag reda på att en ny version av kod skall kunna starta osignerad kod utan skiva i läsaren, mer info om detta hittar ni här: http://www.ps3-hacks.com/2010/09/22/...roove-payload/
    Detta borde fungera för folk som vill köra Asbest-OS linuxport på sin ps3 efter 3.15....

    3.
    Tänk på att du alltid måste BOOTA din PS3 i debugläge för att kunna köra dina applikationer med mer...
    D.vs du måste powercykla, trycka på Power sen Eject med Teensykorten varje gång den startar...

    TIPS:


    TIPS 1

    1. Köp en USB disk som är minst lika stor som den interna disken du innan du hackat din Ps3 har och gör en backup i System menyn på Ps3an till den externa USB disken... På det sättet så kan du enkelt formatera om disken o återskapa backuppen eller om din Ps3 rasar i framtiden återskapa speldata...

    2. Köp en ny intern 2,5" disk i valfri storlek ( 250-500Gb eller vad ni själva vet att ni fått igång med er ps3 *Vi har inte kört diskar större än 500Gb själva här men med lite hjälp av er därute så kan vi få tips om vad som funkar * Pula i den nya disken i er Ps3 o lägg originalet på en säker plats, omformatera o låt ps3an lägga på systemet som den skall,

    3. Återskapa backuppen från USB disken så får ni er profil o speldata tillbaka men behåll filerna på USB disken...

    4. Kör igång exploiten.

    5. Tröttnar ni på att köra egenkodade saker är det bara att stoppa i originaldisken ( kan även fungera vid onlinespelande med originalspel ) men märk att vi inte har någon som helst information om ifall det sparas data på Ps3an utöver den som lagras i HDD... Så detta sker helt på egen risk o man måste vara införstådd med att om man hackat sin ps3 och kör den mot nätet så kan man få problem i framtiden.
    TIPS 2

    Det sägs att Vissa applikationer inte riktigt kan köras från en Ps3 originaldisk, i de fallen har det fungerat bättre efter ett diskbyte av den interna HDD i ps3 enheten. Mer om vilka applikationer och hur folk upplevt problemen går att googla sig fram till. ( typ här: http://psx-scene.com/forums/showthread.php?t=64935 ) eller kika på denna spreadsheet kompabilitetslista
    TIPS 3

    Förmodligen kommer man som på PSP kunna starta en E-bootloader som emulerar högre mjukvara när det kommer ut i framtiden, detta för att kunna köra nyare applikationer och använda funktioner som nyare mjukvara ger användare. Men det är ju så färskt i dagsläge så jag tror inte att någon tänkt i de banorna nu när Sony kastade ut 3.42 uppdateringen... Tänk på att all garanti upphör på den maskin ni väljer att köra osignerad kod på och garantireparationer av en sådan enhet kan dömas som ogiltiga.
    TIPS 4 Hårddiskar som fungerar i Ps3or

    Nu när det börjar bli intressant att stoppa i större 2,5" S-ATA diskar i sina Ps3 enheter för att kunna starta eget kodade och osignerade applikationer så som emulatorer etc. så tänkte jag samla lite information om vad för diskar våra kära forumanvändare fått igång på sina Ps3or
    Vet ni fler diskar som fungerar så kasta ett inlägg så lägger jag till infon nedan.

    500GB Samsung 5400 rpm Modell: HM500Ji ( 8Mb Cash ) *
    640GB Samsung 5400 rpm Model: HM641JU/ASU

    *Dessa stoppar vi in åt våra kunder när deras intern diskar gått sönder o vi får i uppgift o återställa systemet till spelbart skick.
    Last edited by Pendragon; 2010-10-01 at 17:54.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    En väldigt bra resurs för att kunna få hem information och egenutvecklade applikationer är http://www.ps3-hacks.com/

    Kika gärna in där o titta runt om det är så att ni vill få igång Emulatorer eller annat gott på era PS3 enheter med mera.
    __________________________________________________ ______________________

    FTP på PS3 info:
    http://forum.psxcare.com/support/sho...PS3-FTP-Server
    Last edited by Pendragon; 2010-09-28 at 12:29.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reserverat utrymme 2

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reserverat utrymme 3

  5. #5
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Reserverat utrymme 4

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    För er som vill ha PSGroove 1.1 finns den färdig kompilerad (Med patch) här: http://www.bonznumber1.com/gaming-co...sgroove-v-1-1/ filen i sig finner du här: http://www.bonznumber1.com/wp-conten...roove_v1.1.zip du ska använda dig av filen "psgroove1.1_TEENSY2.0.762.hex" tillsamans med Teensy 2.0
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    118
    Respekt
    20
    "2. Köp en ny intern 2,5" disk i valfri storlek ( 250-500Gb eller vad ni själva vet att ni fått igång med er ps3 *Vi har inte kört diskar större än 500Gb själva här men med lite hjälp av er därute så kan vi få tips om vad som funkar * Pula i den nya disken i er Ps3 o lägg originalet på en säker plats, omformatera o låt ps3an lägga på systemet som den skall,"

    Fasen, det där tänkte jag inte på. Perfekt i och med jag sitter med en ps3 40gb!
    PS2 DMS4 PRO
    Wii D2CKey BOOT2 CFG USBloader + Seagate Freeagent GO 500GB (extern hdd)
    PS3 FAT 40GB (500GB) KMEAW CFW3.55 + Seagate Freeagent GOFLEX 500GB (extern hdd)
    PS3 Slim 160GB original
    NDS Lite M3 Real 8GB

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Lillejan Visa Inlägg
    Fasen, det där tänkte jag inte på. Perfekt i och med jag sitter med en ps3 40gb!
    Ibland är jag smart eller hur : D
    Tänkte fylla på med info här ju mer som kommer upp och förmodligen slå ihop tråden med ++ nrä vi väl får in den med * därav de reserverade utrymmena *

    Just nu är det lite buggit i nya forumet med bildlänkar etc, o smileys men förhoppningsvis fixar Stan64 det snart : )
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Fick mitt chip idag (ruskigt snabbt av PSXcare)

    Och laddade hexfilerna som Swizzy postade några poster över. Fungerade klockrent!

    Hade ett USB-minne med 2 spel som funkade utan några problem och provade därefter att slänga in FTP-serverprogrammet på
    min PS3. Förde sen över ett 3:e spel över nätverket och även det fungerade kanon (förutom att servern hängde sig ett par gånger)
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Finns denna att få tag i Sverige. Skulle
    vara kanon till Teensy 2.0
    Last edited by Tjurig; 2010-09-11 at 15:45.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Finns denna att få tag i Sverige. Skulle
    vara kanon till Teensy 2.0
    du har inte lust att länka till produktens sida istället för en bild på produkten? det är mycket lättare o svara då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    kjell & Company's produkt: 68613 är typ närmaste jag kan hitta sådär på rak arm, därefter behöver man ju då ha en dubbel hane...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Ok tack...

    men man vill ju försöka hålla den så kort som möjligt

    HIttade dock den på Deltaco men där får bara grossister handla
    Last edited by Tjurig; 2010-09-11 at 19:42.
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Jag hittade den nu efter 3 minuter sökande på en stor svensk auktions site sökte helt enkelt på: USB adapter
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Ok tack...

    men man vill ju försöka hålla den så kort som möjligt

    HIttade dock den på Deltaco men där får bara grossister handla
    Jag kan säkert återuppliva vårt gamla deltaco-konto :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Jag hittade den nu efter 3 minuter sökande på en stor svensk auktions site sökte helt enkelt på: USB adapter
    Tack
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  18. #18
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Finns denna att få tag i Sverige. Skulle
    vara kanon till Teensy 2.0
    Här har du ju
    http://pcbutiken.se/html/usb-adapter..._ha.22674.html
    som finns i lager =)

    även här och betydligt billigare

    http://www.bramida.se/product_detail...9&item_id=1926
    Last edited by icqdevil; 2010-09-12 at 10:31.

  19. #19
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Betalade 28:- inkl frakt på auktionssidan
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  20. #20
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av Tjurig Visa Inlägg
    Betalade 28:- inkl frakt på auktionssidan
    Undra hur lång leveranstid det är...
    prövade just att beställa på bramida men hittar fan inte ens deras plusgirokontonr, jävla skämt till hemsida

  21. #21
    Registrerade
    Dec 2003
    Inlägg
    96
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av icqdevil Visa Inlägg
    Undra hur lång leveranstid det är...
    prövade just att beställa på bramida men hittar fan inte ens deras plusgirokontonr, jävla skämt till hemsida
    Man fick visst ett mail med betalningsuppgifter osv, så var för snabb att såga=) Dom svarade till och med på mitt mail till kundtjänsten idag (söndag) imponerad! 39kr med frakt. Skriver dagen jag får varan så ni får se hur lång tid det tar

  22. #22
    Registrerade
    Dec 2009
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Måste man ha ett valfritt spel i släden för att kunna köra spel från HD?
    Min läsare är trasig så...

    tacksam för svar.

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av sneaksneak Visa Inlägg
    Måste man ha ett valfritt spel i släden för att kunna köra spel från HD?
    Min läsare är trasig så...

    tacksam för svar.
    I dagsläget krävs det ett original spel tyvär ja, men det ryktas om att man med version 1.1 av Backup manager ska slippa det... men som sagt, bara rykten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag skulle i alla lägen med en utvecklingsadapter som den köra med en kort usb kabel o lägga kretskortet i en plastask för att isolera den

    Då är jag mest rädd om att kortet skulle få en ESD kyss i hanteringen o så slipper den ju damm o inte för att jag är orolig o få lite krypström i mig
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  25. #25
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Hej, undrar vilken Teensy man ska välja? 2.0 eller 2.0 ++ , va mer ska man kunna göra med 2.0++ ? osv?

  26. #26
    Registrerade
    Dec 2002
    Inlägg
    222
    Respekt
    22
    En snabb fråga bara! Om man installerat ett spel på Hårdisken , å man vill spela det, måste man boota med psgroove/Jailbreak varje gång eller bara när man vill lägga in spelen eller annan homebrew?

  27. #27
    Registrerade
    Aug 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    För att kunna spela en "kopia" så måste man boota med sin dongle..
    Människor som inte tänker ordentligt har inga hjärnor,
    snarare har de grått ludd som har flugit in i huvudet på dem av misstag.
    /Nalle Puh

  28. #28
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av c0mbichr1st Visa Inlägg
    Hej, undrar vilken Teensy man ska välja? 2.0 eller 2.0 ++ , va mer ska man kunna göra med 2.0++ ? osv?
    Det har vi redan svarat på tidigare i tråden. Beställ det som finns på lager / verkar ha kortast leveranstid. Som det ser ut nu får vi slut på 2.0 inom ett par dagar, men 2.0++ kommer nog in ungefär samtidigt som 2.0 tar slut...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  29. #29
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi Visa Inlägg
    Det har vi redan svarat på tidigare i tråden. Beställ det som finns på lager / verkar ha kortast leveranstid. Som det ser ut nu får vi slut på 2.0 inom ett par dagar, men 2.0++ kommer nog in ungefär samtidigt som 2.0 tar slut...
    Jaså ser ingen förklaring på skillnaden mellan 2.0 o 2.0++ här i tråden..

  30. #30
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av c0mbichr1st Visa Inlägg
    Jaså ser ingen förklaring på skillnaden mellan 2.0 o 2.0++ här i tråden..
    Skillnaderna är:

    Större utrymme för kod på ++
    Fler I/O portar på ++
    Annan USB controller...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. Guide: Få igång emulatorer på xboxen
    By rejjo in forum Emulatorer
    Inlägg: 66
    Senaste inlägg: 2008-04-24, 02:09
  2. Hur får man igång dev hook?
    By Turbis in forum PSP - Playstation Portable
    Inlägg: 21
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 20:29
  3. Guide till Tv-guide?
    By x-ite in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 29
    Senaste inlägg: 2005-03-15, 21:33
  4. IGR, Hur får jag igång det?
    By DwD in forum SmartXX Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-11-18, 20:55
  5. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2004-04-16, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •