Visar resultat 1 till 24 av 24

Diskussion: Skicka spel från pc till 360 via ftp

  1. #1
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0

    Skicka spel från pc till 360 via ftp

    Har sökt efter en guide eller liknande som förklarar hur jag skickar spel från pcn till xboxen via ftp. Men jag hittar ingen bra info om detta.
    Vilka program behövs osv...

    Kan ni hjälpa mig.

  2. #2
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    1. Du måste ha en J-tag hackad maskin för att det skall fungera.

    2. Du har en j-taggad maskin o tar reda på vad den har för IP-nummer antingen via systemmenyn eller XeX genom att trycka RB 2* har jag för mig.

    3. Starta ditt ftp program o mata in ip, port 21, Usr: xbox Psw: xbox
    HDD1 eller USB1 lägger du dina rippade 360 spel i en katalog förslagsvis som heter GAMES

    XBLA spel ( Live arcade ) måste du lägga på interndisk typ i HDD1 Content foldern med 16 nollor någonstans.
    Sen heter spelen olika id-nummer därefter.

    Voila.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  3. #3
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jävla snabbt svar! Tack!!

    Jag har en Jtaggad krysslåda. Och på den har jag fått Xexmenu 1.1 installerat.
    Detta gjordes för en bra tid sedan, sen kom det jobb mm i mellan, men nu skall här spelas!

    Spelar det någon roll vilket ftp program jag använder?
    Du skriver USB1 disk, men jag har ju tänkt använda HDDn på xboxen eller jag är fel ute?

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av joakim_ni Visa Inlägg
    Jävla snabbt svar! Tack!!

    Jag har en Jtaggad krysslåda. Och på den har jag fått Xexmenu 1.1 installerat.
    Detta gjordes för en bra tid sedan, sen kom det jobb mm i mellan, men nu skall här spelas!

    Spelar det någon roll vilket ftp program jag använder?
    Du skriver USB1 disk, men jag har ju tänkt använda HDDn på xboxen eller jag är fel ute?
    program spelar ingen roll men flashfxp är smidigt. skapa en mapp på den interna hårddisken (hdd1) som heter games.. lägg spel i de så kommer de dyka upp i xexmenu.

    ex. hdd1:\games\spelnamn

  5. #5
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Tack. Skall testa detta imorgon...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    3. Starta ditt ftp program o mata in ip, port 21, Usr: xbox Psw: xbox
    HDD1 eller USB1 lägger du dina rippade 360 spel i en katalog förslagsvis som heter GAMES
    Rättare sagt; HDD1, USB0 eller USB1 och mappen ska heta Games, inte GAMES...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    program spelar ingen roll men flashfxp är smidigt. skapa en mapp på den interna hårddisken (hdd1) som heter games.. lägg spel i de så kommer de dyka upp i xexmenu.

    ex. hdd1:\games\spelnamn
    Finns en liten bugg i XEXMenu som gör att det är dumt att lägga en mapp som heter Games på interna disken om man startar XEXMenu därifrån, gör man det startar inte XEXMenu utan en extern hårddisk (skärmen blir svart)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  8. #8
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Tips på externa diskar är att skapa en katalog då som heter _Games eller _360GAMES som jag har då samma disk delas med en Ps3 via en USB switch och Ps3ans spel läggs då i en katalog som heter GAMEZ

    En annan j-taggad 360 jag har har jag inte lagt en Games katalog på interndisken på då den bara var 60Gb o den har en USB disk som har en katalog som heter Games som dyker upp automatiskt i den maskinen
    Hade den maskinen fått en katalog på interndisken som hetat Games hade den kraschat som Swizzy skriver
    Tog ett tag för oss o komma fram till det, ungefär 10.min *ler*
    *Funkar utan USB-disk, men inte med....
    *Funkar utan Interndisk men inte med....
    *Funkar galant utan en Games mapp på interndisk då den byttes till _Games och en extern med Games i root... *Problem solved och buggen rapporterad på internet.*
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Finns en liten bugg i XEXMenu som gör att det är dumt att lägga en mapp som heter Games på interna disken om man startar XEXMenu därifrån, gör man det startar inte XEXMenu utan en extern hårddisk (skärmen blir svart)
    jag har provat Games, games och GAMES och alla fungerar lika bra, både i xexmenu och fsd. nuvarande heter games och ligger på interna hårddisken, xexmenu körs internt också men inga problem än så länge. xexmenu hittar spel utan problem. det där med svarta skärmar upplevde jag faktiskt en gång och jag verkar löst det, jag tömde det som låg på hdd:n/usb. antar xexmenu arkiverar (cache) de spel den finner, har inte letat men kanske finns någon cache-fil man kan editera manuellt för xexmenu? stoppar jag i en usb-sticka med något spel på så kommer xexmenu antagligen cache det och stickan måste sitta i nästa gång du startar xexmenu annars ev. svartskärm?!
    Last edited by int21; 2010-10-29 at 10:08.

  10. #10
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Vad vi märkt så svartnar det om man har en Games katalog på interndisk o en med samma namn på USB enhet med saker på.
    Vi tyckte man kunde lösa det enklare genom att bara döpa om en av dessa kataloger

    Vi hade inte tid "prövade inte" o tömma cashe och lägga om allt på usb disk igen

    Tydligen visas problemet om man har Xex på interndisk och Games som katalog på samma disk.
    Tills man sätter i en USB disk då hoppar det igång.

    Kan varit så att vi döpte om internkatalogen till _Games eller 360Games och haft ek Games katalog på USB enheter.

    Var ett tag sedan vi upplevde de problemen
    Dom flesta dödliga som fått sina maskiner j-taggade hos oss använder en extern disk.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Vad vi märkt så svartnar det om man har en Games katalog på interndisk o en med samma namn på USB enhet med saker på.
    Vi tyckte man kunde lösa det enklare genom att bara döpa om en av dessa kataloger
    aha, ja det verkar som en smidig lösning och en bra förklaring. jag lärde mig att det var smidigare att sätta in en 1tb 2.5" intern-disk istället, då usb gav lite errors då och då.. clean disk och mysko hängningar etc ibland. antar att filöverföring var för långsam eller att disken går ner i vänteläge. allt detta upphörde när jag kör från intern-disk och den laddar spelen (cache) mycket fortare i fsd etc.

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    J-taggade är så förlåtande när det gäller byta disk i internkabinetten
    Enda man får tänka på vad jag hört är att man inte formaterar en 360 disk i en j-tag maskin för då sabbar man alla SS filer o den kan inte användas i en o-jtaggad 360...

    o givetvis en 500gb + formaterad i en j-tag funkar inte alls på en 360 osm inte är j-taggad
    Att den trashar originaldisk hade jag inte tänkt på själv innan.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Får det inte till att funka. Åker och köper en extern hdd istället.
    Tack för hjälpen!

  14. #14
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Hur kopplar du upp dig mot din 360 ?
    Korsad kabel rån PC till 360 eller via en Roruter ?

    Tänk på om du kör via en Router måste du ah en Rak lan RJ-45 kabel.
    Inte en korsad.

    Och kopplar du kabel från din PC direkt till din 360 måste den vara korsad.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  15. #15
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Jag testade både 360->router->PC & 360->pc. Men kablarna tänkte jag inte på... får på det igen

  16. #16
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av joakim_ni Visa Inlägg
    Jag testade både 360->router->PC & 360->pc. Men kablarna tänkte jag inte på... får på det igen
    Sätter du en kabel mellan 360'n och Routern sedan en från routern till PC'n ska det ske automagiskt att den hittar rätt IP, förutsatt att du inte hållt på fifflat med manual settings för nätverket, sätt den isåfall på Auto så ska det funger sedan, därefter måste du starta XEXMenu/FSD eller liknande med FTP Server inbyggt och ansluta till den från datorn med en FTP klient t.ex. FlashFXP eller Filezilla... personligen kör jag Filezilla
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    har du fått ett ip på xboxen? kör du fsd så trycker du ner höger bumper så ser man ip numret till vänster. annars kan du gå till system settings, network och kolla där på den vanliga dashen. tänk på att ftp-programmet ska använda sig av passive mode, det är enkelt att ställa in i flashfxp. (finns under transfer fliken i nyaste flashfxp)

  18. #18
    Registrerade
    Sep 2007
    Inlägg
    23
    Respekt
    0
    Problemet är med största sannolikhet ip numret. Eftersom jag fick upp routerns ip i xboxen igår.

    Men sen då?!?!
    Starta xboxen o Xex.
    Starta ftp programmet och knappa in inställningarna i det.
    "Ladda över" spelet till xboxen.

    Eller?

    Edit: Om routern är med i bilden så skall väl inte kablarna vara något problem??
    Last edited by joakim_ni; 2010-10-30 at 12:03.

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2007
    Inlägg
    4 446
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av joakim_ni Visa Inlägg
    Problemet är med största sannolikhet ip numret. Eftersom jag fick upp routerns ip i xboxen igår.

    Men sen då?!?!
    Starta xboxen o Xex.
    Starta ftp programmet och knappa in inställningarna i det.
    "Ladda över" spelet till xboxen.

    Eller?

    Edit: Om routern är med i bilden så skall väl inte kablarna vara något problem??
    hmm.. boxen ska få ett eget ip av routern. loggar du in i routern så brukar man se vilka enheter som är anslutna till den, boxen ska dyka upp där om du ställt in den att få automatisk ip i inställningarna på boxen. använd det ip:t för att ansluta till boxen. vanligtvis är standar ip 192.168.0.nummer eller 192.168.1.nummer för lokala nätverk.

  20. #20
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av int21 Visa Inlägg
    har du fått ett ip på xboxen? kör du fsd så trycker du ner höger bumper så ser man ip numret till vänster. annars kan du gå till system settings, network och kolla där på den vanliga dashen. tänk på att ftp-programmet ska använda sig av passive mode, det är enkelt att ställa in i flashfxp. (finns under transfer fliken i nyaste flashfxp)
    Active om man kör med XEXMenu
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  21. #21
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Hur kopplar du upp dig mot din 360 ?
    Korsad kabel rån PC till 360 eller via en Roruter ?

    Tänk på om du kör via en Router måste du ah en Rak lan RJ-45 kabel.
    Inte en korsad. Och kopplar du kabel från din PC direkt till din 360 måste den vara korsad.
    Nja, inte hela sanningen om jag får flika in.
    I dag är det i princip alla nätverkskort som klarar direkt kopplad okorsad mellan xbox -> pc.
    Likadant är det med routern, funkar perfekt med korsad cat5e i min dlink 655 iaf.


    Jag lägger in min egen guide här nedan.



    Install ISO to Xbox360 HD thru FTP (w/o Router)


    Apps/items:

    * iso2god_v1.1.3-360h
    * Total Commander 7.50a
    * XeXMenu 1.1
    * Abgx360 1.0.3
    * Jtag Xbox360
    * Network cable (Cat5e)
    * Xbox360 image (iso/img)


    Usage:

    1. Have a xbox360 game ISO ready in a DIR,
    also verified with abgx360.

    2. Use the ISO you want to convert and make a output
    dir for the final game. Now, press convert and a
    dir of the game will be created. e.g 45410914 (Rock Band 3)

    3. Prepare XBOX360 in system with Ip 192.168.0.11,
    255.255.255.0, gateway 192.168.0.1

    4. Set network on PC to 192.168.0.10, 255.255.255.0 and
    gateway 192.168.0.1 and with no DNS ip.

    5. Run XexMenu and leave it active.

    6. Run TotalCommander and make a new connection.
    Name it xbox360, 192.168.0.11 login/Passw: xbox/xbox

    7. Login and go into hdd1/content/0000000000000000/ and
    transfer the directory e.g 45410914 (Rock Band 3),
    it may take a while to transfer < 5min

    8. Done, now you can run the game from game menu in dash.


    /360RFUN
    Last edited by 360RFUN; 2010-11-07 at 23:58.

  22. #22
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Guiden ovan är till för att köra GoD (Games On Demand) vilket endast fungerar med FSD och vanliga dashen, så vitt jag vet iaf
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  23. #23
    Registrerade
    Jan 2008
    Inlägg
    109
    Respekt
    17
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Guiden ovan är till för att köra GoD (Games On Demand) vilket endast fungerar med FSD och vanliga dashen, så vitt jag vet iaf
    Jepp, var det inte det han frågade om, typ?

    GoD (Games On Demand) är ju nice då man inte behöver skivan, och DLC funkar fint då spelet ligger rätt under "content/0000000000000000/XXXXXXXX" mapp.

    Eller vill man installera den i hdd1/Games så kan man anv. Xbox360 IsoExtract v0.6
    men då är det Quickboot v2.1 som får fixa genväg (ikon) i NXE.
    Och det är inga problem det heller iofs, men om DLC funkar vet jag inte.
    Bra är att man kan skita i "$SystemUpdate" direkt i XB360IE.


    /360RFUN

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av 360RFUN Visa Inlägg
    Jepp, var det inte det han frågade om, typ?

    GoD (Games On Demand) är ju nice då man inte behöver skivan, och DLC funkar fint då spelet ligger rätt under "content/0000000000000000/XXXXXXXX" mapp.

    Eller vill man installera den i hdd1/Games så kan man anv. Xbox360 IsoExtract v0.6
    men då är det Quickboot v2.1 som får fixa genväg (ikon) i NXE.
    Och det är inga problem det heller iofs, men om DLC funkar vet jag inte.
    Bra är att man kan skita i "$SystemUpdate" direkt i XB360IE.


    /360RFUN
    Extractade spel fungerar lika bra med DLC som allt annat, personligen tycker jag faktiskt att extractat är bättre, visst du kan inte starta det via NXE utan en Quickboot länk, men varför vara lat?! jag föredrar ändå att starta spelen genom XEXMenu

    *edit:*

    Du kan ändå inte lägga in hur mycket GoD som helst på interna disken, och du måste starta spelen genom FSD om du kört GoD och lagt allt på USB hdd, FSD är lite smått segt då det ska indexera allt vid varje boot! väldigt onödigt! XEXMenu letar bara upp XEX filer i varje mapp under Games, därefter listar den allt den hittar, går bra mycket fortfare än att leta igenom massa GoD filer och sedan skriva ner vad det är för något
    Last edited by Swizzy; 2010-11-11 at 08:47.
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. Skicka filer från pc-->360.. Enklaste sättet?
    By Farhan-87 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2008-11-04, 23:46
  2. Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2007-06-11, 16:40
  3. skicka spel från pc till dator??
    By hella in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2005-11-11, 22:01
  4. Skicka filöer från datorn till xboxet?
    By Giwi in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-09-29, 16:24
  5. hur skicka spel.iso till boxen via nätverket?
    By Grillen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-10-20, 20:56

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •