Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Spela spel UTAN laserenhet.

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2011
    Inlägg
    1
    Respekt
    0

    Question Spela spel UTAN laserenhet.

    Hallå,

    jag har en (tjock) PS3 som lasern har lagt av i. Nu har jag dock fått hopp om att jag ska kunna spela spel från hårddisk med någon custom firmware eller en PSKey (eller liknande).
    Så här ligger de till...

    Jag har skruvat isär enheten och plockat ur hela laserdockan, alltså hela enheten.
    Satt tillbaka kontrollerkortet som sitter på laserenheten.
    Den statar upp och fungerar fint, dock kan den inte starta ett demo eller liknande. Inga spel som ligger på hårddisken i demo väg eller liknande. Skruvade ur laserenheten för jag tänkte byta, dock kom jag på att jag inte har budget till det, och detta efter att jag lyckats skrota hela dockan av misstag.
    Men som sagt, nu hade jag hopp om att jag med någon custom firmware eller PSKey skulle kunna boota upp spel från hårddisk.
    Någon som vet om detta skulle vara möjligt? Skulle jag kunna ta mina ORGINAL skivor och få in dom på hårddisken så jag iaf kan spela mina köpa spel?
    Vad jag har läst så ska Waninkokos firmware kunna spela backups, dock brickar denna firmware min PS3 modell (CECHG04 - 40gb). Så vad har jag för alternativ? Skicka skiten till skroten eller få liv i den? Skulle vara hur nöjd som helst om jag kan ha någon användning för den, kanske som linux server eller något.

    EDIT: Firmware 3.15 just nu.

    Tack // Tony
    Last edited by tonper; 2011-02-07 at 15:28.

  2. #2
    Registrerade
    May 2009
    Inlägg
    177
    Respekt
    15
    Har en polare med kass laser, kör Kmeaw 3.55 + multiman

    vissa spel på den interna disken och vissa från externa. ALLA spel funkar dock inte med väldigt många discless.

  3. #3
    Registrerade
    Jul 2006
    Från
    Någonstans i Stockholm
    Inlägg
    5 361
    Respekt
    29
    http://www.ps3-hacks.com fans det en mod för CFW man kunde köra som tillät maskinen att bota upp helt utan laserenhet.
    Det var ett tag sedan men prova kina lite hos dem.

    Inget jag skulle rekommendera dock men har man inget val så
    / Pendragon

    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga våra medlemmar eller jag inte svarat på redan eller startat...

    Eller klicka här så lär du dig Söka eller Googla!

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av Pendragon Visa Inlägg
    http://www.ps3-hacks.com fans det en mod för CFW man kunde köra som tillät maskinen att bota upp helt utan laserenhet.
    Det var ett tag sedan men prova kina lite hos dem.

    Inget jag skulle rekommendera dock men har man inget val så
    Den startar helt utan Blu-Ray enheten per standard, behöver inge mjukvaru mods... eller annat skit... dock vetefan hur det e med updates och spel och sådär...

    Vad gäller lista över spel som går o köra discles finns det en här t.ex.: www.psjcl.com
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. spela Brännda spel utan chip?
    By Redaktör in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-06-29, 20:47
  2. Spela NTSC-spel utan chipet påslaget?
    By apox in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-10-21, 09:18
  3. Spela spel utan dvd?
    By jEjK in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 11:33
  4. någon som vet om man kan spela brännda spel utan modchip
    By freddan in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-11-20, 18:59
  5. Kan man spela backup spel utan modchip???
    By mrosen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-08-11, 20:42

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •