Visar resultat 1 till 8 av 8

Diskussion: Konsekvenser vid ban på JTag

  1. #1

    Konsekvenser vid ban på JTag

    Hej, jag har inte riktigt koll på vad som händer vid ban förutom att man inte kan köra live utan att byta KV.

    Finns det något mer? Kan man unbanna fortfarande? Är det några HDD funktioner som försvinner..?


    Jag frågar eftersom jag är sjukt sugen på att lira Black Ops betan men vill inte att mitt JTag's funktioner ska vara borta för evigt! Hjälp mig snälla

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    J-taggad box = Bannad via live inom 24 timmar o nej du kan inte unbanna din maskin om du inte delar serienummer o annat med en annan maskin men du kommer ryka inom 24 timmar ändå för det

    Vill du spela spelet live köp en till moddad box eller som alla andra elite nissar, en omoddad + spelet original
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    jag har en omoddad box, 2 faktiskt. Jag undrar bara vad det är för funktioner som försvinner på JTag'en. Men man kan väl byta KV?

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Skippa byta KV tankarna totalt, det är inte värt tiden.
    Jag hörde om en kund som erbjöd sig att köpa Kv´s men vi säljer ju inte sånt, dock kan jag släppa min privata KV från en box som är reggad via Microsoft för fjuttiga 4.000 kr

    I korthet:
    En J-taggad maskin skall inte ut på publikt internet alls utan låsas in likt en slav i det mörka rum den står i o ventileras o vårdas väl med dammsugningar o kyla.
    Brandväggar är duktiga att ta emot info om att spärra vissa maskiner från att nå det stora internet molnet.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  5. #5
    Kan du inte bara svara på frågorna?
    -Om jag vill byta KV, går det?
    -Kommer min HDD bli corrupt om jag blir bannad?
    -Kan jag fortfarande spela spel från HDD om jag blir bannad?
    -Finns det något annat som händer om jag blir bannad?

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    Kan du inte bara svara på frågorna?
    Okej då, om du envisas

    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    -Om jag vill byta KV, går det?
    Ja. ( XBR är mer mottaglig än Freeboot som kräver krypterad KV o kan strula som faan. )
    För att köra live krävs det Freeboot 9199 o då blir du garanterad utpetad av storebror... inom 24 timmar.
    Din Profil kan om du har lika stor tur som Swizzy bannas helt med om du moddat spel.

    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    -Kommer min HDD bli corrupt om jag blir bannad?
    Nej inte om du kör en j-taggad maskin med Freeboot 9199.

    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    -Kan jag fortfarande spela spel från HDD om jag blir bannad?
    Ja.

    Citat Original inlägg av 4everapple1 Visa Inlägg
    -Finns det något annat som händer om jag blir bannad?
    Om du har otur får du flasha om nanden i maskinen, men det är en relativt smal sak.
    Vi gjorde så i början innan 9199 som MS lappade ihop låsta HDDs med då de fick pisk i EU domstol.
    Så har du en maskin som är bannad för att låsa upp din HDD räcker det med att du kör in Fw 9199 o uppdaterar o voila, uncrippled HDD *gäller maskinen HDD blir låst på*
    Last edited by Pendragon; 2010-10-25 at 15:53.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  7. #7
    Tackar för infon, hackade lite kul och forcade Black Ops betan att köra split screen Seems kind of awesome !

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Din Profil kan om du har lika stor tur som Swizzy bannas helt med om du moddat spel.
    kan dock säga att jag inte blev bannad för att ha "moddat ett spel" utan för att jag 1. moddat en savegame [inte samma sak som att modda hela spelet] och 2. uncorruptat profilen då konsollen blev bannad i november vågen och profilen blev då låst till den konsollen

    jag vet inte vilket av dom 2 alternativen som ledde till ban, men det lutar mer åt 2:an än 1'an då en polare till mig som INTE moddat savegames också blev bannad [hade uncorruptat hans profil också]
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. jtag hjälp
    By spenne in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 39
    Senaste inlägg: 2011-01-22, 18:58
  2. Jtag-bar?
    By dood in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 58
    Senaste inlägg: 2010-09-01, 03:59
  3. Jtag-nybörjare
    By FreddeFM in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2010-07-23, 18:31
  4. jtag
    By richi in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2010-04-27, 22:52
  5. Jtag?
    By JWhale in forum XBOX 360 - RGH / JTAG / XELL / XBMENU / XBR / LINUX / HDLOADER
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2010-02-18, 17:25

Tags for this Thread

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •