Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: XBOX Live crewet är en påse nötter! :D

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    XBOX Live crewet är en påse nötter! :D

    Var inne på deras forum och ställde en fråga gällande hur exakta deras bannar är. Och om dom alltid är 100% säkra på vem/hur dom bannar.

    Tråden fanns i cirka 5 minuter utan aktivitet. Sedan togs den bort, och slutligen fick jag ett PM av en person med taggen "XBLPET - Charlie" eller något liknande, kan dubbelkolla detta lite senare. Hursom, svaret i sig var ganska roligt och min fråga blev besvarad med att väldigt många bans sker per automatik, och bryter på något vis TOS. Sedan att det finns lite färre som bryter mot TOS på andra vis, där då detta crew eller "violation enforcers" tar saken i egna händer.

    Har svårt att förstå, eller tro på att samtliga som skriver "banned, why?" ljuger.

    Hela grejen gör mig skrattfärdig. Självklart måste det finnas dom som råkar få en ban av misstag, eller pga vad vi svenskar brukar kalla för "kommunikationsfel".

    Hursom. Skall ta och läsa igenom hela deras TOS. Sedan försöka gåra något "dumt" för att sedan bli bannad. I så fall borde man ju kunna ta det till rätten?

    För dom är bara människor och självklart, dom KAN säkert också göra misstag.

    Någon som tror det håller? :-P
    Visst. Att bråka med storebror Microsoft är ju helt poänglöst visserligen. Men vilket j*vla liv det skulle bli i deras forum.

    Dela gärna era tankar. Och visst, jag kan även ta: Du är ju en überidiot schize! :P

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi hejar på dig :-)

    Det är konsumentavtalslagen du skall läsa in dig på.

    Microsofts TOS är för ensidigt övervägande till deras fördel, vilket inte tillåts enligt konsumentavtalslagen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Jag hade för mig att avtal måste godkännas skriftligen och jag har aldrig skrivit under några sådana gällande min 360 eller markerat i kryssrutor när jag startat en 360 första ggn att jag läst igenom o godkänt
    Och vad får dem o tro att de som gjort det är den slutgiltiga ägaren till maskinen sen
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Jag hade för mig att avtal måste godkännas skriftligen och jag har aldrig skrivit under några sådana gällande min 360 eller markerat i kryssrutor när jag startat en 360 första ggn att jag läst igenom o godkänt
    Och vad får dem o tro att de som gjort det är den slutgiltiga ägaren till maskinen sen
    är samma sak med alla onödiga EULA avtal som inte betyder ett skit. vanligtvis måste man acceptera dem när man installerar program eller så. saken är att man kan enabla sådana options ändå utan att reverse:a en applikation och på sätt inte godkänna avtalet. i sverige spelar inte avtalet någon roll men där det gör, så borde man lätt kunna kringå det på detta sätt.

    fravia visar detta på ett bra sätt i videon (42min in) här under där han skriver om avtalet och låser upp knappen, utan att bryta några regler. programmet som nämns är customizer. detta programmet var rätt svårt att få tag på förr, ms försökte blocka det rätt rejält har jag för mig. är tydligen rätt svårt att få tag i det nu också men det är rätt gammalt, finns här annars.) nåväl, slutpratat om detta.

    http://www.archive.org/details/Recon2005_Fravia

Liknande diskussioner

  1. xbox live gamla pirat xbox spel ?
    By rolle in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-16, 00:06
  2. Xbox Live gameUpdate Från pc till xbox
    By Josh_gomez90 in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-04, 05:59
  3. Outpost Firewall + Xbox live = Xbox Live not found
    By Kekka in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-20, 17:46
  4. Spela online med XBox Live & chippad XBox?
    By Nijo in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-16, 21:32
  5. Xbox live möjligt på chippad xbox (alladin advance)
    By Wahlgren in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2004-06-12, 22:00

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •