Sida 1 av 2 12 SistaSista
Visar resultat 1 till 30 av 54

Diskussion: Vilken dongel rekommenderar ni?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18

    Vilken dongel rekommenderar ni?

    Jag tänkte köpa en dongel till mitt ps3!

    Vilken rekommenderar ni? Är ps3key den lättaste att använda eller?

    Tacksam för all hjälp!

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2004
    Inlägg
    91
    Respekt
    21
    Om man är intresserad av att få uppdateringar till sin dongel så kan man titta närmare på PSJailbreak, längst ner på sidan:
    http://www.psxcare.com/section.php?xSec=78&xPage=1

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Ps3 key har nog gett mest uppdateringar med Hermes patchar, personligen hade jag gärna sett att de gör PL patchar med i separata mjukvaror. Vissa föredrar då Teensy kort då de kör PL kod.
    JB har ännu inte kommit med en uppdatering men de kommer när som helst, de var de som alla klonade btw.

    man kan börja billigt o köpa en till senare
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Jag tänkte köpa en dongel till mitt ps3!

    Vilken rekommenderar ni? Är ps3key den lättaste att använda eller?

    Tacksam för all hjälp!
    Personligen brukar jag rekomendera PS3Key då dom har visat sig komma ut med uppdateringar relativt fort i förhållande till när Hermes släpper sina nya versioner av mjukvaran till teensy och dom där, PS3Key är dessutom svårare att förstöra än vad en Teensy är t.ex. och det är mindre risk att du av misstag råkar förstöra konsollen, vilket är lätt hänt med Teensy korten (om du testar nu mjukvara som du tycker låter intressant men som i själva verket är ett virus!)
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Okej, ps3key har faktiskt den fördelen gentemot ps3jailbreak att den är billigare. Men det pratas ju om att ps3jailbreak ska släppa en uppdatering så det ska fungera till 3.42 och 3.50. Kommer ps3key troligen att fixa en sådan uppdatering senare också?

  6. #6
    Registrerade
    Jun 2006
    Inlägg
    80
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Okej, ps3key har faktiskt den fördelen gentemot ps3jailbreak att den är billigare. Men det pratas ju om att ps3jailbreak ska släppa en uppdatering så det ska fungera till 3.42 och 3.50. Kommer ps3key troligen att fixa en sådan uppdatering senare också?
    Är det ingen som vet
    Nej, men det är väldigt mycket om just nu. psjailbreak har inte gått ut med nånting officellt än, så allt som sägs på forum osv får man ta med en nypa salt tills det är bevisat.
    Om det kommer med en 3.50 uppdatering, kommer ps3key få den, din gissning är lika bra som min
    Men jag är ganska säker på att det kommer portas över tillslut. Kommer kanske gå på 1 dag eller ett halvår.
    Och angående uppdateringar skulle jag säga att ett teensy eller nått liknande är det allra bästa om man vill ha de senaste, men återigen, det är ingen som vet vad PSJailbreak har i sina ärmar
    Last edited by caballerial; 2010-11-10 at 14:45.

  7. #7
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Som vi skrivit lite i tråden som heter: PSJAILBREAK TRÅDEN
    http://forum.psxcare.com/support/sho...731#post234731
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Okej tack för alla svar kör nog på ps3key, känns lättare än teensy. Men hur funkar det med spel som behöver uppdatering 3.42? Kan manager programmen uppdatera dem så dem fungerar? Eller gör man det på datorn?
    Hittade en sida när jag läste runt lite, där listade dem alla spela om dem fungerade från interna hårddisken och från extern osv. Men kommer inte ihåg vad den hette. Nån som vet vilken jag menar?

  9. #9
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Sök på spelet i vårt forum eller kika på trådar som benämner patcha ps3 spel för spelande på högre mjukvara
    eller kika här:
    http://www.ps3-hacks.com/2010/11/08/...-a-hacked-ps3/
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Om man gemför teensy ++ och Minimus AVR då? Vad är skillnaden där?Något som är bättre än det andra enligt eran åsikt? Teensy verkar ju vara rätt svårt att få tag på just nu.

  11. #11
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Hej Pata 88, har skickat p.m till dig

  12. #12
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Om man gemför teensy ++ och Minimus AVR då? Vad är skillnaden där?Något som är bättre än det andra enligt eran åsikt? Teensy verkar ju vara rätt svårt att få tag på just nu.
    Man tar det som finns, eller fler o kombinerar
    Jag har en Teensy 2.0 hemma och har därför inte köpt en Maximus då de mer eller mindre är samma samma.
    Förmodligen har Maximus mer minne ( vilket inte behövs än så länge ) den finns att köpa då de har lite bättre resuser att tillverka nya.

    Själv sitter jag på en Teensy lösning och en Ps3KEy o några andra kloner och jag tycker väl att bland klonerna så fungerar Teensyna ( maximus ) och Ps3KEy bäst just nu.
    Ps3key kopierar funktioner o uppgraderar i regel sina stickor en vecka efter det kommit något nytt vesäntligt till Atmel eller andra donglar.

    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Hej Pata 88, har skickat p.m till dig
    Varför skicka privata meddelanden som ingen annan ser på normala frågor
    Folk som googlar o ser våra trådar får då inga svar alls.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Sen funderade jag på vilket man bör välja av Minimus AVR och Minimus 32 AVR?

  14. #14
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    Man tar det som finns, eller fler o kombinerar
    Jag har en Teensy 2.0 hemma och har därför inte köpt en Maximus då de mer eller mindre är samma samma.
    Förmodligen har Maximus mer minne ( vilket inte behövs än så länge ) den finns att köpa då de har lite bättre resuser att tillverka nya.

    Själv sitter jag på en Teensy lösning och en Ps3KEy o några andra kloner och jag tycker väl att bland klonerna så fungerar Teensyna ( maximus ) och Ps3KEy bäst just nu.
    Ps3key kopierar funktioner o uppgraderar i regel sina stickor en vecka efter det kommit något nytt vesäntligt till Atmel eller andra donglar.



    Varför skicka privata meddelanden som ingen annan ser på normala frågor
    Folk som googlar o ser våra trådar får då inga svar alls.
    Undrade om karln ville köpa ett blackcat usb, donglarnas rolls royce av mig. Tyckte inte det hörde hemma i tråden. Men nu vet alla det, vill nån köpa så har jag ett till övers.

  15. #15
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Undrade om karln ville köpa ett blackcat usb, donglarnas rolls royce av mig. Tyckte inte det hörde hemma i tråden. Men nu vet alla det, vill nån köpa så har jag ett till övers.
    Lägg upp den här om det handlar om en enstaka privat försäljning o inte massupplagor o företag
    http://forum.psxcare.com/support/classifieds.php
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  16. #16
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonnyjaeger Visa Inlägg
    Undrade om karln ville köpa ett blackcat usb, donglarnas rolls royce av mig. Tyckte inte det hörde hemma i tråden. Men nu vet alla det, vill nån köpa så har jag ett till övers.
    Lägg upp en annons i köå&sälj då :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  17. #17
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    195
    Respekt
    14
    Tack för tipset, will do

  18. #18
    Registrerade
    Aug 2007
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    psjailbreak uppdatering kostar 40 dollar på orginal sidan vad blir oss psxcre? 400kr plus frakt?+chipet då 895kr =)

  19. #19
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Om vi ens orkar ta in lösningen för o sälja vidare Chippets pris + nedgraderingskodens pris. + Eventuell Frakt och postförskottsavgifter om man inte kommer förbi vår butik.

    Spontant som vi diskuterat tyckte vi att det var bättre o låta folk som behöver nedgradera köpa en JB dongel av oss o nedgraderingskoden av dem.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  20. #20
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Skall jag köpa en "distributörmängd" psdowngrade "biljetter" så måste jag köpa 250 eller 500st. Vi har inte ens sålt 250st psjailbreak, så jag misstänker att vi hinner sälja max 50st nergraderingar innan tekniskt kunniga på nätet analyserat hur det går till och ordnat så att man kan göra det utan extra kostnad med valfri dongle.

    Jag kan göra en ny tråd med en POLL så kan vi se hur många som har 3.42+ ps3r som kan tänka sig betala c:a 400:- för att uppdatera sin psjailbreak eller köpa en ny för c:a 1400:- inkl en downgrade.

    Jag skulle gärna ordna en service så att vi kan nergradera i butiken för 400:-, men vad jag förstått så kan man inte ens använda samma psjailbreak mer än en gång (hoppas jag har fel) och då kan vi inte ens erbjuda en sådan tjänst om vi måste "bränna" en psjailbreak varje gång.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  21. #21
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Poll angående psdowngrade intresse:

    http://forum.psxcare.com/support/sho...till-3.41-igen
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  22. #22
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    För att återgå en aning till Topic

    Själv fastnade jag för denna klon.. Gillar starkt att man kan köra dubbla payloads (Hermes + PL3) men framförallt är den ju ruskigt SNYGG jämfört med andra ;-)

    http://www.gamebox.hk/Features.htm

  23. #23
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
    För att återgå en aning till Topic

    Själv fastnade jag för denna klon.. Gillar starkt att man kan köra dubbla payloads (Hermes + PL3) men framförallt är den ju ruskigt SNYGG jämfört med andra ;-)

    http://www.gamebox.hk/Features.htm
    Jo såg jäkligt nice ut

  24. #24
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Sen funderade jag på vilket man bör välja av Minimus AVR och Minimus 32 AVR?
    Skillnaden mellan Minimus AVR och Minimus 32 AVR är vad jag förstått storleken på minnet
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  25. #25
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
    För att återgå en aning till Topic

    Själv fastnade jag för denna klon.. Gillar starkt att man kan köra dubbla payloads (Hermes + PL3) men framförallt är den ju ruskigt SNYGG jämfört med andra ;-)

    http://www.gamebox.hk/Features.htm
    Pendragon har en sådan att testa... har du en sådan själv?

    Switchen man fick med i den som Pendragon fick att testa är inte av speciellt bra kvalité och kan VÄLDIGT lätt orsaka skador på din ps3:a eller i värsta fall skapa en brand...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  26. #26
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Skillnaden mellan Minimus AVR och Minimus 32 AVR är vad jag förstått storleken på minnet
    Okej, tack för svar! Minimus 32 AVR är med andra ord lite vassare?

  27. #27
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pata88 Visa Inlägg
    Okej, tack för svar! Minimus 32 AVR är med andra ord lite vassare?
    Lite vassare och lite dyrare
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  28. #28
    Registrerade
    Feb 2007
    Inlägg
    35
    Respekt
    18
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Lite vassare och lite dyrare
    Ok

  29. #29
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    29
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Pendragon har en sådan att testa... har du en sådan själv?

    Switchen man fick med i den som Pendragon fick att testa är inte av speciellt bra kvalité och kan VÄLDIGT lätt orsaka skador på din ps3:a eller i värsta fall skapa en brand...
    Har nyligen beställt en sådan, håller nu tummarna för att tullen i HK(och för den delen inte här heller) inte ska norpa den..
    Har ingen användning av switchen i dagsläget, då jag sitter på en FAT 60gb. Får helt enkelt leta upp en annan i framtiden om behovet skulle uppstå.
    Jag skriver en rad sen när jag har fått den om vad jag tyckte och tänkte

  30. #30
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    Citat Original inlägg av LowDead Visa Inlägg
    Har nyligen beställt en sådan, håller nu tummarna för att tullen i HK(och för den delen inte här heller) inte ska norpa den..
    Har ingen användning av switchen i dagsläget, då jag sitter på en FAT 60gb. Får helt enkelt leta upp en annan i framtiden om behovet skulle uppstå.
    Jag skriver en rad sen när jag har fått den om vad jag tyckte och tänkte
    Öppnar du strömswitchen så får du se hur risigt lödd den är, den kortsluter rätt lätt om man har otur, jag lödde om den o satte på krympslang för att minímera kortslutningsrisker. Den är skitrakkigt byggd...

    Inget försäkringsbolaget komemr godkänna om den orsakar en kortis eller brand tyvärr.

    Enda jag ser som nackdel med den är att du måste köra in Deras koder...
    Men med minneskort i så bootar den PL3 och utan HERMES har jag för mig

    Lätt att uppgradera, lätt att använda, isolerad och lyser upp blått o fint.
    Switchen efter en anti krotslutning modifiering med krympslang o mer lödtenn var smidig faktiskt på Slim maskiner.
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

Sida 1 av 2 12 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. vilka/vilket spel rekommenderar du?
    By zforzero in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2008-04-22, 22:28
  2. Vilken DSP är det i vilken PS2a?
    By WaR in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-06-08, 19:55
  3. Vilken xml-fil
    By Zickan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2005-01-09, 12:54
  4. Vilken DVD Spelar i vilken version
    By KikkomaN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-11-05, 10:51
  5. vilken mod?
    By Rhaos in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2002-09-29, 20:39

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •