Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Drivekey + Softmod

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Drivekey + Softmod

    Jag har en fråga om det går att softmodda mitt Wii när jag har Drivekey av äldre modell? Jag är intressrad av att kunna ansluta hårddisk via usb samt använda andra homebrew:s.
    Om jag förstått rätt så behöver jag Homebrew Channel installerat och det får jag genom att softmodda mitt Wii!? Kan jag softmodda själv eller behöver den lämnas in till grabbarna på PSX care?

    Tacksam för hjälp till en äldre Gamer ; )

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Man kan om man har lite koll softmodda själv
    Vi bör ha guider här i fiorumet om inte så länkat till guide reller tips på google sidor

    Ruttnar du tar vi ynka 595 kr och då installerar vi med lite andra program samt bjuder på ett 2Gb minne med homebrew channel o andra appar på

    Ungefärlig tid att dumpa nand o softmodda ( 1.timme per maskin )

    Du får då systemmjukvara 4.3 på din Wii ,ed Homebrew channel/USBLoader/MEdiaplayer GX o lite patchar som skall spärra oficiella uppdateringar av misstag om jag inte mins helt galet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av bjoper01 Visa Inlägg
    Jag har en fråga om det går att softmodda mitt Wii när jag har Drivekey av äldre modell? Jag är intressrad av att kunna ansluta hårddisk via usb samt använda andra homebrew:s.
    Om jag förstått rätt så behöver jag Homebrew Channel installerat och det får jag genom att softmodda mitt Wii!? Kan jag softmodda själv eller behöver den lämnas in till grabbarna på PSX care?

    Tacksam för hjälp till en äldre Gamer ; )
    Jag rekomenderar att du lämnar konsollen till någon som har koll på vad dom gör före att göra det själv, då det är väldigt lätt att det blir fel om du försöker själv, samma om du följer en dålig guide
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. drivekey, kommer ni att ta in dessa?
    By warp in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 27
    Senaste inlägg: 2010-07-12, 18:50
  2. Drivekey & uppdateringar ?
    By lillaemil in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2010-01-17, 10:46
  3. Uppdaterad drivekey
    By Swe_jokke in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-10, 21:24
  4. Drivekey - funkar bra!
    By Balcmeg in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2009-08-26, 00:37
  5. Drivekey
    By Hansi in forum Nintendo WII - Drivekey
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2009-02-25, 13:04

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •