Visar resultat 1 till 26 av 26

Diskussion: Need for Speed Hot Pursuit

  1. #1
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20

    Need for Speed Hot Pursuit

    Hej!

    När jag ska spela Need for Speed Hot Pursuit för första gången, vill detta spel installera en "update".

    Kommer denna "update" att påverka mina äldre spel som jag redan har utbrända?


    (Dum fråga enligt många här kanske, men jag vet inte, och hittar inget om detta spelet.)

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Jag menar inte online, utan överlag, om den "uppdaterar", förändrar hårdvaran..

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16

    Nej!

    Så som jag har förstått det med nya spel och uppdateringar på firmware så uppdaterar den bara "Dashboarden" om du inte redan har spelat prototype på din burk! ;D

  4. #4
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20
    Kanon!

    Det enda jag oroat mig för e att den skulle uppdatera ngt som gör att mina andra spel skulle bli obrukbara : )
    För det e bara när jag startar spelet som den säger theres an update, reboot to apply.. Eller ngt liknande..

  5. #5
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Hej!

    När jag ska spela Need for Speed Hot Pursuit för första gången, vill detta spel installera en "update".

    Kommer denna "update" att påverka mina äldre spel som jag redan har utbrända?


    (Dum fråga enligt många här kanske, men jag vet inte, och hittar inget om detta spelet.)
    Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25 checkarna gälla, det resulterar i att man inte längre kan spela spel med dom sektorerna. t.ex. Fable III och Assassins Creed Brotherhood
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Från
    Kristianstad
    Inlägg
    52
    Respekt
    20

    Red face

    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25 checkarna gälla, det resulterar i att man inte längre kan spela spel med dom sektorerna. t.ex. Fable III och Assassins Creed Brotherhood
    Tack för hjälpen, men..

    ..kan en sådan mjukvaru-update som ligger med på skivan som NFS Hot Pursuit, vill installera innan man ska spela, verkligen göra andra spel obrukbara som du skriver?

    Jag har inte en aning om var "Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25" e tex..


    Imponerande sida och tid du gjort


  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av phreakii Visa Inlägg
    Tack för hjälpen, men..

    ..kan en sådan mjukvaru-update som ligger med på skivan som NFS Hot Pursuit, vill installera innan man ska spela, verkligen göra andra spel obrukbara som du skriver?

    Jag har inte en aning om var "Efter 2.0.12xxx.0 börjar AP2.5/AP25" e tex..


    Imponerande sida och tid du gjort

    Ja, i detta fall kan det bli problem. Alla nya spel har med den "dashboardversion" som behövs för att spelet skall fungera, eller bara helt enkelt den senaste som fanns när spelet började tillverkas. Och den senaste dashboardversionen har nya antipirat (AP) kontroller. Uppdaterar man då så att man får dashboard version 2.0.12xxx.0 så kommer vissa nya spel sluta fungera, eftersom en flashad xbox360 dvdläsare inte kan hantera dessa kontroller korrekt. Undantaget är om man har dvdläsare av märke Samsung eller i vissa fall Hitachi (de äldsta versionerna) då dashborden vet att dessa dvdläsare inte heller med originalfirmware kan utföra dessa kontroller.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    men när LT+ e här tror ni alla boxar kommer funka med den eller bara de som inte uppdaterat?

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av weman74 Visa Inlägg
    men när LT+ e här tror ni alla boxar kommer funka med den eller bara de som inte uppdaterat?
    Det kommer fungera för alla skulle jag tro
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  10. #10
    Registrerade
    Sep 2010
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    updatering med jtagmaskin med xexmenu?

    Hej!

    Denna tråd fick mig att fundera på om det ställer till det för mig om jag köra samma uppdatering på min jtagmaskin. Kommer den funka efter att nya dashborden har installerats?

    Tack på förhand för svar

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av pelle1980 Visa Inlägg
    Hej!

    Denna tråd fick mig att fundera på om det ställer till det för mig om jag köra samma uppdatering på min jtagmaskin. Kommer den funka efter att nya dashborden har installerats?

    Tack på förhand för svar
    http://forum.psxcare.com/support/sho...ot-0.04-(12611) <--- läs här hur du uppdaterar din JTAG
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Jag laddade ner detta spelet åt en kompis som frågat efter det.
    Läste i kommentarerna att det inte funkade för alla och förvarnade kompisen på detta.
    Han tyckte det var värt att testa och jag fixade alltså spelet till honom.

    Dagen efter ringer han mig och säger att hans kryss-box är död.
    Han säger att den ville uppdatera när han slängt i skivan och han "valde nej"
    Trots det verkar det som att den börjat uppdatera och han har ev stängt av maskinen innan den var klar.
    Nu vill den inte starta upp utan visar bara 360-loggan.

    Finns det nån räddning för denna maskinen?
    Han var hos en flash-kille och fick in den nya flashen men maskinen startar fortfarande inte och den killen trodde att det var en uppdatering som blivit avbruten som var orsaken.
    Last edited by malajo; 2010-12-05 at 02:49.

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Jag laddade ner detta spelet åt en kompis som frågat efter det.
    Läste i kommentarerna att det inte funkade för alla och förvarnade kompisen på detta.
    Han tyckte det var värt att testa och jag fixade alltså spelet till honom.

    Dagen efter ringer han mig och säger att hans kryss-box är död.
    Han säger att den ville uppdatera när han slängt i skivan och han "valde nej"
    Trots det verkar det som att den börjat uppdatera och han har ev stängt av maskinen innan den var klar.
    Nu vill den inte starta upp utan visar bara 360-loggan.

    Finns det nån räddning för denna maskinen?
    Han var hos en flash-kille och fick in den nya flashen men maskinen startar fortfarande inte och den killen trodde att det var en uppdatering som blivit avbruten som var orsaken.
    Jag tror den dog av standard RROD... det brukar bli så att den fryser vid xbox loggan... prova annars att låta hårddisken sitta kvar på maskinen och starta upp maskinen samtidigt som du håller in synkknappen på framsidan av maskinen, prova även att köra utan hårddisken...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Det skulle det ev kunna vara men tror inte på det själv

    Har aldrig varit problem med spel innan och den visar inte ringen.
    Jag vet att ringen inte behöver visas men det brukar vara lite problem med grafik och hack innan den lägger av

  15. #15
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Det skulle det ev kunna vara men tror inte på det själv

    Har aldrig varit problem med spel innan och den visar inte ringen.
    Jag vet att ringen inte behöver visas men det brukar vara lite problem med grafik och hack innan den lägger av
    Inte alltid... men säg åt honom att låta den stå på i ngra timmar och sedan starta om den se om den börjar visa röda ringen då
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  16. #16
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Inte alltid... men säg åt honom att låta den stå på i ngra timmar och sedan starta om den se om den börjar visa röda ringen då
    Kan väl testa det.
    Finns det nått sätt att få igång uppdateringen på annat sätt annars?
    Typ om det går att installera det från usb eller nått sånt?


    Sent from my Nexus One using Tapatalk

  17. #17
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Kan väl testa det.
    Finns det nått sätt att få igång uppdateringen på annat sätt annars?
    Typ om det går att installera det från usb eller nått sånt?


    Sent from my Nexus One using Tapatalk
    Japp, det går att lägga updates på USB också och köra, dock kräver det att systemet går igång någelunda så du kommer åt att svara och sådär
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  18. #18
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Oki
    Men det e inte så enkelt att den "bootar" från usb automatiskt och startar installationen bara

  19. #19
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Den söker efter uppdateringar på USB ja, men det sker inte som det absolut första den gör utan en liten bit in under uppstarten...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  20. #20
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    19
    Ok

    Och var hittar man uppdateringarna?
    Några konstigheter att testa detta?

  21. #21
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av malajo Visa Inlägg
    Ok

    Och var hittar man uppdateringarna?
    Några konstigheter att testa detta?
    http://swizzy.se/Guider/dashboard_update.php <--- här finner du hur du gör...

    http://whipland.no-ip.org/.downloads...date_12611.zip <--- senaste dashboarden...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  22. #22
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16

    ???

    Jag fixade nfs hot pursuit, assassins creed brotherhood och ea sports mma i helgen.
    Testade dem igår, jag la in nfs först och instalerade uppdaten som den ville... burken säger att asc o nfs är unreadable men mma funkade... Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?

  23. #23
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    Jag fixade nfs hot pursuit, assassins creed brotherhood och ea sports mma i helgen.
    Testade dem igår, jag la in nfs först och instalerade uppdaten som den ville... burken säger att asc o nfs är unreadable men mma funkade... Hur ska jag lösa detta på bästa sätt?
    Uppdatera till LT+

    Spelen som har AP25 är:

    Fable III
    Assassins Creed: Brotherhood
    Need For Speed: Hot Pursuit

    När man uppdaterar till 2.0.12xxx.0 dashboarden (den med vita menyer) slutar AP25 spel fungera dom senare 2 fungerar inte utan den uppdateringen i huvudtaget, Fable III fungerar på 2.0.9199.0 utan problem =)

    Men som sagt, uppdatera till LT+ så ska du se att det fungerar
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

  24. #24
    Registrerade
    Jan 2009
    Inlägg
    37
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av Swizzy Visa Inlägg
    Uppdatera till LT+
    Kan jag köra det själv? hur gör jag det då? och snälla inge hightech språk här tack ;D

  25. #25
    Registrerade
    Jan 2009
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    185
    Respekt
    16
    Citat Original inlägg av arpo Visa Inlägg
    Kan jag köra det själv? hur gör jag det då? och snälla inge hightech språk här tack ;D
    Finns guider i forumet, du gör på samma sätt som när den flashas för första gången. dvs. kolla vilken dvd-läsare du har, läs guiden för den läsaren - finns antagligen för den läsaren här på psxcare, eller så läser du Teamjungles guide (då du mest troligt använder JungleFlasher till allt då det är smidigast).

    Du behöver också ett via-sata-kort (fungerar med vissa andra chipsets också), sen finns risken att du även behöver ett CK3-kit t.ex.

    Dvs. spara tid och lämna in den till psxcare

  26. #26
    Registrerade
    Oct 2008
    Från
    Jordbro, Sweden
    Inlägg
    13 145
    Respekt
    43
    Citat Original inlägg av efex Visa Inlägg
    Dvs. spara tid och lämna in den till psxcare
    och pengar...
    Google is your friend!

    Om du tycker något jag skriver inte stämmer, skriv det! var inte rädd för att bevisa att jag har fel, jag bits inte, jag lovar! (Bara lite ibland...)

    Skriver jag "OSS" eller "VI" betyder det oftast: PSXCare

Liknande diskussioner

  1. need for speed hot pursuit
    By mr_mupp in forum Playstation 3
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-19, 01:51
  2. Trivial Pursuit [R.Free][www.descargas360.com]
    By Itchi in forum XBOX 360 Spelsnack
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 20:44
  3. Crash Time Autobahn Pursuit USA XBOX360-VORTEX
    By gubben100 in forum XBOX 360 - Allmänt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2008-10-01, 23:30
  4. Need for speed Most Wanted
    By aes in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-27, 13:50
  5. FTP speed
    By joakimd in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2002-10-01, 20:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •